Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 188

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 188 av 250 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 3,741 til 3,760 av 4992
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Har fintenkt og kikket litt rundt, og bestemt meg for å benytte PS3 som kontrollsenter for film og digital musikk her hjemme. Planen er en PS3 i stua og en i lytterommet, og med PSP som fjernkontroll/display. Satser på å streame trådløst direkte fra PC hvor jeg allerede har lagret musikk og film, samt bilder. Saken er at jeg er helt blank på området.
    Er det noen av dere som kan sette meg inn i hvordan dette fungerer i praksis?

Mulig at noe står i denne tråden, men den er så fryktelig lang og uoversiktelig
    For å sette opp PC'n ti lå streame alt av lyd/bilde/musikk så kan du flge denne tråden:
    http://avforum.no/forum/konsoller-pc...aming-ps3.html
    Siste versjon er med et enklere grensesnitt enn i guiden, så du kan egentlig bare hoppe rett på og installere som den kommer + fikse brannmuren din. (står i bunn av guiden).

Fjernstyring med PSP funker ganske greit. Du får nøyaktig samme skjermbilde på PSP'n som på PS3'n, så navigeringen er mao helt lik. Det skal også gå an å logge på fra utsiden av huset og streame alt via PSP'n til der du er, men jeg har ikke testet det enda. Potensielt kan man mao ta med PSP'n til en kompis, koble den til anlegget hans og høre musikken du har hjemme, samtidig som dere kikker på feriebildene på PSP'n (som også ligger på server hjemme).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg satt og så på DVD på PS3'n min i går og tenkte å prøve å la den oppskalere til 1080p for å se etter forskjeller (vanligvis gjør TV'n jobben, Toshiba 37X3030DG).
    Vanligvis går vifta i min PS3 40GB på laveste nivå ved filmavspilling, men etter en liten stund hvor PS3'n oppskalerte gikk viftehastigheten opp et nivå eller to. Jeg skrudde av oppskalering i PS3'n og etter en stund roet vifta seg ned igjen. Den bruker tydeligvis en del prosessorkraft til oppskalering og trenger dermed mer kjøling. Det skal nevnes at det var varmt i rommet (25+) når jeg prøvde dette.

Noen andre som har lignende erfaringer? Eller andre erfaringer ved oppskalering med PS3?

Truls

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Sony selv er dette fordi når de først skulle lage oppskaleringsalgoritmer til Cel kunne de like godt bruke den kraften de hadde til rådighet, for å få et best mulig resultat...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    I følge Sony selv er dette fordi når de først skulle lage oppskaleringsalgoritmer til Cel kunne de like godt bruke den kraften de hadde til rådighet, for å få et best mulig resultat...
    Og slik blir det når alt skal gjøres i software, og ikke direkte i hardware brikker laget for det (slik som i normale spillere).

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til gjengjeld føler jeg at PS3'n gjør en meget bra oppskaleringsjobb. Jeg sammenlignet Master and the Commander med min S97 (som ikke nødvendigvis er top of the line..) og det var såpass mye forskjell at selv samboeren min reagerte. Vanligvis må jeg peke på detaljer og forklare hva som er forskjellen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Til gjengjeld føler jeg at PS3'n gjør en meget bra oppskaleringsjobb. Jeg sammenlignet Master and the Commander med min S97 (som ikke nødvendigvis er top of the line..) og det var såpass mye forskjell at selv samboeren min reagerte. Vanligvis må jeg peke på detaljer og forklare hva som er forskjellen
    Enig! Jeg har også testet noen oppskaleringsalternativer hjemme, og syns PS3'en gjør en svært god jobb. Men at den hopper opp et viftetrinn under filmtitting syns jeg ikke så mye om, og var derfor jeg bytta til 40GB versjonen. Har opplevd det samme med den, men kun om sommeren når det er 28-30 grader i rommet...

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den nye utdaten så forsvant alle musikkfilene, spillene og trailere som eg hadde lagt inn. Når eg startet PS3'en en dag så holdt den på å formatere :/ hadde ikke trykt på noen andre knapper en på !

Er det pga updaten eller kan det vere en feil i maskinen ?

Newcomer steffenb- sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vifta mi

Vifta på min playstation hopper opp til nivå 3 etter 20min uansett den...
    Og da bråker det sinnsykt! Godt med plass er det rundt den å....
    I går satte jeg en stor vifte som blåste rett på Ps3`n uten at vifta gikk roligere av den grunn..

*TILT*

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ei stund nå vært på utkikk etter headsett til PS3, for å bruke til COD4, Farcry2 o.l når det kommer.
    Er det noen som har og kan anbefalle noen? Vil gjerne ha ett som sitter godt på hodet, og som gir god lyd begge veier.

Fant dette i Manchester når jeg var der forrige helg. Men har ikke sett det her i Norge, noen som vet om det er bra? (jeg kjøpte det ikke)

Og noen som vet om hvor Dualshock 3 kontrollen er billigst?
    Her hos Elkjøp Molde koster den 699,- :|

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Har ei stund nå vært på utkikk etter headsett til PS3, for å bruke til COD4, Farcry2 o.l når det kommer.
    Er det noen som har og kan anbefalle noen? Vil gjerne ha ett som sitter godt på hodet, og som gir god lyd begge veier.

Fant dette i Manchester når jeg var der forrige helg. Men har ikke sett det her i Norge, noen som vet om det er bra? (jeg kjøpte det ikke)

Og noen som vet om hvor Dualshock 3 kontrollen er billigst?
    Her hos Elkjøp Molde koster den 699,- :|
    På denne linken, fra 429,- så finner du butikker som har den billigere: Hardware.no - Prisguide

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke et hvilket som helst bluetooth headsett, men ligg gjerne unna de billigste da kvaliteten varierer svært på de. Prøv gjerne hvis du kan, er stor forskjell i hvordan de forskjellige typene sitter på øret. Dette du viste til syns jeg ærlig talt ikke så noe bra ut (jeg har prøvd en god del bt-headsett).

Dualshock 3 tror jeg har fastpris 499,- på Expert

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg veldig gode erfaringer med dette Sony Ericsson - Produkter - Ekstrautstyr
    bruker da bare ene ørepluggen...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steffenb-
    I går satte jeg en stor vifte som blåste rett på Ps3`n uten at vifta gikk roligere av den grunn..

*TILT*
    Du kan jo prøve denne YouTube - Ps3 Fan Test!!!

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 skal visst nok bråke mindre når den står oppreiset enn når den ligger nede.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    PS3 skal visst nok bråke mindre når den står oppreiset enn når den ligger nede.
    Min ligger, og er stille som graven..

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steffenb-

*TILT*
    Hvordan PS3 har du, og hvor varmt ca var det i rommet? Står den, eller ligger?Bruker du oppskalering?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med snakk om BT-headsett til PS3, noen som vet om denne funker?
    Hardware.no - Prisguide - Jabra BT8030
    Ser jo bedre ut enn en telefon-handsfree, men vet jo som sagt ikke om den virker.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del har min 60GB ps3 stående, jeg har som regel rundt 22-27 grader i rommet og ja - jeg oppskalerer vanlige dvd'er til 720p men min ps3 bråker sjeldent...

Noen som har prøvd fan-test på 20/60/80GB ps3'er? Er det trygt eller ikke? (dvs metoden med å holde den oppned slik at systemet overopphetes og viftene akselererer slik at alt støvet inni blir spydd ut)

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare en måte å finne ut det på! :P
    Nå skal det også nevnes at du skal komme opp i en ganske god temperatur og holde den der en stund, før det er farlig. Skjermkort feks. 80 grader er null problem.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Med snakk om BT-headsett til PS3, noen som vet om denne funker?
    Hardware.no - Prisguide - Jabra BT8030
    Ser jo bedre ut enn en telefon-handsfree, men vet jo som sagt ikke om den virker.
    Som sagt tidligere, alle BT-headsett virker.

Side 188 av 250 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •