Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 129

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 129 av 250 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste
Viser resultater 2,561 til 2,580 av 4992
    Newcomer nicola sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Når den sier at den oppdager HDMI kontakt, er det kun HDMIen som står i? eller har du også i den andre?

Du har sikkert huske å bytte til HDMI inngangen på TVen .

Det kan være at PS3 satt den til 1080p eller 1080p/24, og at TVen ikke støtter det. Da må du resette PS3 for å komme tilbake til grunn innstillinger. Det var vel å holde powerknappen inne eller noe slikt når man starter den.
    skal forsøke det.Er på jobb til torsdag,så jeg får vente til da.
    NICO

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roger14
    Og blir det berre sendt ut ntsc signal frå maskina?Mvh,

Roger
    Det trenger du ikke bekymre deg over. Så lenge du ikke sitter med en elgammel CRT TV så takler alle TVer i dag NTSC. Og hvis du bruker HDMI overføring, så er det ikke NTSC eller Pal lenger, så den bekymringen er borte.

Men sonefri pal filmer vet jeg ikke hva som skjer, regner med at den takler de greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvit linje / prikker ved avspilling av DVD

Jeg har problemer med en hvit linje / prikker øverst i bilde når jeg ser DVD på
    PS3. Problemet er ikke der når jeg ser BD. Noen som har lignende problem?
    Og gjerne løsningen på det?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det der når du spiller spill opså eller bare på vanlig DVD? Hvis det bare er vanlig DVD er det nok underscan som er på eller 1:1 pixelmapping som det også kalles. Jeg har det selv på noen filmer men avhenger av filmen. Hvis du ser det når du ikke ser DVD så høres det ut som noen er galt.

Løsningen er å sette TV på Overscan (dog bare når du ser på DVD, du ønsker ikke det på BD da TV kutter linjer både oppe og nede på filmen). Produsenter har forskjellig navn på det. På mitt Sharp LCD kan jeg velge mellom Fullscan eller Underscan. Begge to misvisende, da Fullscan er overscan og Underscan er 1:1 pixelmapping.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvit linje / prikker ved avspilling av DVD

Det skjer bare når jeg spiller DVD`er. Fant en innstilling på projektoren min (Epson EMP TW700) som kalles "output scaling" når denne settes til "normal" så ble det bra. Da kuttes bildet litt på alle kanter.

Takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3 og fiberoptisk kabel

Har koblet min ps3 til min Harman Kardon hs100 med en fiberoptisk kabel.

Men når jeg spiller spill kommer det en skrapende lyd som varer i 20-30sek før det "reseter" seg selv..
    men dette skjer ikke når jeg ser på film med ps3n.

noen som har vært borti det samme?
    eller noen med noen gode tips

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Er det der når du spiller spill opså eller bare på vanlig DVD? Hvis det bare er vanlig DVD er det nok underscan som er på eller 1:1 pixelmapping som det også kalles. Jeg har det selv på noen filmer men avhenger av filmen. Hvis du ser det når du ikke ser DVD så høres det ut som noen er galt.

Løsningen er å sette TV på Overscan (dog bare når du ser på DVD, du ønsker ikke det på BD da TV kutter linjer både oppe og nede på filmen). Produsenter har forskjellig navn på det. På mitt Sharp LCD kan jeg velge mellom Fullscan eller Underscan. Begge to misvisende, da Fullscan er overscan og Underscan er 1:1 pixelmapping.
    Sitat Opprinnelig postet av askjer
    Det skjer bare når jeg spiller DVD`er. Fant en innstilling på projektoren min (Epson EMP TW700) som kalles "output scaling" når denne settes til "normal" så ble det bra. Da kuttes bildet litt på alle kanter.

Takk for hjelpen!
    Den skal egentlig så på Normal, slik at deler av bildet rundt blir borte. Dette er lagt inn for å forhindre ting som nevnt her, og får å få fyllt opp skjermene ordentlig.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har bekreftet på CES at det snart vil komme en PS3-oppdatering som innebærer Profile 2.0 (BD-live).

BD-live:

Built-in persistent memory - 64 KB
    Local storage capability - 1 GB
    Secondary video decoder (PiP) - Mandatory
    Secondary audio decoder - Mandatory
    Virtual file system - Mandatory
    Internet connection capability - Mandatory

Foreløpig ikke noe nytt om DTS HD Master

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner å irritere meg. Snart kjøper jeg en egen BD-spiller...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har foreløpig ikke funnet en eneste film jeg har lyst på med DTS HD Master, så de kan bare bruke den tida det tar. Kan ikke få alt på en gang heller. Noen begrensninger bør vel også PS3'n ha skal de få solgt noe annet..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med alle titlene til FOX?

Fantastic 4, Die Hard 4, Hitman, Mr. and Mrs. Smith, Simpsons, Cast Away, Planet of the Apes og AVPR er få av veldig mange filmer med DTS HD Master Audio ...

FOX Home | Blu-Ray

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er DTS Master sporet noe bedre enn de andre sporene da? Alt er jo lossless, selv om de selvfølgelig kan ha mastret sporet annerledes for å lure oss kunder..

Men det er vel nettopp dette produsentene faktisk ønsker at vi skal lure på...

Forøvrig kommer sikkert ikke Sony til å lansere DTS Master HD støtte før de har noen dedikerte blu-ray spillere til salgs som støtter dette først. Hvis ikke vil jo alle kjøpe PS3 som de helt sikkert kjører med langt strammere marginer på enn en dedikert blu-ray spiller

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden disse filmene ikke har DD TrueHD vil PS3 kun transportere DTS Core, dvs 1,5mbps. Og ja, det er stor forskjell, for dette er langt fra lossless. Det ender vel med at man må kjøpe Samsung eller Pioneer, og bruke PS3 til spill. Det er strengt tatt til pass for dem, og mister de markedsandeler på grunn av dette (noe jeg strengt tatt tviler på), skal jeg godte meg over det.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen som tror at Sony har spart nyheten om DTS HD Master til selve Blu-ray-pressekonferansen på CES, så det går jo fortsatt an å håpe.

Tvi, tvi

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Siden disse filmene ikke har DD TrueHD vil PS3 kun transportere DTS Core, dvs 1,5mbps. Og ja, det er stor forskjell, for dette er langt fra lossless. Det ender vel med at man må kjøpe Samsung eller Pioneer, og bruke PS3 til spill. Det er strengt tatt til pass for dem, og mister de markedsandeler på grunn av dette (noe jeg strengt tatt tviler på), skal jeg godte meg over det.
    OK, jeg trodde de hadde True HD eller PCM i tillegg jeg, og ikke bare DTS HD som eneste lossless lydspor

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i Profile 1.1, 1.2, 2.0, 2.5, 3.5, 6.0 da! Folket vil ha DTS-HD Master Audio! ...gjerne med 7.1 støtte!

Ser for meg litt Steve Jobs fra apple stil: "And one more thing...." Så kommer det opp logoen til DTS Master. :-)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært noen rykter om at HDMI-chippen i PS3 ikek klarer DTS-HD, noe jeg syntes høres ut som noe sprøyt. JEg vil heller tro Sony avventer lanseringen av markedsmessige grunner. Det bør komme et par andre gode stand-alone spillere med DTS-HD først, så kan heller PS3 kommer etter. Det blir en voldsom kannibalisering av eget marked hvis de starter med å spenne bein på seg selv ved å tilby ALT i PS3'n som er såpass billig.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Det har vært noen rykter om at HDMI-chippen i PS3 ikek klarer DTS-HD, noe jeg syntes høres ut som noe sprøyt. JEg vil heller tro Sony avventer lanseringen av markedsmessige grunner. Det bør komme et par andre gode stand-alone spillere med DTS-HD først, så kan heller PS3 kommer etter. Det blir en voldsom kannibalisering av eget marked hvis de starter med å spenne bein på seg selv ved å tilby ALT i PS3'n som er såpass billig.
    Det kan godt være at den ikke greier å sende DTS som bitstream. Men alle som hevder den er så utrolig kraftig. Hvorfor har den da ikke intern software dekoding av DTS, slik den har av True HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kan godt være at den ikke greier å sende DTS som bitstream. Men alle som hevder den er så utrolig kraftig. Hvorfor har den da ikke intern software dekoding av DTS, slik den har av True HD?
    Ja, det kan vi alle lure på, så følg med... på neste innlrgg i.. A V F O R U U U M !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jer helt ny i dette forumet og har et par spørsmål.
    Min LX70 støtter Dolby True HD og et avl ydsporene på filmen 300 har dette formatet.
    Skal lydoptions på PS3 stå på bitstream eller LPCM. I alle fall hd tegnet kommer ikke opp i receaveren. Bruker HDMI.

Side 129 av 250 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •