Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 198

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 198 av 250 FørsteFørste ... 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 194 195 196 197 198 199 200 201 202 208 218 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 3,941 til 3,960 av 4992
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nææ... har du sett... nå funker det og spille av musikkvideoer fra bærbar pcn oxo :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knoll
    VIRKELIG BRA DEN SISTE FIRMVARE SOM KOM IDAG!(2.50)

Nå kan man kjøre divx filer direkte fra ekstern hardisk igjennom PS3! Snakk om en ny verden!
    Det høres nesten for godt til å være sant ut! Skal hjem å oppdatere i dag og se hva jeg får til. Andre format som takles med ny firmware også...?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen MKV støtte enda regner jeg med?

Begynner å bli lei av å konvertere alle
    MKV filmene mine til VOB for å kunne se de. At bildekvaliteten blir det samme er greit nok men ender opp med AC3 lyd istedet for DTS som de fleste MKV filmene er i irritere meg.

At de fleste 1080p filmene også tar ganske lang tid å konvertere er også litt irriterende.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nude not naked
    Det høres nesten for godt til å være sant ut! Skal hjem å oppdatere i dag og se hva jeg får til. Andre format som takles med ny firmware også...?

Det var det jeg tenkte også men, sannelig virker det! informasjonen om dette kan man les om her:

Offisielt PlayStation-nettsted: Systemprogramvare- Oppdaterte funksjoner (ver 2.50)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    fint at kontrollerne blir slått av når de ikke er i bruk, som f.eks når man ser film. =)
    Hvordan funker det?

Må man nå trykke på PS knappen for å starte kontrolleren igjen før man kan sette på pause osv?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, AndersT2.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne en vennelig sjel kopiert og limt inn de oppdaterte funksjonene inn på siden her, sitter på Statoil nett, og kommer ikke inn på diverse spillsider. :-?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre nye eller forbedrede funksjoner i versjon 2.50

Brukere

Nå kan du velge at PS3-systemet skal slå seg av automatisk etter at en bakgrunnsnedlasting eller installasjon av innhold har blitt fullført. Dette alternativet er tilgjengelig når du slår av systemet under [Brukere] > [Slå av systemet] mens innhold blir lastet ned eller installert.
    Innstillinger

[BD/DVD innstilling] har skiftet navn til [Videoinnstillinger].

Under [Videoinnstillinger] har alternativene [Kinokonvertering] og [Oppskaler] skiftet navn til henholdsvis [BD/DVD kinokonvertering] og [BD/DVD Oppskalering].
    [Sekvensiell avspilling] og [50 Hz video-ut data] har blitt lagt til som alternativer under [Videoinnstillinger].

[DivX® VOD registreringskode] har blitt lagt til under [Systeminnstilling]. Du må bruke denne registreringskoden for å verifisere og registrere PS3-systemet, slik at det kan spille videofiler som er kompatible med DivX® VOD-tjenester (Video On Demand) på systemet ditt. Hvis du vil vite mer, kan du gå til divx.com/vod/
    [Strømsparingsinnstillinger] har blitt lagt til som et alternativ under Innstillinger. For å spare strøm kan PS3-systemet og de trådløse kontrollerne stilles inn slik at de slår seg av automatisk etter at de har vært inaktive i en periode.
    Under [Tilbehørinnstillinger] > [Innstilling audioenhet] har metoden for hvordan du kobler til Bluetooth®-enheter på nytt blitt endret.
    Under [Tilbehørinnstillinger] > [Tastaturtype] kan du nå velge følgende tastaturtyper: [Tysk tastatur (Sveits)], [Fransk tastatur (Canada)] og [Fransk tastatur (Sveits)].

I tastaturoppsettet for [Tysk tastatur] har tastene Y og Z byttet plass, og tastene Q og A har byttet plass.

Under [Skriverinnstillinger] > [Skrivervalg] kan du nå velge skrivere som støtter nettverkstilkoblinger. Du kan også velge HP-skrivere ved å bruke [HP]-alternativet.
    Musikk

Nå kan du velge ett av ni volumnivåer ved å bruke innstillingen [Volumkontroll] på kontrollpanelet (eller det lille kontrollpanelet).

[Pause] har blitt lagt til som et ikon på det lille kontrollpanelet.
    Video

Nå kan du velge ett av ni volumnivåer ved å bruke innstillingen [Volumkontroll] på kontrollpanelet.

[Scenesøk] har blitt lagt til som et alternativ på kontrollpanelet.
    Nå kan du bruke innstillingen [Myggstøy reduksjon] for videoinnhold som er lagret på harddisken eller på et lagringsmedium. Bruk denne innstillingen for å redusere myggstøy som dukker opp i kantene av visuelle bilder.
    Under avspilling av BD (BDAV) og DVD blir det valgt en teknikk som er kjent som "chroma upsampling" automatisk, basert på bevegelsene til elementene i videoinnholdet, og dette blir brukt for å forbedre bildene i innholdet.
    Spill

[Synkroniser med server] har blitt lagt til som et alternativ under [Trophy Collection].

Hvis du trykker på PS-knappen mens du spiller programvare i PLAYSTATION 3-format, kan du nå se informasjon fra alternativet [Liste for innstilling- og forbindelsestatus] under [Nettverksinnstilling].*
    *Denne funksjonen kan ikke brukes til all programvare i PLAYSTATION 3-format.

Nettverk

Støtte for Adobe® Flash® Player 9 har blitt lagt til [Nettleser].*
    *Adobe og Flash er enten registrerte varemerker eller varemerker for Adobe Systems Incorporated i USA og/eller andre land.

PlayStation®Network

Metoden for å deaktivere det automatiske innloggingsalternativet og for å logge seg av PlayStation®Network, har blitt endret.
    I PlayStation®Store har designen til knappene [View Downloads] (vis nedlastinger) og [View Cart] (vis handlekurv) blitt endret, og knappen [Redeem Codes] (løs inn koder) har blitt lagt til.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det jo endel nyttige oppdateringer :-).....updating now!

Flott med en slik listeoversikt!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelpen.

Hva for Flash player støtte hadde den fra før av egentlig? Rart de ikke gikk for Player 10 med en gang, men den kom kanskje for seint?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flash 10 kom nok litt for sent ja. De tester i lange perioder før de oppdaterer, selv om det kanskje ikke alltid virker slik

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjeeeeelp!!!!

Nå har PS3`en min klikket fullstendig.
    Lastet ned 2.50 oppdateringen her en dag, og restartet eller skrudde av. Husker ikke helt.
    Men kjøpte Fifa 09 idag, og skrudde Ps3 på nå nettopp.
    ENESTE som skjer er at den "fløyelsbølgen" som går når jeg skrur på PS3`en kommer opp, og den blir på skjermen hele tiden. Den beveger seg litt opp og ned.
    Jeg trykker på alle knapper på håndkontrollen, men ingenting skjer
    Håndkontrollen står på som nr 2...
    Er bare den "fløyelsbølgen" som vises på skjermen...

Noen som vet hvordan jeg skal få liv i PS3`en min igjen???

Jeg skal ha fotball og øl helg nå på lørdag, så all hjelp tas imot med takk..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen??? :cry:

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å resette den? Det gjøres ved å holde inne av/på-knappen (i front) i 8-10 sek. helt til maskinen "piper 3 ganger istedenfor 1.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Har du prøvd å resette den? Det gjøres ved å holde inne av/på-knappen (i front) i 8-10 sek. helt til maskinen "piper 3 ganger istedenfor 1.
    Ja mener det...
    Først piper det raskt 3 ganger etter noen sekunder, og når jeg fortsetter å holde knappen inne så piper det vell som du sier etter 8-10 sekunder.
    Men ingenting skjer her..

Noe jeg gjør galt??

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er ikke PS3 som skal gjøre den jobben. Det er forsterkeren din.

Normal så trykker du på en eller annen surround knapp på forterkeren, og får aktivert Dolby Pro Logic 2. PS3 gjør kun om signalet fra en type til en annen. Er det Dolby stereo så lager den PCM stereo. Er det Dolby eller DTS 5.1 så lager den PCM 5.1, er det originalt True HD/DTS Master 7.1 så lager den PCM 7.1.
    Er du sikker på dette? At DTS HD-Master blir i samme kvalitet dersom PS3 koder signalet for forsterker? Hvis en ikke har en forsterker som kan kode HD-signal selv, men som har HDMI inngang og mulighet til å få ferdigkodet signal og spille det av(Altså HD-Lyd) via HDMI?!

Isåfall, er vell ikke valget så veldig vanskelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har pekepinner på optimale videoinnstillinger (skalering o.l) for dvd og bluray, for en med 720p tv (Panasonic th-42px71)?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Er du sikker på dette? At DTS HD-Master blir i samme kvalitet dersom PS3 koder signalet for forsterker?
    Kvaliteten er like bra hvis man lar PS3 ta seg av kodingen ja.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Er du sikker på dette? At DTS HD-Master blir i samme kvalitet dersom PS3 koder signalet for forsterker? Hvis en ikke har en forsterker som kan kode HD-signal selv, men som har HDMI inngang og mulighet til å få ferdigkodet signal og spille det av(Altså HD-Lyd) via HDMI?!

Isåfall, er vell ikke valget så veldig vanskelig.
    Teoretisk så skal det være det samme om det er PS3 eller forsterkeren som dekoder signalet. Men det er vel litt for mange som sier at det blir bedre når forsterkeren gjør jobben, til at jeg tror det blir likt.

Men har du PS3 så har du uansett ikke noe valg, da må PS3 ta seg av jobben, da denne på ingen måte har mulighet for bitstream av HD lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Linux på PS3

Hei godtfolk.

Jeg lurer på om noen har erfaringer med Linux på PS3. Har det noe for seg? Jeg er ikke så veldig imponert over mediesenter-egenskapene til PS3 så jeg lurer på om dette fungerer bedre i Linux? Hvordan fungerer det generelt, kan man ha dual-boot og slippe å ha egen harddisk? Fungerer hdmi og kan man se BD-filmer og videoklipp i HD? Jeg har prøvd å søke litt men finner stort sett gamle innlegg. Dessuten er det enklere å spørre

Erfaringer og/eller gode linker mottas med takk

Side 198 av 250 FørsteFørste ... 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 194 195 196 197 198 199 200 201 202 208 218 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •