Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 210

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 210 av 250 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 214 220 230 240 ... SisteSiste
Viser resultater 4,181 til 4,200 av 4992
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Betyr dette at operativsystemet i PS3 ligger hardkodet i maskinen (ROM)?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Betyr dette at operativsystemet i PS3 ligger hardkodet i maskinen (ROM)?
    Ja. Det er det du oppdaterer når det kommer ny firmware. Når du setter inn en ny HD (tom) så må den formatteres og etter det fungerer boksen som om den var ny. Så kan du evt. gjenopprette data (musikk, filmer, spill, savegames ++) fra en backup av gammel disk.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel bare å sette inn en 2TB disk :-)

Neida, min 60GB har aldri vært mer enn halvfull.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg coverart til musikken min på ps3 ?
    Står her helt sikkert en plass, men helv... hvor mangen sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Da er det vel bare å sette inn en 2TB disk :-)

Neida, min 60GB har aldri vært mer enn halvfull.
    Husk at en ny disk må være 2,5" SATA, og da skal du lete litt for å finne en på 2TB foreløpig...

Selv har jeg en god del demoer etc. (nesten ikke musikk) liggende på disken, og jeg bruker ca. 130GB, så "behovet" varierer nok endel ;-)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enda en negativ ting for PS3

Fant ut enda en negativ ting om vidunder maskinen til Sony som enkelte hevder har så enorm maskin kraft at den kan gjøre alt.

Under Video Settings menyen så er det ett valg som heter "BD/DVD Upscaler"

Men hvorfor greier ikke PS3 å oppskalere SD matriale til 1080p fra en Blu-ray plate? Den greier det fint fra en DVD.

Som det ble nevnt i siste Q&A hos Hidefdigest.com so har enkelte lagt merke til at man av og til får opptil 2 sekunder der bildet er borte i starten av trailere osv, selv om lyden er der. Feilen her er at TVen bruker til på å omstille seg fra 1080p til 480p når PS3 ikke greier å oppskalere matrialet som ligger på disken.

Ikke akuratt positivt.

For å teste dette så satte jeg i bonus disken til Pirates 1, og en vanlig DVD.. Alt fra Pirates fikk jeg i 480p, mens DVDen kom i 1080p.

Det verste var ikke dette. La også merke til at DVDen faktisk så meget råtten ut. Disken brukt er en av de jeg har som har dårligst bilde. Den en TV rip av en Dream Theater konsert i Korea fra 2000. Sikkert kopiert til VHS, så overført til DVD. Bildet er mildt sakt råttent i utgangspunket.

Så litt på denne i min DVD 1940 spiller fra Denon, og PS3 ga ett merkbart dårligere bilde. Begge oppskalerte til 1080p.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up ps3s

dålig nytt for 60gig ps3 eiere sony har sluttet å rep 60 gig på garanti eneste alternativet er (engelsk info) mulighet til å kjøpe en refurbish ps3 med bare 90 dagers garanti for 150pund

utrolig dålig deal av sony........

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder nok ikke i Norge, da vi har 5 års garanti. Ryker den og de ikke kan fikse den så er det nok pengene tilbake. Noe som er positivt da man kan kjøpe ny til ca halve prisen.

Altså tjene 3000,- på at den ryker

Synd for de som trenger kompabilitet og SACD da.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndersT2: Feil, vi har ikke 5 års garanti. Du har garanti + reklamasjon som totaltsett utgjør 5 år.

Samco: Hvilken kilde har du på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3

søk på yellow light of death på tube der er det flere videoer med kommentarer om sonys nye 60gig 150pund reperasjons deal,
    har ikke satt meg så mye inn i det men tror dette ble gjeldene fra nyttår
    ifra det jeg har sett, kan prøve å google litt på det oxo

ta en titt :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool ps3

jo da fant endel om det på flere forum sider 163pund for en 90 dagers garanti60gig ps3 fra sony er løsningen nå, om dette gjelder norge oxo er det kansje verd å ringe sony om?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    dålig nytt for 60gig ps3 eiere sony har sluttet å rep 60 gig på garanti eneste alternativet er (engelsk info) mulighet til å kjøpe en refurbish ps3 med bare 90 dagers garanti for 150pund

utrolig dålig deal av sony........
    Hva så? Hva betyr engelske garantibestemmelser for norske PS3 eiere?
    De samme reglene gjelder for Miele vaskemaskiner kjøpt i England... Hvor interessant eller aktuellt er det?
    Etter norsk lov skal en PS3 vare i 5 år fra kjøpsdato og ved problemer skal denne repareres eller erstattes kostnadsfritt av selger. Det vil si at i 2012 så kan vel norske PS3 eiere begynne å bekymre seg...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ta hensyn til samco, han er en fundamentalistisk Xbox-fanboy som utelukkende deltar i tråder relatert til andre konsoller for å lage kvalm.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool ps3

nei bare info om ps3 garanti

kun fakta 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    nei bare info om ps3 garanti

kun fakta 8)
    Fakta som er irrelevant for oss i norge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først av alt:

§ 3. Ufravikelighet. Lovvalg

Det kan ikke avtales eller gjøres gjeldende vilkår som er ugunstigere for forbrukeren enn det som følger av loven her.

Det kan ikke avtales at rettsreglene i en stat utenfor EØS skal anvendes på en kjøpsavtale som har nær tilknytning til EØS-statenes territorium, dersom forbrukeren ved dette får en dårligere beskyttelse enn etter loven her.
    sony kan ikke lage egne regler for reklamasjon.

§ 26. Forbrukerens krav ved mangler

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren
    a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28
    b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30
    c) kreve prisavslag etter § 31
    d) kreve heving etter § 32
    e) kreve erstatning etter § 33.

Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende.

For andre feil ved selgerens oppfyllelse gjelder bestemmelsene om mangler så langt de passer. Partene kan avtale en annen løsning. Avtalefriheten gjelder likevel ikke for installeringsforpliktelser som inngår i salgsavtalen.
    § 27. Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.

Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler.

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.

Her gjelder delen om fem år siden tingen er ment til å vare vesentlig lengre enn 2 år.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Fant ut enda en negativ ting om vidunder maskinen til Sony som enkelte hevder har så enorm maskin kraft at den kan gjøre alt.

Under Video Settings menyen så er det ett valg som heter "BD/DVD Upscaler"

Men hvorfor greier ikke PS3 å oppskalere SD matriale til 1080p fra en Blu-ray plate? Den greier det fint fra en DVD.

Som det ble nevnt i siste Q&A hos Hidefdigest.com so har enkelte lagt merke til at man av og til får opptil 2 sekunder der bildet er borte i starten av trailere osv, selv om lyden er der. Feilen her er at TVen bruker til på å omstille seg fra 1080p til 480p når PS3 ikke greier å oppskalere matrialet som ligger på disken.

Ikke akuratt positivt.

For å teste dette så satte jeg i bonus disken til Pirates 1, og en vanlig DVD.. Alt fra Pirates fikk jeg i 480p, mens DVDen kom i 1080p.

Det verste var ikke dette. La også merke til at DVDen faktisk så meget råtten ut. Disken brukt er en av de jeg har som har dårligst bilde. Den en TV rip av en Dream Theater konsert i Korea fra 2000. Sikkert kopiert til VHS, så overført til DVD. Bildet er mildt sakt råttent i utgangspunket.

Så litt på denne i min DVD 1940 spiller fra Denon, og PS3 ga ett merkbart dårligere bilde. Begge oppskalerte til 1080p.
    Ser ikke det store problemet med dette.. ? Mener du at PS3 burde "trylle" med SD-materiale på Blu ray og dårlige DVDer fordi den er en kraftig maskin? mulig jeg misforstår deg.

En annen ting, som for meg er overraskende at ikke flere reagerer på, er hvor dårlig grafikken er i Spill. Før PS3 ble sluppet var det enighet om at det skulle en DYR PC til for å matche kraften i Ps3. Når den endelig kom ut var det første jeg så at f.eks Half Life på min 3000kr's surfePC grafikkmessig overgikk alle spill jeg pr. idag har sett på PS3... Har fortsatt ingen idé om hvorfor jeg ikke får til samme crispheten i bildet fra PS3..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Ser ikke det store problemet med dette.. ? Mener du at PS3 burde "trylle" med SD-materiale på Blu ray og dårlige DVDer fordi den er en kraftig maskin? mulig jeg misforstår deg.

En annen ting, som for meg er overraskende at ikke flere reagerer på, er hvor dårlig grafikken er i Spill. Før PS3 ble sluppet var det enighet om at det skulle en DYR PC til for å matche kraften i Ps3. Når den endelig kom ut var det første jeg så at f.eks Half Life på min 3000kr's surfePC grafikkmessig overgikk alle spill jeg pr. idag har sett på PS3... Har fortsatt ingen idé om hvorfor jeg ikke får til samme crispheten i bildet fra PS3..
    Mener ikke at PS3 skal trylle. Men de gangene man klager over PS3 så kommer fanboysen å skriker at den er kraftig nok til alt mulig. Men hvorfor greier den ikke å oppgradere SD matriale fra PS3?

Samt at mange skryter av hvor bra den er til å oppskalere DVD. En moderne DVD film som er mastret fra samme kilde som en Blu-ray har i utgangspunktet ett meget bra bilde med lite støy. Da trengs ikke de store ferdighetene i oppskalering for at det skal bli bra i 1080p. Men hvis original bildet er dårlig og har mye støy, så kreves det ferdigheter i den prossessen. Dette gjør en stand-alone DVD spiller som man ikke kjøper på Rimi mye mye mye bedre enn PS3.

Ellers så er jeg helt enig med deg om spill ytelsen.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Mener ikke at PS3 skal trylle. Men de gangene man klager over PS3 så kommer fanboysen å skriker at den er kraftig nok til alt mulig. Men hvorfor greier den ikke å oppgradere SD matriale fra PS3?

Samt at mange skryter av hvor bra den er til å oppskalere DVD. En moderne DVD film som er mastret fra samme kilde som en Blu-ray har i utgangspunktet ett meget bra bilde med lite støy. Da trengs ikke de store ferdighetene i oppskalering for at det skal bli bra i 1080p. Men hvis original bildet er dårlig og har mye støy, så kreves det ferdigheter i den prossessen. Dette gjør en stand-alone DVD spiller som man ikke kjøper på Rimi mye mye mye bedre enn PS3.

Ellers så er jeg helt enig med deg om spill ytelsen.
    Dette har ikke noe med hvor kraftig den er. Det har noe med hva de har valgt at maskinen skal kunne gjøre. Du får sende en klage til Sony så kanskje med litt hell så inkluderer de dette i en firmware oppdatering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan setter jeg egentlig PS3 til å sende ut i bitstream? Ser at den må stå i LPCM for å spille True HD. Såvidt jeg kan se er det min eneste mulighet.

Er usikker på om min står som LPCM og jeg mener også å høre at jeg har bedre lyd på PCM enn Dolby True HD(Spiderman 3).

Side 210 av 250 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 214 220 230 240 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •