Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 154

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 154 av 250 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 156 157 158 164 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste
Viser resultater 3,061 til 3,080 av 4992
    Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Knusse
    Starman: Tror du du kommer til å høre forskjell på ukomprimert PCM og HD-lyd via bitstream?.
    Ja, jeg tror det er muligheter for at jeg vil det. Det er vel et spørsmål om hvilken enhet som gjør den beste jobben med å dekode signalet. I mitt tilfelle så har jeg tro på at min Yamaha RX-V3800 vil gjøre en bedre jobb med dekodingen enn PS3 gjør.
    Jeg mener at de fleste bluurayfilmer jeg har så sendes det bare ukomprimert PCM ut. Dette ble helt fantastisk bra på oppsettet mitt og jeg trodde nesten ikke var mulig å få så mye ut av anlegget mitt.
    Jeg synes også det er meget bra med Dolby TrueHD som dekodes i PS3'en min og sendes ut som ukomprimert PCM.
    Derimot når jeg ser filmer ikke har et Dolby TrueHD lydspor, så velger jeg å sette PS3 til å sende bitstream ut fordi jeg synes det høres bedre ut i mine ører når Yamahaen min dekoder Dolby Digital og DTS lydsporene. Da er det vel ikke usannsynlig å tro at Yamahaen min også vil dekode HD-lydsporene bedre enn PS3?

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at 3800 dekoder "vanlige" lydspor mye bedre enn ps3 Bare og prøve en liten test med lyd over hdmi mot optisk! STOR forskjell!

Det blir spennende og se om 3800 slår ps3 på hd lyd hvis det kommer noen gang da...helst ganske snart håper jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mange filmer som har HD-lyd og som ikke er ukomprimert PCM?

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Noen som vet om noen andre bra nettsider for gratis HD-materiale (enten bilder eller video?)
    Stage6 · Upload Video Clips. Share, Watch, Download Videos pleier å ha ganske mye hd materiale.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knoll
    Ingen tvil om at 3800 dekoder "vanlige" lydspor mye bedre enn ps3 Bare og prøve en liten test med lyd over hdmi mot optisk! STOR forskjell!

Det blir spennende og se om 3800 slår ps3 på hd lyd hvis det kommer noen gang da...helst ganske snart håper jeg
    Jeg har testet den forskjellen. Den er ikke så stor som man først skulle tro. Volumet på den optiske utgangen er høyere. Noe som mange missforstår som bedre.

Har du mange filmer som har HD-lyd og som ikke er ukomprimert PCM?
    De kommer det fler og fler av. Fox og New Line bruker kun DTS Master Audio. Sony går mer og mer over til Dolby True HD. Det blir spennende å se hva Warner gjør når de kun utgir BD fra Juni.

Når det etter hvert blir lagt til mer og mer ekstra matriale som spiser bitrate (slik som bilde i bilde osv) så sparer de mye bitrate med å bruke DTS/True HD fremfor PCM.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det snakkes om ny versjon i mars... Noe nytt om dette, eller er det bare rykter?

Hvilke forbedringer/endringer snakkes det om?
    Vil slikt som bakoverkompabilitet komme inn igjen?

/S

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ser det snakkes om ny versjon i mars... Noe nytt om dette, eller er det bare rykter?

Hvilke forbedringer/endringer snakkes det om?
    In-game XMB har jo det jo versert rykter om en stund nå, kan jo håpe. Hadde vært fint med en klokke i XMB også, for de som er for late til å fiske opp mobilen, men det er bare ønsketenkning fra min side.

Det går også rykter om et system tilsvarende Accomplishments på Xbox 360.

Vil slikt som bakoverkompabilitet komme inn igjen?
    Neppe. Det er tross alt hardwaremangler som gjør at 40 GB PS3 ikke kjører PS2-spill.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehm, nå følte jeg meg litt dum... Kan du forklare hva XMB betyr?

Ok, google var min venn... Men kan ikke dette oppgraderes via sw? Jeg tenkte litt på evnt hw endringer som man ikke får tatt del i hvis man kjøper 40 gig versjonen nå...

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XMB = Cross Media Bar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Off for en dag.

Fikk meldig av posten at min XTZ 12 var komt gikk og henta den, så hva den det transportskader (1uke venting) tulla i nesten 1time for og sende i retur med posten.

Ble så sykt skuffa at jeg gikk og kjøpte meg en Play Station3. :-D so im joining the club. spilt Colin mcrae dirt i flere timer nå, hvorfor har jeg ikke kjøpt ps3 tidligere. så nå venter jeg bare på Gran Turismo 5 Prologue som kommer rundt 20mars en gang.

Noen som anbefaler andre bil spill ?
    Noen som har testa Monster cable ? blir det bedre lyd ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    In-game XMB har jo det jo versert rykter om en stund nå, kan jo håpe. Hadde vært fint med en klokke i XMB også, for de som er for late til å fiske opp mobilen, men det er bare ønsketenkning fra min side.

Det går også rykter om et system tilsvarende Accomplishments på Xbox 360.

Neppe. Det er tross alt hardwaremangler som gjør at 40 GB PS3 ikke kjører PS2-spill.
    Det er ikke hardwaremangler som gjør at 40 gig ps3 ikke kjører ps2 spill. Bortsett fra HD størrelse og støtte for SACD er 40 gig identisk hardwaremessig med 60 gigsversjonen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Det er ikke hardwaremangler som gjør at 40 gig ps3 ikke kjører ps2 spill. Bortsett fra HD størrelse og støtte for SACD er 40 gig identisk hardwaremessig med 60 gigsversjonen.
    Har ikke 40G en annen teknologi i prossessor som gjør at den utvikler minder varme, og dermed mindre viftestøy? Kan det ligge begrensninger i den nye prossessoren som gjør det?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått et problem med min kjære PS3 (60gb versjonen) klarer plutselig ikke å spille av Bluray. Den ser platen å begynner å spinne rundt men så blir skjermen bare svart. DVD funker fin fint.
    Har ikke testet spill enda. Jeg får altså bilde å lyd via dvd og selve ps3 menyen kommer opp.
    Det virker som den henger seg opp også da jeg ikke får skrudd av spillern heller, den står bare å blinker grønt, må holde powerknappen nede i 10-15sekunder før den går i standby.

eneste forandringen jeg har gjort er å kjøpe ny TV en panasonic pz70.
    HDMI kabelen går fra ps3 til pioneer AX2 receiver og fra receiveren opp i hdmi inngang 1 på TVen. Iogmed at jeg får bilde fra ps3 så bør det vel ikke være noe galt med hdmi tilkoplingen?

Noen som har hatt lignende erfaringer?
    Takker for alle mulige tips

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    FEIL Feil Feil
    Jeg har sagt dette før også...

40Gb mangler en chip.
    Som gjør bakoverkompatibilitet umulig i 40Gb. (om de ikke gjør et mirakel med ren software løsning)

Se link (stort bilde) og merk chippen som er borte på høyre bildet, som er 40Gb....
    http://www.eternal-champions.com/ima...3jcus-v-eu.jpg

Chippen heter EE/GS å akkurat samme chip finner du om du åpner opp en PS2...
    På chippen står det,
    EE/GS
    Motion Engine
    + Grapichssynthesizer

PS2's DRAM moduler er også med i PS3, som også er fjernet i 40Gb. (de to sorte over chippen som er fjernet på bildet til høyre)

Så i 60Gb kan man si at de har en komplett PS2 manskin inne i PS3, på 40Gb har de fjernet alt av ps2 hardware, for å høre på de som klaget på prisen, så kuttet disse forandringene mye av produksjonskostnadene å PS3 ble billigere...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    FEIL Feil Feil
    Jeg har sagt dette før også...

40Gb mangler en chip.
    Som gjør bakoverkompatibilitet umulig i 40Gb. (om de ikke gjør et mirakel med ren software løsning)

Se link (stort bilde) og merk chippen som er borte på høyre bildet, som er 40Gb....
    http://www.eternal-champions.com/ima...3jcus-v-eu.jpg

Chippen heter EE/GS å akkurat samme chip finner du om du åpner opp en PS2...
    På chippen står det,
    EE/GS
    Motion Engine
    + Grapichssynthesizer

PS2's DRAM moduler er også med i PS3, som også er fjernet i 40Gb. (de to sorte over chippen som er fjernet på bildet til høyre)

Så i 60Gb kan man si at de har en komplett PS2 manskin inne i PS3, på 40Gb har de fjernet alt av ps2 hardware, for å høre på de som klaget på prisen, så kuttet disse forandringene mye av produksjonskostnadene å PS3 ble billigere...
    Nei, det stemmer ikke. Den amerikanske og japanske 60 gig hadde denne chippen, men den europeiske 60 gig hadde aldri denne chippen. Derav av problemene med bakoverkompabilitet siden ps2 hardware måtte softwareemuleres.

Men, det kan godt hende du har et poeng med DRAM modulene, det skal jeg ikke uttale meg om.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en utbredt misforståelse. Det finnes tre konfigurasjoner:

60 GB & 20 GB (USA & Japan) = Både Graphics Synthesizer og Emotion Engine = full bakoverkompatibilitet
    60 GB (Europa) & 80 GB (USA) = Inneholder Graphics Synthesizer, emulerer Emotion Engine med Cell = delvis softwarebasert bakoverkompatibilitet, klarer de fleste spill
    40 GB = Har verken Graphics Synthesizer eller Emotion Engine = Null bakoverkompatibilitet

Klart, det kan være de klarer full software emulation før eller senere, men dette er ikke annonsert, og vi aner ærlig talt ikke om de jobber med det engang.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si meg når en spiller en blu-ray på ps3 så er det også en volum kontrol på ps3 (den står standard på normal), hvorfor fins det en volum kontrol i film modus på ps3?

Regner med at normal er det samme som på en blu-ray enhet uten volum kontrol?

Sender alti i pcm til min yamaha rx-v1700.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Dette er en utbredt misforståelse. Det finnes tre konfigurasjoner:

60 GB & 20 GB (USA & Japan) = Både Graphics Synthesizer og Emotion Engine = full bakoverkompatibilitet
    60 GB (Europa) & 80 GB (USA) = Inneholder Graphics Synthesizer, emulerer Emotion Engine med Cell = delvis softwarebasert bakoverkompatibilitet, klarer de fleste spill
    40 GB = Har verken Graphics Synthesizer eller Emotion Engine = Null bakoverkompatibilitet

Klart, det kan være de klarer full software emulation før eller senere, men dette er ikke annonsert, og vi aner ærlig talt ikke om de jobber med det engang.
    Akkurat ja, takk for oppklaringen Var klar over det med EE, men ikke GS.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er det noen som vet om det er mulig å koble mus og tastatur til PS3'en?
    Jeg gir opp å spille FPS-spill med original-kontroller
    Noen som har prøvd eller vet noe?

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er det noen som vet om det er mulig å koble mus og tastatur til PS3'en?
    Jeg gir opp å spille FPS-spill med original-kontroller
    Noen som har prøvd eller vet noe?
    Du kan fint koble mus/tastatur til din PS3, her finnes det mange alternativer (søk google), men du kan IKKE spille f.eks Call Of Duty 4 med mus/tastatur da spillene ikke støtter dette.

Mus/tastatur kan du bruke til å navngi sanger, filmer eller chatte osv. Men altså så vidt jeg vet ingen spill som lar seg styre med mus/tastatur.

Så du er nok støkk med den orginale kontrollen.

Side 154 av 250 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 156 157 158 164 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •