Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 217

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 217 av 250 FørsteFørste ... 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 213 214 215 216 217 218 219 220 221 227 237 247 ... SisteSiste
Viser resultater 4,321 til 4,340 av 4992
    Newcomer boo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Som stor hårete Nordlending har har jeg lyst og dra ei remse med nord-norske utrykk

det var selvfølgelig den JÆ.... plast hetta. så jo ut som typiske optisk fiber, i farga osv så jeg tok 2+2 og fikk 9

tusen takk for hjelp
    Bare hyggelig. Det er jo derfor man gjør disse feilene, så man kan briefe med kunnskaper når andre havner i samme felle.

Som oppvokst nordlending kan jeg vel heller ikke klage på språkbruket, vanskelig å benekte at noen av de samme utrykkene ble ytret når jeg ved en tilfeldighet kom til å dra av den hetten og skjønte hva som foregikk. :-D

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corey
    ja jeg har slått maskinen av og på
    ja jeg har holdt inne standby knappen inne i 5sek
    jeg har ikke formatert eller gjenoprettet ps3 systemet
    rare er at jeg kan sende mail, men ikke motta mail
    har prøvd å ringe playstation support men der er det ingen som svarer og litt forskellig vente svar: du er nr 1 i køen og så legger de på og greier så klikker bare svareren deres helt. du føler deg ikke mye velkommen spesielt når det skal koste 6,50kr i minuttet. med andre ord en jævla møkkatjeneste som ikke fungerer
    Nei supporten der er vel ikke akkurat mye å skryte av..
    Har du ps3 koblet med nettverkskabel eller trådløs? I tilfelle trådløs, har du prøvd med kabel og sett om det fungerer da? Prøvd å koble den direkte i internettmodemet? (utenom trådløs router, om dette ikke er integrert i modemet) Hvis ikke, har du muligheten til å ta den med til et annet hus og teste med en annen internettilgang? Merk deg gjerne også nat og upnp under alle disse prøvingene.

Hvis upnp er utilgjengelig så kan det skape et problem om routeren din ikke er satt til å åpne portene ps3 trenger til psn. Upnp er en funksjon som gjør at routeren skal automatisk åpne portene som ps3 spør om. Fungerer ikke denne ordentlig så må du åpne de selv og "route" portene til ps3. Mer om det finner du på PortForward.com - Free Help Setting up Your Router or Firewall

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som stor hårete Nordlending har har jeg lyst og dra ei remse med nord-norske utrykk

det var selvfølgelig den JÆ.... plast hetta. så jo ut som typiske optisk fiber, i farga osv så jeg tok 2+2 og fikk 9

tusen takk for hjelp
    Sitat Opprinnelig postet av boo
    Bare hyggelig. Det er jo derfor man gjør disse feilene, så man kan briefe med kunnskaper når andre havner i samme felle.

Som oppvokst nordlending kan jeg vel heller ikke klage på språkbruket, vanskelig å benekte at noen av de samme utrykkene ble ytret når jeg ved en tilfeldighet kom til å dra av den hetten og skjønte hva som foregikk. :-D
    hahaha

unnskyld for at jeg ler, men hvor mange ganger har jeg ikke selv vært i en lignende situasjon. Man blir jo så veldig frustrert for så å finne ut at det var noe så ekstremt lite og "tåpelig" som skulle til. Da får man lysta til å ty til alle mulige ord

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skrur man AV Secondary Audio på PS3?

På alle avspillere så har man mulighet for dette, og det er nødvendig for å kunne få HD lyd.

Var å sjekket i menyene, og fant det ingen steder. Og får man da faktisk HD lyd? Og ikke nedsamplet slik alle andre spillere gjør det hvis denne funksjonen er på. (Selv om den ikke brukes)

Newcomer corey sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Det betyr universal plug and play, har ikke noe å si for problemet ditt, har du resatt maskinen?
    er ikke dette litt dobbeltmoral?
    jeg har skiftet mellom trådløs og kabel, problemet fremdeles det samme.
    selv etter å ha reset systemet.
    men je får få en kamerat til å se på ruteren min, har ikke peiling på slikt.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir PS3 et pluss som dvd spiller i form av at den klarer og spille av filmer som har fått litt riper på seg.
    Min yamaha dvd-s1700 hakket bilde noe helt jævlig når jeg satt og så Platoon nå, så flytta jeg dvdplaten fra 1700 til min ps3 60gb og ps3 spilte platen uten hakking.

Så det er et + da som dvd spiller.

Så lurer jeg på om det har vært noe software som har hentet frem bedre bilde på ps3 ? eller er det samme som den kom orgianlt med ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Så lurer jeg på om det har vært noe software som har hentet frem bedre bilde på ps3 ? eller er det samme som den kom orgianlt med ?
    Det kommer helt ann på når du kjøpte. Var du å en av de første så kom det en firmware som gjorde store forbedringer, men det er lenge siden nå, og de hadde trengt å forbedre det enda mere.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kommer helt ann på når du kjøpte. Var du å en av de første så kom det en firmware som gjorde store forbedringer, men det er lenge siden nå, og de hadde trengt å forbedre det enda mere.
    Var av de første ja, som betalte 6.000 kroner når den kom :-/

Yamahaen er fortsatt bedre på lyd og bilde en det ps3`n presterer på dvd så valget er enkelt

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Yamahaen er fortsatt bedre på lyd og bilde en det ps3`n presterer på dvd så valget er enkelt
    Det er en grunn til at jeg kun bruker PS3 til BD når filmen er sonesperret på sone B. Alt annet har jeg bedre spillere til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man kobler PS3 til receiver med optisk kabel(digital), blir lyden da like god og med alle formater som hvis man kobler den til med HDMI?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Hvis man kobler PS3 til receiver med optisk kabel(digital), blir lyden da like god og med alle formater som hvis man kobler den til med HDMI?
    Nope... du blir da uten HD lyd.
    Dolby digital og dts og 2.0 pcm er da mulig med optisk

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile ps3 slim

akkurat annonsert kommer første september 33procent mindre 36 prosent lettere samme specs men med en 120gig hdd

299 euro er prisen psn får en makeover med 3.0 oppdateringen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    akkurat annonsert kommer første september 33procent mindre 36 prosent lettere samme specs men med en 120gig hdd

299 euro er prisen psn får en makeover med 3.0 oppdateringen
    Den skal også ha redusert strømforbruket med 34 prosent, forhåpentligvis betyr det at den da vil støye mindre (krever mindre kjøling).
    At den er klar for levering 1. september betyr vel at vi ikke ser den her hjemme før tidligst medio september? Er det noen som vet noe mer om det?

Håper på et smekkert introduksjonstilbud

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innen den 1. uken av september burde den være tilgjengelig i de største byene i allefall...

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal også ha redusert strømforbruket med 34 prosent, forhåpentligvis betyr det at den da vil støye mindre (krever mindre kjøling).
    nei, er i tvil om vi ser noe bedre lydnivå, enten står det samme vifte eller en mindre utgave av samme viften.

ganske synd egntlig

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile ps3

skal være mye stillere ja 8)

engaged anbefaler å vente til ps3 slim kommer og nå er de hdmi ce kompatible
    (kan styres av bravida tvr)

en ting jeg ikke var klar over er at ps3 er 2.35 kompitable med phillips 21.9 tvn :-D via den siste 2.9 firmwaren

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, er i tvil om vi ser noe bedre lydnivå, enten står det samme vifte eller en mindre utgave av samme viften.

ganske synd egntlig
    Samme hva Sony lover om stillhet, mindre vifte er som regel det samme som høyere lyd.

Sitat Opprinnelig postet av samco
    engaged anbefaler å vente til ps3 slim kommer og nå er de hdmi ce kompatible
    (kan styres av bravida tvr)

en ting jeg ikke var klar over er at ps3 er 2.35 kompitable med phillips 21.9 tvn :-D via den siste 2.9 firmwaren
    HDMI CEC kan også gi mye trøbbel, spesielt med en receiver i mellom. Jeg skrur konsekvent av dette, for å slippe trøbbel med handshake osv.

Hva mener du med at den er klar for 21:9en til Philips?

Oppskalerer den til 2560x1080? eller har de lagt inn squeeze mode så de også er blitt kompatible med 2.35:1 lerret med anamorphisk linse.

Hvis ingen av de delene er kommet, så har den jo alltid kunne vise 2.35:1 film

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3

her er linken jeg fikk om det

PS3 News: Rumor: PS3 Firmware 2.80 Delivered Option For 21:9 Gaming?

er kansje bare rykter?

Newcomer Latsch sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe angående trådløst nett, og bitstreaming av HD-lyd på den nye versjonen? Har tidligere vært det som har stoppet meg fra å kjøpe en. Tror nok uansett jeg må ha en BR-spiller, men greit om PS3-en kan tilby det også.
    299 Euro tilsvarer jo for øyeblikket 2578 NOK, så om den holder seg under tre tusen når den kommer i Norge er den jo verdt å vurdere. Utseende synes jeg egentlig er dårligere enn den gamle, ser billigere og mindre solid ut.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 217 av 250 FørsteFørste ... 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 213 214 215 216 217 218 219 220 221 227 237 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •