Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 126 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 4992
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har akkurat skaffet meg PS3, og tenkte å koble den opp til internett.
    Internett får jeg, men så får jeg problemer, som jeg ser jeg ikke er alene om, hehe.
    Som sagt har jeg koblet den opp til internett, og hadde tenkt til å melde meg inn i Playstation Network, her går alt bra helt til jeg skal skrive inn Email adresse og passord, jeg har 2 email adresser, og har prøvd begge, men den mener passord og email adressen ikke passer sammen, og dette har jeg sjekket mange ganger nå, hva er feilen?

Kan noen hjelpe?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Slikt varierer fra TV til TV, så en persons innstillinger på sin TV vil ikke nødvendigvis passe til din TV...

Inntil jeg får kalibrert min egen TV har jeg satt fargetemperatur på nøytral, satt all støyreduksjon til 0, og slått av alle innstillinger som har 'auto' i beskrivelsen.

Det gir et bilde jeg er godt fornøyd med fra PS3.
    Følg dette.

På HD kilder, og rene kilder inkludert DVD, så slå av det meste av den ekstra hjelpen TVen har innebygd. De gjør mye vondt verre av og til.

Du kan prøve litt med innstillingene jeg fikk på min W2000 etter kalibrering.

Kontrast til 96
    Brightness til 41
    Farger til 75
    Sharpness til 20
    Farge temperatur til Varm 2.

Ga ett markant bedre bilde på HD.

Sett da også PS3 til Full RGB

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du prøver å logge inn i stede for å opprette ny konto...?
    Jeg husker ikke hvordan det var med å registrer seg...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe mer nytt rundt firmware oppdatering med DTS Master Audio støtte på ps3?

Hvertfall av det jeg har fått med meg så er dette det eneste lyd-formatet ps3 ikke støtter?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Er det noe mer nytt rundt firmware oppdatering med DTS Master Audio støtte på ps3?

Hvertfall av det jeg har fått med meg så er dette det eneste lyd-formatet ps3 ikke støtter?
    Det svirrer rykter om at det skal komme, noe det trolig gjør, men det er ikke noe tidsfastsatt enda.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det svirrer rykter om at det skal komme, noe det trolig gjør, men det er ikke noe tidsfastsatt enda.
    Greier ikke Sony å få det til innen de to neste firmwareene, så tror jeg de ikke greier å få det til i det hele tatt.

I det minste burte de få til Bitstream, men hvis det er sant at den ikke greier det uansett, så ser det mørkt ut for PS3 som den ultimate media maskinen. Ihvertfall for de som liker film mer enn spill

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stor tro på at Sony greier dette, men det vil ta tid tror jeg på... Det er jo ihvertfall synd at vi ikke får nyte DTS-HD Master Audio på den blu-ray spilleren som selger best...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Internett får jeg, men så får jeg problemer, som jeg ser jeg ikke er alene om, hehe.
    Som sagt har jeg koblet den opp til internett, og hadde tenkt til å melde meg inn i Playstation Network, her går alt bra helt til jeg skal skrive inn Email adresse og passord, jeg har 2 email adresser, og har prøvd begge, men den mener passord og email adressen ikke passer sammen, og dette har jeg sjekket mange ganger nå, hva er feilen?

Kan noen hjelpe?
    Husker jeg knotet utrolig mye frem og tilbake med dette.
    Har du husket å aktivere kontoen via mailen du får tilsendt til mailadressen du bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal dvd oppskalering stå i av? hvis ikke skal den stå i linjedobling/normal eller fullskjerm. har lcd tv med hdmi inn

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oppskalering av og i normal modus. Dette gir meget bra bilde (for meg).

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kjører du 1080p/24?

Det kan hende den har blitt satt tilbake til normal 1080p etter oppdatering, ellers så er det blitt feil i firmwaren. Merket at PS3 hakket en del på noen av spill demoene jeg testet, også i filmsekvensene til dem. Men jeg kjører kun normal 1080p

Hallo.
    Fikk endelig sjekket dette nå, og 1080p/24 er slått på.Har alltid hatt denne på,men når jeg slo den av, så ble det ikke no hakking i bildet.Trudde det skulle bli bedre bildet å ha den skrudd på?
    For bildet var bra før jeg tok den oppdateringa.
    Men du snakker om å ha den på normal, er det flere innstillinger på det?
    For jeg kan bare velge mellom på,av og automatisk.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty

Kan noen hjelpe?
    Opprette en konto (innmelding)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Hallo.
    Fikk endelig sjekket dette nå, og 1080p/24 er slått på.Har alltid hatt denne på,men når jeg slo den av, så ble det ikke no hakking i bildet.Trudde det skulle bli bedre bildet å ha den skrudd på?
    For bildet var bra før jeg tok den oppdateringa.
    Men du snakker om å ha den på normal, er det flere innstillinger på det?
    For jeg kan bare velge mellom på,av og automatisk.
    Vanlig så skal det bli mindre hakking med 1080p/24. Men det avhenger av hva TVen gjør med signalet.

En del TV/PJer ha fått støtte for 1080p/24, men da omgjør den det til 60Hz igjen, eller mange andre greier. Så selv om TV/PJ støtter det, så er det ikke sikkert det er beste løsning.

Spesielt hvis spilleren er bedre til f.eks. å lage 60 Hz enn det TV/PJ er.

Hvis TV/PJ ikke har oppløsning 1080p, og kan vise 24, 48, 72, 96 Hz direkte, så kan det kanskje lønne seg sende 1080p/60 (normal 1080p) fra avspiller. Hvis TV/PJ ikke er nativ 1080p, så kan det lønne seg med 720p eller 1080i.

Av personlig erfaring med både PS3 og Sony S300 som BD avspillere, og kun mulighet for 1080p, så hakker PS3 en del mer enn S300 ved avspilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et generelt tips:

Hvis en innstilling ikke gir en synlig forbedring, (eller gjør bildet dårligere), så slå den av og ikke tenk mer på det.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Vanlig så skal det bli mindre hakking med 1080p/24. Men det avhenger av hva TVen gjør med signalet.

En del TV/PJer ha fått støtte for 1080p/24, men da omgjør den det til 60Hz igjen, eller mange andre greier. Så selv om TV/PJ støtter det, så er det ikke sikkert det er beste løsning.

Spesielt hvis spilleren er bedre til f.eks. å lage 60 Hz enn det TV/PJ er.

Hvis TV/PJ ikke har oppløsning 1080p, og kan vise 24, 48, 72, 96 Hz direkte, så kan det kanskje lønne seg sende 1080p/60 (normal 1080p) fra avspiller. Hvis TV/PJ ikke er nativ 1080p, så kan det lønne seg med 720p eller 1080i.

Av personlig erfaring med både PS3 og Sony S300 som BD avspillere, og kun mulighet for 1080p, så hakker PS3 en del mer enn S300 ved avspilling.

Takk for opplysninga, ble litt klokere:-D
    Pj jeg har er Epson emp tw 700. Ble ikke noe mere hakking da jeg skrudde den av, så da forblir den skrudd av inntil vidre.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål:

Noen som har testet PCM 7.1 lydspor fra Blu-ray med ps3 og kan bekrefte at dette funker?

Grunnen til at jeg spør at jeg ser at flere har problemer med DTS-HD MA 7.1 spor fra Rush Hour 3 og Shoot em Up på avsforum.com fra noen avspillere. De får visst bare 5.1 ut eller noe. Veit at PS3 ikke kan levere 7.1 fra DTS master audio uansett, men bare lurer på om dette gjelder PCM også...

Har tenkt å bestille 3:10 to Yuma med Crowe og Bale på BR og denne har PCM 7.1 lydspor. Denne er også bekreftet sonefri utgivelse selv om det står region A/sone 1 på enkelte nettbutikker...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillet Resistance, Fall of Man har 7.1 PCM lyd. Jeg vil tro dette funker greit også på BR-filmer med PCM, men har ikke noe å teste det med.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppdatere FAQ snart?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Spørsmål:

Noen som har testet PCM 7.1 lydspor fra Blu-ray med ps3 og kan bekrefte at dette funker?

Grunnen til at jeg spør at jeg ser at flere har problemer med DTS-HD MA 7.1 spor fra Rush Hour 3 og Shoot em Up på avsforum.com fra noen avspillere. De får visst bare 5.1 ut eller noe. Veit at PS3 ikke kan levere 7.1 fra DTS master audio uansett, men bare lurer på om dette gjelder PCM også...

Har tenkt å bestille 3:10 to Yuma med Crowe og Bale på BR og denne har PCM 7.1 lydspor. Denne er også bekreftet sonefri utgivelse selv om det står region A/sone 1 på enkelte nettbutikker...
    DTS Core har vel kun 5.1, det er vel det som er grunnen. Det kan hende den kan ha 6.1, det samme som DTS ES.

PCM 7.1 burte vel funke, den sender det jo bare videre. Men må vel sjekke specsen til PS3 i gjen. Den funket vel kun med 5.1 i starten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool ps3 kontroller

Jeg og 3 kompiser skulle spille PRO EVO Soccer 2008 bort til en kompis. Jeg skulle ta med mine to PS3 kontrollere til kompisen, men jeg fikk ikke koblet mine kontrollere på hans sin PS3. Hva er problemet:?:

Side 126 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •