Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 134

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 134 av 250 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste
Viser resultater 2,661 til 2,680 av 4992
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    CES 2008: Sony Confirms In-Game XMB Sometime in ’08

Sony’s gaming division might have a small showing at this year’s CES, but that isn’t keep Paul Purdy from dropping some big PS3 news: in-game Xross Media Bar (XMB) access is confirmed for 2008. When pressed for a specific timeframe, the Sony rep simply relayed that Sony’s focus at CES is on hardware.

For those not aware, the PS3’s operating system is unavailable while in games. This prevents the use of custom soundtracks or messenging while a game is active, and since the Xbox 360 offers its users both while in-game, PS3 owners have been justifiably frustrated.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Såvidt jeg husker var det ingen som hadde DTS HD-dekoding da PS3 ble utgitt, fordi det ikke var "klart". Men nå når andre har det, bør PS3 få det - gjennom en FW-oppdatering - ganske raskt.
    Men det begynner å ta tid. Det er jo lenge siden Sony sa at de jobbet med saken. Tror nok ikke DTS har noe i mot å selge en lisens, det er vel det de lever av.

Og det er like greit at den ikke har noe DTS merke, jo ferre slike merker på frontene til ting, jo bedre. Begynner å bli lei av å se receivere som nesten har fronten fylt opp av merker for hauger av forskjellige ting man "aldri" bruker. Synd slike ting ikke er klistert på.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Så hvor er DTS dekoding da, hvis den er så kraftig?
    Fordi den er så billig!

Sony lar den ikke få lov før det er MA er vanlig på de fleste standalone spillere....

Hvorfor det da? For å selge flere egen bokser og ikke irritere de andre i BR alliansen mer enn de gjør med den prisen og ytelsen PS3 har per i dag.

Det er sunn forrentingssikk at de kuleste featurene legges inn på de dyreste produktene først og så først senere slippe det på billigere produkter etterhver når en har solgt så mange dyre produkter som en kan.

Det som er synn nå når HD krigen er over er vel at det kommer til å ta lenger tid fordi prispresseren PS3 ikke er så akkutt nødvendig for å vinne krigen.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    CES 2008: Sony Confirms In-Game XMB Sometime in ’08

Sony’s gaming division might have a small showing at this year’s CES, but that isn’t keep Paul Purdy from dropping some big PS3 news: in-game Xross Media Bar (XMB) access is confirmed for 2008. When pressed for a specific timeframe, the Sony rep simply relayed that Sony’s focus at CES is on hardware.

For those not aware, the PS3’s operating system is unavailable while in games. This prevents the use of custom soundtracks or messenging while a game is active, and since the Xbox 360 offers its users both while in-game, PS3 owners have been justifiably frustrated.
    Endelig på rett spor...

Blir fett med XMB under spilling. Savner det å kunne sette på skikkelig god-rock/metal under skuddveksling mot gærne "Al-Asad" terrorister og russere i Call of Duty 4! :-D

Vil også sette pris på om de kan få til at kopiering kan skje i bakgrunn, f.eks fra usb-pinne eller over nettverk, slik som man kan gjøre med nedlasting. Det hadde vært greit. Og forbedret WMV støtte, men ellers er alt som det skal være. Bortsett fra DTS Master

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter selv på BD50, for å kunne velge selv, det er billigere for meg å handle den, enn ny forsterker.
    Nå falt jeg fra igjen. Kjøper man BD50 da ligger prosesseringen av DTS HD MA i spilleren, men lyden må vel sendes som bitstream til forsterkeren som igjen da må ha HDMI 1.3 for å spille av ? Eller kan BD50 sende DTS HD MA som PCM ? Min forsterker har bare HDMI 1.1

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Nå falt jeg fra igjen. Kjøper man BD50 da ligger prosesseringen av DTS HD MA i spilleren, men lyden må vel sendes som bitstream til forsterkeren som igjen da må ha HDMI 1.3 for å spille av ? Eller kan BD50 sende DTS HD MA som PCM ? Min forsterker har bare HDMI 1.1
    Når spilleren kan dekode DTS HD MA sender den resultatet som PCM, og det holder med HDMI 1.1. Det er for å sende DTS HD MA som bitstream man trenger HDMI 1.3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Når spilleren kan dekode DTS HD MA sender den resultatet som PCM, og det holder med HDMI 1.1. Det er for å sende DTS HD MA som bitstream man trenger HDMI 1.3.
    Hvis dette stemmer slipper jeg å bytte forsterker :-D
    Men er det forskjell på lyden å sende:

- DTS HD MA - Bitstream - amp som har HDMI 1.3
    - DTS HD MA - PCM - amp som har HDMI 1.1

?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Hvis dette stemmer slipper jeg å bytte forsterker :-D
    Men er det forskjell på lyden å sende:

- DTS HD MA - Bitstream - amp som har HDMI 1.3
    - DTS HD MA - PCM - amp som har HDMI 1.1
    Tja. I teorien er det ikke det, et digitalt signal er et digitalt signal, og kan bare dekodes på en måte. Imidlertid kan annen prosessering spille inn, og gi tilsynelatende forskjeller avhengig av om det dekodes i spiller eller receiver.

Jeg opplever f.eks. forskjell med Doby Digital:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...d-enn-pcm.html

En (fremtidig) fordel med dekoding i spiller er at spillerern kan mikse filmlyden med f.eks. et nedlastet kommentarspor og så sende dette som PCM. Det går ikke med bitstream.

Jeg kjøpte bevisst Denon 2807 fremfor 2808 for å spare noen kroner siden jeg er tilhenger av å la spiller dekode.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utenom det siste innlegget så sporer vel dere litt av gutter...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Tja. I teorien er det ikke det, et digitalt signal er et digitalt signal, og kan bare dekodes på en måte. Imidlertid kan annen prosessering spille inn, og gi tilsynelatende forskjeller avhengig av om det dekodes i spiller eller receiver.

Jeg opplever f.eks. forskjell med Doby Digital:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...d-enn-pcm.html
    Les denne artikkelen, den er ganske opplysende mht tapsfritt og ukomprimert lyd. High-Def FAQ: Uncompressed vs. Lossless Audio | High-Def Digest

Dekomprimering software eller HW skal teoretisk være 100% identisk. Dvs at PS3 ikke skal kunne gi noe annet signal til reciever enn hva f.eks en BD50 vil gjøre.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Microsoft Ratt og pedaler på PS3? Jeg testet med mitt, men fikk det ike til å fungere. En må kansje har utstyr som er spesifisert for PS3?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

filsystem

Noen som har opplevd dette før?
    Er feilmelding som dukker opp med en gang ps3'en skrus på.

"Harddiskens filsystem er ødelagt og vil bli installert på nytt.

(ok)"

Så kjører du re install og så får du samme feilmelding opp igjen.
    Første tanke er vel at det er hardisken som har streiket.

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Mozze]Les denne artikkelen, den er ganske opplysende mht tapsfritt og ukomprimert lyd. High-Def FAQ: Uncompressed vs. Lossless Audio | High-Def Digest

Bra link!

Gav ett veldig godt svar på forskjellen mellom de nye lydformatene:grin:

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Noen som har prøvd Microsoft Ratt og pedaler på PS3? Jeg testet med mitt, men fikk det ike til å fungere. En må kansje har utstyr som er spesifisert for PS3?
    Mener å ha lest at noen har brukt Logitech sin MOMO latt, og det funket fint.

Det er vel mer opp til spillene tror jeg?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det kommer et nytt ratt og pedalsett til Gran Turismo 5, spesielt når den har fått ny fantastisk "inni-bilen" modus. :grin:

GT5: Prologue kommer til det norske markedet snart, så får vi se fullversjonen av GT5 til høsten. Det blir rått! Men nå er jo GT serien kjent for utsettelser....

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony has apparently been able to slash the production cost of its PlayStation 3 in half. More specifically, it was noted that the firm has been able to "shrink the PS3's chips and tweak its design," which aided in getting the cost per machine "to around $400 now, from above $800 just before it went on sale in November 2006." According to Nikko Citigroup's Kota Ezawa, the biggest culprit for such an improvement is the "reduction in the parts count." Still, we wouldn't get our hopes up for yet another price cut just yet, but at least things are moving in the right direction.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel folkens, håper dere bærer over med meg. Prøvde å finne svar på første innlegget, men fikk ikke alt.

I slutten av måneden vanker det bonus fra jobb, og da blir det nok en PS3 på meg. Så er spørsmålet: Hvilken PS3 er mest fornuftig å gå for? Ser folk kjøper tre utgaver, med 40, 60 og 80 GB harddisk. Sistnevnte er kanskje bare for statene? Ønsker en europeisk utgave.

Hva er forskjellene mellom disse utgavene?

Hvilke filmer og spill regnes for å være det ypperste innen BD for tiden?

Kort sagt: Hvilken og hva ønsker jeg å kjøpe?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig får du bare tak i 40 GB-utgaven her. 60 GB har gått ut av produksjon, og 80 GB har ikke kommet ut her (og er heller ikke annonsert). Forskjellene, bortsett fra lagringsplass, er at 40 GB mangler følgende:

- Kortlesere (SD, MS, CF)
    - 2 USB porter (de andre modellene har fire)
    - Bakoverkompatibilitet med PS2 (alle modellene spiller PS1-spill, dog)

Når det gjelder spill avhenger det helt av hvilke sjangre du liker. Nytter ikke å anbefale strategispill til en som vil kjøre snowboard.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest at noen har brukt Logitech sin MOMO latt, og det funket fint.

Det er vel mer opp til spillene tror jeg?
    '

Jeg bruker Logitech Driving Force for PS2 og det fungerer utmerket på Colin McRae "DIRT" på PS3
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Mest sannsynlig får du bare tak i 40 GB-utgaven her. 60 GB har gått ut av produksjon, og 80 GB har ikke kommet ut her (og er heller ikke annonsert). Forskjellene, bortsett fra lagringsplass, er at 40 GB mangler følgende:

- Kortlesere (SD, MS, CF)
    - 2 USB porter (de andre modellene har fire)
    - Bakoverkompatibilitet med PS2 (alle modellene spiller PS1-spill, dog)

Når det gjelder spill avhenger det helt av hvilke sjangre du liker. Nytter ikke å anbefale strategispill til en som vil kjøre snowboard.
    Takker!
    Kjedelig at 60 GB var gått ut av produksjon, siden den ser ut til å være best. Men har og skjønt det sånn at 40 GB er noe mer stille..? Stor bonus i så fall.

Jeg er ganske altetende ang spill, liker de fleste sjangere. Men sånn med en gang kunne jeg gjerne tenkt meg et fett bilspill. Har Dirt på pc'en her, det er rimelig bra. Har testet litt Motorstorm på PS3, det var ikke allverdens syntes jeg, men spilte ikke lenge.

Side 134 av 250 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •