Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 236

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 236 av 250 FørsteFørste ... 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 232 233 234 235 236 237 238 239 240 246 ... SisteSiste
Viser resultater 4,701 til 4,720 av 4992
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny1985
    Hei!

Har nettop kjøpt meg ny reciver av typen Onkyo tx-sr607.
    koblet til ps3 med optisk kabel, men får ikke noe lyd....:S

alle instillinger jeg kan finne både på ps3 og Onkyo`n virker til å være riktige...

men fremdeles ingen lyd... får ikke en gang "klikke" lyden i ps menyen.....

har noen her en forklaring på hvorfor dette skjer????

har søkt meg grønn gjennom store deler av forumet her, men har ikke funnet svar på problemet....
    Sikker på at innstillinger er riktig i ps3? Sikker på at kabelen sitter skikkelig også? Lurer på det samme, hvorfor bruker du optisk når du kan bruke hdmi?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny1985
    Hei!

Har nettop kjøpt meg ny reciver av typen Onkyo tx-sr607.
    koblet til ps3 med optisk kabel, men får ikke noe lyd....:S

alle instillinger jeg kan finne både på ps3 og Onkyo`n virker til å være riktige...

men fremdeles ingen lyd... får ikke en gang "klikke" lyden i ps menyen.....

har noen her en forklaring på hvorfor dette skjer????

har søkt meg grønn gjennom store deler av forumet her, men har ikke funnet svar på problemet....
    Svaret er enkelt hvis du bruker HDMI til TVen.

Når PS3 starter opp første gang, så stiller den inn bilde og lyd automatisk fordi den spør mottaker over HDMI hva mottaker takler. Det er samme funksjon man bruker hvis man ikke får bilde, da holder man startknappen på konsollen inne når man starter, så resettes dette.

Siden, hvis du har koplet HDMI til TV, og Optisk til forsterker, så får PS3 vite at TV takler bilde og lyd over HDMI, og stiller seg da inn til dette, og dermed blir den Optiske utgangen til PS3 slått av. Jeg tipper du har lyd i fra TVen?

Du må da inn i innstillings menyen til PS3, finne lyden, og bytte denne fra HDMI til Optisk.

Hvis du bruker kabelene som fulgte med PS3, rød, gul, hvit. Så er det samme problemet her.

Hvis dette IKKE er problemet, så sett i gang ett spill på PS3, og napp ut den optiske i fra forsterkeren. Er PS3 utgangen aktiv så skal det være ett rødt lys i enden av denne kabelen. Hvis det er det, så har du brukt feil inngang på forsterkeren. Jeg kjenner ikke Onkyo, men de fleste har 3 inngangs muligheter, som også er prioritert, på hver inngang. HDMI, Digital, Analog.

Hvis det finnes en knapp på fjernkontrollen som heter source eller noe sliks å prøv det., eller noe om digital, analogt osv.

Det kan også hende at du må tillegne den optiske inngangen til ett valg i Onkyoen. Men hvis den har ett navn over så skal det funke med å velge det samme på forsterkeren.

Det siste du kan prøve er om du har satt den i feil hull på forsterkeren. Jeg tipper den også har en optisk utgang. Denne har som regel grått lokk, mens inngangene har sorte lokk. Det har skjedd flere i virvaret av kontakter bak. Utgangen er normalt merket Tape eller Rec out.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Ny oppdatering i dag ser jeg. Nå fjernes mulighetene til å ha andre operativsystemer, som f.eks. Linux... Ønsker man å bruke andre operativsystemer må man altså ikke oppdatere PS3.

Resultat av å bruke denne systemprogramvaren, vil du ikke kunne bruke et "andre operativ system". Du vil heller ikke kunne bruke data og partisjonsinnstilling på harddisken som brukes av et "andre operativ system". I tillegg blir de følgende menyer som er relatert til "andre operativ system" slettet.
    - Innstillinger - Systeminnstilling - Installer andre OS
    - Innstillinger - Systeminnstilling - Standardsystem (Vises bare når et "andre operativsystem" er installert)

Hvis du bruker et "andre operativsystem" er det best at du utfører følgende før du installerer oppdateringen.
    - Lagre all data som er brukt av et "andre operativsystem" og av PS3-systemets programvare til lagringsmedia.
    - Gå til Innstillinger - Systeminnstilling - Formateringstjeneste. Velg Bruk alle til PS3 systemet og formater som er installert i dette systemet.

Resultat av å bruke et "andre operativsystem" uten å utføre denne oppdateringen.
    Hvis du ikke oppdaterer dette systemet, vil du ikke kunne utføre følgende ting fra nå av:
    - Logg på til Playstation Network
    - Bruk funksjoner som krever at du er logget på til Playstation Network (som chat-funksjoner og online funksjoner av Playstation 3 programvareformat)
    - Bruk Playstation 3 programvareformat og Blu-ray Disc videotitler som krever systemprogramvare versjon 3.21 eller senere
    - Bruk nye funksjoner og resultatforbedringer som er gitt med systemprogramvare versjon 3.21 eller senere
    - Bruk opphavsretssbeskyttet video på mediaservere etter at DTCP-IP key er fornyet (Hvis DTCP-IP er aktivert under Innstillinger - Systeminnstilling - Muliggjør DTCP-IP)

Tips: Hvordan man sjekker forbruks statusen av et "andre operativsystem"
    Hvis du ikke er sikker på at du har brukt et "andre operativsystem", avbryt oppdateringen og sjekk om Standardsystem er vist under Innstillinger - Systeminnstilling. Hvis Standardsystem vises, har et "andre operativsystem" vært i bruk.

...

• The playback quality of some PlayStation® format software that is downloaded (as a purchase or for free) from PlayStation®Store has been improved.
    • A security patch was added to address security vulnerabilities that may occur when playing MP4 format video files.

Ellers legger jeg ikke merke til andre forandringer i denne oppdateringen.
    Det var en oppdatering ifra Geo-et-eller-annet som skulle fikse dette.
    Er det noen som har en link til dette opplegget?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Det var en oppdatering ifra Geo-et-eller-annet som skulle fikse dette.
    Er det noen som har en link til dette opplegget?
    Utdyp gjerne..?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3 3.30

Interessante oppdateringer de siste dagene:

Innstillinger
    • Nå kan du velge [PC] som et alternativ under [Innstillinger for avstandsspilling] > [Registrer enhet]. Når du velger dette alternativet, vil du kunne benytte deg av avstandsspillingsfunksjonen til å bruke PS3-systemet fra fremtidige modeller av VAIO-PC-en. Informasjon om denne funksjonen blir kunngjort på det offisielle VAIO-nettstedet vaio.eu/playstation i mai 2010.
    • [Datastrøm (Direkte)] og [Datastrøm (Blandet)] er lagt til som alternativer under [Videoinnstillinger] > [BD Audio output format (Optisk digital)].
    • Det er nå støtte for 3D-stereoskopiske spill. På tidspunktet for utgivelsen av systemprogramvaren er det ingen 3D-stereoskopiske spill tilgjengelig for PlayStation 3-systemet. Utgivelsen av 3D-stereoskopiske spill blir kunngjort på en senere dato. Hvis TV-en din støtter 3D-stereoskopisk visning, kommer skjermbildet der du angir TV-størrelsen til å vises når du justerer videovisningsinnstillingene. Følg instruksjonene på skjermen for å justere innstillingene.
    Spill
    • Nå kan du sortere dine trophies etter spilltittel eller når du fikk dem.
    • Navn på trophies som du ennå ikke har skaffet deg, vises som [Hidden Trophy] i stedet for [???].

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Ny oppdatering (V:3.30) til PS3 for de som ikke har fått det med seg

Ups... en kom i forkjøpet

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessante oppdateringer de siste dagene:

Innstillinger
    • Nå kan du velge [PC] som et alternativ under [Innstillinger for avstandsspilling] > [Registrer enhet]. Når du velger dette alternativet, vil du kunne benytte deg av avstandsspillingsfunksjonen til å bruke PS3-systemet fra fremtidige modeller av VAIO-PC-en. Informasjon om denne funksjonen blir kunngjort på det offisielle VAIO-nettstedet vaio.eu/playstation i mai 2010.
    • [Datastrøm (Direkte)] og [Datastrøm (Blandet)] er lagt til som alternativer under [Videoinnstillinger] > [BD Audio output format (Optisk digital)].
    • Det er nå støtte for 3D-stereoskopiske spill. På tidspunktet for utgivelsen av systemprogramvaren er det ingen 3D-stereoskopiske spill tilgjengelig for PlayStation 3-systemet. Utgivelsen av 3D-stereoskopiske spill blir kunngjort på en senere dato. Hvis TV-en din støtter 3D-stereoskopisk visning, kommer skjermbildet der du angir TV-størrelsen til å vises når du justerer videovisningsinnstillingene. Følg instruksjonene på skjermen for å justere innstillingene.
    Spill
    • Nå kan du sortere dine trophies etter spilltittel eller når du fikk dem.
    • Navn på trophies som du ennå ikke har skaffet deg, vises som [Hidden Trophy] i stedet for [???].
    Jeg får fortsatt ikke HD lyd med optisk lydkabel?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Og hvorfor skulle du få HD-lyd med optisk

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor... ??? Når en får BÅDE HD-lyd og HD-bilde via HDMI...
    Mere kabler... mere unødvendig rot ;p

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det de prøver å si til deg her: Du får IKKE HD lyd med optisk kabel, til det må du bruke HDMI.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdyp gjerne..?
    Tja, Sony gjør det slik at man ikke kan innstallere andre OS. Og Geohot gjør det slik at man kan ha andre OS på PS3 og i tilegg har dem oppdateringene som Sony kommer med. Dvs at Geohot lager en oppdatering og at du har mulighet for andre OS.
    Sony stenger for andre OS nå med denne oppdateringen. + sikkert flere "kjekke" ting.

Edit:
    geohot ps3 oppdatering - Google-søk

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er standar størrelse på HDD sånn at den passer i PS3?????

Amentio.no nettbutikk for datautstyr, bærbar PC, digitalkamera, video, mobiltelefoner og spill

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Dette er standar størrelse på HDD sånn at den passer i PS3?????

Amentio.no nettbutikk for datautstyr, bærbar PC, digitalkamera, video, mobiltelefoner og spill
    Stemmer bra det. I alle fall til min PS3 som ikke er slim-varianten. Hadde forundret meg stort om det er noe annet i PS3 slim.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg skulle gådd for en 2TB disk og hatt den utenfor, har en kabel liggende som lar meg gjøre det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg skulle gådd for en 2TB disk og hatt den utenfor, har en kabel liggende som lar meg gjøre det
    Om du skal ha en ekstern disk så må du fortsatt huske på at du må formatere i FAT32. Filsystemet gjør at du ikke kan ha filer større enn ca. 4GB. I mitt tilfelle er dette en begrensning da jeg jeg skulle brukt disken mot f.eks. en pc for å lagre filmer på. Når du da har 720p/1080p filmer som er på opp mot 8 GB så må man ty til andre midler.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det blir samme formatering som intern disk. da disken kobles i inne i maskinen istedet for den 2,5" som er der. bruker denne kabelen.

DealExtreme: $4.31 SATA 7+15P Data+Power Extension Cable (54cm Length)

2TB er jo atraktivt mest pga de filene som er over 4 gig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det blir samme formatering som intern disk. da disken kobles i inne i maskinen istedet for den 2,5" som er der. bruker denne kabelen.

DealExtreme: $4.31 SATA 7+15P Data+Power Extension Cable (54cm Length)

2TB er jo atraktivt mest pga de filene som er over 4 gig
    Ja, og det er det jeg også sa. PS3 må ha disk som er formatert med FAT32 for å få lest den, uansett om det er intern eller ekstern. Så da kan du bare glemme filer som er større enn 4GB.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har jo filer på 2,5" disken i dag som er større enn 4 gig. hvordan har det seg? mener og huske at da jeg kopierte en metallica over ble den over 35 gig ei fil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den formatert i NTFS.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar det. husker jeg rett var det ps3 som gjorde dette selv da jeg instalerete disken, så skulle tro at det samme skulle skje hvis jeg setter inn en 2tb disk.

er det noen seder i menyene hvor jeg kan lese av hvilket filsystem det er?

Side 236 av 250 FørsteFørste ... 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 232 233 234 235 236 237 238 239 240 246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •