Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 218

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 218 av 250 FørsteFørste ... 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 214 215 216 217 218 219 220 221 222 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 4,341 til 4,360 av 4992
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er nye PS3 - DinSide Data

Lyd ut LPCM 7.1ch, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD, AAC
    Mener de at denne skal sende bitstream av alle disse lydformatene?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Overaskende om de har det og den ikke er dyrere

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Det er vel ganske usannsynlig at Sony vil støtte bitstream i noen versjon av PS3. Det sies å være hardware som i utgangspunktet hindrer det (følger ikke HDMI 1.3-spec, støtter kun "Deep Color"). Nå lanseres riktignok PS3 Slim med støtte for HDMI CEC (som først er tatt i bruk i HDMI 1.3), så det kan se ut til at ny versjon leveres med hardware som støtter HDMI 1.3, men...

Min påstand er at Sony er nødt til å ta hensyn til markedet for standalone-spillere, og at PS3 dermed aldri vil bli en fullverdig BD-spiller.

Når det gjelder spec'en DinSide.no viser til, så sier den ingenting om bitstream, formatene gjelder PCM.

Men det blir spennende å se...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går harddisken i PS3 også når man spiller av en BD eller DVD?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pooze
    Det er vel ganske usannsynlig at Sony vil støtte bitstream i noen versjon av PS3. Det sies å være hardware som i utgangspunktet hindrer det (følger ikke HDMI 1.3-spec, støtter kun "Deep Color"). Nå lanseres riktignok PS3 Slim med støtte for HDMI CEC (som først er tatt i bruk i HDMI 1.3), så det kan se ut til at ny versjon leveres med hardware som støtter HDMI 1.3, men...

Min påstand er at Sony er nødt til å ta hensyn til markedet for standalone-spillere, og at PS3 dermed aldri vil bli en fullverdig BD-spiller.

Når det gjelder spec'en DinSide.no viser til, så sier den ingenting om bitstream, formatene gjelder PCM.

I følge Engadget:
    PS3 Slim bitsreams Dolby TrueHD and DTS-HD MA audio, at last
    Kilde: PS3 Slim bitsreams Dolby TrueHD and DTS-HD MA audio, at last

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JonasH
    Det er veldig bra dersom det stemmer! Da gjenstår det bare at den støyer mindre, så begynner det å likne noe.
    Rent markedsmessig er jeg usikker på hva som egentlig skjer, skal Sony danke ut sine egne standalone-spillere? Og hva med de andre medlemmene i "Blu-ray Disc Association"? Verden er komplisert

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent markedsmessig er jeg usikker på hva som egentlig skjer, skal Sony danke ut sine egne standalone-spillere?
    Ingen fare for det med over 50 db ved BD avspilling så er det ingen fare. Selv om dette er en halvering av bråket fra PS3 "fat"
    Har både en PS3 og en S550 i samme rack og PS3 brukes kun som spillmaskin/mediasenter pga varme og lydnivå (nå må det sies at jeg har en 60Gb men den er ikke av de værste)

Kunne godt tenkt meg en slim men synes det er få USB på den. Er litt lite med de fire jeg har på "fat"

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kunne godt tenkt meg en slim men synes det er få USB på den. Er litt lite med de fire jeg har på "fat"
    Det er på USB kontaktene Sony har spart inn de enorme kostnadene på PS3 etter lansering

For noe forbanna tull at de ikke har flere, og minst en burte vært bak for de som faktisk bruker denne i ett Hifi rack. Syntes det ikke akuratt er vakkert med mange dongler hengende foran.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan nå bestilles!

GameZone.no og CDON.com har nå tilgjengeliggjort Slim for bestilling. GameZone har 1. september som bekreftet leveringsdato.

Er det ikke ganske spesielt det Sony nå ser ut til å klare? Skjule Slim for verdenspressen frem til en drøy uke før den er hyllevare i butikken! Det har versert mange rykter, men konkret info har manglet, og noe mangler fortsatt...Makan

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bruker dere egentlig USB-portene til? Jeg bruker mine kun til backup til USB-harddisk. Har egne ladestasjoner til kontrollerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gah! Jeg har masa og surra om denne bitstreaminga i lange tider, men nå som jeg har valget sitter det meget tungt for meg å legge ut PS3'n for salg nå, for så å kjøpe en slim om et par uker. :S

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva bruker dere egentlig USB-portene til? Jeg bruker mine kun til backup til USB-harddisk. Har egne ladestasjoner til kontrollerne.
    Guitar Hero, Rock Band osv. Der trengs det 1 pr gitar, trommer osv. (Selv om GHWT kom med egen USB hub for å takle dette problemet)

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et problem med oppkobling av min Onkyo 606 mot ps3. Det suser/brummer/støyer når volum er rundt 30, slår jeg over på cd hd-boksen min støyer det derimot ikke. Hvordan blir jeg kvitt støyen? Jeg må ha volum høyt pga videoavspilling krever høyt volum (ofte 35-50), spesielt streaming.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva er det for noe tull!!! må det stå true hd i displayet på din receiver for at den skal være en fullverdig bluray spiller???

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Overaskende om de har det og den ikke er dyrere
    Elkjøp - Playstation 3 Slim

Ikke dyrere i alle fall.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Jeg har et problem med oppkobling av min Onkyo 606 mot ps3. Det suser/brummer/støyer når volum er rundt 30, slår jeg over på cd hd-boksen min støyer det derimot ikke. Hvordan blir jeg kvitt støyen? Jeg må ha volum høyt pga videoavspilling krever høyt volum (ofte 35-50), spesielt streaming.
    Er støyen der også når det ikke er noe lyd? (Sett det du spiller av fra PS3 på pause), er det støy da?

Hvis ja så er det noe mellom disse, sjekk om det ligger noe sterkstrøms kabler inntil kabelen fra PS3 (burte ikke gjøre noe siden det er digitalt hvis du bruker HDMI)

Har du testet en annen HDMI kabel?

Det kan være jordstøy mellom komponentene. Har du en ujordet skjøteledning, så prøv å sett begge komponentene i denne, og se om problemet er det samme (Hvis kontaktene du bruker i dag er jordet da vel og merke)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bakoverkompatibel?

Noen som vet om slim-versjonen er bakoverkompatibel med ps2-spill?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool slim jim

nei det er den ikke 8) de har til å med fjerna muligheten for linux

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Er støyen der også når det ikke er noe lyd? (Sett det du spiller av fra PS3 på pause), er det støy da?

Hvis ja så er det noe mellom disse, sjekk om det ligger noe sterkstrøms kabler inntil kabelen fra PS3 (burte ikke gjøre noe siden det er digitalt hvis du bruker HDMI)

Har du testet en annen HDMI kabel?

Det kan være jordstøy mellom komponentene. Har du en ujordet skjøteledning, så prøv å sett begge komponentene i denne, og se om problemet er det samme (Hvis kontaktene du bruker i dag er jordet da vel og merke)
    Også når det ikke er lyd ja. (skal sjekke om det er problem når jeg setter bluray på pause, men uten lyd i meny og på streaming er det problem)
    Begge står i samme skjøteledning, men lurer på om det ikke er jord i stuen... :-?
    Huset er bygget i 1950, nytt sikringsskap, men tror det er gammel kabling.
    HDMI-kabelen er "trukket" sammen med HDMI til parabolboksen, og der er det ikke støy. Bildet er klart som bare det, kun lyden jeg sliter med.

PS. Det hjalp VELDIG å skru at 7.1 valgene på lyd. (jeg har kun 5.0)
    Kan det være en frekvens jeg må velge bort?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hva er det for noe tull!!! må det stå true hd i displayet på din receiver for at den skal være en fullverdig bluray spiller???
    Svaret på ditt spørsmål er "ja"
    Man kan diskutere det til man blir grønn, mye uenighet rundt dette. Var kanskje litt drøyt å ikke kalle PS3 "fullverdig" spiller, men for min del så oppleves PS3 som en BD-spiller med kompromisser. Grunnen til at jeg gikk fra PS3 til Panasonic BD60 var i hovedsak støy, og som en bonus så har jeg nå bitstream-støtte (hvor jeg faktisk ser lydsporet jeg kjører), bedre lyd (kan være mangelen på støy som gjør lyden mer tydelig) og bedre bilde (det er faktisk ikke noe tvil om at bildet er bedre).

I rettferdighetens navn skal det sies at PS3 er en "gammel" BD-spiller, så det er jo ikke å forvente at den yter som de nyeste. Blir spennede med PS3 Slim som kanskje kan "kneppe innpå" standalone-spillerne. For å være tydelig på det; dersom Slim støyer (vesentlig) mindre, så ville ikke bitstream alene veltet PS3 Slim for min del.

Litt underlig dette med "true hd i displayet". Dersom man kan velge receiver med eller uten display så velger vel de fleste med? Hva skal man med display når det uansett kun lyser "Multichannel"?

Side 218 av 250 FørsteFørste ... 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 214 215 216 217 218 219 220 221 222 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •