Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 132

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 132 av 250 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 ... SisteSiste
Viser resultater 2,621 til 2,640 av 4992
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Men PS3 klarer vel ikke å sende Dolby Digital TrueHD hvis jeg forstår det rett.
    Jo, den kan det, dekodet internt og sendt som LPCM.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du må huske å gå inn i PS3's innstillinger og huke av for hvilke lydformater reciever takler. Kanskje du ikke har huket av for 5.1 PCM?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Men du må huske å gå inn i PS3's innstillinger og huke av for hvilke lydformater reciever takler. Kanskje du ikke har huket av for 5.1 PCM?
    Meg det ?
    Alt som har 5.1 er huket av. Det som er av 7.1 er ikke det siden det er bare 5.1 oppsett jeg kjører

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer den endelig...

Nettavisen: Spillmagasinet

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Kinoen min eller hva den er god for er ikke poenget - for det kan sikkert diskuteres!

Det jeg mener er at man med helt normalt utstyr (ikke de originale TV-høyttalerne selvfølgelig) vil høre forskjell på HD-lyd kontra lossy. DD i 5 kanaler tilsvarer mp3 i ca 64kb. DTS er noe bedre, men er fortsatt ikke bra nok. HD-lyd er lossless, like bra som original CD-kvalitet.
    Helt enig. Hører selv stor forskjell på HD lyd og ikke på mitt adskillig billigere anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Jo, den kan det, dekodet internt og sendt som LPCM.
    Jeg har huket av i PS3 for de forskjellige lyd-formatene og på ampen min bruker jeg Auto-surround og den viser PCM når jeg spilte av Die Hard 4. Vil det da si at jeg får Dolby Digital TrueHD ? Og da faktisk får HD lyd ? Hva ville være forskjellen hvis jeg hadde en amp som støttet Dolby Digital TrueHD ?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har huket av i PS3 for de forskjellige lyd-formatene og på ampen min bruker jeg Auto-surround og den viser PCM når jeg spilte av Die Hard 4. Vil det da si at jeg får Dolby Digital TrueHD ? Og da faktisk får HD lyd ? Hva ville være forskjellen hvis jeg hadde en amp som støttet Dolby Digital TrueHD ?
    Hvis du har koblet PS3 til Receiver med HDMI og sender ut som PCM, så får du lossless HD-lyd fra DD TrueHD, ja.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer angående DTS HDM-støtte:

"I spoke to the people at DTS today at CES regarding an update to permit decoding of DTS MA for the PS3. I was told that Sony and DTS are working on it and it could come with other things in a future firmware update."

"According to some insider Sony won't release features on PS3 not available on a SAL player."

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør Sony komme med en Stand Alone snarest, ellers blir Pioneer litt rikere i nærmeste fremtid. Hadde jeg bare hatt en dato eller kvartal å forholde meg til kunne jeg holdt ut, men dette ser mørkt ut for min del ...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAL player ?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør Sony komme med en Stand Alone snarest, ellers blir Pioneer litt rikere i nærmeste fremtid. Hadde jeg bare hatt en dato eller kvartal å forholde meg til kunne jeg holdt ut, men dette ser mørkt ut for min del ...
    Ikke før i andre del av 2008

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fint

Da kan jeg kjøpe Pioneer BDP-LX70A med god samvittighet

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Die Hard 4 er en Fox tittel så regner jeg med at denne har DTS Master HD, og da få du ikke True HD.

Når du velger DTS, så dekoder PS3 dette til PCM, som du da får.

Når du velger ett True HD spor, så gjør PS3 dette om til PCM, og du får ett bedre PCM lydspor enn du gjorde når DTS ble omgjort, fordi True HD i utgangspunktet er bedre.

DTS til PCM er fortsatt ikke HD lyd.

Har du en forsterker som støtter dekoding av DTS Master HD og Dolby True HD, så vil ikke dette hjelpe noenting så lenge du bruker PS3. Denne må kunne sende de to formatene som bitstream for at forsterkeren skal utnytte dem. Uansett så er man like langt med PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, vi har forskjellige meninger, og det er jo greit. Noen bryr seg kun om bilde, andre bryr seg kun om lyd, og noen vektlegger begge deler like mye. Jeg tilhører sistnevnte kategori, og jeg mener man ikke kan plassere seg i kategorien "full HD" før man har alt på plass. Med PS3 mangler man noe, nemlig DTS-HD Master Audio. Etter min mening er det like ille som om PS3 kun hadde sendt ut 720p på bildesiden.
    Nå mangler vel også PS3 DTS-HD Master Audio logoen , så mulig det aldri kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Siden Die Hard 4 er en Fox tittel så regner jeg med at denne har DTS Master HD, og da få du ikke True HD.

Når du velger ett True HD spor, så gjør PS3 dette om til PCM, og du får ett bedre PCM lydspor enn du gjorde når DTS ble omgjort, fordi True HD i utgangspunktet er bedre.

Har du en forsterker som støtter dekoding av DTS Master HD og Dolby True HD, så vil ikke dette hjelpe noenting så lenge du bruker PS3. Denne må kunne sende de to formatene som bitstream for at forsterkeren skal utnytte dem. Uansett så er man like langt med PS3.
    hvorfor så viktig med bitstream? PS3 er jo mye kraftigere og bedre signalbehandler enn de chipene som finnes i forskjellige AV forsterkerene.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mer kjennskap til akkurat dette? Det er vel ikke mye prosessorkraft som skal til for å dekode et audiosignal, selv om det er syv kanaler pluss LFE? Jeg spør fordi jeg ikke vet, og ikke for å være frekk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka nettopp coveret på Die Hard 4 og der står det English 5.1 DTS HD.
    Så det betyr da at lyden jeg fikk var DTS HD MA konvertert til PCM.
    Så hvis jeg forstår dette riktig så vil det beste være i rekkefølge:
    DTS HD MA (som da er optimalt mht dagens utstyr)
    True HD konvertert til PCM
    DTS HD konvertert til PCM
    DD +

Skulle vært veldig interesant å høre på forskjellen på DTS HD MA og det jeg fikk som var DTS HD konvertert til PCM. Lener mot å kjøpe Stand-alone REG A spiller... Noen som har noen anbefalinger ? Panasonic BD30 eller BD50 (som ikke er ute enda) vurderes. Ikke interesert i profil-fjas.

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka nettopp coveret på Die Hard 4 og der står det English 5.1 DTS HD.
    Så det betyr da at lyden jeg fikk var DTS HD MA konvertert til PCM.
    For n'te gang, du får ikke DTS HD MA fra PS3 i skrivende stund, verken som bitstrøm eller PCM. Du får DTS Core 1.5 Mbit, som ikke er tapsfritt.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter PS3 dekoding av HD-lydformatene med 7.1 spor til et 7.1 PCM spor, eller får man bare 5.1 da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    For n'te gang, du får ikke DTS HD MA fra PS3 i skrivende stund, verken som bitstrøm eller PCM. Du får DTS Core 1.5 Mbit, som ikke er tapsfritt.
    Jeg har fått med meg at PS3 ikke har DTS HD MA, men det jeg prøver å forstå er hva som sendes over til min forsterker.

[QUOTE=AndersT2]

Er det DTS HD MA som konverteres over til PCM eller tar PS3 direkte DTS Core og sender det som PCM ? Eller er DTS Core konvertert DTS HD MA ?

Side 132 av 250 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •