Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 213

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 213 av 250 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 223 233 243 ... SisteSiste
Viser resultater 4,241 til 4,260 av 4992
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm... Plutselig nå nettop så begynte min yamaha rx-v3800 og spille musikk i dts neo6.
    Frem til nå har musikk fra ps3 gått og spille som PCM i 2 kanaler.
    Skjønner ingenting hvorfor det plutselig skal gå over til dts neo :-(

Forbannet *******smakt !!! jeg som hadde så god og behagelig lyd med pcm :-(

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppdatert ps3 software?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    oppdatert ps3 software?
    Ja.
    Men har aldti blitt valgt dts neo6 før.

Altid har reciver spilt musikken i 2 kanaler og det har stått kun pcm i displayet på 3800

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vel ingenting med PS3 å gjøre, du trenger bare å finne knappen på fjernkontrollen til Yamaha som veksler mellom surround moduser. Så finner du igjen PCM.

Du eller en annen har kommet borti denne knappen.

EDIT: Se sidene 45, 50 og 68 i manualen. Det har noe med den "Straight" knappen å gjøre.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Dette har vel ingenting med PS3 å gjøre, du trenger bare å finne knappen på fjernkontrollen til Yamaha som veksler mellom surround moduser. Så finner du igjen PCM.

Du eller en annen har kommet borti denne knappen.

EDIT: Se sidene 45, 50 og 68 i manualen. Det har noe med den "Straight" knappen å gjøre.
    Nope, staight bruker jeg ikke.
    All lyd går via YAPO.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ja.
    Men har aldti blitt valgt dts neo6 før.

Altid har reciver spilt musikken i 2 kanaler og det har stått kun pcm i displayet på 3800
    Det samme skjer med min Denon. Dette skjedde, for min del, etter siste firmware. Må trykke stereo hver gang jeg skal høre musikk, irriterende.
    (MÅ jo ikke, men hvem gidder å høre stereo-musikk i noe annet enn stereo ? )

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R3Devil
    Det samme skjer med min Denon. Dette skjedde, for min del, etter siste firmware. Må trykke stereo hver gang jeg skal høre musikk, irriterende.
    Satte opp en minneblokk til stereo i gårkveld, og psm låter bedre og mykere en stereo gjør nå.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo ann på smaken, men skjønner hva du mener.

Har sittet litt å testet i det siste, bruker da Dolby Pro Logic 2 Music som gjør en meget bra jobb.

Hvis musikken er laget med på en moderne måte, ferdig med loudness slik som Metallica tok det altfor langt med siste plate. Så blir resultatet ikke spesielt bra.

Men hvis man bruker en plate som ikke har dette, som har fullt dynamikk område så funker det faktisk utrolig bra. Spesielt klassisk musikk, da høres det faktisk ut som stereo innspillingen er i ekte surround. Og da er denne funksjonen utrolig artig å lytte til. Det gir en del ekstra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo ann på smaken, men skjønner hva du mener.

Har sittet litt å testet i det siste, bruker da Dolby Pro Logic 2 Music som gjør en meget bra jobb.

Hvis musikken er laget med på en moderne måte, ferdig med loudness slik som Metallica tok det altfor langt med siste plate. Så blir resultatet ikke spesielt bra.

Men hvis man bruker en plate som ikke har dette, som har fullt dynamikk område så funker det faktisk utrolig bra. Spesielt klassisk musikk, da høres det faktisk ut som stereo innspillingen er i ekte surround. Og da er denne funksjonen utrolig artig å lytte til. Det gir en del ekstra.

Morsomt at du nevnte Death Magnetic, for det er en plate jeg hører mye på om dagen
    Dette er selvsagt en smaksak. Jeg for min del syns det blir litt "rart". Men hadde jeg sittet og hørt lenge nok på musikk i for eks. neo6, så kan det vel hende det hadde falt i smak det også.
    Har Black Album(eller Metallica som det egentlig heter) liggende i dvdaudio. Den syns jeg faktisk fungerer helt greit å høre i 5.1. Men nå skal jeg gi meg, O.T detta

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt at du nevnte Death Magnetic, for det er en plate jeg hører mye på om dagen
    Dette er selvsagt en smaksak. Jeg for min del syns det blir litt "rart". Men hadde jeg sittet og hørt lenge nok på musikk i for eks. neo6, så kan det vel hende det hadde falt i smak det også.
    Har Black Album(eller Metallica som det egentlig heter) liggende i dvdaudio. Den syns jeg faktisk fungerer helt greit å høre i 5.1. Men nå skal jeg gi meg, O.T detta
    Har også Metallica i DVD-audio. Håper du har husket og sette avspiller til audio og ikke video. Oppdaget dette for ikke lengesiden. Hvis den står til Video så bruker den DVD laget, og DD lyd. Mens audio så bruker den DVD-Audio laget og enorm bra lyd. Men syntes ikke denne var all verden i surround, men det kan ha med at jeg har hørt den hundrevis av ganger før i stereo, og miksen ble litt rar. Iron Maidens "Dance of Death" er mye bedre på det området.

Men ta å test med det originale Metallica albumet i neo6 mot Death Magnetic så tror jeg du også vil høre ekstra godt hva jeg mener med gammel mot ny innspilling

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også Metallica i DVD-audio. Håper du har husket og sette avspiller til audio og ikke video. Oppdaget dette for ikke lengesiden. Hvis den står til Video så bruker den DVD laget, og DD lyd. Mens audio så bruker den DVD-Audio laget og enorm bra lyd. Men syntes ikke denne var all verden i surround, men det kan ha med at jeg har hørt den hundrevis av ganger før i stereo, og miksen ble litt rar. Iron Maidens "Dance of Death" er mye bedre på det området.

Men ta å test med det originale Metallica albumet i neo6 mot Death Magnetic så tror jeg du også vil høre ekstra godt hva jeg mener med gammel mot ny innspilling
    Mener du at PS3 kan spille lydformatet i DVD-Audio(beste kvalitet)??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Mener du at PS3 kan spille lydformatet i DVD-Audio(beste kvalitet)??
    DVD-Audio takler den ikke. Da må man ha en DVD spiller som takler det formatet.

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva skjedde i siste oppdatering??

Etter siste oppdatering virken ingen av mine vanlige mpeg og avi video filer til avspilling på ps3!! :evil:
    Bruker en ekstern hardisk med media funksjon og dette har jo virket helt fint til nå!
    Noen som har noe info rundt dette?

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEg vet ikke om dette spørsmålet er besvart allerede men spør likevel:

Enkelte ganger, når jeg slår på PS3, får jeg opp en melding på skjermen om at en ny HDMI enhet har blitt oppdaget, og da må jeg innstille skermoppløsning på nytt. Hvorfor skjer dette? Spesielt plagsomt er det for barna mine som da ikke skjønner hva de skal gjøre og blir sittende med en svart skjerm. Takknemlig for svar.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som at det er mottakeren av signalene som er problemet.

Gå i TVen (eller forsterkeren) og slå av at det skal snakkes over HDMI. Da spør ikke TVen PS3 om noen ting. Hvis dette er mulig å slå av i ditt utstyr da, hva det heter varierer også.

Det kan også være en feil på HDMI kabelen, dårlig kontakt som gjør at den tidvis reagerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

garanti ved PS3

hei.
    jeg har kjøpt en brukt ps3 av en kollega, og har nå fått problem med den.
    Tror det er ett spill som har satt seg fast, og det er jo umulig å komme til med eventuellt pinsett eller noe for å gjøre noe med det.

Jeg er usikker på hvor denne ble kjøpt,men tror det var på den lokale elkjøp butikken. Boksen er over 1år gammel.

hvordan bør jeg gå frem, når det ikke er meg selv som har kjøpt denne, og jeg har ingen kvittering!

håper på gode svar,sann jeg får fikset den kjapt. har knapt fått spilt på den:/

mvh

krister

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viewpia
    hei.
    jeg har kjøpt en brukt ps3 av en kollega, og har nå fått problem med den.
    Tror det er ett spill som har satt seg fast, og det er jo umulig å komme til med eventuellt pinsett eller noe for å gjøre noe med det.

Jeg er usikker på hvor denne ble kjøpt,men tror det var på den lokale elkjøp butikken. Boksen er over 1år gammel.

hvordan bør jeg gå frem, når det ikke er meg selv som har kjøpt denne, og jeg har ingen kvittering!

håper på gode svar,sann jeg får fikset den kjapt. har knapt fått spilt på den:/

mvh

krister
    Har ikke kollegaen kvitteringen da? Hvis den er kjøpt på Elkjøp så kan de sikkert finne kjøpet på navnet hans/hennes også. Men uansett er kanskje ikke dette noe som går på garantien. Du må nok bare levere den inn så de kan sjekke den. Men, hvis du ikke finner kvittering eller garanti så kan du jo alltids åpne den selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet er at kollegaen er i fengsel no, og slipper ikke ut på noen mnd:O
    må ikke jeg ha spesialverktøy for å åpne den selv?
    jeg får vel bare ringe de på elkjøp imorgen og høre hva de sier!
    takk for hjelpen

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den kjøpt på elkjøp har de den lagret på navn. Garantert.Tror ikke de får slått igjennom salget uten navn på slike varer som det der.

Bare å stikke innom å høre med dem. Hvis spillet har satt seg fast av seg selv så er det en garanti sak. Har du presset den inn og satt den fast selv så er det synd for deg.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Har nå prøvd litt med flac-streaming fra pc. Syntes lyden ble litt "tam" og ufokusert
    Har nylig kjøpt et seperat dac og ønsker å koble til dette.

1.
    Får jeg lyd over hdmi selv om optisk er satt på/koblet til eller sendes all lyd via den optiske?

2:
    Spiller ps3 av filmer/flac rett fra en ekstern harddisk m/usbtilkobling eller må jeg koble denne til en pc for streaming videre til ps3'n?

Side 213 av 250 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 223 233 243 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •