Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 131

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 131 av 250 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 ... SisteSiste
Viser resultater 2,601 til 2,620 av 4992
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble litt uvel etter å ha settkinoen til Akto. Vil også påstå at hvis ikka han hører forskjell på HD-lyd contra SD-lyd så er poenger med HD borte

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Ble litt uvel etter å ha settkinoen til Akto. Vil også påstå at hvis ikka han hører forskjell på HD-lyd contra SD-lyd så er poenger med HD borte
    Sånn som jeg forstod det hørte han STOR forskjell.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen min eller hva den er god for er ikke poenget - for det kan sikkert diskuteres!

Det jeg mener er at man med helt normalt utstyr (ikke de originale TV-høyttalerne selvfølgelig) vil høre forskjell på HD-lyd kontra lossy. DD i 5 kanaler tilsvarer mp3 i ca 64kb. DTS er noe bedre, men er fortsatt ikke bra nok. HD-lyd er lossless, like bra som original CD-kvalitet.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at HD er både lyd og bilde. Men jeg tror også at de aller fleste vektlegger bilde i større grad, kanskje langt større grad, enn lyden.
    Jeg har selv vært surround-entusiast siden jeg kjøpte min første pro-logic amp i 1991. Men for tiden har jeg kun et stereo-oppsett i hjemmekinoen. PS3 og BD i 1080p på 106" er en særdeles hyggelig opplevelse allikevel. Det er noe helt annet enn SD, HD-lyd eller ikke. Jeg synes faktisk lyden er riktig bra, selvom den kun er i stereo..

Det sagt, så har jo også jeg allikevel tenkt å få på plass et fullt HD-lydsystem. Men jeg er absolutt ikke inne på tanken om å kaste PS3 fordi den er ubrukelig som HD-kilde...:roll:

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke reciever med HDMI så jeg får ikke nyte PCM enda. Desverre har ingen av mine 10 filmer DTS-core sporet heller, så jeg har faktisk bare fått høre det 'vanlige' DD sporet. Det er vel også årsaken til at jeg ikke har sett alle filmene jeg har kjøpt enda.. Det burde egentlig ligge i HD-speccen at de maksa gamle standarder, typisk DTS-Core burde vært mandatory på alle utgivelser.
    Sparer nå til RX-V1800, men jeg har en liten stue så det er nok litt overkill. Jeg vil ha Yamaha, så da er det foreløpig ikke noe annet alternativ. Drømmen er selvsagt kinorom (blir nok aldri like rått som akto, men allikevel), men da må jeg flytte først og det fordrer nok en lottolørdag..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt forvirret nå, syns noen burde oppgradere faqen i førsteposten :S

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, vi har forskjellige meninger, og det er jo greit. Noen bryr seg kun om bilde, andre bryr seg kun om lyd, og noen vektlegger begge deler like mye. Jeg tilhører sistnevnte kategori, og jeg mener man ikke kan plassere seg i kategorien "full HD" før man har alt på plass. Med PS3 mangler man noe, nemlig DTS-HD Master Audio. Etter min mening er det like ille som om PS3 kun hadde sendt ut 720p på bildesiden.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men får man Dolby TrueHD?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, via PCM

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun MPCM... hmmm.

Er litt forskjell på lyden...
    Har selv bare B.R med ukomprimert PCM, men så så jeg en film som broren har Die Hard 4.0 den er det DTS HD et eller annet i den dur... gromeste lyden jeg noen gang har hatt på mitt utstyr...

Har enda ikke satt meg inn i de forskjellige mulighetene til HD lyd.

Tar ps3 D.D pluss foreksempel ?
    B.R har 640kps D.D spor og 1500kps DTS(som regel Spansk/Fransk eller noe sånt uforståelig)
    Er det 21.000kps på pcm ???

Hører forskjell mpcm/d.d/dts.
    Ser forskjell på 720p og 1080p selv om den er svært liten på det (billig) utstyret jeg har. Da sitte og sammenligne ansikter og detaljer m.m...

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydformater er jo viktig men etter å ha prøvd PS3 er det min mening at viftestøyen gjør den helt ubrukelig i kino/film sammenheng. Den båker jo som et "jetfly". Ble på den annen side utrolig imponert over den som spillemaskin.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det få filmer med DD TrueHD kontra DTS-HD?

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Lydformater er jo viktig men etter å ha prøvd PS3 er det min mening at viftestøyen gjør den helt ubrukelig i kino/film sammenheng. Den båker jo som et "jetfly". Ble på den annen side utrolig imponert over den som spillemaskin.
    Hei
    Tydligvis forskjellige oppfatninger om viftestøyen fra PS3! Jeg ble positivt overrasket når jeg fikk den i hus.Hører den ikke fra sitteposisjonen min 3m unna.Kan det være fordi den står på høykant med godt med luft rundt?
    Bruker den mot PJ så det har nok litt å si.HDDVD spilleren min støyer mer,uten at den er noe problem heller for filmnytelsen:-D

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, det skal prøves.
    Jeg har nå endelig fått en PJ som er praktisk talt lydløs så det blir det nedtur med støy fra noe annet :-)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke noe problem med støy fra PS3. Jeg kan høre den hvis alt annet er av, men da er liksom poenget med å ha PS3 på borte
    Min står i rack, men med god plass rundt. Innsuget er vel på høyre side, så den kanskje lurt å ha fri..

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis PS3en din bråker som et jetfly ville jeg fått sjekket om den er OK... Min støyer svært lite ved filmbruk, noe mer ved spilling. Sitter 4m unna, og ved filmavspilling legger jeg bare merke til vifta hvis jeg bevisst lytter etter den...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Min står i rack, men med god plass rundt. Innsuget er vel på høyre side, så den kanskje lurt å ha fri..
    Innsug er foran, og utblåsing på høyre side når den ligger.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den høye lyden kommer og går, virker som det er termostatstyrt. Jeg kjøpte to stk. ( to barn og jul :-) har bare testet en på film enda så jeg får sjekke den andre om den bråker like mye.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den høye lyden kommer og går, virker som det er termostatstyrt. Jeg kjøpte to stk. ( to barn og jul :-) har bare testet en på film enda så jeg får sjekke den andre om den bråker like mye.
    Den er termostatstyrt ja, så det kan være greit å ha god plass på høyresiden der den blåser ut luft. Eller ha den stående.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kun MPCM... hmmm.

Er litt forskjell på lyden...
    Har selv bare B.R med ukomprimert PCM, men så så jeg en film som broren har Die Hard 4.0 den er det DTS HD et eller annet i den dur... gromeste lyden jeg noen gang har hatt på mitt utstyr...
    Jeg har også PCM på min amp og får HD lyd via bl.a Warner filmer som har ukomprimert PCM. Die Hard 4 synes jeg også hadde veldig bra lyd. Men PS3 klarer vel ikke å sende Dolby Digital TrueHD hvis jeg forstår det rett. Vil det da si at den sender DD+ over HDMI og at det er DD+ jeg har hørt på med Die Hard 4? Og det skal jo være stor forskjell på DD+ og Dolby Digital TrueHD. MAO ville lydopplevelsen være ENDA bedre hvis jeg bare hadde en BR spiller og forsterker som kunne takle det...
    Ser ut som jeg må bite i det sure eple og oppgradere forsterkeren min alikevel hvis jeg skal få fullt utbytte av Fox filmene... (og en BR spiller som takler alle lydformatene hvis PS3 ikke får dette via en fremtidig oppdatering)

Side 131 av 250 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •