Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 150

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 150 av 250 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 220 230 240 ... SisteSiste
Viser resultater 2,981 til 3,000 av 4992
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av surroundreceiver til PS3?

Hei.

Etter alle diskusjoner rundt lydformater kunne jeg tenke meg en anbefaling av en egnet surroundreceiver for bruk med PS3. En som fungerer greit med dagens støtte i PS3 og gjerne støtte for det som kan komme i PS3 også.

HDMI-switching eller oppskalering er ikke nødvendig og i alle fall ikke component+++

Budsjett ca 5000 men foreslå gjerne litt over og under også hvis du synes det er verdt en anbefaling.

Gjerne med automatisk kalibrering av surround.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony STR-DA3300, har bestilt en slik selv til samme formål.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zalozalo
    Hei.

Etter alle diskusjoner rundt lydformater kunne jeg tenke meg en anbefaling av en egnet surroundreceiver for bruk med PS3. En som fungerer greit med dagens støtte i PS3 og gjerne støtte for det som kan komme i PS3 også.

Budsjett ca 5000 men foreslå gjerne litt over og under også hvis du synes det er verdt en anbefaling.

Siden du skal bruke PS3, som sannsynligvis kommer til å kunne dekode alle lydformatene på litt sikt, så vil jeg faktisk anbefale en brukt Denon 2807. Den dekoder ikke de nye lydformatene, men overlater du den jobben til PS3, så har den alt du trenger.

Den har full prosessering av multichannel PCM inn (bass management, surround moduser, Audyssey romkorrigering), noe ikke alle receivere har.

Valgte selv en 2807 istedet for en 2808, og er veldig fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken innstillinger er det som passer best fra Playstation 3 til 508xd??
    (eller generelt til plasma)
    Noen som har noen gode tips?

Fks under menyen skjerminnstilling...

Kryssfarge reduksjonsfilter: Av eller på?
    RGB Full Range: Full eller begrenset?
    Y Pb/Cb Pr/Cr Super hvit: På eller av?

Under Bd/Dvd innstilling..

Bd/dvd Video Output format: Automatisk,Rgb eller Y Pb/Cb Pr/Cr ?

Ved siste valg,velger auto det beste til enhver tid??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

HDMI-switching eller oppskalering er ikke nødvendig og i alle fall ikke component+++

Onkyo 605 er en god surr. forsterker. Havner litt over budsjett da den ligger på ca.6k tror jeg. Har fått bra omtale, bl.a. EISA prisen. Har den selv, og er bra fornøyd

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen PC gamere her som har testet denne til PS3?

Jeg er en av de som alltid har brukt dataen til å spille på, men skulle vært morro å fått til å spille på min PS3 også, jeg fikser rett ogslett ikke denne gamepaden. Så splitfish kan kansje være redningen for meg.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet selv. Funker den der greit så skal jeg ha den.

Noen erfaringer her: Splitfish FragFX PS3 - Wal-Mart

Har jobbet litt vel mye overtid på lønnen som kommer til uken, så da tror jeg at jeg sjanser på denne og bestiller den. Den blir vel på nærmere 700,- hjem hit i Norge tipper jeg.

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Onkyo TX SR605 er akkurat det du er ute etter!
    Jeg eier selv denne receiveren og er meget fornøyd. Denne er fremtidssikret med de nye HD lydformatene og fungerer veldig bra sammen med PS3.
    Automatisk kalibrering og mange andre fine funksjoner.

Her er en fin link:
    Onkyo TX-SR605 Home theater receiver with HDMI switching and video conversion at Crutchfield.com

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har samme problemet selv. Funker den der greit så skal jeg ha den.

Noen erfaringer her: Splitfish FragFX PS3 - Wal-Mart

Har jobbet litt vel mye overtid på lønnen som kommer til uken, så da tror jeg at jeg sjanser på denne og bestiller den. Den blir vel på nærmere 700,- hjem hit i Norge tipper jeg.

Stopp en halv, du får kjøpt den her til 499,- Frag FX Optical Controller with Mouse - kr.*499,00 : Gamezone, - best på spill.

Kjøp den først, så kan du fortelle meg åssen den er

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Stopp en halv, du får kjøpt den her til 499,- Frag FX Optical Controller with Mouse - kr.*499,00 : Gamezone, - best på spill.

Kjøp den først, så kan du fortelle meg åssen den er
    Takk for tipset. Da bestiller jeg den så fort lønnen kommer inn på onsdag, får håpe de er kjappe da.

EDIT: Tok å bestilte den nå, så at de har faktura betaling hvis man ønsket det.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på å kjøpe meg en PSP også. Men kan jeg bruke PSP til å styre PS3 og samtidig få skjermbildet fra PS3 vist på PSP? Jeg ønsker ikke å spille av media på min PSP hvis dere skjønner.

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Lurer på å kjøpe meg en PSP også. Men kan jeg bruke PSP til å styre PS3 og samtidig få skjermbildet fra PS3 vist på PSP? Jeg ønsker ikke å spille av media på min PSP hvis dere skjønner.

Det er ikke mulig per dags dato og å spille lyd ut fra ps3 når psp brukes som kontroll. Det resulterer i at lyden kommer ut av psp. Men dette har jeg hørt rykter om at kommer til og bli mulig i fremtiden.

Newcomer SGunders sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager om dette er sikkert skrevet om flere ganger, men tråden er litt lang å lese igjennom......

Jeg er fersk PS3 bruker og lurte på om noen kunne gi meg ett tips hva som er fordel eller annerledes om jeg installerer LINUX på PS3'en min? Hva kan jeg gjøre med maskinen kontra i dag uten LINUX?

Newcomer SGunders sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en annen ting......
    Hva er VOB konvertering av filene og hva er fordelen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SGunders
    Beklager om dette er sikkert skrevet om flere ganger, men tråden er litt lang å lese igjennom......

Jeg er fersk PS3 bruker og lurte på om noen kunne gi meg ett tips hva som er fordel eller annerledes om jeg installerer LINUX på PS3'en min? Hva kan jeg gjøre med maskinen kontra i dag uten LINUX?
    Dersom du installerer Linux, kan du velge mellom PS3 spill-operativsystemet (det som følger med som standard). Eller du kan starte Linux og da fungerer den som en dårlig PC med Linux. Linux på PS3 er både tregt og den utnytter ikke grafikk-mulighetene på PS3.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det planlagt software oppgraderinger til PS3 slik at vi som har investert i reciver som kan spille av DTS HD og Dolby True HD kan få testet disse formatene i sin fulle oppløsning isteden for å måtte godta at PS3 "nedskalerer" til vanlig DD eller DTS?
    Blir så irritert over alt klabb og babb med HDMI, forskjellige versioner og at noen ting er påkrevd mans andre ting (som HD lyd støtte) er optional osv.:evil:
    Er fristet til å kalle det hele villedende markedsføring!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Er det planlagt software oppgraderinger til PS3 slik at vi som har investert i reciver som kan spille av DTS HD og Dolby True HD kan få testet disse formatene i sin fulle oppløsning isteden for å måtte godta at PS3 "nedskalerer" til vanlig DD eller DTS?
    Nei, PS3s chipset gir visstnok ikke mulighet for bitstreaming av HD-lyd, så firmwareoppgraderinger vil ikke hjelpe. Det beste vi kan håpe på er en FW-oppdatering som gjør den i stand til å dekode DTS-HD MA.

Imidlertid får du TrueHD i sin fulle oppløsning fra PS3 som LPCM (dvs. signalene dekodes i PS3 i stedet for receiveren, og blir sendt som ferdig dekodede lydsignaler til receiveren), så du går ikke glipp av TrueHD (eller Uncompressed PCM for den saks skyld).

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Imidlertid får du TrueHD i sin fulle oppløsning fra PS3 som LPCM (dvs. signalene dekodes i PS3 i stedet for receiveren, og blir sendt som ferdig dekodede lydsignaler til receiveren), så du går ikke glipp av TrueHD (eller Uncompressed PCM for den saks skyld).
    Ja det har jeg testet, men jeg kunne tenke meg at min AVR-4308 gjorde selve prosseseringen, har lyst til å se True HD logoen lyse i displayet

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan trur dere denne Logitech diNovo Mini fungerer med PS3?
    syntes den ser spennende ut

http://www.logitech.com/index.cfm/ke.../3848&cl=no,no

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I speccen står det i alle fall: Dette produktet er kompatibelt med PLAYSTATION®3.

Så litt i minste laget ut, men det er heller ikke så ofte man trenger å taste så mye inn i nettleseren i PS3.

Side 150 av 250 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 220 230 240 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •