Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 133

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 133 av 250 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste
Viser resultater 2,641 til 2,660 av 4992
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    DTS Core sendes som PCM. Dette er samme lydsporet som man får om det hadde vært en ordinær DVD-film (SD). Dette er bare en liten prosentandel av det fulloppløste formatet.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Dette er samme lydsporet som man får om det hadde vært en ordinær DVD-film (SD).
    Jepp. DTS Core tilsvarer det beste du får fra DVD, DTS med 1536 kbit/s. På DVD finnes det dog også DTS med 768 kbit/s.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    For n'te gang, du får ikke DTS HD MA fra PS3 i skrivende stund, verken som bitstrøm eller PCM. Du får DTS Core 1.5 Mbit, som ikke er tapsfritt.
    Lydsporet til Die Hard 4 er kun DTS HD
    Så lenge man da har en reciver som takler multikanals PCM,vil han da få utnyttet fullt ut dette lydsporet..
    Dette blir da omgjort til ukomprimert Pcm,derfor føler han sikkert at han får et knallbra lydspor.

Er bare Dts Master Hd PL 3 forsatt ikke støtter,så filmer KUN med dette lydsporet(en del fox filmer) for man ikke utnyttet hd lyden

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Lydsporet til Die Hard 4 er kun DTS HD
    Så lenge man da har en reciver som takler multikanals PCM,vil han da få utnyttet fullt ut dette lydsporet..
    NEI, fordi PS3 verken dekoder DTS HD, eller sender det ut som bitstream. Det OMGJØRES til DTS core = standard DTS-lyd, som sendes som PCM til receiveren.

Dette blir da omgjort til ukomprimert Pcm,derfor føler han sikkert at han får et knallbra lydspor.
    NEI, se over. Det blir omgjort til standard DTS-lyd i PCM-format.

Er bare Dts Master Hd PL 3 forsatt ikke støtter,så filmer KUN med dette lydsporet(en del fox filmer) for man ikke utnyttet hd lyden
    Her er jeg litt usikker. Jeg vet faktisk ikke hva PS3 gjør med DD+, men antar den blir dekodet med riktig bitrate (dvs. ikke nedgradert, slik DTS HD blir) og sendt som PCM. Antakelsen er basert på at PS3 kan dekode TrueHD, og da er det ingen grunn til at den ikke skal kunne dekode DD+.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller skrives DTS MASTER HD kun som DTS HD bak på coverne??

Syntes at det er rimelig dårlig merking på div Blu-ray filmer...
    Betyr et Pcm lydspor at det alltid da er ukomprimert Pcm?
    Noen titler står det spesifisert at det er et ukomprimert Pcm lydspor,andre steder står det bare PCM 5.1
    Dolby Digital/Dts= De vanlige lydsporene vi er vant med fra dvd?

Håper noen kan legge i faq fasiten på dette ved alle lydsporene,da slipper vi alle spm om dette temaet og all grublingen selv

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Betyr et Pcm lydspor at det alltid da er ukomprimert Pcm?
    Ja. Forskjellen mellom TrueHD, DTS HD og (ukomprimert) PCM er ikke lydkvaliteten, men "miksingen".

Dolby Digital/Dts= De vanlige lydsporene vi er vant med fra dvd?
    Ja.

Håper noen kan legge i faq fasiten på dette ved alle lydsporene,da slipper vi alle spm om dette temaet og all grublingen selv
    Enig :-)

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder DTS Core 1536 kbps og DD 640 kbps (regnes vel ikke som plus) så kan dette sendes som bitstream hvis du liker at recieveren gjør jobben. Bare velg Bitstream i BD/Dvd lydmenyen, eller gå på trekant menyen og velg AV valg under avspilling og vips så står det DTS i displayet på recieveren, men det går ikke lengre enn det...

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av dakjos

Ja.
    DTS HD er ikke nødvendigvis DTS HD Master. Vi har jo også DTS HD High Resolution som IKKE er tapsfritt, (opptil 6 Mbit/s på Blu-ray).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på coveret til Die Hard 4 nå. Der står det Language:
    English 5.1 DTS HD
    Litt lenger ned på coveret er det en logo for Dolby digital og en logo for DTS-HD og rett under DTS-HD logo'n står det Master Audio.

En av årsakene til at jeg vil ha avklart dette er om jeg trenger å invistere i ny amp. Har Pioneer med HDMI og den klarer jeg å få HD-lyd på med de filmene som har Ukomprimert PCM, men ampen har ikke DTS HD Master Audio eller Dolby Digital TrueHD. Så jeg regner med å invistere i en REG A Stand-alone spiller og en Pioneer SVX LX60. Da skulle jeg være rimelig godt dekket. (og så kjøper jeg alle fox filmene jeg vil ha i Region A på Amazon)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og JA, PS3 støtter 7.1 PCM

Hvis du ikke har en film med dette enda, sjekk ut Uncharted. Det har et fantastisk spenstig PCM 7.1 spor. Det har faktisk PCM 5.1, DTS 5.1, PCM 2.0, Dolby Sorround 2.0, Dolby Pro-Logic II og Dolby Digital 5.1 så valgmulighetene er store når man har 25/50 gb til rådighet! :-D

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Norske/Europeiske BD utgiverene er forferdelig dårlig på merking. Det hender de kun skriver DTS HD, mens det er DTS Master HD. Jeg tror ikke de helt skjønner forskjellen. Mest sannsynlig så har de bare brukt lydsporet fra USA, og da er det Master.

Når det kommer til forvirringen rundt DTS Core. DTS Master HD og DTS HD blir ikke omgjort til Core, for så å bli omgjort til PCM. DTS Core er ett 1.5 Mbps lydspor som ligger inni Master HD og HD. De sistnevnte legger til ekstra informasjon når man kan dekode disse.

DTS Core tilsvarer nesten DTS på DVD. Dvs. de ekstremt få utgavene som har 1.5 Mbps. For å kjenne igjen disse utgavene, så har de som regel kun ett stereo Dolby Digital spor fordi plassen på DVD ikke tillater mer. Som regel har det blitt brukt 768 Kbps oppløsning. Av alle mine DVDer, så har jeg kun 1 med DTS i 1.5 Mbps, og det er "Dances with Wolves", 2 disc utgaven hvor filmen er delt i 2 for å få plass til godt bilde og lyd. Det er vel kanskje også disken som har best lyd på DVD hos meg. Merker stor forskjell fra den til Director's Cut utgaven med kun DD 5.1.

Men tilbake til saken. PS3 greier som sakt på ingen måte å untytte mere enn DTS Core, og da er det egentlig det samme om den sendes via HDMI som bitstream eller PCM, eller via optisk med bitstream (1.5 Mbps er maks for den).

Men uansett, har man en HDMI forsterker, så la PS3 stå til PCM lyd valg via PCM.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    på forskjellen på DTS HD MA og det jeg fikk som var DTS HD konvertert til PCM. Lener mot å kjøpe Stand-alone REG A spiller... Noen som har noen anbefalinger ? Panasonic BD30 eller BD50 (som ikke er ute enda) vurderes. Ikke interesert i profil-fjas.
    Jeg venter selv på BD50, for å kunne velge selv, det er billigere for meg å handle den, enn ny forsterker.

Sitat Opprinnelig postet av Vulcanus
    hvorfor så viktig med bitstream? PS3 er jo mye kraftigere og bedre signalbehandler enn de chipene som finnes i forskjellige AV forsterkerene.
    Unnskyld meg men, for noe piss. De chipene som brukes i receiverene er spesial laget for å ta seg av den ene oppgaven, de har egne chiper for DTS, og egne for Dolby. Personlig så vil jeg alltid foretrekke hardware dekoding fremfor Software. Eneste forskjellen vil nok være oppgraderings mulighetene. Men i dag så er DTS HD og True HD spesisfikasjonene spikret, og det kommer ingen forandringer på de. Og neste gange de eventuelt kommer med nye utgaver, så vil man sikkert ha PS4 eller 5 i stedet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå må vi ikke glemme at PS3 er en fantastisk spill maskin da, og 2008 blir nok året til PS3. Greit, den har 1 stor mangel på BR siden, men ellers er den fantastisk! Vi kan jo ikke forvente all verden fra en SPILL maskin. 2008 er Gran Turismo 5, GTA4, MGS4 og mange andre fantastiske spill. For meg blir Gran Turismo 5 det store, ingen over, ingen ved siden!

Men vi får ha troa og håpe på en DTS master oppdatering i løpet av 2008....

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Når det gjelder DTS Core 1536 kbps og DD 640 kbps (regnes vel ikke som plus) så kan dette sendes som bitstream hvis du liker at recieveren gjør jobben. Bare velg Bitstream i BD/Dvd lydmenyen, eller gå på trekant menyen og velg AV valg under avspilling og vips så står det DTS i displayet på recieveren, men det går ikke lengre enn det...
    Og det morsomme er at når jeg gjør dette opp mot min Yamaha rx-v1800 så hører jeg stor forskjell. Mye bedre med bitstream, så det er veldig synd at Sony ikke får ut fingeren slik at vi får HD formatene på samme måte!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg venter selv på BD50, for å kunne velge selv, det er billigere for meg å handle den, enn ny forsterker.

Unnskyld meg men, for noe piss. De chipene som brukes i receiverene er spesial laget for å ta seg av den ene oppgaven, de har egne chiper for DTS, og egne for Dolby. Personlig så vil jeg alltid foretrekke hardware dekoding fremfor Software. Eneste forskjellen vil nok være oppgraderings mulighetene. Men i dag så er DTS HD og True HD spesisfikasjonene spikret, og det kommer ingen forandringer på de. Og neste gange de eventuelt kommer med nye utgaver, så vil man sikkert ha PS4 eller 5 i stedet.
    Mulig du har mer peil enn Sony ingeniørene , men de sier følgende :

"The reason for that is simple. Although the analog output quality of the PS3 is very high, it really can't win against AV amps costing thousands of dollars. Where we can compete in is the processing power of the Cell. So we concentrated of passing good PCM data to the amps through HDMI.
    PS3 cell processor is a lot better than the chips found in AV amps, so we figured we will do all the processing on the PS3, and pass the result to the amps, getting much higher quality. Ofcourse, the only connection that can pass sound data at that quality turned out to be HDMI."

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva dem sier og hva som er fakta er vel noe som er utenfor vår kontroll. Jeg sier ikke at det ikke kan være sant, men det hadde vært merkelig om dem sa noe annet.

Synsing: Sony er dessuten værstingen på kopibeskyttelse, og kanskje det er noe politisk inne i bildet her også. Edit: Stryk siste kommentar, da det sikkert hadde vært tilfelle for dekoding av Dolby også.

Forøvrig er jeg enig i at dette er en fabelaktig spillmaskin. Jeg har mine fire-femhundre mil bak rattet i Colin McRae DIRT

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Og det morsomme er at når jeg gjør dette opp mot min Yamaha rx-v1800 så hører jeg stor forskjell. Mye bedre med bitstream, så det er veldig synd at Sony ikke får ut fingeren slik at vi får HD formatene på samme måte!
    Jeg har samme erfaring med PS3 og Dolby Digital (Transformers DVD). Lyden opplevdes som bedre når jeg sendte bitstream til en Denon 2807 enn når jeg lot PS3 dekode og sende PCM. Det er mulig forskjellen primært lå i ulikt nivå, jeg har ikke tatt meg tid til å måle eventuelle nivåforskjeller, men det var hørbar forskjell.

Er en tråd om det her:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...d-enn-pcm.html

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du har mer peil enn Sony ingeniørene , men de sier følgende :

"The reason for that is simple. Although the analog output quality of the PS3 is very high, it really can't win against AV amps costing thousands of dollars. Where we can compete in is the processing power of the Cell. So we concentrated of passing good PCM data to the amps through HDMI.
    PS3 cell processor is a lot better than the chips found in AV amps, so we figured we will do all the processing on the PS3, and pass the result to the amps, getting much higher quality. Ofcourse, the only connection that can pass sound data at that quality turned out to be HDMI."
    Så hvor er DTS dekoding da, hvis den er så kraftig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Så hvor er DTS dekoding da, hvis den er så kraftig?
    mulig det har noen med lisens eller noe vet ikke, ser jo også at PS3 ikke har DTS Master HD logoen . Men håper selvfølgelig vi får det som en bonus etterhvert.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig det har noen med lisens eller noe vet ikke, ser jo også at PS3 ikke har DTS Master HD logoen . Men håper selvfølgelig vi får det som en bonus etterhvert.
    Såvidt jeg husker var det ingen som hadde DTS HD-dekoding da PS3 ble utgitt, fordi det ikke var "klart". Men nå når andre har det, bør PS3 få det - gjennom en FW-oppdatering - ganske raskt.

Side 133 av 250 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •