Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 130 av 250 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 4992
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den må stå på PCM. Da vil PS3 dekode signalet og sende dette lossless til receiver.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe snakk om DTS HD Master på Blu-ray-pressekonferansen heller, så da kan vi nok se langt etter en snarlig oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Den må stå på PCM. Da vil PS3 dekode signalet og sende dette lossless til receiver.
    Ok.
    Det er med andre ord ikke mulig at pioneer'n dekoder signalet i stedet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke så lenge den ikke klarer å sende signalet som bitstream.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erniesme
    Ok.
    Det er med andre ord ikke mulig at pioneer'n dekoder signalet i stedet.
    PS3 greier ikke å sende True HD som det er, den må gjøre den om til PCM først.

Det er noe av grunnen til at det er mange klage poster på PS3 de siste sidene her inne.

At Sony ikke går ut fingeren, de må vel ha fått satt fast hele hånda oppi der tror jeg

Når de nå kommer med BD Live firmware, så er det i hvertfall ingenting mer som er å få til med Blu-ray. Da gir jeg de en firmware for å rette på små feil med BD Live. Får de ikke til DTS dekoding eller bitstream på neste der igjen så får de de aldri til. Da er det bare å kaste PS3 som BD avspiller.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så veldig negativ nå da. :-)

Det går ann å leve med det, men tror sony kommer med dette veldig snart. Skal uansett byttes ut når det kommer en rein sonefri blu-ray spiller som har alt klart...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt og holdent enig med AndersT2. Uten Bitstream, eller til nød dekoding av signalet internt i PS3 har den ingenting med HD å gjøre. HD er bilde OG lyd!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt og holdent enig med AndersT2. Uten Bitstream, eller til nød dekoding av signalet internt i PS3 har den ingenting med HD å gjøre. HD er bilde OG lyd!

Hva er det som er så fantastisk med denne bitstream lyden?
    Ukomprimert Pcm lyd er jo i teorien like bra som alle disse hd-lyd sporene.
    Bortsett fra at du ikke får det til å lyse true hd osv i displayet på reciveren.

Så har man en reciver som takler dette over hdmi så holder dette lange baner
    Men er jo en fordel at den kan med tid omgjøre true hd til ukomprimert pcm,hvis ikke filmen har begge lydsporene

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har fortsatt ikke dekoding av DTS-HD Master Audio, selv om den kan dekode DD og sende dette som PCM. Det er in facto ufattelig stor forskjell på DTS Core og DTS-HD Master Audio, det er ikke vanskelig å høre.

En film med 7.1 DTS-HD MA blir med PS3 5.1 DTS Core 1.5mbps. Hadde man godtatt at PS3 kun hadde sendt ut 720p?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hva er det som er så fantastisk med denne bitstream lyden?
    Ukomprimert Pcm lyd er jo i teorien like bra som alle disse hd-lyd sporene.
    Bortsett fra at du ikke får det til å lyse true hd osv i displayet på reciveren.

Så har man en reciver som takler dette over hdmi så holder dette lange baner
    Men er jo en fordel at den kan med tid omgjøre true hd til ukomprimert pcm,hvis ikke filmen har begge lydsporene
    PCM er ett kjempe format. Problemet er filmene (Spesielt Fox sine) som kun har DTS Master HD spor. Fra de har vi INGEN mulighet å få HD lyd med PS3, den greier IKKE å omgjøre det selv, og den greier IKKE å sende det rett ut heller.

Det enkleste vil være bitstream, da slipper maskinen å jobbe noe særlig. Men det må da være en eller annen grunn til at Sony ikke får dette til.

Vi vi ha HD lyd fra alle filmene våre, samme hvilke type codec som er brukt. Og når PS3 liksom skal være så fantastisk oppgraderbar, så burte den få til dette også.

Det er utrolig irriterende å se en film når man vet at lyden kunne vært en del bedre.

Personlig har jeg hørt at vanlig DTS (samme som ligger i Master sporet som det eneste PS3 kan utnytte). Sammenligning med Dolby Digital + så var DD+ bedre. (DTS er bedre enn den vanlige DD som ligger på BD plater)

Det er utrolig lett å høre forskjell på DD+ og True HD. True HD er enormt mye bedre.

PCM er igjen hakket bedre, men minimalt, i forhold til True HD. De som har lyttet til Master sporene til DTS sier at disse ligger mellom True HD og PCM.

Da er det irriterende kun å få utnyttet det "dårligste" av lydformatene tilgjenglig.

Jeg har full oppløsning på min TV, og vil gjerne ha de når jeg hører filmen også.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt drøyt å si at PS3 bare kan kastes som BD-spiller, når den har 1080/24p, PCM, TrueHD, DD+, Profile 2.0 (straks) samt en habil DVD-spiller.

DTS-HD ga f.eks et langt friskere lydspor enn det jeg har hørt av DD Plus, etter min mening.

Men at det er synd at den mangler DTS-HDMA, og i hvertfall som bitstream, ja det er det ingen tvil om.

Men, nå skulle det bare mangle at de dedikerte 2. og 3. gen BD-spillerne ikke er bedre enn en PS3 som BD spiller, da

Men det er rart det der med Sony. Selv toppspilleren S500 har heller ingen DTS-HDMA. Tipper de kommer med nye spillere nå på CES med Profile 2.0 samt DTS-HDMA...En komplett Blu-ray spiller
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har stor tro på at HD audio kommer med en software release...

Den er mer en godt nok for den vanlige dødlige, en Hi-Fi geek må ha seg en Dedikert BD spiller, holder ikke med Billigste sort da (som PS3 jo er)...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var selvfølgelig satt på spissen, for PS3 er utrolig bra. Jeg er svært glad i min PS3
    Men, mangelen på en så viktig egenskap som dekoding av et av de mest brukte lydformatene er alvorlig, og det vil i alle fall koste meg en del penger i form av en ny avspiller (så sant ikke det kommer en oppgradering til PS3)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er dette BD live, egentlig? Noe jeg ikke har fått med meg?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Hva er dette BD live, egentlig? Noe jeg ikke har fått med meg?
    Med BD Live / Profile 2.0 vil man kunne få tilgang til ekstramateriale og interaktive tjenester over nett gjennom Blu-ray-spilleren.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var selvfølgelig satt på spissen, for PS3 er utrolig bra. Jeg er svært glad i min PS3
    Men, mangelen på en så viktig egenskap som dekoding av et av de mest brukte lydformatene er alvorlig, og det vil i alle fall koste meg en del penger i form av en ny avspiller (så sant ikke det kommer en oppgradering til PS3)
    Ja, jeg er redd for at det må gjøres innkjøp her i gården også. Men da regner jeg med at det kommer en PS3-oppdatering med DTS HDM dagen etter :/

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg har hørt fra folk, så er ikke forskjellen mellom DTS core og Master av samme sporet helt himmel og *******. Faktisk er den meget liten bortsett fra i enkelte situasjoner. Så foreløpig går det nok bra kun med DTS core.. (for det sporet kan vel PS3 avspille?)

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aj...Test et PCM/TrueHD spor (som ps3 greier, tilsvarer DTS Master) og sammenlign det med et DTS Core spor. Forskjellen er STOR, så får heller disse folka pusse øra til neste gang. ;-)

Men selvfølgelig, det kommer jo helt ann på hvor bra sporet er mikset og hvor mye det blir brukt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt forskjellen, og jeg kan bekrefte at det ikke er rent lite. Det kommer selvfølgelig an på filmen og lydsporet, men for min del er det en dealbreaker. Prøv Pianisten i HD for eksempel.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen kan merke forskjellen så må akto komme svært høyt på den lista...
    Trykk på "min hjemmekino" og se selv folkens, akto må være like... kansje mere gal en Flageborg...

Side 130 av 250 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •