Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 199

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 199 av 250 FørsteFørste ... 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 195 196 197 198 199 200 201 202 203 209 219 229 239 249 ... SisteSiste
Viser resultater 3,961 til 3,980 av 4992
    Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har noen spm. angående valget " audio cd output frequency", som ligger under musikkinnstillinger.

Altså... det er to alternativer; enten (1) 48 KHz eller (2) 44.1 / 88.2 / 176.4 kHz. I manualen står det: (2) Set to output audio at the highest sampling frequency possible for the audio device in use. Select among 44.1, 88.2, or 176.4 kHz.

De fleste ( alle?) vanlige cd'er har vel 44.1 ? Så om man velger alt. 2 vil ps3'en prøve å upsample til noe høyere enn hva den er innspilt i ? Og er dette noe man egentlig vil ?
    sakset fra ps3-manual:
    Hints
    * You can upsample the sampling frequency of an audio CD to output audio at 88.2 or 176.4 kHz.

Audio CD Output Frequency

Skal det likssom gi bedre lyd, om den upsampler?

Såvidt jeg har forstått er alt. 2 ment for sacd o.l ? Men synes bare at det er litt rart siden alt. 1 er 48KHz og ikke 44.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Orb mediastreamer

Fant et nyttig tips i dag for streaming av multimedia over internett ved hjelp av Orb. Det var meget enkelt å sette opp.

DinSide Data - Bilder, musikk og film - overalt!

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man får ut innholdet på en harddisk til PS3??
    Jeg har 60 GB versjonen, og nå etter 2.50 oppdateringen så har den ikke virket.
    Men fikk opp en melding idag, der det stod:
    HARDDISKENS FILSYSTEM ER ØDELAGT OG VIL BLI INSTALLERT PÅ NYTT.

Noen som vet hvordan jeg kan få ut save dataene jeg har der inne..?
    Og andre ting som er lagret der?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg kan bli fryktelig vanskelig eller frykelig dyrt.
    Det finnes selskap som spesialiserer seg i å gjennopprette mistet/ødelagt data fra harddisk, men det koster tusenvis av kroner.
    Alternativt kan du ta ut HD og putte i en annen ps3 og se hva som skjer, men jeg er temmelig sikker på at den uansett vil formattere HD først, og da er du like langt.
    Samme vil skjer, tror jeg, om du prøver å koble den til pc. Både Pc og Ps3 vil alltid formattere nye HD første gang de innstalleres. Eller når de installeres på nytt.

Basically.. etter min mening, er du føkt :-(

MEN.. forhør deg rundt først. Jeg er ingen fasit.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Det tror jeg kan bli fryktelig vanskelig eller frykelig dyrt.
    Det finnes selskap som spesialiserer seg i å gjennopprette mistet/ødelagt data fra harddisk, men det koster tusenvis av kroner.
    Alternativt kan du ta ut HD og putte i en annen ps3 og se hva som skjer, men jeg er temmelig sikker på at den uansett vil formattere HD først, og da er du like langt.
    Samme vil skjer, tror jeg, om du prøver å koble den til pc. Både Pc og Ps3 vil alltid formattere nye HD første gang de innstalleres. Eller når de installeres på nytt.

Basically.. etter min mening, er du føkt :-(

MEN.. forhør deg rundt først. Jeg er ingen fasit.
    Neineineinei. Jeg har ikke prøvd dette men harddisken i PS3 er formattert som FAT32 så du kan helt sikkert ta den ut, putte den i et USB-kabinett og koble den til en PC. Så bruker du et program for gjenoppretting eller uthenting av data (data recovery). Det finnes til og med gratis programmer for dette selv om de beste nok koster penger. Hva du skal ta vare på er jeg usikker på men jeg husker når jeg tok backup av min PS3 så var katalog-strukturen temmelig forståelig. Prøv i alle fall dette før du re-formatterer disken. Lykke til!

Newcomer TNormann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3-HDDen er ikke formatert i FAT32. Prøvde å koble til PCen min her forrige uke og det var ikke smart. PCen klarte ikke gjenkjenne HDDen og gav beskjed om at den måtte formateres. Jeg valgte nei, og koblet den tilbake til PS3, og da fikk jeg beskjed der om at den måtte formatteres. Den funkter fint før jeg koblet den til PCen. Heldigvis hadde jeg backup.

Du kan prøve å koble den til PCen siden den uansett er ødelagt. Last ned et HDD-recovery program og se om dette klarer å ordne noe. Om det ikke går i Windows kan det være at det funker i Linux da (jeg tror) PS3 er bygget på dette på et vis.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware 2.50 kom forøvrig med en "gjemt" godbit.
    Sony la til en recovery-mode. Hold inne power-knappen for å skru PS3 til du hører 3 pip, da skal maskinen gå i recovery-mode og du får opp denne skjermen:

Firmware 2.50 adds hidden recovery menu - PS3 Fanboy

Skal blant annet være mulig å innstallere firmware på nytt, om noe skulle gå gale første gang.

Det skal visst også være mulig å fikse den bug'en som mange opplever etter siste oppdatering( At ps3 fryser under oppstart)
    Ved å velge "Restore File System" har visst noen opplevd å få fikset dette, men jeg kan ikke stå inne for det.
    Samtidig nevner de at Sony support unnlater å nevne denne nye recovery mode, så man kan jo lure på hvorfor?
    Samme gjelder jo hvorfor det ikke opplyses om dette i info om firmware. Kanskje de ikke ønsker at alle skal rote rundt der inne ( ala servicemeny på tv)
    Uansett .. hadde vært greit å fått en skikkelig oversikt over hva disse valgene betyr, slik at man kan fikse enkle problemer selv.

Fant noe som kan være nyttig?

Lets go over the options available. For those who can not read French, from top to bottom:

1. Restart System
    2. Restore Default Settings
    3. Restore File System
    4. Rebuild Database
    5. Restore PS3 System
    6. System Update

Restart System and System update are quite self explanatory, you can restart the system or upgrade the PS3's firmware. No, downgrading does not work. The Rest of the functions are a tad more interesting, but not too much.

The majority of the functions can be accessed in the XMB, like Restart System, Restore Default System, Restore PS3 System and System Update. But, those few that are not in the XMB are not anything special.

The File System is, you guessed it, the HDD's file system. File system's do go bad, anyone who has ever used a computer knows this. The PS3 does have an automatic fsck (For Windows users, think Scandisk), that does run, but even fsck can't fix everything. Now, its a lot cheaper to have a user, in home, fix the problem then having the PS3 shipped in.

The same goes for the database, its stored on the HDD. I've run into this problem quite a few times downgrading to 1.00, adding content to the db and then directly upgrading to 2.4, the database becomes corrupt, and it can't be repaired.

Since the XMB is inaccessible, most users would call Sony, and then get a RMA. Other, smarter users will pull the HDD, erasing all the data (and games!) on it, and will be up and running again. This option prevents the RMA, just call the repair line, get a few buttons to press, and you are up and running again!

A special menu like this is needed since any corruption of the HDD/Filesystem/Database will result in a console that can not be fixed by the average user, short of a HDD format. So, it is a great idea to have added in. But, as you recall in our last Dev post since the flash files are now actually stored on the HDD, the risk of the system becoming unbootable increases.

This menu just cuts down costs, less units shipped back to Sony for repair for these trivial matters. Anyone recall the special key combo used on the Xbox 360 to clear the system cache? Similar in principle.

However, the REAL Service Mode for the PS3 works nothing like this, but more on that soon!

PS3 NEWS - PlayStation 3 News - PlayStation 3 Recovery Menu added in Firmware 2.50 - Why? Se bort fra video, bare irriterende

Til slutt.... Om man vil prøve å fikse evt problemer selv, kan det være verdt forsøket?

PlayStation Hotline
    Norway
    +47 820 68 322 / Price: 6,50 - pr minute
    support@no.playstation.com

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHAHA, SYKT! Jeg skal aldri starte X360'n igjen i hjemmekinoen med mindre det kommer no usansynelig fett til den! Dette var virkelig fallskjermjeger VS Boing 737 i stealth contest! SYKT! For en helhet! Første som ble spilt av var MGS4 i 1080i / 100Hz bildefrekvens, aldri sett ett så levende bilde før, FANTASTISK!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva snakker du egentlig om, ruxxy?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar han bare er ekstatisk etter å ha testet sin nye PS3, evt er han full eller dopa

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, var i total AV ekstase! Hvis du hadde lest noen av mine tidligere spørsmål Hellnoob hadde du sikkert skjønt tegninga Kjøpte meg PS3 ja, og har akkurat kvittet meg med Xbox'n (X360) etter jeg testa nyinnkjøpt PS3 igår og idag.. Lånt bort på ubestemt tid...

I am Legend på Blu-ray ja, det var sykt det 8) Er fornøyd! Testa mye PS3 før, men beistet åpenbarer seg ikke på flatskjermer til 4-5 høvdinger og små komplette hjemmekinopakker til tusenlappen.... Dette var sykt, trakk opp hjemmekinoen min helt sinnsykt!

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zalozalo
    Hei godtfolk.

Jeg lurer på om noen har erfaringer med Linux på PS3. Har det noe for seg? Jeg er ikke så veldig imponert over mediesenter-egenskapene til PS3 så jeg lurer på om dette fungerer bedre i Linux? Hvordan fungerer det generelt, kan man ha dual-boot og slippe å ha egen harddisk? Fungerer hdmi og kan man se BD-filmer og videoklipp i HD? Jeg har prøvd å søke litt men finner stort sett gamle innlegg. Dessuten er det enklere å spørre

Erfaringer og/eller gode linker mottas med takk
    Heisann,
    Linux på ps3 fungerer faktisk ganske bra. Jeg har ihvertfall fått spilt av alle film-filer jeg har prøvd hittil, men har ikke prøvd å spille av blu-ray da jeg syntes ps3 gjør denne jobben bra nok Videoklipp i HD fungerer ihvertfall utmerket. Det kan gå litt tregt (sånn generelt å bruke linux) noen ganger da det er så lite minne i ps3, men i det store og hele er ikke dette noe problem. Du får kjørt det over HMDI med lyd og bilde i 1080p.

Det blir på en måte en dual-boot - Den starter opp med det siste OS'et du brukte. Du kan velge innenfor hvert system å boote opp det andre. Så du trenger ikke en ekstra harddisk for å bruke linux da man kan partisjonere opp den man har i ps3. Vil kanskje anbefale deg å kjøpe en større harddisk om du ikke har det allerede.

Og jeg bruker Logitech sitt PS3 tastatur som fungerer strålende.

EDIT: Ville bare legge til en link for den linuxen jeg bruker på PS3. Terra Soft -- Linux for PowerStation, Playstation, PS3, QS22, Apple PowerPC, and IBM, AMCC, and Freescale Power architecture chips.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

profile 2

støtter ps3 profile 2??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor fjernkontrollen til ps3, 40gb plutselig slutta å fungere?
    Har gått inn på meny'n for å prøve å registrere den igjen(man skal holde inne start og enter), men det fungerer ikke.
    Den funka før jeg oppdaterte ps3'n vet jeg, og nå.....død

Kan det ha noe med oppdateringa, og hva kan jeg gjøre isåfall?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har selvfølgelig sjekket batteriene?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Du har selvfølgelig sjekket batteriene?
    Selvfølgelig:-D

Etter mye om å men så gikk det.
    Ingen aning hva jeg gjorde, men nå funker det iallefall:-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Selvfølgelig:-D

Etter mye om å men så gikk det.
    Ingen aning hva jeg gjorde, men nå funker det iallefall:-D
    Samme skjedde med min kontroll også. Plutselig død. Og levende igjen en stund etterpå. Har bare skjedd 1 gang heldigvis. 8)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Samme skjedde med min kontroll også. Plutselig død. Og levende igjen en stund etterpå. Har bare skjedd 1 gang heldigvis. 8)
    Hmmmm! Så rart det der, men så lenge den ble levende igjen, og forblir det,
    så skal jeg være fornøyd:-D

Newcomer El_Myrum sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Noen som vet hvorfor fjernkontrollen til ps3, 40gb plutselig slutta å fungere?
    Har gått inn på meny'n for å prøve å registrere den igjen(man skal holde inne start og enter), men det fungerer ikke.
    Den funka før jeg oppdaterte ps3'n vet jeg, og nå.....død

Kan det ha noe med oppdateringa, og hva kan jeg gjøre isåfall?

Endel av oppdateringen nå sist, er at håndkontrollen slår seg automatisk av etter en stund uten bruk. Dette kan du korrigere i innstillingene.

Side 199 av 250 FørsteFørste ... 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 195 196 197 198 199 200 201 202 203 209 219 229 239 249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •