Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 229

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 229 av 250 FørsteFørste ... 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 225 226 227 228 229 230 231 232 233 239 249 ... SisteSiste
Viser resultater 4,561 til 4,580 av 4992
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Overasket over at det kom et nytt valg om Bitstream...

Bare at det var for matriale på blu-ray og spill som har "gamletypen" dolby digital å dts.
    Det uten og måtte gå inn i menyen og skifte fra PCM.
    HD lyd går fortsatt som MPCM
    Ah, nice! Dette har jeg venta på!

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overasket over at det kom et nytt valg om Bitstream...

Bare at det var for matriale på blu-ray og dvd som har "gamletypen" dolby digital å dts.
    Det uten og måtte gå inn i menyen og skifte fra PCM.
    HD lyd går fortsatt som MPCM
    Jeg finner ikke dette.. Hvordan gjør jeg dette?

Slik jeg forstår det så blir det da slik at alt som kan sendes som datastrøm sendes som datastrøm og resten som PCM? Det er jo genialt.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Jeg finner ikke dette.. Hvordan gjør jeg dette?

Slik jeg forstår det så blir det da slik at alt som kan sendes som datastrøm sendes som datastrøm og resten som PCM? Det er jo genialt.

Innstillinger - Videoinstillinger - BD/DVD Audio output format HDMI ( der skal det da stå Datastrøm ( Bitstream )

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstillinger - Videoinstillinger - BD/DVD Audio output format HDMI ( der skal det da stå Datastrøm ( Bitstream )
    Ja det har e skjønt. Men dette er ikke et nytt valg? Jeg har på datastrøm når e ser dvd også setter e d til Linær PCM når e ser Blu Ray..

Men var det ikke et nytt valg her? Trodde det var kommet et valg slik jeg slapp å bytte hver gang?

Kan være jeg har missforstått, jeg har ikke så mye peiling

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har e skjønt. Men dette er ikke et nytt valg? Jeg har på datastrøm når e ser dvd også setter e d til Linær PCM når e ser Blu Ray..

Men var det ikke et nytt valg her? Trodde det var kommet et valg slik jeg slapp å bytte hver gang?

Ja det har vært før også, men da måtte du gå inn i menyen og skifte mellom.
    Men nå skjer det automatisk når det er D.D eller DTS lyd som går ut

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det har nok vært der hele tiden ja. Setter man det på hele tiden på gamle versjonen så var man kun DD og DTS fra Blu-ray

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå kan e la den stå på datastrøm hele tiden og den vil selv skifte til PCM når d er nødvendig, og bruke datastrøm når d e mulig?
    Har jeg forstått det rett da? Får fortsatt opp den melding om at noe BD kanskje ikke kan spilles av når e velger datastrøm. Hvorfor d dersom den skifter auto?

Har ikke peiling så må spørre dumt..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå kan e la den stå på datastrøm hele tiden og den vil selv skifte til PCM når d er nødvendig, og bruke datastrøm når d e mulig?
    Har jeg forstått det rett da? Får fortsatt opp den melding om at noe BD kanskje ikke kan spilles av når e velger datastrøm. Hvorfor d dersom den skifter auto?

Har ikke peiling så må spørre dumt..
    Du kan enkelt teste dette selv, hvis du bruker HDMI overføring til forsterker.

Sett da denne til dette, og prøv en DVD, da skal det komme Dolby Digital eller DTS i tegnruten, sett så inn en BD med HD lydspor, og se om den viser PCM eller Multichannel (eller hva din forsterker bruker). Viser den da DD eller DTS så funker det ikke.

Personlig så ville jeg latt den stå på PCM, du vil ikke merke all verdens forskjell på de gamle formatene uansett. Det er HD lyden som har noe å hente ved bitsteaming på PS3, selv om det i teorien ikke skal være det.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den korte testen jeg hadde på pcm vs bitstream DVD på ps3 i går viser at med pcm så virker det som lyden blir holdt igjen litt, men med bitstream så åpnes lyden litt mere.

PCM: i mine ører så virker det da som lyden er mere behagelig og avslappet.
    Bitstream: Virker mere attakvillig og som du får mere smell og natulig lyd.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den korte testen jeg hadde på pcm vs bitstream DVD på ps3 i går viser at med pcm så virker det som lyden blir holdt igjen litt, men med bitstream så åpnes lyden litt mere.

PCM: i mine ører så virker det da som lyden er mere behagelig og avslappet.
    Bitstream: Virker mere attakvillig og som du får mere smell og natulig lyd.
    Testet du da med likt volum (dB måler og ikke nummer i display).

Det varierer også litt fra forsterker til forsterker hva den faktisk gjør når den får PCM. Noen eldre legger ikke på EQ og rom korrektsjon.

Men siden du hører forskjell, slik mange gjør med HD formatene, og dette var på DVD så forteller det det meste om PS3 sine software dekodere.

På min forforsterker så greier den ikke å legge på EQ og romkorrektsjon på HD bitstream, men på PCM. Så jeg kjører PCM på alt fra BD spilleren min, ikke en PS3, men OPPO BDP-83. Har testet nøye for å høre forskjeller og det var der ingen forskjell mellom bitstream og PCM. (Slik det var på min Samsung BD-1500 (på True HD, den kan ikke dekode DTS MA)). Så OPPOen har draget på dekoding heldigvis. Fikk også gjort den sonefri på BD og DVD, så da slipper jeg heldigvis å bruke PS3 til annet enn spill.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Testet du da med likt volum (dB måler og ikke nummer i display).

Det varierer også litt fra forsterker til forsterker hva den faktisk gjør når den får PCM. Noen eldre legger ikke på EQ og rom korrektsjon.

Men siden du hører forskjell, slik mange gjør med HD formatene, og dette var på DVD så forteller det det meste om PS3 sine software dekodere.

På min forforsterker så greier den ikke å legge på EQ og romkorrektsjon på HD bitstream, men på PCM. Så jeg kjører PCM på alt fra BD spilleren min, ikke en PS3, men OPPO BDP-83. Har testet nøye for å høre forskjeller og det var der ingen forskjell mellom bitstream og PCM. (Slik det var på min Samsung BD-1500 (på True HD, den kan ikke dekode DTS MA)). Så OPPOen har draget på dekoding heldigvis. Fikk også gjort den sonefri på BD og DVD, så da slipper jeg heldigvis å bruke PS3 til annet enn spill.

Jeg målte ikke dB nei, bare ørene.
    Og når forskjellen er så klar så gjør jeg ikke noen målinger

Var bare for morro jeg prøvde det på en film, og bare da D.D.

Men det skal sies at jeg ikke bruker PS3`n til DVD da jeg syns den gir et dålig bilde, så jeg benytter min Yamaha dvd-s1700 som gir bedre bilde og lyd en ps3 presterer på dvd.

Har heller ingen Blu-Ray spiller med Bitstream, men det er noe jeg ønsker meg.
    EN spiller for Blu-Ray, DVD og Musikk. Spare noe plass i racket... Synd ingen av de jeg har lyst på har mulighet til både SACD og DVD-Audio :-/
    Så drøyer det valget en stund enda siden jeg har spillere som dekker alle de formatene :-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ingen Blu-Ray spiller med Bitstream, men det er noe jeg ønsker meg.
    EN spiller for Blu-Ray, DVD og Musikk. Spare noe plass i racket... Synd ingen av de jeg har lyst på har mulighet til både SACD og DVD-Audio :-/
    Så drøyer det valget en stund enda siden jeg har spillere som dekker alle de formatene :-D
    Med det der så finnes det kun ett valg av spiller: OPPO BDP-83. Den støtter alle formater. Sender bitstream alt, inkludert SACD og DVD Audio.
    Den er også meget bra på å oppskalere ting via USB porten, bedre enn hva min HTPC fikk til.

Er en toppspiller på BD formatet. Den beste DVD spilleren jeg har testet. Og med en billig chip som man installerer selv så er den sonefri på begge formater.

Billigst er det å kjøpe den fra USA, blir vel da ca 4500,- inkludert frakt og avgifter (Bruk Amazon og JetCarrier). Så fra Bluraychip.dk så får man chipen man trenger. Ellers så kan den også kjøpes ferdig chipet i norge via httech.no Er litt dyrere. Det er også bare å bytte strømkabel så funker den på vårt strømnett. Den er også meget lekker syntes jeg. Passer bra både til lyse og mørke komponenter.

Det følger også med en kalibrerings Blu-ray, som er den beste jeg har testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp av ps3 spill på nett

Noen som har gode tips til billige nettbutikker å kjøpe spill. Nærmer seg jul, og poden sin ønskeliste er lang...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Noen som har gode tips til billige nettbutikker å kjøpe spill. Nærmer seg jul, og poden sin ønskeliste er lang...
    Spill - Prisguide - Hardware.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    ok. Er dette kun for norske butikker?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen erfaringer med kjøp av spill fra utenlanske, feks amazon.co.uk?

Newcomer WooBie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Noen erfaringer med kjøp av spill fra utenlanske, feks amazon.co.uk?
    husk 200kr-grensa da ikke sikkert spillet blir så billig som først antatt
    Bare kjøpt filmer derfra men bare possitive erfaringer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WooBie
    husk 200kr-grensa da ikke sikkert spillet blir så billig som først antatt
    Bare kjøpt filmer derfra men bare possitive erfaringer
    200-kroner grensa ja. Blir vel toll på det over. Spørs om ikke det er billigere alikevel. Så på et eksempel som WWE Smackdown vs Raw 2010
    Dette koster på amazon.co.uk 273 kroner hjem (uten toll/avgift)
    Her hjemme er billigste 550 kr.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et merkelig problem med slim PS3'en min, enkelte ganger virker det som om stikkene ikke får kontakt med PS3'en. Dette gjelder både den nye dual-shock stikken som fulgte med slimmen og en av de gamle six-axis stikkene jeg hadde fra før...

Som regel får de kontakt og assign'er seg som stikke 1,2 osv. Men noen dager vil de ikke i hele tatt uten at jeg kobler i ladeledningen, enda batteriene er fullt oppladet... Det kommer opp en message på PS3'en om å trykke på PS knappen men når jeg gjør det skjer det ingenting, før jeg skrur av PS3'en. Så plutselig skrur den seg på igjen av seg selv og da funker stikkene... MERKELIG!

Noen flere som har opplevd dette?

Side 229 av 250 FørsteFørste ... 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 225 226 227 228 229 230 231 232 233 239 249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •