Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 211

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 211 av 250 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 214 215 221 231 241 ... SisteSiste
Viser resultater 4,201 til 4,220 av 4992
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Hvordan setter jeg egentlig PS3 til å sende ut i bitstream? Ser at den må stå i LPCM for å spille True HD. Såvidt jeg kan se er det min eneste mulighet.

Er usikker på om min står som LPCM og jeg mener også å høre at jeg har bedre lyd på PCM enn Dolby True HD(Spiderman 3).
    PS3 kan ikke sende HD-lyd i bitstream så da må du velge LPCM. Så slipper dekoderen din å dekode HD-lyden ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mkv på PS3 snart?

Hm, jeg lurer på om PS3 får støtte for mkv snart. Den er vel divx-sertifisert og divx 7 støtter mkv i såkalte 'divx Plus HD certified devices'. divx sier at slike dingser skal bli tilgjengelig 'senere i år'.

DivX News - March 2009

PS3MediaServer fungerer egentlig veldig bra men jeg kunne tenke meg å kjøpe en disk til PS3 på f.eks. 500GB og legge alt dit i stedet.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    nei bare info om ps3 garanti

kun fakta 8)
    En ting er at "infoen" du kommer med er totalt irrelevant for maskiner kjøpt i Norge, en annen er at det at et firma ikke reparerer en vare der garantitiden har gått ut, ikke "utrolig dårlig", men helt som forventet; det er da ytterst få som gjør det, og i slike tilfeller må det sees på som en ekstraservice.

At du kommer hit med irrelevante halvsannheter vinklet som Sony-hets bidrar til intet annet enn å forsure forumet. Jeg tror ikke jeg er den eneste som hadde satt pris på om du hadde holdt deg langt borte fra tråder som ikke handler om din favorittkonsoll.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zalozalo
    PS3 kan ikke sende HD-lyd i bitstream så da må du velge LPCM. Så slipper dekoderen din å dekode HD-lyden ;-)
    Kan den ikke sende lyd i bitstream i det hele tatt?

Da jeg i går så film, mener jeg at lyden var bedre i PCM enn i True HD. Blir kanskje annerledes når PS3 kan sende HD-lyd i bitstream?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrevet det før og skriver det igjen, jeg synes Ps3 som mediaserver er helt rå. Den er rask og enkel å bruke. Hele familien bruker vår hver eneste dag til bilder, film og musikk. Da fyller 320gb seg fort opp.

Et par ankepunkter som jeg savner:
    -Muligheten til å sortere artister under forbokstav på musikk. Når en skal bla seg gjennom alle artister for å komme til s tar det for lang tid.
    - Muligheten til å spille av innhold på nrk nett-tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg PS3 som mediaserver med trådløs tilkobling til PC, streamer musikk, HD-film osv uten problemer. Den er rett og slett deilig!

Det er ett ankepunkt ved å bruke PS3 til trådløs streaming jamfør Xbox360, den må visst laste opp mye mer data før selve avspillingen starter, resultatet av det blir at sangbytte på PS3 tar nesten 10 sekunder, mens Xbox360 gjør det på nesten øyeblikkelig.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan den ikke sende lyd i bitstream i det hele tatt?

Da jeg i går så film, mener jeg at lyden var bedre i PCM enn i True HD. Blir kanskje annerledes når PS3 kan sende HD-lyd i bitstream?
    PS3 kan kun sende ut True HD som PCM.
    PS3 kan sende ut vanlig DD og DTS som bitstream, men ikke True HD, DTS-HD Master Audio etc.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    PS3 kan kun sende ut True HD som PCM.
    PS3 kan sende ut vanlig DD og DTS som bitstream, men ikke True HD, DTS-HD Master Audio etc.
    Hvordan velger jeg bitstream?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan velger jeg bitstream?
    Det ligger under BD/DVD-innstillinger, tror jeg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det ligger under BD/DVD-innstillinger, tror jeg.
    Ahh..leter på lydinnstillinger..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muntiadok
    Et par ankepunkter som jeg savner:
    -Muligheten til å sortere artister under forbokstav på musikk. Når en skal bla seg gjennom alle artister for å komme til s tar det for lang tid.
    - Muligheten til å spille av innhold på nrk nett-tv
    Enig. Det hadde vært knall om PS3 fikk en bedre mediebibliotekfunksjon, av typen iTunes/Spotify. Hm, kanskje Spotify til PS3 er noe som dukker opp etterhvert? Definitivt noe Sony kunne tatt tak i.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh..leter på lydinnstillinger..
    Det ligger under HDMI innstillingene nederst i hoved menyen mener jeg.

Hvis du har mulighet for PCM via HDMI så ikke prøv bitstream av DD og DTS.

De kan kanskje høres bedre ut med en gang, men det er faktisk kun fordi at volumet derifra er litt høyere. Justerer du volumet slik at det blir likt i volum, og ikke etter hva det står på displayet til forsterkeren så er forskjellen meget meget stor.

Det er også volumforskjeller mellom PCM (direkte på plate). True HD og DTS MA.

Det er mange som går i volum fellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HeRbie
    Det er ett ankepunkt ved å bruke PS3 til trådløs streaming jamfør Xbox360, den må visst laste opp mye mer data før selve avspillingen starter, resultatet av det blir at sangbytte på PS3 tar nesten 10 sekunder, mens Xbox360 gjør det på nesten øyeblikkelig.
    Irriterer meg og over dette, vil det si at det bare gjelder trådløs streaming og ikke med kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geve
    Irriterer meg og over dette, vil det si at det bare gjelder trådløs streaming og ikke med kabel?
    Vel, siden hastigheten og derav responsen på streamen vil være såpass mye raskere med kabel, vil man ikke merke noen forsinkelse av betydning med slik tilkobling. Skal ikke være for bastant siden jeg ikke har prøvd med kabel selv.
    Mente jeg leste et sted av PS3 la minst 1MB i buffer før avspilling begynte, og dette merkes godt på trådløs tilkobling.

Xbox360 bruker enten en mye mindre buffer eller ingen i det hele tatt. Drømmen hadde vært å kunne endre dette i nettverksinnstillingene på PS3, men akk

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skifter sang med mp3 via PMS går det like raskt som om filene lå på disken lokalt. Spiller jeg FLAC derimot tar det 3-4 sek. Bruker kabel...

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte Sony følgende spørsmål:
    Hi, I am running my PS3 on a Sony VPL-HW40 projector, and I am wondering why I get better graphics from my 470USD PC running Haf Life 2, than I do from any of my 9 PS3 games. The Image is just crisper from the PC.. Am I not getting pixelmapping from the PS3 maybe? Both my PC and PS3 are connected via HDMI.
    Fikk svaret:
    Thank you for writing us regarding your question about the display of the PLAYSTATION(R)3 computer entertainment system differences.

Unfortunately we don't have any information regarding your question due to the fact that the PS3 is outputting a picture. It's the differences in what you are using to connect the PS3.

Regards

:?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket fint svar

Det er alltid så behjelpelig når de som svarer ikke har skjønt spørsmålet.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Når jeg skifter sang med mp3 via PMS går det like raskt som om filene lå på disken lokalt. Spiller jeg FLAC derimot tar det 3-4 sek. Bruker kabel...
    Hva bruker du for å spille av FLAC på PS3.?
    Ligger filene på PS3's harddisk.?

Jeg prøvde med TVersety, emn det ble ingen suksess...

Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Sendte Sony følgende spørsmål:

:?
    Det er bare å gi opp å spørre engelsk/amerikansk support, vi tror elkjøpansatte er totalt bak mål...
    Utenlansk support er helt hinnsides...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte Sony for et par år siden for å spørre om det var mulig å få tak i en SCART-RGB-kabel i Norge. Supportfyren hadde aldri hørt om RGB og ba meg bruke "den gule" som fulgte med, for det var jo en SCART-overgang i boksen.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er blitt besvart men spør likevel. Er det noen enkel måte å få PS3 til å skippe raskere mellom sanger som ligger på en pc i nettverk. (trådløst) Samt gjøre den bedre til å buffre under avspilling av divx over nettverk?

Side 211 av 250 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 214 215 221 231 241 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •