Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 195

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 195 av 250 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 225 235 245 ... SisteSiste
Viser resultater 3,881 til 3,900 av 4992
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Ja, det er 80 GB versjonen. Står sone B og sone 2 på esken, så da er det vel en europa modell?
    Vil tro det ja, uansett så skal PS3 takle både 110 og 220 volt, så bare bytt kabel og plugg i

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raske svar. Får bare prøve en annen kabel da, e-post er uansett sendt. Regner med at Elprice sender meg en ny kabel.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en stor klump med tre pinner (nesten firkantede) så er det Engelsk plugg du har, de er meget store for å ha plass til sikring i dem.

Bare gå til selger med den å få riktig kabel gratis. De har garantert dobbelt importert.

Prøv å klag ekstra høylytt for å få noe ekstra på kjøpet. De må få svi for slikt

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. En stor klump med tre pinner og sikring. Skulle få en HDMI kabel på kjøpet til 399,- pga sen levering. Men i esken lå det bare en vanlig sort billig kabel til maks 200. Så jeg får bare vente å se hva de sier

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde jeg kjøpe en PS3 når jeg mest trenger en BD spiller? Jeg er i den underlige situasjon at mor har mast om at vi skal fornye oss i stua! - Og da tenker jeg på AV fronten. Jeg kommer nok aldri til å investere 6 sifrede kronebeløp i AV utstyr, men vi ønsker å forbedre lyd og bilde en del.

Pr dags dato er det en OK 42" Full HD TV på plass med plenty tilkoblingsmuligheter. Planlegging videre: En stk PS3, litt for spill til far og ungene og mer for å få tak på en OK BD spiller. Skal til england en tur til uka og tenker i så fall å kjøpe den der til £295, dvs ca 3000 norske. Noen grunn til ikke å handle i UK ?

Tenker også å ta kontakt med canal digital for å få HD signaler ned i heimen. Ser TVnorge skal sende en del i HD fra starten av Oktober?
    Burde jeg da kjøpe en HD mottager av CD eller bare ta den rimelige de gir med i intropakka og kjøpe en dreambox med HD mottager når de har sunket noe i pris? Tanker rundt dette?

Videre skal høyttalere og forsterker / reciver byttes på sikt, men det skal jeg ta opp når det blir aktuelt

Svært takknemlig for meninger og inspill

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallaron,

Velkommen til forumet.

Når det gjelder PS3 så får du nok bedre bilde med de nye BD spillerne til samme pris, men det er sikkert marginale forskjeller på en 42". PS3 sender heller ikke HD lydformatene ut som bitstream, som det står så mye om på nett. På en PS3 får du jo muligheten for spill, så hvis du uansett har tenkt å kjøpe en ville jeg begynt med den. Da kan du se om du savner en egen BD spiller etterhvert.

Til kr. 3000,- ville jeg heller kjøpt en her til lands, da man får de til nesten samme prisen. Det kan være kjekt om det skulle bli en garantisak på noe.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Dan sier så er det ikke mange kroner å spare ved kjøp fra utlandet.

PS3 er grei. Men BD spillerene har i dag blitt nesten like raske til å starte opp. Fordelen med en stand-alone BD spiller er mulighet for bitstream til forsterker samt man kan programmere de inn i universal fjernkontroller uten ekstra utstyr.

Samt de ser mye bedre ut sammen med annet utstyr. Samt har bedre lyd og bilde (ikke mye).

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hallaron
    Burde jeg kjøpe en PS3 når jeg mest trenger en BD spiller? Jeg er i den underlige situasjon at mor har mast om at vi skal fornye oss i stua! - Og da tenker jeg på AV fronten. Jeg kommer nok aldri til å investere 6 sifrede kronebeløp i AV utstyr, men vi ønsker å forbedre lyd og bilde en del.

Pr dags dato er det en OK 42" Full HD TV på plass med plenty tilkoblingsmuligheter. Planlegging videre: En stk PS3, litt for spill til far og ungene og mer for å få tak på en OK BD spiller. Skal til england en tur til uka og tenker i så fall å kjøpe den der til £295, dvs ca 3000 norske. Noen grunn til ikke å handle i UK ?

Tenker også å ta kontakt med canal digital for å få HD signaler ned i heimen. Ser TVnorge skal sende en del i HD fra starten av Oktober?
    Burde jeg da kjøpe en HD mottager av CD eller bare ta den rimelige de gir med i intropakka og kjøpe en dreambox med HD mottager når de har sunket noe i pris? Tanker rundt dette?

Videre skal høyttalere og forsterker / reciver byttes på sikt, men det skal jeg ta opp når det blir aktuelt

Svært takknemlig for meninger og inspill

Hei, og vekommen til forumet fra meg også...alltid hyggelig med "nye fjes" :-)

Med en PS3 vil du jo, i tillegg til spillmuligheten (om du da skulle velge å fyre den opp når du først har den) kunne streame musikk via denne, du kan hente bildene dine via denne, du kan kjøre endel filmformater via denne, du kan surfe på nettet med denne (litt knotete, men du KAN gjøre det), og da alt dette i tillegg til DVD, BR og CD.

Så om du ikke er mest opptatt av HD-lyd (bitstream) i stua di, vil nok en PS3 kunne gi deg "good value for money". Og jeg er helt enig med de øvrige som har svart deg, kjøp "norsk" utgave. Det er lite å spare på det bryderiet det er å skulle dra på denne hjem fra reise, samt det faktum at skulle noe skje så må den fotrinnsvis tilbake til kjøpsstedet for rep. og/eller annet garantiarbeid.

Lykke til i videre funderinger og vurderinger :-)

He he...så først nå at du jo har vært medlem lenge, så: Velkommen som innleggbidrager :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh - jeg elsker nettforum! Å få skikkelig feedback på spørsmål er glimrende. Takk til dere som har svart. Jeg har nok vært medlem her en stund, men de siste årene har det vært mye barn og lite tid til å tenke AV. Dessuten har jo nok brukt mye tid på en annen interesse, de av dere som er innom Baatplassen.no ser det har blitt en god del innlegg fra undertegnede der..

Det er klart at alle ekstramulighetene teller en god del, så etter å ha lest innleggene har jeg bestemt meg for PS3. Har jo PS -en og -to stående, og alle gode ting er jo tre. Det rimeligste jeg har sett den i Norge er til 3900.- på nettbutikken til elkjip. Dere kjenner tydeligvis til noen bedre? "enlighten me!"

Hva tror dere om Canal Digital og HD tuner? Har det noe for seg? Er det bare tull. Skal jeg bare kjøpe den rimeligste tuneren og la ungene ha den på loftet og kjøpe en Dreambox å ha i Stua? Noen meninger?

Jeg har to gamle Pionerforsterkere stående på loftet (to like), etter det jeg husker spilte de 2x30 w ren klasse A. De er nok 20 år gamle... Hehe
    Pleide å koble biwiring på den ene til noen gamle Dali 18MKII høyttalere som også står på loftet, tror jeg - har ikke sett dem på flere år..

Har ikke hatt hjerte til å skrote dette utstyret og har mange ganger lurt, kan det brukes til noe? Jeg må jo etterhvert ha en grei surrond forsterker, men har mange ganger lurt på om disse gamle komponentene som den gang var bra - kan brukes til noe i dag. Kom med forslag!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Sandefjord skal det være mulig å skaffe PS3 og to spill til 2795,- i morgen.
    Lefdal åpner ny butikk
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende - Sandefjord er en fin by - bare litt dumt at jeg sitter på Gardermoen og venter på flyet til Stockholm nå... Grrr

Andre forslag?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjente så ring
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hallaron
    Glimrende - Sandefjord er en fin by - bare litt dumt at jeg sitter på Gardermoen og venter på flyet til Stockholm nå... Grrr

Andre forslag?
    Legg ut en annonse for at du ønsker å kjøpe den gamle originale 60GB utgaven, er du heldig å finner en som tenker å selge, så får du en maskin som også takler "de fleste" spillene til PS1 og PS2. Så blir sikkert fruen glad også, å bli kvitt mere fra stuen.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt vranglære mht lyden på PS3'n her nå syntes jeg. Riktignok sender den ikke ut bitstream av f.eks DTS-HD MA osv, MEN den dekoder lydsporet og sender det til reciever som PCM. DU vil mao få full HD-lyd i 7.1 kanaler med en PS3. Det eneste er at det i displayet på recieveren står "PCM" i stedet for "DTS-HD MA". Det blir litt som å si at en bil ikke er god nok uten skilter fra Bærum

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut en liten ting, som kanskje kan hjelpe noen andre som har vært like dumme som meg

Når jeg satte opp PS3 for lenge siden, så valgte jeg 1080p som oppløsning. Fant ut nå at PS3 oppskalerer ikke spill til denne oppløsningen, siden jeg da kun hadde krysset av 576 og 1080p så fikk jeg 480/576 avhengig om det er EU eller USA spill. Huket av for alle oppløsningne så ble det HD i spillene også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallaron: Jeg har også en kone som er opptatt av at av-utstyret skal ta seg bra ut. Det er en stor fordel når man har lyst på noe nytt selv...

Jeg hadde som alle andre her en ps2 som sto og støvet ned. Valgte å bytte den ut med ps3 og hele familien er fornøyd:
    - Har lagt inn all musikk og ungene ødelegger ikke cd'er lenger, alt kan søkes opp og man kan lage spillelister
    - Barna og kona er spesielt glade i å surfe rundt på de digitale bildene vist på 40 tommer HD-skjerm
    - Jeg koser meg med bluray og oppskalerte dvd'er
    - Elias er lagt inn som divx, og spilles av på et blunk. Heller ikke her gjør det noe om ungene skraper opp dvd'en lenger
    - Kona kan få se alle nedlasta romantiske komedier ho orker
    - Jeg spiller GTA4 og hygger meg i sene kveldstimer
    - En gang i blant ser vi på været på yr eller søker opp film på youtube

Ren sony-reklame, men den fungerer virkelig storartet her.

Som nevnt:
    - Gammel 60gb kan spille av eldre spill, men bråker mer. Send ps1 og 2 opp til barnas tv
    - Kjøp i norge: Jeg kjøpte 40gb brukt på Finn (pass bare på å få med kvittering) Hardware.no - Prisguide - Sony PlayStation 3 80 GB
    - Kan være fint å kjøpe sony sin fjernkontroll eller ekstrautstyr som gir deg mulighet til å bruke samlekontroll

Ikke nevnt:
    - Playtv kommer, da kan du ta opp tv på ps3 PlayStation Spill og medier Nyheter: - Digital-TV pÃ¥ farten
    - Kjøp ny harddisk Hardware.no - Prisguide - Harddisk
    - Bruk ps3 gjennom psp når kona vil se tv
    - Jeg valgte sony w4000...som de andre tvene i denne familien har den innebygd HD-dekoder (en boks mindre og kona jubler)
    - Vurderer disse konevennlige høyttalerne Dynaudio - Authentic Fidelity (ca 6-7 lapper for et par) + sub. Har i dag bw cm3. Lyse og fine, men kanskje litt for store.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muntiadok
    - Kan være fint å kjøpe sony sin fjernkontroll eller ekstrautstyr som gir deg mulighet til å bruke samlekontroll.
    Du får ikke brukt Sony sin egen fjernkontroll til å bruke på universal fjernkontroller, fordi denne også bruke Bluetooth, noe ingen universale har enda (ihvertfall ikke som jeg har sett).

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Du får ikke brukt Sony sin egen fjernkontroll til å bruke på universal fjernkontroller, fordi denne også bruke Bluetooth, noe ingen universale har enda (ihvertfall ikke som jeg har sett).
    Men for 35$ får du en usb plugg som sitter nærmest usynlig som gjør at den tar IR signaler
    Link

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Men for 35$ får du en usb plugg som sitter nærmest usynlig som gjør at den tar IR signaler
    Link
    Men kan man slå på PS3 med denne? Eller må man hale seg ut av sofaen, slepe seg over gulvet, heve fingeren og slå på PS3 før man drar seg tilbake til sofaen og segner om?

Fungerer den sammen med Harmony One i tilfelle?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke slå av PS3 med den. Men det har vist kommet en annen og dyrere versjon som kan det også.

Side 195 av 250 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 225 235 245 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •