Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 204

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 204 av 250 FørsteFørste ... 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 200 201 202 203 204 205 206 207 208 214 224 234 244 ... SisteSiste
Viser resultater 4,061 til 4,080 av 4992
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det kom seg når jeg dro ut kontakten og startet ps3 igjen.
    Extremt lettet :-)
    Dette er jo det eldste trikset i boka. Det første man må prøve når man får heng eller annen uventet oppførsel fra elektronisk utstyr, er å restarte..

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    ITavisen | PS3 Home snart åpen

Home åpner for Ola Dunk før nyttår!
    Usikker på om det blir noe stor suksess. Morsomste feature (kanskje eneste jeg vil bruke) er Trophy hyllen :-)
    :-D endelig er home her. eller beaten da..

ganske morsomt i grunn, online community ble plutselig mye bedre på ps3.. Gleder meg til å se hvordan Home utvikler seg fremover! Noen andre her som har leika seg i home enda?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chew

ganske morsomt i grunn, online community ble plutselig mye bedre på ps3.. Gleder meg til å se hvordan Home utvikler seg fremover! Noen andre her som har leika seg i home enda?
    Tja... Kjeda meg er vel mer riktig Så en trailer for Watchmen i kinoen i Home, og det slo meg at det ville vært mye enklere å laste ned traileren fra PS-Store.

Men jeg tror jeg er for gammel til sånn online-community greie, 40-årskrisa nærmer seg...

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får error (80029509) når eg prøver å gå inn på Warhawk eller GT 5. Noen som vet hva som gjør det ?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Får error (80029509) når eg prøver å gå inn på Warhawk eller GT 5. Noen som vet hva som gjør det ?

80029509 - When the PSN network is down for maintenance.
    Complete PS3 Error Codes - Digital Forums

Om du har kjøpt spillene online kan det være at det er PS-Store som er under vedlikehold, og derfor virker ikke spillene.

Det har skjedd med folk før:
    Error Message 80029509 - Warhawk (PS3) - PlayStation.com Forums

PS:
    Google er din venn. :-)
    Copy-paste "problemet" (her: "80029509") i google, og voilá .... svaret vil åpenbare seg :-)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chew
    Denne var vrien å forstå, helt til jeg oppdaget at det er BETAen som er sluppet...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Denne var vrien å forstå, helt til jeg oppdaget at det er BETAen som er sluppet...
    Beaten blir vel noe annet ja!

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    PS:
    Google er din venn. :-)
    Copy-paste "problemet" (her: "80029509") i google, og voilá .... svaret vil åpenbare seg :-)

Googlet litt, men fant bare gamle error på det nr fra januar. Tenkte kansje det kunne vere noe nytt da storen funket. Men takker for svar

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    haha ja sorry. skulle vel kanskje ikke hatt en skriveleif og burde vel slengt på en apostrof der ja :P

noen ganger går det litt fort i svingene

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Mist

Min ps3 ville ikke ta The Mist... Kommer gjennom et velkomstbilde hvor jeg blir bedt om og vente mens filmen loader, så kommer det opp et bilde hvor jeg velger språk også bare går tiden.... Ingenting skjer.

Forsøkte filmen i min samsung bd1400, og der funka den! Merkelig nok.

Så vidt jeg forstår skal da denne filmen være sonefri?

Ingen spesielt bra film heller, forresten.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Ifølge FAQ`en:

4.3 Kan jeg bruke spill kjøpt i andre land på min norske PS3?
    Ja, det er ingen soneinndeling på PS3-spill, men PS/PS2 spill er fortsatt soneinndelt.

Men se på www.play.com. Der står det klart å tydelig under "region": PAL: Will play on UK and European Playstation3 only. ( http://www.play.com/Games/PlayStatio...k/Product.html )

Dette må da være en feil!!
    Kan noen bekrefte/avkrefte at spill fortsatt alltid er sonefrie?
    Ser nemlig både God of war 3, Reident Evil 5 og Final Fantasy 13 på amazon til forhåndsbestilling.. :razz:

Har ikke kjøpt spill utenlands siden før PS3, er det fortsatt slik at spillene kommer mye tidligere i USA enn her?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er de. Har selv bestilt en del spill fra VGP. Welcome to Video Games Plus Online

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Kan noen bekrefte/avkrefte at spill fortsatt alltid er sonefrie?
    Ser nemlig både God of war 3, Reident Evil 5 og Final Fantasy 13 på amazon til forhåndsbestilling.. :razz:

Har ikke kjøpt spill utenlands siden før PS3, er det fortsatt slik at spillene kommer mye tidligere i USA enn her?
    Man må bare være ops på at hvis man kjøper ekstra til de via PSStore så kan det innholdet være regionskodet. Kjøpte ett par sanger til Rock Band som ikke funket da de jeg kjøpte var fra Europa mens spillet er fra USA.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Rar feil ved endt avspilling av Blueray og spill på ps3

Jeg har koblet en HDMI-kabel fra PS3 inn på en HDMI inngang på Receiver og HDMI-kabel fra en HDMI utgang fra receiver og direkte ut til prosjektor. Dette fordi jeg også har en Xbox 360 med HDMI kabel som jeg må ha en switch til siden prosjektoren min, en Epson TW980 kun har 1 HDMI inngang. Bruker da Yamaha RX-V663 sin integrerte HDMI-switch funksjon med veksling av HDMI innganger med valg av innganger på fjernkontroll.

Ved oppstart av enten et spill fra cd, en demo fra harddisk eller en Bluerayfilm, blir bildet borte og prosjektoren viser sin vanlige blå bakgrunn frem til filmen blir lest i gang, eventuelt spillet blir lest og startet. Så kommer bildet tilbake. Irriterende bare dette, men men.. når jeg så trykker på "slå-på" knappen på kontrolleren og bekrefter at "ja" jeg vil avslutte spillet eller avspillingen på bluerayfilmen, klarer den ALDRI og gå tilbake til PS3 menyen. Bildet forsvinner, prosjektoren viser sin blå bakgrunn og receiveren står og blinker kontinuerlig av og på for PCM. Lyden derimot er der når jeg flytter mot venstre og høyre i menyen så kommer disse små klikkene, men bildet nekter å komme.

Så det ender med at jeg må slå av og på PS3 hver gang etter at jeg har sett en film eller spillt et spill. Utrolig frustrerende!!

Er dette PS3 eller receiveren sin feil? Jeg heller mer mot Receiveren.. noen som har opplevd noe lignende ved bruk av diverse yamaha`s integrerte HDMI switcher?

Den klarte heller ikke spille av en norskkjøpt blueray av Ironman.. wtf liksom??

Andre som har hatt problemer med denne filmen?

Nyeste firmware er installert på PS3, har ikke gjort noe med receiver. Er det mulighet for å oppdatere firmware der også kanskje? Sitter å lurer litt på om problemet har oppstått i senere tid, eventuelt etter en av de siste firmwarene vart oppdatert. Er usikker på dette, så tar forbehold om feil der

Takker for svar. Er en lei feil!!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som menyene i PS3 har en oppløsning som prosjektor eller receiver ikke takler.

Hvis du kjører PS3 direkte i PJ så finner du ut hvilken som har skylden.

Ett eller annet sted i PS3 menyen så er den en HDMI sak man kan slå av. Slår man av denne så spør ikke PS3 mottaker hva den takler når den starter opp. Da bruker den de bilde innstillingene du har sagt den skal bruke.

På min Samsung BD spiller så heter dette HDMI CES eller noe slikt. Jeg hadde dette problemet når jeg brukte min Pioneer forsterker som kun internt taklet 1080i, men man kunne sende 1080p igjennom. Da BD spilleren spurte mottaker så fikk den svar 1080i, og stilte seg automatisk tilbake til den oppløsningen hver gang jeg startet.

Min PS3 står til at den kun takler alle oppløsninger, dette siden den ikke oppskalerer 720p spill, og da sender det ut som 576 (Det merket jeg når jeg satte den kun til 576 og 1080p). Og det kan være her ditt problem også ligger. Hvis PS3 sender 576i, noe ikke alle mottakere takler over HDMI. Det er vel ett sted i menyen man kan sette den til progressiv, men husker ikke helt om det er slik.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett Ironman på en dikert BD spiller ikveld , men etter jeg leste din innlegg prøvde jeg dette ut da da jeg har samme forsterker ... såg litt av filmen og avsluttet. Skjermen ble ca 1 sekund bla før den gikk i PS3 menyen, Ironman er norskkjøpt. Vet ikke om det hjalp deg litt men kanskje feilen ligger i prosjektøren ? innstilling ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar

Som sagt så vises jo menyen fra jeg slår på ps3, til jeg går inn på et spill eller film. det er ved avslutting av disse jeg ikke får bilde fra menyen igjen.

Fint tips å teste med HDMI rett fra PS3 til prosjektor. Da finner jeg nok ut om det er receiveren som tuller hvertfall!

Både receiver, ps3 og prosjektor skal takle alle oppløsninger opp til 1080p, så litt rart om den lander på en oppløsning som prosjektoren ikke takler ved avslutting av spill og filmer, men skal gå gjennom de innstillingene du nevnte og se om litt triksing der kan hjelpe

Michael1: Jeg hadde som sagt problemer med at filmen ikke ville starte opp og bli avspilt en gang. Men ser du fikk det til fra dedikert blueray spiller koblet til receiveren din! Blir jo litt forskjell i og med at jeg brukte PS3, men likevel, burde jo fungere!!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger merke til på min TV at når jeg bruker PS3 så byttes ofte oppløsninger. Ser både 576, 720p osv alt etter innhold. 576 brukes ofte i start av spill osv. Det kan godt hende PS3 da sender 576i. Noe ikke alle gjør over HDMI. Så det kan fort være at enkelte mottakere også ikke takler 576i inn over HDMI.

Du kan jo prøve å kun sette PS3 til å sende 576 og se hva som skjer. Blir alt borte så er nok det svaret. Så hold bare start knappen inne når du starter så resetter det seg igjen.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Little
    Takker for gode svar

Som sagt så vises jo menyen fra jeg slår på ps3, til jeg går inn på et spill eller film. det er ved avslutting av disse jeg ikke får bilde fra menyen igjen.

Fint tips å teste med HDMI rett fra PS3 til prosjektor. Da finner jeg nok ut om det er receiveren som tuller hvertfall!

Både receiver, ps3 og prosjektor skal takle alle oppløsninger opp til 1080p, så litt rart om den lander på en oppløsning som prosjektoren ikke takler ved avslutting av spill og filmer, men skal gå gjennom de innstillingene du nevnte og se om litt triksing der kan hjelpe

Michael1: Jeg hadde som sagt problemer med at filmen ikke ville starte opp og bli avspilt en gang. Men ser du fikk det til fra dedikert blueray spiller koblet til receiveren din! Blir jo litt forskjell i og med at jeg brukte PS3, men likevel, burde jo fungere!!

Hvis du har lest rett så ser du at jeg spilte av Ironman på PS3 e liten stund å avsluttet Etter jeg leste innlegg fra deg for å teste det ut fra min PS3 da vi har samme forsterker og alt går ugjenom den ....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får prøve! Takker for tips!!

Side 204 av 250 FørsteFørste ... 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 200 201 202 203 204 205 206 207 208 214 224 234 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •