Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 224

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 224 av 250 FørsteFørste ... 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 220 221 222 223 224 225 226 227 228 234 244 ... SisteSiste
Viser resultater 4,461 til 4,480 av 4992
    Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei noen som vet om man må ha kvittering for og bytte inn på eb games? har mistet min for lenge siden!!!
    Trenger ikke kvittering.

Edit: Og heller ikke embalasje.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Trenger ikke kvittering.

Edit: Og heller ikke embalasje.
    ok da er det jo ikke tvil

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er nok ikke ett problem i seg selv at den er i fra Clas. Det er nok en feil på selve kabelen.

Det har vært en liten tendens til at de absolutt billigste kabelene faktisk ryker av seg selv, selv om de er like gode som dyre på korte lenger (opptil 3-5 meter) når det gjelder lyd og bilde kvalitet.
    Ok, ser ut som jeg må prøve med en annen hdmi-kabel og se om det fungerer da. Noen forslag til hvilken jeg kan kjøpe og være sikker på har god nok kvalitet og som ikke koster unødvendig mye?

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll til PS3

Kan fjernkontrollen like godt kjøpes fra utlandet eller følger det med ladekabel e.l som gjør at den bør kjøpes i Norge? Ser at det er mye billigere hos play.com enn i butikker her hjemme.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Kan fjernkontrollen like godt kjøpes fra utlandet eller følger det med ladekabel e.l som gjør at den bør kjøpes i Norge? Ser at det er mye billigere hos play.com enn i butikker her hjemme.
    Den kan du nok kjøpe hvor som helst.

Den bruker vel vanlige batterier og trenger ikke ladekabel hvis jeg ikke husker feil, har aldri ladet den, eller brukt den så mye enda. Men er mye bedre å bruke enn håndkontrolleren.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Ok, ser ut som jeg må prøve med en annen hdmi-kabel og se om det fungerer da. Noen forslag til hvilken jeg kan kjøpe og være sikker på har god nok kvalitet og som ikke koster unødvendig mye?
    Så vidt jeg vet så har Clas flere typer. En jeg kjenner kjøpte den der som så fryktelig dyr ut uten å være det.

Du ser lett forskjell på de man kan kalle skolisser og andre typer. Men se etter forgylte (gull) tilkoplinger.

Hifi Klubben har noen billige kabler fra Argon/Aragon eller hva de kaller sitt eget merke, som er meget bra.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Slim

Kommer i hus til mandag. dette skal bli moro.
    Endelig få opp Dts-Hd-Master slik det skal kjøres.
    Blir moro og test om Slim klarer og gjøre jobben med lyden, skal sammenligne med en litt dyrere blu-ray spiller.8)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har nå fått den nye ps3 slim i hus men får fortsatt ikke noe hd master i displayet på min onkyo 976 !!!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må sikkert inn manuelt å sette det til bitstream over HDMI.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg være litt negativ mot PS3.

Har sittet å testet "Batman: Arkham Asylum"

Spillet i seg selv virker å være veldig bra. Mye kul slåssing, mange muligheter, selv om det ikke akuratt virker åpent slik mange liker det. Spesielt er lyden veldig veldig bra, med mye surround osv.

Nå spiller ikke jeg spesielt mye, spesielt på PS3 pga jeg ikke liker håndkontrolleren. Men mest pga grafikken er rett og slett dårlig.

Batman spillet ligger vel hakket over det jeg får ut av Battlefield 2 fra 2005 på PC. Det er 1 stor grunn til at grafikken ikke funker for meg. Maskinkraft. Det kan godt være at Batman spillet, som er lansert for mange platformer, ikke utnytter PS3 fullt ut.

Men ett spill laget for dagens HD konsoller burte ha hatt HD grafikk. Spillet har HD oppløsningen 720p. Men oppløsning er ikke alt. Når jeg normalt spiller så er det på PC, og da i 1680x1050 oppløsning, med mye eyecandy på.

Det store problemet med Batman grafikken er sagtenner. ALLE linjer som ikke her helt rette med pixelene, får sagtenner. Dette er utrolig irriterende. Har selv testet mye på PC på hva som kvitter seg med sag tenner lett, oppløsning eller anti aliasing. Sistnevnte krever ekstremt mye av maskinkraften. Oppløsningen gjør ikke så store utslag på PC, og det er det som gjør størst utslag på sagtenne.

Sammen med sagtenne, så er det dårlig oppløsning på teksturer i spillet, som igjen får det til å se dårlig ut.

Jeg skal innrømme at jeg har sett spill på PS3 som ser bedre ut. Det er det 2 grunner til. Utvikleren har greid å utnytte PS3 bedre, eller så har de greid å skjule svakhetene mer.

Skal man ha HD spill, så er det etter min mening kun ett reelt alternativ, PC. Ja, det koster en del mer, spesielt for en kraftig maskin. Men PCer billig i dag. Og en annen fordel, spill koster betydelig mindre, normalen for ett nylansert spill her i Norge er 150-200,- mindre for PC-spillet. Kjøper man mye spill, så blir kostnadene relativt like over tid. Samt PC kan man oppgradere for å få enda mer ut av spillene over tid. Samt er så å si bakoverkompatibelt med alle spill.

PS3 forblir for meg BD avspiller for de filmene som er sonesperret B, og Guitar Hero maskin.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    min fatty3 er bom stille meget godt fornøyd

lurer litt om jeg skal legge in linux snart?
    Kan du svare meg på PM?. Synes det er så merkelig at det plutselig ble stilt fra deg!!!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    *Forkortet*
    Har sittet å testet "Batman: Arkham Asylum"

Spillet i seg selv virker å være veldig bra. Mye kul slåssing, mange muligheter, selv om det ikke akuratt virker åpent slik mange liker det. Spesielt er lyden veldig veldig bra, med mye surround osv.

Nå spiller ikke jeg spesielt mye, spesielt på PS3 pga jeg ikke liker håndkontrolleren. Men mest pga grafikken er rett og slett dårlig.

Men ett spill laget for dagens HD konsoller burte ha hatt HD grafikk. Spillet har HD oppløsningen 720p. Men oppløsning er ikke alt. Når jeg normalt spiller så er det på PC, og da i 1680x1050 oppløsning, med mye eyecandy på.

PS3 forblir for meg BD avspiller for de filmene som er sonesperret B, og Guitar Hero maskin.
    Jeg er ganske så enig med deg, men ja, Batman, Watchmen og alle de "ooo vi har laget spill av filmen" spillene kjører samme grunnlag, og er laget på en mnd, og bare konvertert mellom plattformene, så PS3 kommer sist, å er bare en kjapp konvertering fra PC eller XboX versjon, uten noen form for finpuss, eller puss i d heletatt...

Skal man spille på PS3 å få eyecandy, så er det PS3 prioritære spill som gjelder, Drakes Frotune, GT, og andre som er bygget for PS3...

PS3 er for meg også et MediaSenter med Bluray og Streaming fra Server, og brukes max 10% til spill, da GH, Singstar og andre underholdningspill..
    PS3 duger ikke til FPS, da er det PCn som gjelder...
    Core i7, 24" skjerm slår ut PS3 på alle gaming aspekter utenom Guitar Hero trenden 8)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Jeg er ganske så enig med deg, men ja, Batman, Watchmen og alle de "ooo vi har laget spill av filmen" spillene kjører samme grunnlag, og er laget på en mnd, og bare konvertert mellom plattformene, så PS3 kommer sist, å er bare en kjapp konvertering fra PC eller XboX versjon, uten noen form for finpuss, eller puss i d heletatt...

Skal man spille på PS3 å få eyecandy, så er det PS3 prioritære spill som gjelder, Drakes Frotune, GT, og andre som er bygget for PS3...

PS3 er for meg også et MediaSenter med Bluray og Streaming fra Server, og brukes max 10% til spill, da GH, Singstar og andre underholdningspill..
    Core i7, 24" skjerm slår ut PS3 på alle gaming aspekter utenom Guitar Hero trenden 8)
    Å det er 16 dager i mellom ps3 er online hehe

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Å det er 16 dager i mellom ps3 er online hehe
    Ingenting mer irriterende en plinging og plonging av ukjente folk mens man høre musikk eller ser film, ser ingen poeng i å være online uten grunn.

Skal jeg se en Blu-Ray, så holder jeg med offline...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man bruker PS3 kun til spill, er det da noe å hente på lydoverføring med HDMI-kabel istedenfor med optisk kabel? Dvs har PS3-spill lydformater som ikke lar seg overføre med optisk kabel?

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med oppdatering av spill software

Hei, jeg har en PS3 Slim som ble kjøpt forrige uke. Den er koblet opp til internett via trådløs router og jeg har opprettet profil på Playstation Network. PS3 er oppdatert med nyeste sofware. Men når det kommer til spill får jeg ikke oppdatert. Både Burnout: Paradise - The Ultimate Box og Assassin's Creed ber om oppdatering ved oppstart. Kommer til oppdateringssiden og så stopper det opp (kommer gjerne til 1 %). Feilmelding er som følger;

Det oppsto en feil under nedlastingen (80710723).

Kan noen fortelle meg hva som forårsaker dette?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Når man bruker PS3 kun til spill, er det da noe å hente på lydoverføring med HDMI-kabel istedenfor med optisk kabel? Dvs har PS3-spill lydformater som ikke lar seg overføre med optisk kabel?
    Med hdmi trenger du bare bruke 1 kabel....
    Du blir begrenset til og bare kunne bruke Dolby.D og DTS med optisk.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da

Ligger Slim i esken og venter kun på og bli pakket opp.
    Skal bli moro og få testet med Master lyd. rett i reciver.

Skal kanskje kjøpe et spill også, vi får se.:???:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fath vs slim....ny bruker på PS3

Hei.
    Jeg skal hjelpe en kompis med å få kjøpt seg en PS3. Han har ikke konsoll fra før. Er det noen som helst grunn til at han ikke skal kjøpe Slim? Er den forrige modellen bedre på noen områder? (Skal ikke legge inn andre OS, så det er greit)..
    Anyone?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Jeg har også Core i7, men 30" skjerm. Problemet mitt er det evige jaget for å finne skjermkort som takler den høye oppløsningen. Skjermkort til 4k (og gjerne 2 av de) blir dyrt i lengden bare for å spille de nyeste spillene uten at det lagger. Men det er selvsagt min egen dumhet at jeg kjøpte en skjerm med slik oppløsning. Det tvingte meg en periode over på PS3 for å spille FPS spill.

At ikke PS3 duger til FPS er jeg uenig i. Er man virkelig god på PC, kreves det bare tilvenning med kontrollen. Microsoft (?) gjorde vel også en test for noen år siden der de satte 2 team, 1 med mus og 1 med XBOX-kontrollen. Resultatet var overraskende likt, selv om jeg nok har tro på musa når det kommer til hastighet og nøyaktighet.

På Battlefield Bad Company har jeg hatt killratio på hele 28-0 på onlinespill med 24 spillere, og da med godt over 20 headshoots. Og jeg er oppvokst med mus og tastatur i alle år. Men det var vanskelig å venne seg til det i begynnelsen, og jeg savner som sagt av og til fortsatt hastigheten til musa. Men i den sammenheng er det viktig å huske på at de aller fleste man spiller mot sitter med de samme begrensningene.

Side 224 av 250 FørsteFørste ... 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 220 221 222 223 224 225 226 227 228 234 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •