Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 180

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 180 av 250 FørsteFørste ... 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 176 177 178 179 180 181 182 183 184 190 200 210 220 230 240 ... SisteSiste
Viser resultater 3,581 til 3,600 av 4992
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Den greier nok ikke software messig å takle 2 lydstrømmer samtidig.Hvis man bruker ett DTS MA spor, så ville den måtte ta det sporet og hente ut DTS Core samtidig, og sende det ut.
    Cell som sitter i PS3, burde absolutt greie det , den er mye kraftigere enn alt annet AV- utstyr. Om kanskje ikke så alt for lang tid så vill vi få tv'er og med cell prosessoren innebygd.

Toshiba demos Cell-equipped HDTV | Register Hardware

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet da sv4rt3n, kunne sverge på at det var her jeg leste om den, men finner det ikke nå. Iallefall, bestillte Playstation 3 SIXAXIS Trådløs Kontroller Hvit med Rumble fra Zailor.no
    Ville bare rapportere at det virker, Niko Bellic har når ordentlig vibrering på mobilen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Vurderer å kjøpe PS3 for å erstatte den gamle DVD spilleren min. Har behov for å kunne spille DVD sone 1 og 2. Kan PS3 gjøre det?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har byttet nettleverandør og derfor har jeg oxo skiftet e-post adresse..
    Hvordan får jeg nå logget meg på?
    Og skiftet e-post adresse?
    Jeg la inn det nye nettverket der det nå er trådløs forbindelse uten noen form for sikkerhet..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0-roW
    Hei.
    Vurderer å kjøpe PS3 for å erstatte den gamle DVD spilleren min. Har behov for å kunne spille DVD sone 1 og 2. Kan PS3 gjøre det?
    Nei.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vulcanus
    Cell som sitter i PS3, burde absolutt greie det , den er mye kraftigere enn alt annet AV- utstyr. Om kanskje ikke så alt for lang tid så vill vi få tv'er og med cell prosessoren innebygd.

Toshiba demos Cell-equipped HDTV | Register Hardware
    Ingen her inne vet hvor mye Cell prossessoren takler. Men har selv lagt merke til at det ting den ikke takler, som den burte.

Eksempel: Når man ser Blu-ray film eller spiller ett spill. Så greier den ikke å laste ned ting samtidig, noe den gir inntrykk av å gjøre. Hadde den vært såpass kraftig som alle hevder, så ville den greid å hente ting via nettlinjen og lagt det på harddisken samtidig som den bruker ting som kjøres fra disk. Hvorfor greier den ikke dette?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den ikke gjør det betyr jo ikke nødvendigvis at den ikke klarer det.

Det du sier er forresten ikke helt sant, det hender den laster ned samtidig som den kjører et spill. Hvorfor det skjer noen ganger og andre ganger ikke aner jeg ikke, det virker ganske merkelig.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen her inne vet hvor mye Cell prossessoren takler. Men har selv lagt merke til at det ting den ikke takler, som den burte.

Eksempel: Når man ser Blu-ray film eller spiller ett spill. Så greier den ikke å laste ned ting samtidig, noe den gir inntrykk av å gjøre. Hadde den vært såpass kraftig som alle hevder, så ville den greid å hente ting via nettlinjen og lagt det på harddisken samtidig som den bruker ting som kjøres fra disk. Hvorfor greier den ikke dette?
    Man vet hvor mye Cell takler ved forskjellige typer vanlige oppgaver. Det man ikke vet enda er hvor mye ytelse man kan klare å hente ut av den i oppgaver den er dårlig i, ved å finne opp nye metoder å håndtere oppgavene på, skreddersydd for Cell arkitektur. Det er viktig å huske på at konsoll CPU'er er ekstremt ribba og primitive i forrhold til PC CPU'er, for å holde prisen lav nok. Dette gjør at de er veldig lite fleksible og takler først og fremst spillrelaterte oppgaver godt. Du kan derfor oppleve at den yter dårlig på ting som på en PC er barnemat.

At den f.eks stopper nedlastinger ved avspilling av film og spill kan ikke uten vidre brukes som eksempel på at den mangler kraft. Dette kan like gjerne være en softwarebegrensning...

Nedlasting skaper minimalt med CPU og minnebruk. Jeg vil tippe det har å gjøre med at OS'et går inn i "hvilemodus" når man ser film eller spiller, og derfor stoppes også nedlastingen som håndteres av det. Mulig det forandrer seg med v.2.4, da ingame XMB vil tvinge konsollen til å beholde en større del av operativsystemet i minnet under spilling. Hvorfor folk ønsker dette når konsollen kun har 256 MB minne er for meg en gåte

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0-roW
    Hei.
    Nei den spiller ikke av begge soner, tror heller ikke at det er kommet en fix for det enda heller :-(
    Det gjelder for både for BR og DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la inn det nye nettverket der det nå er trådløs forbindelse uten noen form for sikkerhet..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Finne noen andre som har samme leverandør som du hadde, og gå inn på mailen der. Du burte kunne komme deg inne selv om du bruker en annen leverandør. Det kan hende du ikke får sendt mail.

Dette er grunnen til at jeg aldri bruker mailen som følger abonnentet. Lag deg en egen mail adresse hos en av de store leverandørene. Gmail, Yahoo, Live (MSN/Hotmail). Da har du en som er din for evig, og samme hvilke leverandør du bruker. De fleste kan brukes opp mot Outlook også hvis du bruker det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjører Blue Ray på playstation ser jeg bare Dolby digital 5.1 48 kHz 640 kbps på infoen øverst i høyre hjørnet. Filmen jeg kjører er 'I am Legend' og har Dolby TrueHD. Skal det ikke stå Dolby TrueHD xx kHz og xxxx kbps eller noe lignende?
    Har vært inne og satt lydspor til PCM på BS/DVD Audio output format(HDMI) på playstation. PS3 er koblet opp med HDMI kabel til forsterker (Yamaha 3800)

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har valgt Dolby TrueHD fra meny'en på BD regner jeg med?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Man får kun valgt True HD på "I Am Legend". Hvis platen ser at du ikke har en kompatibel spiller, så velger den ett skjult Dolby Digital spor. Det er i hvertfall slik på min USA utgave hvis jeg ikke tar feil.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vader
    Når jeg kjører Blue Ray på playstation ser jeg bare Dolby digital 5.1 48 kHz 640 kbps på infoen øverst i høyre hjørnet. Filmen jeg kjører er 'I am Legend' og har Dolby TrueHD. Skal det ikke stå Dolby TrueHD xx kHz og xxxx kbps eller noe lignende?
    Har vært inne og satt lydspor til PCM på BS/DVD Audio output format(HDMI) på playstation. PS3 er koblet opp med HDMI kabel til forsterker (Yamaha 3800)
    Det ser ut til at du har gjort alt rett. Prøv å resett, og la PS3 gjøre valgene automatisk. Hold powerknappen inne på selve spilleren når du starter det. Det er kun audio og video valgene som blir tilbakesatt.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk det forklart ganske greit i denne tråden slik at jeg fikk satt det opp.

http://avforum.no/forum/konsoller-pc...dts-hd-ma.html
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Svarte! Trudde det ble valgt automatisk. Fikk det til nå. Takk for rask respons!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at det er noen stor nyhet, men er litt interessant å se tallene.
    Store tap for PlayStation 3 - Spill - Dagbladet.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finne noen andre som har samme leverandør som du hadde, og gå inn på mailen der. Du burte kunne komme deg inne selv om du bruker en annen leverandør. Det kan hende du ikke får sendt mail.

Dette er grunnen til at jeg aldri bruker mailen som følger abonnentet. Lag deg en egen mail adresse hos en av de store leverandørene. Gmail, Yahoo, Live (MSN/Hotmail). Da har du en som er din for evig, og samme hvilke leverandør du bruker. De fleste kan brukes opp mot Outlook også hvis du bruker det.
    Jeg forklarte kanskje litt klønete..
    Mente å logge meg inn på playstation 3.. Fks nettbutikken
    Har være inne på hjemmesiden til Pl3 og endret e-post adresse der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ps3 som mediesenter og synes det fungerer meget bra. Men, jeg har mye musikk lagret, og det tar evigheter å bla seg nedover artistlista. Er det noe jeg har oversett eller trenger vi bare et bedre sorteringssystem?

I den siste videoen om 2,4 oppdateringen snakket han om et forum hvor man kunne legge inn ønsker om funksjonalitet. Hvilket forum snakker han om?

Side 180 av 250 FørsteFørste ... 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 176 177 178 179 180 181 182 183 184 190 200 210 220 230 240 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •