Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 156

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 156 av 250 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste
Viser resultater 3,101 til 3,120 av 4992
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Hadde det bare vært så enkelt.

Enkelte TV/projektorer støtter Full range RGB over HDMI, men de aller fleste gjør ikke det. Ingen filmer er spilt inn i full range, og dersom TV/projektor ikke støtter det, så får kutter den de mørkeste og lyseste delene av filmen.

Ikke rart da at det blir "helt svart" når alle detaljene forsvinner
    Dette stemmer ikke
    Detaljene forsvinner overhodet ikke.På filmen jeg refererer til blir bildet mer detaljert,sterkere farger og mer smell i fargene.
    Der sort skal være sort er det sort.
    Ble veldig forundret over at de to innstillingene skulle være så forskjellig og til en annen film jeg testet så jeg liten forskjell.
    Men til den akvarium platen var det gedigen forskjell.

Tror 508xd støtter full range rgb over hdmi.Noen som vet?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FAQ er nå ytterligere oppdatert.

Punkt 1.8 til 1.12 tar nå for seg PS3 og lyd. Det er fint om noen kan se igjennom for feil, evn. mulige utbedringer.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes punkt 1.8 er meget knotete skrevet.

For det første så skal det ikke være PCM på alle BD disker. Det er Dolby Digital som SKAL være på.

Og resten gir inntrykk av at man får utnyttet True HD og DTS MA på en HDMI 1.3 forsterker. Noe som ikke er korrekt.

Dropp heller punkt 1.8, og flytt 1.10 opp til 1.8 i stedet.

Eneste der er at PS3 støtter dekoding av DD+ så vidt jeg har fått med meg. Men du kan egentlig droppe hele DD+ greia, da det kun er 1-2 tittler som har dette sporet til nå.

Ellers så ser det bra ut.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    For det første så skal det ikke være PCM på alle BD disker. Det er Dolby Digital som SKAL være på.
    Det punktet ble skrevet for et år siden. Merklig at ingen har sett feilen før nå. Det er selvfølgelig avspillere det skulle stått der, ikke filmer. Det hele ble skrevet på et tidspunkt der det var mange spørsmål om dette med HDMI versjoner.

Og resten gir inntrykk av at man får utnyttet True HD og DTS MA på en HDMI 1.3 forsterker. Noe som ikke er korrekt.
    Jeg ser at det er litt knotete skrivet ja. Har nå slettet hele punktet.

Eneste der er at PS3 støtter dekoding av DD+ så vidt jeg har fått med meg. Men du kan egentlig droppe hele DD+ greia, da det kun er 1-2 tittler som har dette sporet til nå.
    Dropper jeg noe, dukker det bare opp spørsmål om det senere uansett. Jeg tar det med, men skal rette opp feilen med at PS3 ikke støtter dekoding av DD+.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Dette stemmer ikke
    Detaljene forsvinner overhodet ikke.På filmen jeg refererer til blir bildet mer detaljert,sterkere farger og mer smell i fargene.
    Der sort skal være sort er det sort.
    Ble veldig forundret over at de to innstillingene skulle være så forskjellig og til en annen film jeg testet så jeg liten forskjell.
    Men til den akvarium platen var det gedigen forskjell.

Tror 508xd støtter full range rgb over hdmi.Noen som vet?
    "On the HDMI side, you have RBG, Full Range RGB, Component (4:4:4 YCbCr), and 12-bit Component (4:2:2 YCbCr). If you connect to a DVI display, you can only select the two RGB options. All of these selections offer the correct Studio RGB levels with black at digital 16 and white at digital 235, preserving the full dynamic range of the intended video signal, except Full Range RGB. This mode uses the PC RGB levels moving black to digital 0 and white to digital 255. This clips the head and toe room of the video signal and does not preserve its intended dynamic range."

Om jeg tyder denne uttalelsen rett; vil Full Range RGB ikke gi det bilde som er korrekt i.flg. hvordan DVD, eller HD formatet er spilt inn? I spill derimot vil RGB og full range, eller deep color om displayet støtter det være best.

På min Pioneer spiller og Full HD Panasonic plasma må jeg skru opp brightness for å få nok detaljer i mørke områder med Full Range.

Fant en fil på nett som viser om skjermen tar Full Range. Om du ikke ser alle firkantene i full range, støtter den ikke det. Enkel og greit. Nyeste Panasonic støtter ikke...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro

Om jeg tyder denne uttalelsen rett; vil Full Range RGB ikke gi det bilde som er korrekt i.flg. hvordan DVD, eller HD formatet er spilt inn? I spill derimot vil RGB og full range, eller deep color om displayet støtter det være best.

På min Pioneer spiller og Full HD Panasonic plasma må jeg skru opp brightness for å få nok detaljer i mørke områder med Full Range.

Fant en fil på nett som viser om skjermen tar Full Range. Om du ikke ser alle firkantene i full range, støtter den ikke det. Enkel og greit. Nyeste Panasonic støtter ikke...
    Fra min dvd spiller dv 989 er komponent 12 bit klar bedre en Rgb til min 508xd
    Derfor ble jeg overassket over hvor mye bedre bildet var i full range rgb på den aquarium discen.
    Skal teste litt mer med andre blu ray filmer og se hva som er best da..

Når man trykker trekant under avspilling og går til valget AV innstilling kan man jo endre div innstillinger direkte under avspilling..
    Hvorfor har ingen fortalt det i denne tråden før??? hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på at når man endrer instillinger på bilde på PS3 f.eks. full range må man kalibrere skjermen på ny. Man kan ikke sammenligne endringer i PS3 innstillinger uten å kalibrere skjermen heller.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Husk på at når man endrer instillinger på bilde på PS3 f.eks. full range må man kalibrere skjermen på ny. Man kan ikke sammenligne endringer i PS3 innstillinger uten å kalibrere skjermen heller.
    Hvorfor er det en nødvendighet?
    Jeg bruker innstillinger funnet i innstillingstråden for 508xd,men små egne endringer
    Og sef kan man sammenligne innstillinger,selv om det ikke er sikkert at det som passer best for meg,passer best for deg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hvorfor er det en nødvendighet?
    Jeg bruker innstillinger funnet i innstillingstråden for 508xd,men små egne endringer
    Og sef kan man sammenligne innstillinger,selv om det ikke er sikkert at det som passer best for meg,passer best for deg
    F.eks. hvis du tar av eller på Full range så vil man nødvendigvis måtte justere brightness og kontrast for å kunne se detaljer igjen i mørke bilder eller omvendt. Så det er ikke mulig å kunne si om du synes Full range er bedre av eller på bare ved å velge det på PS3 man MÅ justere skjerm også.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Headsett

Er det noen som vet om en bra headsett til ps3? Skal brukes til call of duty 4, chat osv. Og hvordan fungere det? Er det sånn at jeg bare vil høre chat og andre team mates i headsettet mens resten av lyden i anlegget?

Må sitte godt på hodet og bør ikke koste mer enn en tusenlapp.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Er det noen som vet om en bra headsett til ps3? Skal brukes til call of duty 4, chat osv. Og hvordan fungere det? Er det sånn at jeg bare vil høre chat og andre team mates i headsettet mens resten av lyden i anlegget?

Må sitte godt på hodet og bør ikke koste mer enn en tusenlapp.

Det skal fungere slik at chatten kommer på øret, mens resten av lyden er fra anlegget. Men det kan du også velge hvordan skal være.

Når det gjelder headsett vil jeg anbefale Sony Ericsson Bluetooth... Veldig greit da det er trådløst, og du kan koble valgfrie headphones til. Eks: Koss eller vanlige plugger. Hvis du bruker én plugg i øret, da har du det andre fritt til å oppfatte hva som skjer rundt deg i spillet. Går utfra du spiller i surround ? :smile:

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatere PS3 uten nettverk.

Oppdatere PS3 uten nettverk.
    Er det noen måte å gjøre dette på?

Tenker at jeg laster oppdateringen ned via nett, og legger den over på USB minnebrikke og så over til PS3. Vil det gå?
    Og hvor laster jeg ned en slik oppdatering som jeg evt. kan legge inn på USB minnebrikke?

EDIT
    Fant ut hvor jeg laster ned oppdateringen, og lagt den på en USB minebrikke. MEN får ikke lagt den over til PS3`en(etter jeg har gått inn på system oppdatering).
    Kommer bare med at det er ikke anvendelige oppdatering.
    Så hva kan være galt da?

EDIT2
    Det var vist siste version på PS3`en. Men får ikke spilt av avi filer på den.
    Får heller ikke aktivert wma og atrac, pga ikke tilkoblet nettverk.

Sitter på jobb offshore, og ps3 er ikke tilkoblet nettverk. Får da ikke sett .avi filmer :-(

Er det noe å gjør for å spilt av dette formatet nå da?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra oppdatering av førsteposten!!

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra Men DIVX støtte kan vel kanskje også legges inn under video?

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra dette ja

Skulle ha vært mulig å fått mappet opp ps3 i mot sin pc så man kunne ha lagt inn filer på ps3 via pc.
    Men da må man vel inn med Linux.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når neste oppgradering kommer for nedlasting?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det annonseres aldri på forhånd. De kommer plutselig.

Neste store er vel Profil 2.0 for BD, og første slik stand-alone spiller kommer vel i april med Panasonic BD50.

PS3 blir vel det rundt de tider også da ville jeg tro.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Skulle ha vært mulig å fått mappet opp ps3 i mot sin pc så man kunne ha lagt inn filer på ps3 via pc.
    Men da må man vel inn med Linux.
    Det er allerede muligt.
    Har ikke sett Mozze sin guide?
    http://avforum.no/forum/konsoller-pc...t-31-12-a.html

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal gå til innkjøp av en PS3 nå, men har hørt at det skal komme nye kontroller(med shock) snart...

hva anbefaler dere, kjøpe nå eller vente litt?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    skal gå til innkjøp av en PS3 nå, men har hørt at det skal komme nye kontroller(med shock) snart...

hva anbefaler dere, kjøpe nå eller vente litt?
    Du får jo uansett kjøpt de ved siden av senere.

Side 156 av 250 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •