Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 141

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 141 av 250 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 ... SisteSiste
Viser resultater 2,801 til 2,820 av 4992
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis 80gb ikke blir bakoverkompitabel så kan man få MYE for 60gb'n sin. :-D

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vulcanus
    ja det er en meget god CD/SACD-spiller, du må nesten teste ut selv å høre hva du syns. Sett på upsampling,bitmapping 3 og ja du vill få hakeslepp.
    Funker dette via HDMI og? Eller bare via analog?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Hvis 80gb ikke blir bakoverkompitabel så kan man få MYE for 60gb'n sin. :-D
    80 Gb har samme tingene som 60 Gb har. Se her og scroll ned på retail configurations.

Jeg venter for min del på 80 Gb versjonen, nå som jeg likevel har ventet så lenge. Det ryktes at den kommer i mars.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er en meget god CD/SACD-spiller, du må nesten teste ut selv å høre hva du syns. Sett på upsampling,bitmapping 3 og ja du vill få hakeslepp.
    Jeg har ikke testet CD/SACD kvalitetene selv, men testet den som DVD spiller. Den imponerte dessverre ikke der.

Vil du si den matcher tilsvarende CD/SACD spillere i prisklassen?

Og er det så at de analoge utgangene ikke er standard plugger...?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Jeg har ikke testet CD/SACD kvalitetene selv, men testet den som DVD spiller. Den imponerte dessverre ikke der.

Vil du si den matcher tilsvarende CD/SACD spillere i prisklassen?

Og er det så at de analoge utgangene ikke er standard plugger...?

tja vanskelig å si, CAMBRIDGE 640H koster jo 8000 ,- kan fint sammenlignes med den. Nå bruker jeg ekstern DAC fra electrompaniet, så jeg slipper de analoge utgangene Stort minus for min del er viftestøyen ellers er jeg meget fornøyd med PS3 som CD/SACD spiller . Men enkleste er jo bare å teste ut, så finner man om man liker den som spiller eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Funker dette via HDMI og? Eller bare via analog?
    ja funker over HDMI

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Luciferen
    Skulle gjerne hatt en sonefri blu-ray ja. lurer på hva som er tankegangen bak soneinndelingen på blu-ray. Jeg som forbruker har jo ingen fordel med det.
    Tankegangen bak sonedelingen på BD er akuratt lik som på DVD.

Filmene slippes som regel først i USA (Hollywood-filmer da). Når de er ferdige på kino over der, så sendes kopiene til resten av verden (for å spare penger), og de lanseres her. Dette kan av og til ta tid.

I f.eks. Europa, så er det ikke de samme selskapene som eier rettighetene til filmene som i USA. Ett eksempel er i Terminator 2. I USA så eier Liongate rettighetene, mens Studio Canal eier de i frankrike. Fox sine filmer blir f.eks. gitt ut av SF i Skandinavia.

Når kinofilmen tidvis kommer måneder etter hver hjemme, så skjer det samme med DVD/BD utgivelsene. Hvis da USA BD tittelene ikke hadde vært sonesperret, så ville rettighets eierene i Europa tapt en del penger på all importen som ville skjedd. Det hender at filmene kommer på DVD/BD før kino premieren her hjemme. Hvem gidder å gå på kino og se filmen når man kan se den før og bedre hjemme?

Så sonesperring er for at alle skal kunne tjene sine penger som før. Vi får håpe at Warner synts sonefriheten de har hatt på HD DVD, BD og DVD har fungert fint, og fortsetter med dette når de kun gir ut på BD etter hvert.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær oppmerksom på at 40Gb versjonen som selger nå IKKE støtter SACD hvis det er et poeng ved kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Tankegangen bak sonedelingen på BD er akuratt lik som på DVD.

Filmene slippes som regel først i USA (Hollywood-filmer da). Når de er ferdige på kino over der, så sendes kopiene til resten av verden (for å spare penger), og de lanseres her. Dette kan av og til ta tid.

I f.eks. Europa, så er det ikke de samme selskapene som eier rettighetene til filmene som i USA. Ett eksempel er i Terminator 2. I USA så eier Liongate rettighetene, mens Studio Canal eier de i frankrike. Fox sine filmer blir f.eks. gitt ut av SF i Skandinavia.

Når kinofilmen tidvis kommer måneder etter hver hjemme, så skjer det samme med DVD/BD utgivelsene. Hvis da USA BD tittelene ikke hadde vært sonesperret, så ville rettighets eierene i Europa tapt en del penger på all importen som ville skjedd. Det hender at filmene kommer på DVD/BD før kino premieren her hjemme. Hvem gidder å gå på kino og se filmen når man kan se den før og bedre hjemme?

Så sonesperring er for at alle skal kunne tjene sine penger som før. Vi får håpe at Warner synts sonefriheten de har hatt på HD DVD, BD og DVD har fungert fint, og fortsetter med dette når de kun gir ut på BD etter hvert.
    Fokuset er på å bevare bransjens struktur fremfor forbrukerenes interesser. Jeg ser ingen fordeler med sonesperrer for forbrukerene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Fokuset er på å bevare bransjens struktur fremfor forbrukerenes interesser. Jeg ser ingen fordeler med sonesperrer for forbrukerene.
    Det er helt rett. Med sonesperre så må de som ikke ønsker å handle spiller fra USA for å få billige og stort utvalg av filmer, handle dyre filmer med enda ett relativt dårlig utvalg.

Ønsker ikke folk å handle filmer fra USA, så gjør de det nok ikke fra England eller Australia heller (større utvalt de to stedene). Da er det elkjøp og andre video sjapper som gjelder, og de tar fortsatt blodpriser for varene. Det er vel for dyrt å være HD avhengig i Norge uten internett shoppin i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er helt rett. Med sonesperre så må de som ikke ønsker å handle spiller fra USA for å få billige og stort utvalg av filmer, handle dyre filmer med enda ett relativt dårlig utvalg.

Ønsker ikke folk å handle filmer fra USA, så gjør de det nok ikke fra England eller Australia heller (større utvalt de to stedene). Da er det elkjøp og andre video sjapper som gjelder, og de tar fortsatt blodpriser for varene. Det er vel for dyrt å være HD avhengig i Norge uten internett shoppin i dag.
    Dette er desverre alt for sant. Er derfor glad jeg bestilte min ps3 fra Usa, slik at jeg kan bestille BD derfra, uten å måtte tenke på om den er sonefri eller ikke. Er som regel ganske stor forskjell på prisene der og her på BD filmer.

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har betalt 199.- for alle min BD-filmer...er dette så dyrt da?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til kr. 100 - 170 så blir det jo litt dyrt i lengden...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Dette er jeg meget interessert i å få vite, vurderer å kjøpe nå, men 60GB versjonen er kun mulig å oppdrive fra amazon etc. for ca. 3400,- er det toll på varer fra amazon er det jo liten vits da det blir minst like dyrt som her.
    Ikke bare blir det dyrt, men også meningsløst. Den er ikke sonefri på PS2-spill, så med mindre du sitter på en stor bunke amerikanske titler er det ganske fåfengt å bestille fra USA.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Ikke bare blir det dyrt, men også meningsløst. Den er ikke sonefri på PS2-spill, så med mindre du sitter på en stor bunke amerikanske titler er det ganske fåfengt å bestille fra USA.
    Er det så viktig med bakoverkompatibilitet da? Har selv amerikansk PS3, og har ikke vurdert å spille PS2-spill etter at jeg fikk den... PS3-spillene er sonefrie,så dem er det ingen problemer med, og filmutvalget er større og billigere enn her hjemme.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom bakoverkompatibilitet ikke er viktig er det jo ingen grunn til å kjøpe noe annet enn den lokale 40 GB-varianten.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor noen spill er markert med soner? Kjøpte Ratchet & Clank fra USA og på cover og disc er det trykt på en globus med et ett-tall. Mens FIFA08 og Uncharted handlet i Norge har globusmerke med to-tall. Funker jo uansett i min Elprice PS3, men ble uansett litt betenkt; sitter Sony med planer om å innføre soner eller har det vært lagt opp til soner og Sony har forkastet ideen?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Noen som vet hvorfor noen spill er markert med soner? Kjøpte Ratchet & Clank fra USA og på cover og disc er det trykt på en globus med et ett-tall. Mens FIFA08 og Uncharted handlet i Norge har globusmerke med to-tall. Funker jo uansett i min Elprice PS3, men ble uansett litt betenkt; sitter Sony med planer om å innføre soner eller har det vært lagt opp til soner og Sony har forkastet ideen?
    Det kan være flere grunner. De kan bare ha brukt de samme coverene som PS2 utgavene, og glemt å fjerne sonemerkingen.

Ellers så har de glemt å fjerne det selv om de ikke trengs, kanskje for å få forbrukeren til å tro at det er sonesperre, og kun handle lokalt.

Liongate brukte en tid Sone 1 merking på sine BD filmer, som da skulle vært merket Sone A. Ikke alle for med seg alt.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd oppskalering med PS3'n. Pirates of the carribean (2) så utrolig bra ut, må jeg meddele.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det kommer en oppgradering en gang i fremtiden som gjør at ps3 kan sende dolby true hd og DTS HD MA som bitstream over hdmi?

Side 141 av 250 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •