Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 146

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 146 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste
Viser resultater 2,901 til 2,920 av 4992
    Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Varm PS3?

Dette har også skjedd mange ganger på min brors. Det står åpent og i normal romtemperatur. Litt skuffende er det. Mulig dette blir fikset med de kommende PS3 med 55nm Cell prorsessorer.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    PS3 med 55nm Cell prorsessorer.
    Du mener vel 65nm mot den nåværende 90nm?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Dette har også skjedd mange ganger på min brors. Det står åpent og i normal romtemperatur. Litt skuffende er det. Mulig dette blir fikset med de kommende PS3 med 55nm Cell prorsessorer.
    Det hjelper vel ikke på en eksisterende maskin. Kjedelig å måtte kjøpe ny pga varmeproblemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du mener vel 65nm mot den nåværende 90nm?
    40GB leveres med 65nm.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Får du opp feilmelding.? For lite minne eller noe sånt....?

Youtube går bra med PS3, å laste ned divx går også bra...
    Jeg har ikke prøvd å steame divx.
    Ser ikke ut som den klarer og streame divx. Får bare opp ett lite utropstegn og en blank rute der filmen skal vises...
    Det kommer vel, eller er , en oppdatering som kan fikse det...
    Noen som vet noe om dette problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Viss jeg ikke tar helt feil, så må man ha en plugin for å kunne streame divx. Noe ps3 ikke har.
    Funker det og installere plugin på PS3?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sander
    Funker det og installere plugin på PS3?
    Vet ikke om PS3 browseren generelt støtter browser-plugins, men hvert enkelt plugin må også isåfall også støtte PS3 plattformen. Det er det nok ikke så mange som legger vekt på, da PS3 browseren ikke er så utbredt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sander
    Nettopp blitt den stolte eier av PS3! Kjempefornøyd!
    Meg god hjelp fra "Mozze" streamer jeg nå problemfritt fra pcen. Veldig bra miniguide han har laget!
    Til saken:
    Er på nettbrowseren til PS3, og går på en side som streamer divx. Dette funker ikke.. Noen grunn til dette? Noen program som kan løse det?
    Jeg har hørt atfølgende skal fungere. Rename url til blhblhblh.divx istedenfor det som står fra før. Dette fører til at ps3en vil laste ned filen lokalt til hd. Husker ikke hvilken side dette fungerte på igjen, men er jo verdt et forsøk på den siden du vil inn på

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    40GB leveres med 65nm.
    Ja, forsåvidt rett. Men det er en blanding av 65nm og 90nm teknologi i 40GB versjonen. Først i kommende versjoner vil vi få full 65nm teknologi.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! Problemstilling: I audio output settings menyen på PS3en så står linear PCM krysset ut på alle valgene (fra 44,1 - 192 kHz) i 2 kanals, men på 5 kanals er ikke de 2 høyeste valgene (176,4 og 192 kHz) haket av? Hvorfor ikke?? Er det ikke disse høyeste valgene som er det beste? Tenker da på når jeg ser BD med ukomrimert PCM-spor. Skal jeg hake av disse 2 valgene eller ikke? Og pluss, 176,4 og 192 kHz er uthevet i hvitt på alle valgene (både stereo og multi) hva betyr dette?? Kan jeg ikke spille av disse?

Edit: at de var hvite var visst bare en indikator for at jeg kunne endre på de, men spørsmålet om jeg skal hake av for 176,4 og 192 kHz på 5 kanals eller ikke består.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg haket av for 176,4 og 192 kHz satt på en BD med PCM-spor og satser på at ingenting blir ødelagt :-? Ved første lyttekast så innbiller jeg meg faktisk at lydbildet er forbedret, men om dette er den gode gamle placebo-effekten vites ikke ennå...

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettverk-problemer.
    Uten å måtte lese igjennom 146 sider, kan noen hjelpe meg med hvorfor nettverkett faller ut? Er veldig irriterende når jeg ligger å hører på musikk via PS3, så faller nettverket ut. Signalstyrken er 100%, men jeg har noe som heter NAT type3. å det sier meg lite, men det stod forklart at det vil bli noe begrenset.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Guide: Nat3 til Nat2

Vet ikke om det er derfor PS3'en din detter ut da, men det er verdt et forsøk. Omstillingen fra Nat 3 til Nat 2 innebærer at du åpner de nødvendige portene i routeren. Står forklart i linken.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Da har jeg haket av for 176,4 og 192 kHz satt på en BD med PCM-spor og satser på at ingenting blir ødelagt :-? Ved første lyttekast så innbiller jeg meg faktisk at lydbildet er forbedret, men om dette er den gode gamle placebo-effekten vites ikke ennå...
    Jeg vil tro at den ved bruk av PCM spor på en BD film, kun sender det direkte som det er, og ikke oppgraderer det til høyeste valg i listen.

De er der bare for å kunne brukes hvis original filmen har de.

For hvis du kun skal bruke den høyeste, så er det like greit å kun huke av den, da er det det du får, og intet annet.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre her som likte gameplayet på "Uncharted"?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

160 Gb PS3 på gang?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært greit hvis noen hadde giddet å legge inn i faq(første side) anbefalte innstillinger for bilde/lyd og div andre innstillinger..

Da hadde vi fått tråden til en mer teknisk og diskusjonstråd og sluppet alle spm om div innstillinger

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Nettverk-problemer.
    Uten å måtte lese igjennom 146 sider, kan noen hjelpe meg med hvorfor nettverkett faller ut? Er veldig irriterende når jeg ligger å hører på musikk via PS3, så faller nettverket ut. Signalstyrken er 100%, men jeg har noe som heter NAT type3. å det sier meg lite, men det stod forklart at det vil bli noe begrenset.

Sliter med samme problemet jeg også ved trådløs overføring. Jeg har derimot ingen problemer når jeg kobler den opp med kabel!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 og HDMI..igjen..

Ser det har vært en del tråder på PS3 og HDMI her tidligere, men fant ingen med samme problem som meg..så prøver her..
    Gikk til innkjøp av en NAD T175 forforsterker for en uke siden, slik at jeg skulle kunne benytte HDMI til både lyd og bilde til samme kilde;tidligere har jeg kjørt lyd via optisk og bilde via HDMI. Dette måtte jo være den ultimate løsning tenkte jeg. :-D
    Men når jeg nå skal spille, kan jeg ikke endre lydformat, det kommer bare opp "Direct" i NAD-displayet, og det eneste valget jeg har er "Stereo Downmix". Har endret dette i oppsettet til PS3, audio og video via HDMI.
    Kan dette bety at NADen kjører utgangspunktets signal direkte til forsterkere, og at jeg ikke kan endre noen signaler? Dette høres jo kanskje logisk ut,men..
    Når jeg kjører "Direct" har jeg lyd i frontene og i sidehøytalerne, men ikke på langt nær så spredt og fint lydbilde som når jeg kjørte med optisk..
    Må jeg kanskje bare innse at jeg har bæsja på leggen og kjøpt noe som viser seg å være "ubrukelig" etter mine ønsker, hvis det viser seg at jeg må gå over til optisk igjen..? Har snakka med forhandleren, men fikk ikke noe klart svar.. Håper noen har noen ideer.
    Mvh
    Jan Roger

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det mulig å spille av .mkv filer på PS3?

Side 146 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •