Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 223

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 223 av 250 FørsteFørste ... 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 219 220 221 222 223 224 225 226 227 233 243 ... SisteSiste
Viser resultater 4,441 til 4,460 av 4992
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Husk å ta med 2 spill også.

Det er helt umulig å lese den lille hvite skriften ser det ut til.

Men så lenge man ikke trenger det 60 GB utgaven har som de nye ikke har, og man har ett par spill man godt kunne kvitte seg med så ser det ut til å være ett godt tilbud.

EDIT: Kjørte zoomen i IE8 opp til 400%, og kan tyde deler av det. Første del er vel "Kan ikke kombineres med andre rabatter eller tilbud. Så står det inni nederste linjen: "Kun ett kjøp pr kunde", så på slutten er det noe om at de kan reservere seg mot ett eller annet. Resten greier jeg ikke å tyde.

Kan nesten tyde at det står den må fungere, og innholder kabler og håndkontroller, tipper man må ha full embalasje med alt originalt osv med.

Husk å ta backup av det dere har på de originale diskene, og formater før dere sender inn, kjedelig hvis en kunde kjøper maskinen deres, og kan logge seg på og kjøpe spill osv via PSN Shop på deres regning.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepps. Ringte bort på lokale gamestop.
    Det som må følge meg ifølge han er

fungerende PS3 (formatert)
    1 stk dualshock
    1 ps3 scart kabel som fulgte med evnt en hdmi kabel

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, må dem ha med brukte PS3 spill, ja.
    Hvor kan man kjøpe det i Stavanger område? Jeg har bare et par spill, og dem vil jeg beholde.
    Finner jeg noen kjapper som selger brukte(billigst mulig), så kjøper jeg denne ASAP

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamestop og EB Games selger vel brukte spill.
    Elkjøp osv kan vel ha noe billig liggende de også.

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    don't use fan test

Vet ikke om dette er relevant, men legger ut linken og lar folk vurdere selv.
    I videoen snakkes det om at de tre pipene betyr at ps3'en blir overopphetet. Men de 3 pipene kommer jo hver eneste gang man skrur av maskinen.. så vet ikke helt jeg. Har nå brukt den fan test metoden jevnlig i snart et år og min fungerer fortsatt like fint. Merker at når jeg ikke har gjort det på en stund så støyer ps3 mer, som jo ikke er rart da det det samler seg mye støv der.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd-problemer med ps3-slim..

Har akkurat fått ps3-slim i hus. Jeg har hittil bare EN blueray-disc med dts-hd master lyd og det er Max Manus filmen.

Men når jeg går inn i disc-menyen og stiller lyden over fra dolby digital(default) til dts-hd master så er det veldig ofte(minst 50%) at lyden uteblir(ingen lyd) og jeg må stille frem og tilbake mellom lydformatene(eller pause/play) en eller ofte flere ganger før hd-lyden blir innkoblet. Det samme skjer ved pause/play og ved skifte av kapittel, lyden forsvinner og jeg må pause/play til lyden kommer. Hvis den stilles til dolby digital skjer dette ikke.

Noen som har opplevd det samme eller vet hva det skyldes?

Det kommer opp DTS-HD MSTR i receiverens display bare når lyden er innkoblet.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært å byttet min ps3 40 gig til en slim på gamestop i dag.
    Gikk uten problemer, og jeg ble også kvitt en fifa-08 og et annet møle-bil-spill jeg har testet èn gang (begge kjøpt pre-played) 8)

Tok backup på en ekstern hd, og deaktiverte ps3 og kjørte full restore av systemet før jeg leverte inn. Tok noen timer, men greit å fjerne all bruker-info når spilleren blir solgt videre.

Restore med backup gikk på 1 minutt, og uten problemer på slim. Den ser litt stusselig ut er nå min mening, og den "gamle" synes jeg er stiligere.

Grunnen til byttet var da altså vifte-støy, og jeg har spilt i hele kveld uten at vifta har vært hørbar. Svært behagelig. På film har det vært uholdbart med støvsuger-nivå på den forrige.

Så alt-i-alt fornøyd med "oppgraderingen"!

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice (spastik). Jeg tenkte jeg skulle stikke bort å bytte inn min i morgen. Skal da teste ut bitstreamingen (john2100) så kan si ifra om jeg merker noe til samme problem.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, der var det kjøpt 2stk(meg eg ein kompis :-) ) på Gamestop på Kilden/Stavanger.
    Jeg ville ikke levere inn spill, så jeg fant 2stk spill til 110kr i butikken, kjøpte dem og leverte dem inn i igjen :-)

Har tatt back up, og holder på å legger det inn. Meget fornøyd så langt.

Og støy.... den pcen som står på siden bråker mye mer enn PS3 ihvertfall :-)

Takker for hintet om byttet :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Har akkurat fått ps3-slim i hus. Jeg har hittil bare EN blueray-disc med dts-hd master lyd og det er Max Manus filmen.

Men når jeg går inn i disc-menyen og stiller lyden over fra dolby digital(default) til dts-hd master så er det veldig ofte(minst 50%) at lyden uteblir(ingen lyd) og jeg må stille frem og tilbake mellom lydformatene(eller pause/play) en eller ofte flere ganger før hd-lyden blir innkoblet. Det samme skjer ved pause/play og ved skifte av kapittel, lyden forsvinner og jeg må pause/play til lyden kommer. Hvis den stilles til dolby digital skjer dette ikke.

Prøv å bytt HDMI kabel mellom PS3 og receiver. Siden du sikker har en mellom receiver og TV som du ikke trenger lyd i så der vel det kjappeste bytte.

Ellers så hadde/har Max Manus ett problem med lyden uansett. Husker ikke hvem av spillerene den ikke funket korrekt i, men tror det var PS3en som den funket i.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chew
    Skal da teste ut bitstreamingen (john2100) så kan si ifra om jeg merker noe til samme problem.
    Venter i spenning

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet ut med en film tidligere på den forrige slim maskina (som jeg byttet til ny pga støy problemer) som hadde dts hd master og den fungerte fint. Det stod DTS-HD MSTR i displayet når filmen var under avspilling, og det fungerte med både play/pause og next/prev chapters. Alt fungerte som normalt.

Jeg har før hatt et problem med avspilling av bluray filmer med HD lyd hvor lyden ikke kom i det hele tatt (men var lyd ved intro sekvenser og på menyen som da var i vanlig SD kvalitet). Dette kom av at TV'en min ikke støttet avspilling av blu-ray i "BD 1080p 24Hz output (HDMI)", men så fort jeg skrudde om denne innstillingen fra "automatisk" til "av" så fungerte alt knirkefint. Aner ikke hvorfor dette skulle ha en sammenheng, men det var ihvertfall problemet den gang.

Driver å bytter HDD på den nye ps3 slim nå så får ikke testet med den enda, men kan prøve med max manus blu-ray disken etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterer meg også over større skrift etter oppdatering, noen løsning?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muntiadok
    Irriterer meg også over større skrift etter oppdatering, noen løsning?
    Foreløpig er eneste løsning å gå lenger unna skjermen.

Leste ett annet sted at Sony vurderer å innføre å ha både gammel og ny versjon av skriftene og størrelse, slik at man selv kan velge hva man vil. Med nok klager så kommer nok dette i en fremtidig firmware

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Enda en med lydproblemer..

Hei folkens!
    Ser av postene de siste dagene at det er flere som har problemer med lyden,noen ganger i forbindelse med bytte til Slim hvis jeg har skjønt det rett..
    Byttet til meg en Slim i dag, men når jeg kobler den til systemet mitt og skal fixe lydinstillinger, får jeg beskjed om at "Denne HDMI-enheten kan ikke brukes for audio-output". Men det er nøyaktig samme kabel som jeg brukte tidligere i dag til den gamle maskinen! Har ikke koblet noe annerledes, dro bare ut kabler fra gammel maskin, og satte inn den nye. Må nå bruke optisk for å få lyd..noen andre med dette problemet?
    Mvh
    Jan Roger

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet med Max Manus og hadde ikke noen problemer nå heller, alt fungerte som det skulle.

Syntes ikke større skriften er noe irriterende jeg, men de burde jo gitt alternativet til de som ikke liker det..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Prøv å bytt HDMI kabel mellom PS3 og receiver. Siden du sikker har en mellom receiver og TV som du ikke trenger lyd i så der vel det kjappeste bytte.

Ellers så hadde/har Max Manus ett problem med lyden uansett. Husker ikke hvem av spillerene den ikke funket korrekt i, men tror det var PS3en som den funket i.
    De er alle nye clas ohlson hdmi kabler(1 og 1,5 meter lange). Kan det være de som gjør det?

Guttungen fikk sin nye H/K 255 receiver i dag og vi koblet den opp. Da gikk det helt fint å få inn hd-lyd fra max manus bd. Men med denne receiveren ble det problemer med å få inn signal fra riks tv boxen, må jokke på og av for å få lyd og bilde til å koble inn(clas ohlson hdmi der også)! Hva er det som skjer?? (Jeg har Pioneer vsx-1018ah hvis det har noe å si.)

Edit: Nei, nå er det akkurat det samme med H/K receiveren og max manus hd-lyden også, ergo er det ihvertfall trolig ikke receiveren som er problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chew
    Testet med Max Manus og hadde ikke noen problemer nå heller, alt fungerte som det skulle.

Syntes ikke større skriften er noe irriterende jeg, men de burde jo gitt alternativet til de som ikke liker det..
    Ok, thanks Hmm, mulig jeg bør teste med en annen hdmi-kabel enn clas ohlson

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, thanks Hmm, mulig jeg bør teste med en annen hdmi-kabel enn clas ohlson
    Det er nok ikke ett problem i seg selv at den er i fra Clas. Det er nok en feil på selve kabelen.

Det har vært en liten tendens til at de absolutt billigste kabelene faktisk ryker av seg selv, selv om de er like gode som dyre på korte lenger (opptil 3-5 meter) når det gjelder lyd og bilde kvalitet.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei noen som vet om man må ha kvittering for og bytte inn på eb games? har mistet min for lenge siden!!!

Side 223 av 250 FørsteFørste ... 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 219 220 221 222 223 224 225 226 227 233 243 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •