Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 152

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 152 av 250 FørsteFørste ... 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 148 149 150 151 152 153 154 155 156 162 172 182 192 202 212 222 232 242 ... SisteSiste
Viser resultater 3,021 til 3,040 av 4992
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser folk går til anskaffelse av splitfish osv her..
    går det ikke an å spille fps spill med mus og tastatur koblet til via usb-porten?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenHS
    Ser folk går til anskaffelse av splitfish osv her..
    går det ikke an å spille fps spill med mus og tastatur koblet til via usb-porten?
    Ikke når spillene ikke har støtte for det. Og det er det ingen som har til nå.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kan hende det kun er USA som får den i første omgang,
    Et lite tips der, registrer to kontoer, en Norsk og en US konto. Da får du tilgang til flere demoer og andre ting. Fatter ikke hvorfor sånt ikke blir lansert samtidig, ser ut til at Statene skal ha førsterett på alt :evil:

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått ny pj... Zanyo z2000 :-D

Spm nå er: Ettersom denne takler 1080p24fps; hva bør ps3 stå til under innstillinger for blu-ray? Her finnes jo både auto og på... Vil den skifte automatisk mellom 24 og 60hz avhengig av hva som finnes på platen? Og vil evt "på" medføre problemer dersom det ikke er samme rate som på filmen?

Takker stort for alle som har erfaring med dette, og som kan hjelpe meg med å få satt innstillingen riktig

Til info kjøres signalet via hdmi gjennom en yamaha rx-v3800 som også takler full hd.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Et lite tips der, registrer to kontoer, en Norsk og en US konto. Da får du tilgang til flere demoer og andre ting. Fatter ikke hvorfor sånt ikke blir lansert samtidig, ser ut til at Statene skal ha førsterett på alt :evil:
    Ikke ofte vi er enige Raz, men her er jeg helt på din linje. At det skal være et slikt skille avhengig av hvor i verden man er provoserer meg skikkelig. jeg kan heller ikke skjønne annet enn at disse sperrene som f.eks soneinndeling osv. må være en pådriver for piratkopiering.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Vil den skifte automatisk mellom 24 og 60hz avhengig av hva som finnes på platen? Og vil evt "på" medføre problemer dersom det ikke er samme rate som på filmen?
    Ja på begge spørsmål. Sett den til auto du, det funker knirkefritt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Jeg har 2 kontoer selv.

Grunnen er vel at PS Shop like mye er en reklame kanal som en butikk. Hvis de lanserer f.eks. trailere 1-2 måneder før de slippes i USA, så kan det fortsatt ta flere måneder før ting dukker opp her hjemme. Med å splitte opp så kan de da få flere kroner for å markedsføre forskjellig. De forskjellige verdensdelene har også forskjellige smaker på forskjellige ting.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklame og releaseplaner kan jo selvsagt ha noe med det å gjøre, men jeg tror ærlig talt problemet er våre ikke-engelsktalende europeiske venner lenger sør. Før noe kan slippes på PS Store i Europa må det dubbes og tekstes og vurderes av sensurmyndigheter i ørten land, og dette tar tid.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Reklame og releaseplaner kan jo selvsagt ha noe med det å gjøre, men jeg tror ærlig talt problemet er våre ikke-engelsktalende europeiske venner lenger sør. Før noe kan slippes på PS Store i Europa må det dubbes og tekstes og vurderes av sensurmyndigheter i ørten land, og dette tar tid.
    Det høres jo sannsynlig ut det, for å nevne to store land som overhode ikke er engelsktalene Tyskland og Frankrike, det er jo nesten halve europa.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også endel (litt smalere) spill som aldri ser dagens lys i Europa, nettopp på grunn av dette, deriblant etterlengtede titler som Threads of Fate, Legend of Mana, Chrono Cross og Valkyrie Profile. Final Fantasy-spillene kommer også gjerne ut lenge etter amerikansk utgivelse, på grunn av mengden tekst som skal oversettes. Husker jeg leste en spansk anmeldelse av Vagrant Story i 2000, og det fikk slakt, fordi det ikke var på spansk. Spillet hadde stort sett høstet toppkarakterer verden over ellers, og var blant annet eneste PlayStation-spill som presterte 40/40 i det anerkjente japanske spillbladet Famitsu.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ps3 slik som den er idag, med nyeste firmware, dekode Dolby True HD?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Kan ps3 slik som den er idag, med nyeste firmware, dekode Dolby True HD?
    JA

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit kult! Men hvordan for jeg det til å funke? Har prøvd med filmen 300, og får ikke noe i displayet på min 3808.. Har prøvd å sette Blu Ray lyden i innstillinger på ps3 til Bitstream også tilbake til LPCM uten hell... Får bare Multi Chann Inn i displayet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Drit kult! Men hvordan for jeg det til å funke? Har prøvd med filmen 300, og får ikke noe i displayet på min 3808.. Har prøvd å sette Blu Ray lyden i innstillinger på ps3 til Bitstream også tilbake til LPCM uten hell... Får bare Multi Chann Inn i displayet.
    Når du setter PS3 til LPCM og spiller av TrueHD-materiale, vil du få Multi Chann In. Det er kun hvis PS3 hadde bitstreamet TrueHD at du ville fått Dolby HD eller TrueHD i displayet. Men PS3 kan kun bitstreame standardefinisjonslyd (DD og DTS) - ikke TrueHD og DTS HD MA. Du får likevel full HD-lyd når PS3 dekoder HD-lyden og sender den som LPCM til receiveren.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, beste alternativ nå vil altså være LPCM. Takker for forståelig svar Hellnoob.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nada. Vær bare oppmerksom på at chipsettet i PS3 visstnok ikke støtter bitstreaming av HD-lyd, så det vil vi aldri få fra den. Vi venter imidlertid spent på at den skal få støtte for dekoding av DTS HD MA - som den da vil sende ut som LPCM.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Vær bare oppmerksom på at chipsettet i PS3 visstnok ikke støtter bitstreaming av HD-lyd, så det vil vi aldri få fra den.
    Vet du om dette er fakta eller bare rykter?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurer jeg på også. Så lenge PS3'n er utstyrt med HDMI1.3 så skal den vel per def kunne støtte bitstream. Om dette er bevisst tilbakeholding av Sony eller noe annet snusk har vi tilgode å få avklart fra offisielle kilder.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Vet du om dette er fakta eller bare rykter?
    Rykter, men jeg frykter det verste, og vil heller bli positivt overrasket :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest et sted noe med er grense på 4gb på ps3? Jeg skal streame filmer på godt over 4gb fra pc til PS3...Er her begrensingen gjelder?
    Vil gjerne vite det før jeg bestiller en pc med 3500gb til alle filmene...

Side 152 av 250 FørsteFørste ... 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 148 149 150 151 152 153 154 155 156 162 172 182 192 202 212 222 232 242 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •