Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 187

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 187 av 250 FørsteFørste ... 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 183 184 185 186 187 188 189 190 191 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste
Viser resultater 3,721 til 3,740 av 4992
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble til ps3 til pj?

Til dere som har litt peiling.

Jeg har tenkt å kjøpe dette settet å ha som surrond lyd i hybelen min. Deal.no: Høyttalere, Logitech Speaker Z-5500 5.1 505W RMS/THX

Jeg har da tenkt å koble ps3 opp mot min projektor med hdmi kabel. Hvordan får jeg da lyden ut på dette logitech anlegget når hdmi kabelen har integrert lyden fra ps3?

Noen som kan forklare meg det?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Har noen problemer med TVersity av å til. Den finner alle filene og funker som oftest bra, men av å til står det bare network error også går den ut av fila eg skal spille av.

Har prøvd så og si alt ! Reinstalert windows, reinstalert tversity, lagt filer inn på nytt og nytt. Er ikke noe som funker !

Har kabel hele veien og switchen funker bra. Internet på PS3 funker ypperlig. Eneste problemet er att eg får network error ganske ofte nå i det siste
    Jeg hadde samme problem for en stund siden. Jeg ble etterhvert logget ut og inn av PS3-nettverket og begynte å virkelig å lure. Feilen hos meg viste seg å være nettverkspluggen bak på ps3'n. Får du strekk i nettverkskabelen får man dårlig signal. Jeg har laget kabelen selv og har hele tiden trodd det var min terminering som var årsaken, men du beskriver nøyaktig samme symptomer. Prøv å trykk kabelen inn mot ps3 og sørg for at det ikke blir noe strekk i kabelen eller at noen flytter på konsollen. Har inntryk av at de aller fleste kjører trådløst og da har man ikke denne problematikken (men en rekke andre issues.. )

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bgullet

Jeg har tenkt å kjøpe dette settet å ha som surrond lyd i hybelen min. Deal.no: Høyttalere, Logitech Speaker Z-5500 5.1 505W RMS/THX

Jeg har da tenkt å koble ps3 opp mot min projektor med hdmi kabel. Hvordan får jeg da lyden ut på dette logitech anlegget når hdmi kabelen har integrert lyden fra ps3?

Optisk kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Optisk kabel.
    Ok, en slik optisk kabel, er det noen spesielle til ps3 eller "uansett" hvilken man velger liksom"?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, en slik optisk kabel, er det noen spesielle til ps3 eller "uansett" hvilken man velger liksom"?
    Optiske kabler har samme kontakt fra alle levrandører. En Standar kontakt for alle.

Så du er fri til og kjøpe hvilken du vil.
    Anbefaler og kjøpe billig... blir sikkert oppgadering til HD lyd og HDMI senere vil jeg tro.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk optisk som de andre nevnte her, toslink konnektor i hver ende.

Z-5500 er ett meget god sett, men det spiller utrolig mye bedre foret med analoge signaler. Den digiale D/A konverteren og dekoderene som sitter i selve enheten er ikke spesielt bra.

Men det hjelper jo ikke deg, når PS3 ikke har mulighet for analog lyd, utenom stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig sant? Blir det bedre lyd med analog inngang en optisk på denne?
    Og er det slik at anlegget ikke kan spille surround lyd med optisk?

jeg har tenkt å kjøpe en switch med 3 input og en output, der jeg koble på input optisk kabel fra ps3, pc og canal digital dekodern.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.
    Lurte på en ting ang den gamle modellen av ps3 60gb og den nye 40gb.
    Vet at den nye ikke er bakover kompitabel med ps2 spill,ikke sacd,ikke minnekort inngang,mindre usb kontakter.
    Men er det noe som er positivt med den nye iforhold til den gamle?
    Er de ellers klin like unntatt det jeg har nevnt og mindre hardisk selvfølgelig?

Mente jeg leste at det var et eller annet med chassiset til den nye?
    Er den dårligere eller no?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig sant? Blir det bedre lyd med analog inngang en optisk på denne?
    Og er det slik at anlegget ikke kan spille surround lyd med optisk?

jeg har tenkt å kjøpe en switch med 3 input og en output, der jeg koble på input optisk kabel fra ps3, pc og canal digital dekodern.
    Du får surround med optisk på det anlegget. Det er eneste måte å få surround fra PS3 med Z-5500.

Når jeg hadde mitt anlegg koplet mot PCen, så testet jeg ut interdekoding mot dekoding i mitt lydkort. Både Creative Audigy 2 og X-FI Xtreme Music kortene.

Og begge har en merkbart bedre lyd når jeg kjørt analogt enn digitalt.

Når Z-5500 tar i mot det analoge, så forsterker det kun signalet, mens det digitale må dekodes og jobbes med. Logitech har spart en del penger på det området.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha skiftet HDD tenkte jeg å overføre alle mine bilder til Ps3.

Men som med musikken legges ikke filene i navngitte mapper slik som på Pc.
    Selv om mappenavn kan leses på Ps3 via Usb-stick, havner samtlige 3500 bilder i en og samme mappe på Ps3 ( og ved navn lik dagens dato)

Finnes det en måte for å fikse dette.. slik at de organiseres etter samme navn som på PC ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Hallo.
    Lurte på en ting ang den gamle modellen av ps3 60gb og den nye 40gb.
    Vet at den nye ikke er bakover kompitabel med ps2 spill,ikke sacd,ikke minnekort inngang,mindre usb kontakter.
    Men er det noe som er positivt med den nye iforhold til den gamle?
    Er de ellers klin like unntatt det jeg har nevnt og mindre hardisk selvfølgelig?

Mente jeg leste at det var et eller annet med chassiset til den nye?
    Er den dårligere eller no?
    Ingen som vet?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Ingen som vet?

Mange som mener at 40Gb bråker betydelig mindre ( hva viftestøy angår)
    Det er vel i så fall veldig positivt ... ?

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de har forbedret kjøleegenskapene er jo utelukkende positivt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo veldig positivt:-D

Takker for svar.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 60GB bråker mer nå!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Etter å ha skiftet HDD tenkte jeg å overføre alle mine bilder til Ps3.

Men som med musikken legges ikke filene i navngitte mapper slik som på Pc.
    Selv om mappenavn kan leses på Ps3 via Usb-stick, havner samtlige 3500 bilder i en og samme mappe på Ps3 ( og ved navn lik dagens dato)

Finnes det en måte for å fikse dette.. slik at de organiseres etter samme navn som på PC ?
    Ikke som jeg vet. Men den sorterer jo etter mnd eller år. Jeg tenkte at det får være en grei måte å finne fram til bildene på. Har de også liggende på pcen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Windows på PS3?

Noen som har lyst å bruke Windows Vista på PS3?

Da skal man i hvertfall ha god tålmodighet:
    Vista gets crammed onto a PS3. It's as bad as you think. - Engadget

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fintenkt og kikket litt rundt, og bestemt meg for å benytte PS3 som kontrollsenter for film og digital musikk her hjemme. Planen er en PS3 i stua og en i lytterommet, og med PSP som fjernkontroll/display. Satser på å streame trådløst direkte fra PC hvor jeg allerede har lagret musikk og film, samt bilder. Saken er at jeg er helt blank på området.
    Er det noen av dere som kan sette meg inn i hvordan dette fungerer i praksis?

Mulig at noe står i denne tråden, men den er så fryktelig lang og uoversiktelig

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Har fintenkt og kikket litt rundt, og bestemt meg for å benytte PS3 som kontrollsenter for film og digital musikk her hjemme. Planen er en PS3 i stua og en i lytterommet, og med PSP som fjernkontroll/display. Satser på å streame trådløst direkte fra PC hvor jeg allerede har lagret musikk og film, samt bilder. Saken er at jeg er helt blank på området.
    Er det noen av dere som kan sette meg inn i hvordan dette fungerer i praksis?

Mulig at noe står i denne tråden, men den er så fryktelig lang og uoversiktelig
    Skal du streame film så er det på det sterkeste anbefalt å bruke kablet nettverk. Det er vel denne eller forrige side i tråden det nevnes hvor treg den er på bytte av spor osv ved musikk avspilling når det brukes trådløst nettverk.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Jeg hadde samme problem for en stund siden. Jeg ble etterhvert logget ut og inn av PS3-nettverket og begynte å virkelig å lure. Feilen hos meg viste seg å være nettverkspluggen bak på ps3'n. Får du strekk i nettverkskabelen får man dårlig signal. Jeg har laget kabelen selv og har hele tiden trodd det var min terminering som var årsaken, men du beskriver nøyaktig samme symptomer. Prøv å trykk kabelen inn mot ps3 og sørg for at det ikke blir noe strekk i kabelen eller at noen flytter på konsollen. Har inntryk av at de aller fleste kjører trådløst og da har man ikke denne problematikken (men en rekke andre issues.. )

Testet å bruke TVersity på Mediasenter på pcen og. Men eg får samme feilen når eg skal spille sanger ! Bruker kabler som funker bra og har ikke problem med annet en att den får connection problem med tversity.

Mulig det kan vere noe med programmet eller en fil ?

Side 187 av 250 FørsteFørste ... 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 183 184 185 186 187 188 189 190 191 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •