Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 234

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 234 av 250 FørsteFørste ... 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 230 231 232 233 234 235 236 237 238 244 ... SisteSiste
Viser resultater 4,661 til 4,680 av 4992
    Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du satt audio output til datastrøm, både for BD-plater og DVD ? Synes å huske at det er eget valg for begge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 på TV

Hei!

Har brukt PS3 på projektor med optisk lyd til forsterker. Fungert glimrende.
    I går kveld koblet jeg opp med HDMI til TV. Fikk hverken lyd eller bilde.
    Hadde ikke tid å forske så mye på det, men hadde vært fint å høre meninger om hva det kan være. Er det innstillinger i menyen som må forandres?
    På forhånd takk.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Engslett
    Hei!

Hadde ikke tid å forske så mye på det, men hadde vært fint å høre meninger om hva det kan være. Er det innstillinger i menyen som må forandres?
    På forhånd takk.
    Nå husker jeg ikke alt av menyvalg i farten, men det er egne innstillinger for både bilde- og lydutgang (HDMI, optisk etc). Så hvis du leter litt rundt der tipper jeg det ordner seg.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

På forhånd takk.

hold inne på-knappen noen sekunder når du starter maskinen, da kan du velge bildeinstillinger på nytt...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

På forhånd takk.
    Nøyaktig dette har jeg også opplevd et par ganger, det skjedde helt plutselig her en dag da ungene skulle spille Guitar Hero. Jeg hadde sett en film dagen før og slått den av på helt vanlig måte.

Fikk jo rettet det opp etter hvert, men hvorfor skjer dette egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!
    Takk for svar. Da jeg holdt inne på knappen og fikk forandret innstillingene i menyen gikk alt så meget bedre.

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hvis dere har en filserver som kjører PS3medai server e.l. og allikevel forrer PS3'n, så er det fullt mulig å høre Spotify via PS3'n. Med litt knot selvsagt

Installer Jamcast som du finner her: Jamcast - Home
    I tillegg til at den kan streame musikk til PS3'n og andre DLNA-enheter (som jeg ikke har forsøkt om faktisk funker) så oppretter den oppretter et virtuelt lydkort på pc'n din. Kjører man igang Spotify da, så vil lyden rutes via det virtuelle lydkortet og streames til PS3'n. Tilsvarende vil selvfølgelig fungere også med Last.fm og Pandora etc.
    Bakdelen er selvsagt at sporbytte osv må skje via serverPC'n. I mitt tilfelle har jeg tilgang via bærbar pc i stua og remote desktop til serveren i kottet. Om ikke annet så funker det i alle fall 'tilfredstillende' i påvente av en skikkelig løsning. Jeg får i alle fall hørt gamle opptak av DJ Friendly på NRKP3 og er ganske fornøyd med det
    Thanks funker som bare det. Litt kjedelig å ikke kunne styre via PS3, men bedre enn ingenting!

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser av sitatet at jeg trenger en liten gjennomlesing for korrektur i mitt opprinnelig innlegg

En liten ting jeg glemte å nevne. Skal man styre dette via RDP, så husk å skru av funksjonen som kan sende lyden til den PC'n du styrer fra.
    Når man oppretter tilkobling til eksternt skrivebord så velger man <alternativer> i bunn, deretter fanen <lokale ressurser>. I valget <Ekstern lyd> så må du velge <Spill av på ekstern datamaskin>.
    Gjør man ikke dette vil lyden forsvinne fra PS3'n, da den blir rutet til der du sitter. Den feilsøkingen unnder jeg ingen andre

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

netttilgang

er det mulig å koble opp trådløst nett på PS3en? har ikke mulighet til å koble opp med ledning

Er det mulig å koble ps3 til stereoforsterker? event. hvordan?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrvalvik
    er det mulig å koble opp trådløst nett på PS3en? har ikke mulighet til å koble opp med ledning

Ja det mener jeg nå går an, men lang nok ledning koster ikke så mye...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrvalvik

De fleste PS3 har vel innebygd wifi? (Det var vel kanskje en utgave som ikke hadde det i starten, men tror alle har det nå)

Skal du kople den til en stereo forsterker så må du bruke den kabelen som fulgte med, bare dropp å bruk den gule pluggen. Du må også gå inn i menyen å si at du skal bruke de som lyd utgang, og HDMI til bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål, håper det er noen som kan hjelpe med dette:

Har hatt Playstation 3 Slim i ca. to uker nå. Det er en ting jeg har lagt meg merke til i det siste, etter at jeg slår den knirker det noe ekstremt i den. Det kommer noen heftige platiskk-knekk-lyder, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive dem, men jeg tror folk skjønner hva jeg mener.

Jeg regner med at dette er en konsekvens av varmeutvikling og deretter nedkjøling. Jeg har ikke lagt merke til det tidligere, så jeg vet ikke om det er noe som har dukket opp de siste to dagene, jeg tviler på det.

Spørsmålet er altså om det er andre Slim-eiere som opplever det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Det er en ting jeg har lagt meg merke til i det siste, etter at jeg slår den knirker det noe ekstremt i den. Det kommer noen heftige platiskk-knekk-lyder, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive dem, men jeg tror folk skjønner hva jeg mener.
    Slår du maskinen din? Eller slår du den ? Jeg har ikke prøvd å slå min maskin, men tror det ville knirket i plast der og. Har riktignok ikke Slim da...

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Jeg har et spørsmål, håper det er noen som kan hjelpe med dette:

Har hatt Playstation 3 Slim i ca. to uker nå. Det er en ting jeg har lagt meg merke til i det siste, etter at jeg slår den knirker det noe ekstremt i den. Det kommer noen heftige platiskk-knekk-lyder, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive dem, men jeg tror folk skjønner hva jeg mener.

Jeg regner med at dette er en konsekvens av varmeutvikling og deretter nedkjøling. Jeg har ikke lagt merke til det tidligere, så jeg vet ikke om det er noe som har dukket opp de siste to dagene, jeg tviler på det.

Spørsmålet er altså om det er andre Slim-eiere som opplever det samme?
    Jeg har samme issuet med min Slim.. Men lyden kommer sporadisk, og ikke når jeg slår den på. Og ekstremt er det heller ikke, men okke som, er det noen merkelige kneppe/knirke-lyder i den noen ganger. Tok litt tid før jeg fant ut at det var PS3`n

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Skal du kople den til en stereo forsterker så må du bruke den kabelen som fulgte med, bare dropp å bruk den gule pluggen. Du må også gå inn i menyen å si at du skal bruke de som lyd utgang, og HDMI til bilde.
    Så dvs at det går an å få bilde gjennom HDMI og stereolyd gjennom komponent samtidig?

Men får man da kun bilde gjennom HDMI, eller får man stereolyd gjennom den og? Nå som jeg har bilde og lyd gjennom HDMI får jeg f.eks lyd på både tv og anlegget....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Så dvs at det går an å få bilde gjennom HDMI og stereolyd gjennom komponent samtidig?

Men får man da kun bilde gjennom HDMI, eller får man stereolyd gjennom den og? Nå som jeg har bilde og lyd gjennom HDMI får jeg f.eks lyd på både tv og anlegget....
    Tror du mister lyden via HDMI, men vet ikke sikkert bruker den kun med HDEMI. Men jeg vet at man velge hvilken utgang som skal være i bruk. Men det er jo bare å teste .

Men de fleste TVer har analog utgang man kan kople til anlegget, slik at lyden går via TVen. Men husk å sett HDMI lyden i PS3 til kun PCM stereo.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HifiCarl
    Slår du maskinen din? Eller slår du den ? Jeg har ikke prøvd å slå min maskin, men tror det ville knirket i plast der og. Har riktignok ikke Slim da...
    Hehe, joda, der manglet det et ord. Problemet oppstår når jeg slår den av, ikke på.

Siden andre har det er det kanskje normalt. Det er først for et par dager siden at jeg la merke til lyden, og jeg skjønte ikke helt med en gang at det var ps'en som skapte den. Så det kan vel kanskje kalles sporadisk... Uansett ikke noe jeg kan gjøre noe med. Ryker den er det garanti, den er jo tross alt bare to uker gammel.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har noen par spm angående å få best mulig bilde kvalitet.

Jeg har et Pioneer KRP-500A tv, en BenQ W5000 pj og en Denon 3806(HDMI1.1).
    Playstation er da tilkoblet til Denonen som igjen gir signalet videre.

1. BD/DVD Video Output Format (HDMI)
    Automatisk
    RGB
    Y Pb/Cb Pr/Cr

2. BD 1080p 24Hz ut(HDMI)
    Automatisk
    Av

3. 50 Hz video-ut data
    Automatisk
    50 Hz

Hvordan bør disse instillingene stå for best mulig bildekvalitet?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Hei, har noen par spm angående å få best mulig bilde kvalitet.

Jeg har et Pioneer KRP-500A tv, en BenQ W5000 pj og en Denon 3806(HDMI1.1).
    Playstation er da tilkoblet til Denonen som igjen gir signalet videre.

1. BD/DVD Video Output Format (HDMI)
    Automatisk
    RGB
    Y Pb/Cb Pr/Cr

2. BD 1080p 24Hz ut(HDMI)
    Automatisk
    Av

3. 50 Hz video-ut data
    Automatisk
    50 Hz

Hvordan bør disse instillingene stå for best mulig bildekvalitet?
    1-Det ligger som Y pb..... eller Component som det også kalles på platene. Så like greit å ikke gi den en ekstra omgjøring.

2-Støtter TVen 24 Hz, noe den nok gjør så sett dette på, da får du det som ligger på platen. Men det kan hende forsterkeren ikke støtter det, selv på pass through. Det funket ikke på min gamle Pioneer AX4ASi som også hadde kun HDMI 1.1

Vær også ops på om PS3 da gir 24 Hz fra DVD, tror den ikke gjør det, men hvis den gjør det så velg automatisk. Det blir ikke bra på DVD.

3 - Automatisk, da slipper du at den omgjør 60 Hz til 50. TV, PJ og forsterker støtter begge deler.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har huket av ja på å sende ut "Y Pb/Cb Pr/Cr", ellers ville ikke BTB og WTW vises når jeg skulle kalibrere tv'en...

Side 234 av 250 FørsteFørste ... 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 230 231 232 233 234 235 236 237 238 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •