Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 168

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 168 av 250 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 3,341 til 3,360 av 4992
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Du har sannsynligvis bedt PS3 downmixe til stereo. Slutt med det :-)
    Ehm, jeg klarer ikke å se hvor man skal huke av dette... i den optiske menyen så er 2 ch @ 48khz obligatorisk. Som sagt så får jeg DD ved DVD-avspilling.

Mvh

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Huff nå er jeg ganske noob på dette så da spør jeg :wink: Hvis jeg kjøper denne
    blir jeg nødt til å få hjelp av noen til å sette den inn og vil den evt ødelegge for garantien på maskinen?
    Du mister faktisk IKKE garantien selvom du bytter ut disken selv.
    Eneste potensielle fordelen du får ved å vente er hvis du har flaks å får en nyere CPU eller chipset somutvikler mindre varme. Det er uansett ikke bekreftet så vidt jeg har funnet ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Huff nå er jeg ganske noob på dette så da spør jeg :wink: Hvis jeg kjøper denne
    blir jeg nødt til å få hjelp av noen til å sette den inn og vil den evt ødelegge for garantien på maskinen?
    Selv om flere har svart allerede, så tar jeg med mine erfaringer, da jeg har byttet harddisk selv:

1. Du ødelegger ikke garantien. Sony har selv sagt at dette er helt lovlig, og i den japanske manualen til Sony er det tilogmed instruksjoner på hvordan en skal gjøre det. I tillegg postet de i sin offisielle blog hvordan en gjør det: PlayStation.Blog » PlayStation Tips #5 - DIY Hard Drive upgrade

2. Bare kjøp en stor disk først som sist, min 160GB gikk helt fint og folk putter i 250GB uten problemer. Bare velg en 2,5# SATA disk (ikke PATA!!). Om den skal være 5400 eller 7200 RPM bestemmer du selv. Førstnevnte er ørlite tregere og blir litt mindre varm. Står PS3'en din fritt med mye luft rundt, så går det fint med 7200 RPM.

3. Også det viktigste: Finn skrutrekkere som passer! De fire skruene som sitter fast i harddisken som fulgte med sitter utrolig godt fast! Jeg gjorde tabben å bruke en skrutrekker som bare så ut til å passe, så til slutt satt jeg og kameraten min på gulvet med et flatjern og hammer i håp om å få ut skruene.

4. Husk å ta backup av harddisken din. Ellers mister du alt du har lagret! Bruk en USB-harddisk til dette som er formatert i Windows som FAT32 (ikke NTFS). Backupen vil ta lang tid (~1 time). Selve PS3 OS'et finnes derimot på ett annet lagringsmedium, så denne blir ikke berørt av harddisk-bytte.

5. Og til slutt: Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sitron

3. Også det viktigste: Finn skrutrekkere som passer! De fire skruene som sitter fast i harddisken som fulgte med sitter utrolig godt fast! Jeg gjorde tabben å bruke en skrutrekker som bare så ut til å passe, så til slutt satt jeg og kameraten min på gulvet med et flatjern og hammer i håp om å få ut skruene.
    Og der forsvant garantien likevel gitt....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Og der forsvant garantien likevel gitt....
    Vel, siden dette var på harddisken som skulle taes ut (og skulle dermed ikke brukes mer), så lot vi det stå til. Dette var jo tross alt for å få vekk de festeskinnene som var skrudd til harddisken, ikke inne i selve PS3'en. Den lå jo flere meter unna vår hamring. Men det skal sies: Det var finmekanikk på høyeste plan ... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-d

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har yamaha rxv-630 receiver ca. 5 år gammel.

Hvis noen klarer å svare...

Bør jeg kjøre lineær eller bitstream over optisk?
    Skal jeg bare krysse av for alle formatene under lydinnstillinger?
    Bør jeg bruke dynamic range control?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muntiadok
    Har yamaha rxv-630 receiver ca. 5 år gammel.

Hvis noen klarer å svare...

Bør jeg kjøre lineær eller bitstream over optisk?
    Skal jeg bare krysse av for alle formatene under lydinnstillinger?
    Bør jeg bruke dynamic range control?
    bruk bitstream.

Hvis du setter lineær så får du kun stereo. Kryss av for Dolby Digital, DTS og PCM, da får du surround med spill, og CDer blir skikkelig sendt over uten omgjøring.

Dynamic Range Control tar vel vekk toppene slik at man ikke plutselig får noe som er veldig mye høyere enn normal, eller noe slikt.

Jeg ville ikke brukt den, den tar da vekk deler slik filmsporet skal være. Den funker vel også kun ved Dolby Digital tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Dynamic Range Control tar vel vekk toppene slik at man ikke plutselig får noe som er veldig mye høyere enn normal, eller noe slikt.

Jeg ville ikke brukt den, den tar da vekk deler slik filmsporet skal være. Den funker vel også kun ved Dolby Digital tror jeg.

Det står at den gjør det lettere å høre dialog ved lavt volum.
    Denne innstillingen brukes ved dolby digital audio i lineær pcm utgang

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om flere har svart allerede, så tar jeg med mine erfaringer, da jeg har byttet harddisk selv:

1. Du ødelegger ikke garantien. Sony har selv sagt at dette er helt lovlig, og i den japanske manualen til Sony er det tilogmed instruksjoner på hvordan en skal gjøre det. I tillegg postet de i sin offisielle blog hvordan en gjør det: PlayStation.Blog » PlayStation Tips #5 - DIY Hard Drive upgrade

2. Bare kjøp en stor disk først som sist, min 160GB gikk helt fint og folk putter i 250GB uten problemer. Bare velg en 2,5# SATA disk (ikke PATA!!). Om den skal være 5400 eller 7200 RPM bestemmer du selv. Førstnevnte er ørlite tregere og blir litt mindre varm. Står PS3'en din fritt med mye luft rundt, så går det fint med 7200 RPM.

4. Husk å ta backup av harddisken din. Ellers mister du alt du har lagret! Bruk en USB-harddisk til dette som er formatert i Windows som FAT32 (ikke NTFS). Backupen vil ta lang tid (~1 time). Selve PS3 OS'et finnes derimot på ett annet lagringsmedium, så denne blir ikke berørt av harddisk-bytte.

5. Og til slutt: Lykke til!
    Tusen hjertelig takk! Har lagt inn en bestilling på denne:
    Hardware.no - Prisguide - Samsung SpinPoint M5S 250GB SATA 2.5"
    Trenger nok ikke å begynne med backup av harddisken da jeg like så greit kan instalere den nye harddisken med en gang?! Så da blir det nok en 40GB PS3 verson med evt GTA4 kjøp i løpet av mai

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 dag igjenn til oppdatering :-D

Håper virkelig 3800 kan motta DTS HD++ uten om måtte oppdateres :-D

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen ønsker å fjerne støvet fra innsiden av PS3'en (60GB)

Sjekk ut denne vidoen:
    Video - Crackle

Eller tilsvarende "Fan test" for 40GB:
    MAXCONSOLE - Playstation 3 - 40 GB PS3 fan test demo

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    1 dag igjenn til oppdatering :-D

Håper virkelig 3800 kan motta DTS HD++ uten om måtte oppdateres :-D
    Ja, men du må huske på at PS3 ikke kan sende DTS-HD MA. Han dekoder det og sender det videre som 5.1 PCM til forsterkeren din.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men du må huske på at PS3 ikke kan sende DTS-HD MA. Han dekoder det og sender det videre som 5.1 PCM til forsterkeren din.
    Vil dette si at man må ha en receiver som dekoder det for å utnytte dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Vil dette si at man må ha en receiver som dekoder det for å utnytte dette?
    Nei. Så lenge receiveren støtter LPCM via HDMI så er det gull!

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke med den nye updaten vel ?
    Er vel det som er hele vitsen med den updatene att den skal sende signalet som DTS-HD MA til forsterken ?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Er vel det som er hele vitsen med den updatene att den skal sende signalet som DTS-HD MA til forsterken ?
    Nei. Updaten gjør at PS3 dekoder DTS-HD MA og sender det som LPCM til reciever.

Før updaten så gjøre ikke PS3 noen verdens ting med DTS-HD MA spor annet enn å trekke ut et standard 1.5 Mbps DTS-spor.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    PS3 dekoder signalet til LPCM og sender til forsterker, lyden som kommer ut av høyttalerene er DTS-HD MA.

edit. var litt seint ute, så det ble dobbelt opp.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Go'snakka litt med dama i helga og det blir ny reciever til høsten, gleder meg nå
    Plager meg imidlertid at jeg ikke kjøpte med HDMI for tre år siden da nåværende reciever kom i hus. Visste ikke da at HDMI var påkrevd for fremtidens lydformat..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Go'snakka litt med dama i helga og det blir ny reciever til høsten, gleder meg nå
    Plager meg imidlertid at jeg ikke kjøpte med HDMI for tre år siden da nåværende reciever kom i hus. Visste ikke da at HDMI var påkrevd for fremtidens lydformat..
    For 3 år siden fantes det knapt receivere med HDMI..

Side 168 av 250 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •