Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 186

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 186 av 250 FørsteFørste ... 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 182 183 184 185 186 187 188 189 190 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste
Viser resultater 3,701 til 3,720 av 4992
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte 320gb disk og har lagt inn mer enn 500 cd på den interne disken. Dette synes jeg fungerer meget bra. Lett tilgjengelig, raskt og med god oversikt.
    Jeg bruker ps3en som medieserver med musikk, film og bilder.

Det er to negative momenter:

- med så mye musikk tar det lang tid å bla seg gjennom alle artistene/sangene. Ps3 mangler f.eks evenen til å hoppe til neste bokstav i alfabetet.

- musikken kan ikke legges inn i flac. Selv har jeg brukt mp3 i 320kb/s. (men så får du da plass til veldig mye, og selv har jeg heller latt 50 av favoritt cdene bli stående i stua

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker TVeristy mediaserver på PC'n (gratis program). Har rippet alle cd'r i FLAC og den transcoder alle mulige lyd og bildeformater slik at PS3'n kan spille det av. Naboen kan også streame fra den samtidig, samt nær sagt alle typer konsoller og enheter som støtter DLNA-protokollen. Vesentlig mere fleksibelt enn å fylle PS3'n med musikk. Hva skjer f.eks med musikken den dagen du ikke lengre skal ha PS3'n?? Man kan selvsagt røske ut disken og kopiere over på noe annet. Det er også vanskelig å lage en fornuftig backupløsning når originalene ligger på ps3-disk. Tenk littt på det før dere ripper 500 plater..
    Har man mulighet til kablet nettverk så er skipping av spor, oppstart av film + spoling osv redusert til 'øyeblikkelig'. Trådløst nett må bufre opp først og det tar tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrrer
    Hadde en plan om å putte all mp3, etc inn på disk til PS3 og kjøre musikken derfra, men hvordan ville det fungert med Squeezebox, f.eks? Kunne den kommunisert med PS som med en pc? (og ville det medført mye mikkmakk?)
    Du kan kjøre Slimserver (og jeg antar også Squeezecenter) via OtherOS på PS3, det var i alle fall ikke noe stort problem å få det i gang på YDL da jeg prøvde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har søkt litt her, men det drukner i DTS-MA trådene...

Prøver å spille en CD med DTS lyd, men får bare støy.
    Har koblet PS3 til NAD T175 via HDMI - PCM.

Må jeg koble til en optisk og kjøre bitstream for å få DTS audio fra CD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke problematisere for mye. Back-up gjøres enkelt på ekstern disk...selv har jeg alt liggende på dvder. Det er selvsagt rippet på pc og kopier over. Mitt poeng er at det også er en grei løsning å bruke den interne disken. Selv er jeg ikke interessert i å ha pcen gående døgnet rundt, derfor er streaming uaktuelt.

(Regner dessuten med at når ps3en skal ut så må alt rippes på nytt. Vet det er dårlig taktikk, men da holder nok ikke mp3-formatet...)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Har søkt litt her, men det drukner i DTS-MA trådene...

Prøver å spille en CD med DTS lyd, men får bare støy.
    Har koblet PS3 til NAD T175 via HDMI - PCM.

Må jeg koble til en optisk og kjøre bitstream for å få DTS audio fra CD?

Det kan fort hende at PS3 ikke støtter slike CDer.

Prøv å sett HDMI til bitstream, da skal du få det samme som den optiske vil gi.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke T175 støtter bitstream over HDMI?
    Er uansett ikke noe stress å klabbe på en optisk kabel for å prøve. Ha fått tips om å passe på at utgangen ikke blir resamplet, uten at det hjalp. Men det er ikke mange CD'ene jeg har med DTS lyd. Planlegger å ha et dedikert CD-drev uansett, så det er ikke farlig.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mulig å omgå den latterlige 7 mappers dybde begrensningen på PS3 ved streaming fra mediaservere.

Jeg har skikkelig orden i mappestrukturen min og har ingen intensjon om å ommøblere alt bare for at PS3 skal få tak i bilder og filmer som ligger dypere enn 7 mapper fra rotnivå.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Tror ikke T175 støtter bitstream over HDMI?
    Er uansett ikke noe stress å klabbe på en optisk kabel for å prøve. Ha fått tips om å passe på at utgangen ikke blir resamplet, uten at det hjalp. Men det er ikke mange CD'ene jeg har med DTS lyd. Planlegger å ha et dedikert CD-drev uansett, så det er ikke farlig.
    Den har nok bitstream av normal DD og DTS, ikke HD utgavene. Det er med i HDMI 1.0 eller 1.1 standarden og nyere.

Det er jo lett å teste med en DVD eller noe slikt.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har spurt før, men....

PS3 finner ikke lenger pc-en min som mediaserver. Den finner "W" sin, så det er ikke hos PS3-en problemet ligger. Jeg har huket av for at min maskin skal dele media, men etter at jeg fikla litt for en stund siden har dette altså ikke funket. Noen som har en ide om hva jeg har føkka opp?

Og bruk ord som jeg forstår.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS2 støtte på PS3

Er det mulig at PS3 noen gang igjen får PS2 støtte?
    Jeg hadde håpet neste versjon skulle få det, men nå ser jeg at 80GB ifølge VG heller ikke får støtte for PS2.
    VG Nett - Spill - Ny PS3-modell

Jeg leste noe om SW som skulle gi PS3, PS2-støtte, men har ikke hørt mere om det. Er det noen som vet noe? Eller er det usansynlig og tro at PS2 støtte kommer tilbake til PS3? HW eller SW PS2-Støtte.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skal regne med PS2 støtte i noen ny modell. Da må du heller satse på en brukt 60GB, evt ha både PS2 og PS3 i stua.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere av dere eller er det bare jeg som synes det går altfor tregt med musikk streaming fra pc. Det tar ca 10 sek fra jeg har valgt en låt for avspilling til den faktisk starter.. Er det noe jeg gjør galt, eller skal det virkelig være slik?? Da er jo Denon'en raskere.. Bruker trådløst nettverk btw.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 sekunder høres mye ut, men med trådløst nett må PS3'n buffre opp fila før den starter avspilling. Har man dårlig nettdekning tar dette lengre tid. Jeg ble så lei at jeg trakk opp Cat5e kabel til stua og kjører gigabit nett mellom PC <-> PS3, DET var en ganske annen verden. Umiddelbart sporbytte og oppstart av videofiler mm.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Mener jeg har spurt før, men....

PS3 finner ikke lenger pc-en min som mediaserver. Den finner "W" sin, så det er ikke hos PS3-en problemet ligger. Jeg har huket av for at min maskin skal dele media, men etter at jeg fikla litt for en stund siden har dette altså ikke funket. Noen som har en ide om hva jeg har føkka opp?

Og bruk ord som jeg forstår.
    *bump*

Prøvde å laste ned TVersety i går. Da fikk jeg streama i 5 min, så funka det ikke lenger. Trodde kanskje at brannmuren var problemet, men jeg har prøvd å slå den helt av. Funka ikke da heller....

Laster ned oppgradering 2.42 nå..
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg snudd PS3-en slik at den ligger istedet for å stå. Si hva dere vil, men jeg mener dette er bedre for drevet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    I dag har jeg snudd PS3-en slik at den ligger istedet for å stå. Si hva dere vil, men jeg mener dette er bedre for drevet.
    Det er kanskje bedre for drevets motor. Men på en annen side så legger kanskje støvet seg letter i linsa til laseren når den ligger. PS3 har hatt en del problemer med at laseren slutter å funke.

Det kan også virke som at det er bedre for PS3 å stå når det gjelder kjøling.

Min bråker litt mer nå som den ligger enn det den gjorde når den sto.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har masse luft på alle sidene så kjølingen er meget god. Jeg føler også at den er litt mer stabil når den ligger, i den forstand at den ikke er like utsatt for velt. :P

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering til PS3 er tilgjengelig nå.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen problemer med TVersity av å til. Den finner alle filene og funker som oftest bra, men av å til står det bare network error også går den ut av fila eg skal spille av.

Har prøvd så og si alt ! Reinstalert windows, reinstalert tversity, lagt filer inn på nytt og nytt. Er ikke noe som funker !

Har kabel hele veien og switchen funker bra. Internet på PS3 funker ypperlig. Eneste problemet er att eg får network error ganske ofte nå i det siste

Side 186 av 250 FørsteFørste ... 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 182 183 184 185 186 187 188 189 190 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •