Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 158

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 158 av 250 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 3,141 til 3,160 av 4992
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ngogorogoro
    Jeg leste et sted at 60 gb versjonen er mer stillegående, samt at en del har hatt problemer med brente dvd +/- r/rw. Noen som har erfaringer? Jeg henviser selvfølgelig til egne backup dvder, og ikke piratvare
    Sitter og ser på brent DVD jeg nå. En eller annen noname plate.
    60GB versjonen lager litt støy, men det er levelig selv om jeg skulle ønsket det var mindre.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Samme hvor man ser "youtube" så er kvaliteten elendig. Det er enkelt og greit fordi de ikke tillater god kvalitet på sine videoer

Fordi PS3 ikke kan sende Dolby True HD. Den kan kun dekode det til PCM som er "multich". Enkelt og greit.
    Er det noen planer om at PS3 skal kunne sende Dts Master HD og Dolby True HD som bitstream med en update i nærmeste fremtid?

Newcomer Ngogorogoro sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jakv;

Jeg har faktisk lest at 40 gb støyer mer enn 60 gb versjonen. Men jeg får klare meg uansett.... Får den neste uke...

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ngogorogoro
    Jakv;

Jeg har faktisk lest at 40 gb støyer mer enn 60 gb versjonen. Men jeg får klare meg uansett.... Får den neste uke...

Min 40GB bråker ingenting i forhold til 60GB'en jeg hadde. så det stemmer ihvertfall ikke i mitt tilfelle. Hører knapt 40giggen selv etter jeg har spilt noen timer. og da må jeg mute tv'en for å klare å hør den. 60 versjonen bråker mer enn 40gb overall trur jeg..

er forøverig i mine øyne også en super media box

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at 40 gb støyer minst. Har 40 gb selv og jeg kan garantere at du blir fornøyd med støyen. Hører den såvidt med helt stille rom. Jeg er imponert! Hadde også xbox360 før og den støyet noe aldeles forferdelig. Ingen tvil om hvem som er best på teknologi nei. MS bør holde seg til windows og office programmer.

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware ute. v. 2.17:twisted:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nex
    Den gjør visstnok ikke mer enn å forbedre stabiliteten i enkelte online spill (forhåpentligvis COD4, hvor jeg har slitt litt av og til).

Ingen ingame XMB, og heller ikke DTS HD MA dekoding.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 som medialink fungerer meget bra. Jeg har en 40GB som jeg opplever som meget stillegående. Streaming av video og bilder fungerer helt utmerket, men jeg kan anbefale kabel fremfor trådløst. Der jeg bor er det mange trådløse nett i nabolaget og det ble ustabilt, så det endte med at jeg trakk Cat5e og kjøpte gigabit switch. Det var veldig forskjell, for nå er det ingen buffring av filer og øyeblikkelig sporskift ved avspilling av musikk.

Når det gjelder musikk så er navigeringen litt klønete. Det funker veldig fint hvis man har sortert all musikken og tagga riktig, men det er vel det færreste som har. Bruker du TVersity som mediaserver får man foreløpig ikke opp coverart heller, så store platesamlinger kan bli uoversikelig å bla i.

For 2995,- får man ekstremt mye for pengene spør du meg. Mediasenteret kan man gjøre mye ut av, men man får en helt topp Blu-ray spiller og en meget bra DVD-spiller også. I tillegg kommer det endel bra spill utover som bør være tiltalende for alle aldersgrupper.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Den gjør visstnok ikke mer enn å forbedre stabiliteten i enkelte online spill (forhåpentligvis COD4, hvor jeg har slitt litt av og til).

Ingen ingame XMB, og heller ikke DTS HD MA dekoding.
    Ser man på versjonsnummeret så tilsier den ingen større endringer. Det knyttes større forventninger til 2.40 som vissnok blir den neste store. Der kommer vel muligens ingame XMB, samt de annonserte endringene i Online Store. BD profil 2.0 er jo forhåndsannonsert før sommeren, så hvis det ikke er med på 2.40 så må det snart komme en ny update..

Jeg håper det kommer mulighet for å få håndkontrolleren til å slå seg av når screensaver starter. Da slipper batteriet å gå tomt hvis man ikke skrur av maskinen. I tillegg håper jeg PSP kan fungere som en ren fjernkontrol. Da blir det suverent å spille musikk på PS3, siden man slipper å ha på TV*n, men blar i menyen på PSP'n.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40GB PS3 støyer betydelig mindre enn 60GB!

Har du lest motsatt et annet sted er det FEIL.

40GB kan knapt høres hvis du har den i et godt rack.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Er det noen planer om at PS3 skal kunne sende Dts Master HD og Dolby True HD som bitstream med en update i nærmeste fremtid?
    Det sies at HDMI chippen som sitter i ikke støtter bitstream av disse formatene. Da får man det ikke til med oppdatering heller. Da er det nest beste alternativ, intern dekoding, der mangler kun DTS HD i dag.

Noen hevder at chipen takler det. Men så mye som det har vært snakket om det, så er det rart at Sony ikke har vært ute å bekreftet at den funker. Så det ser mørkt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic men kalibrerte tven min med hdtv kalibrerings cd idag. Kjørte den via pcen på tven. Bilde ble bra. Koblet så til ps3'en og skulle se en film. Bilde var langt fra bra med de nye kalibrerte innstillingene. Prøvde å kjøre kalibrerings cden fra ps3'en. Den X'en man skal se etter ved justering av brightness hadde jeg ikke sjangs å se uansett hvor høyt brightness var. Noen som har opplevd noe lignende... Skjønner ikke hva det er som er feil innstilt med ps3'en.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frexer
    Litt off topic men kalibrerte tven min med hdtv kalibrerings cd idag. Kjørte den via pcen på tven. Bilde ble bra. Koblet så til ps3'en og skulle se en film. Bilde var langt fra bra med de nye kalibrerte innstillingene. Prøvde å kjøre kalibrerings cden fra ps3'en. Den X'en man skal se etter ved justering av brightness hadde jeg ikke sjangs å se uansett hvor høyt brightness var. Noen som har opplevd noe lignende... Skjønner ikke hva det er som er feil innstilt med ps3'en.
    Jeg kjøpte Spyder sitt kalibrerings sett. Når jeg kalibrerte fra DVD, HD DVD og BD spillerene så ble resultatet meget bra. Men når jeg skulle kalibrere PCen, så ble det elendig. Så det er stor forskjell mellom PC og andre avspillings greier.

Den Xen du nevner, den er det ikke alle avspillere som har mulighet til å vise. Den ligger i ett område i farge spektret som ikke skal vises under vanlig avspilling. Noen spillere kan vise denne, mens andre ikke kan. Det er opp til produsenten å vise dem. Det er rart PS3 ikke kan, når S300 kan det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke spyder sitt kalibreringsett svindyrt. Sånn opp mot 2k? Syns også det er rart at ps3'en ikke viser X'en. Ja merker at det er stort forskjell mellom hva du ønsker. Tven sine innstillinger for pc,gaming, movie etc er ikke så aller værst da...
    Men føler at brightness blir liggende alt for lavt i forhold til bilde. Er ikke mer å gå på heller..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frexer
    er ikke spyder sitt kalibreringsett svindyrt. Sånn opp mot 2k? Syns også det er rart at ps3'en ikke viser X'en. Ja merker at det er stort forskjell mellom hva du ønsker. Tven sine innstillinger for pc,gaming, movie etc er ikke så aller værst da...
    Men føler at brightness blir liggende alt for lavt i forhold til bilde. Er ikke mer å gå på heller..

Du kan prøve å skru kontrasten opp. Hos meg så funker det med 96 av 100 i kontrast. Man skulle tro det ble dårlig, men det ble ikke det, når de andre ble stilt etter.

Tror brightness ligger rundt halvparten eller noe slikt, husker ikke helt.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nex
    Men ikke no viktig :-(

Venter fortsatt på DTS HD m.f

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-lyd i 2-kanals

Har prøvd å søke, men finner ikke umiddelbart noe godt svar på om man får HD-lyd i stereo med optisk ut med PS3.

Jeg har altså et 2-kanals oppsett med en surroundreceiver uten HDMI. Allikevel vil jeg jo gjerne ha minst mulig komprimeringsartifakter, og høyest mulig dynamikkområde osv. Fungerer det da slik at PS3 kan dekode HD-lyden, mixe den til 2-kanals PCM, og sende den ut via optisk?

Så lenge man snakker om kun 2 kanaler, så skal vel selv optisk kabel ha båndbredde nok?

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den nyeste oppdateringen på plass.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lecterlecter
    Har prøvd å søke, men finner ikke umiddelbart noe godt svar på om man får HD-lyd i stereo med optisk ut med PS3.

Jeg har altså et 2-kanals oppsett med en surroundreceiver uten HDMI. Allikevel vil jeg jo gjerne ha minst mulig komprimeringsartifakter, og høyest mulig dynamikkområde osv. Fungerer det da slik at PS3 kan dekode HD-lyden, mixe den til 2-kanals PCM, og sende den ut via optisk?

Så lenge man snakker om kun 2 kanaler, så skal vel selv optisk kabel ha båndbredde nok?
    Du får stereo PCM over optisk JA.

Da må du bare teste om du hører forskjell på en normale Dolby Digital lydspor, og ett Dolby True HD eller PCM lydspor.

Får du mer liv og større lydbilde så gjør den en skikkelig jobb. Får du det ikke, så velger spilleren automatisk Dolby Digital lydsporet uansett.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Da var den nyeste oppdateringen på plass.
    Flott, da vet vi det.

Side 158 av 250 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •