Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 125

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 125 av 250 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste
Viser resultater 2,481 til 2,500 av 4992
    Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    1-Burte gå med HDMI til DVI overgang, og 720p oppløsning.
    Jeg har DVI utgang på pc. Og det blir sabla tykk kabling mellom pc og ps 3-boks om det er den eneste løsning. Evt. ennå en kabel som vil fremskynde skillsmissen. Hadde håpet det gikk å streame helst trådløst mellom de to, evt. med nettverkskabel.

Jeg har forøvrig allerede prøvd meg, og lykkes i, og streame trådløst HD-materiale,lastet ned fra Microsoft, mellom pc og ps 3.

Det jeg trolig må gjøre, er å følge hva som ser ut som en utmerket guide vedr. noe som heter tversity. Mine første gjennomganger av denne ,tok motet fra meg,men finnes det ingen enkle veier,så får jeg ta den riktige.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (NB bare spekulasjoner)
    Jeg lurer egentlig på om det ikke er en feil som har kommet med 2.10, det med nettverk som ikke er medgjørlig...

Etter 2.10 så får jeg ikke logget inn på PSN, eller på internett...

Når jeg tester nettverksforbindelser så er alt OK, å etterpå da så får jeg logget inn å gått på nettet... akkurat som om det henger seg opp...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    Jeg har DVI utgang på pc. Og det blir sabla tykk kabling mellom pc og ps 3-boks om det er den eneste løsning. Evt. ennå en kabel som vil fremskynde skillsmissen. Hadde håpet det gikk å streame helst trådløst mellom de to, evt. med nettverkskabel.

Jeg har forøvrig allerede prøvd meg, og lykkes i, og streame trådløst HD-materiale,lastet ned fra Microsoft, mellom pc og ps 3.

Det jeg trolig må gjøre, er å følge hva som ser ut som en utmerket guide vedr. noe som heter tversity. Mine første gjennomganger av denne ,tok motet fra meg,men finnes det ingen enkle veier,så får jeg ta den riktige.
    Jeg må spørre om en klarhet angående ditt pungt nr. 1

Med å vise på PC-skjerm, mener du da å regelrett vise ps3's bilde ut på en pcskjerm i stede for en tv/projektor.?
    Eller mener du å steame /sende bildet fra ps3 til pc å da vise på pc-skjermen.?

Om du mener ps3's "tv-signal" direkte til en pc-skjerm så kan det være mulig...

Men å steame eller lignende gjennom en netverkskabel eller trådløst så er dette ikke mulig fra ps3 til pc, kun fra pc til ps3...

Men TVersity er ABSOLUTT verd å sjekke ut.! bruker det selv å er lett som bare det, når det først er oppe så er det ingeting å tenke på.. (bare ha nok plass på c:\ pga tversity ser ut til å legge mye av det man har på mediaserveren i mappen sin på c:, gjerne 5-7gigabyte, selv om man har 200gb tilgjengelig på ps3 gjennom tversity...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Jeg må spørre om en klarhet angående ditt pungt nr. 1

Med å vise på PC-skjerm, mener du da å regelrett vise ps3's bilde ut på en pcskjerm i stede for en tv/projektor.?
    Eller mener du å steame /sende bildet fra ps3 til pc å da vise på pc-skjermen.?

Om du mener ps3's "tv-signal" direkte til en pc-skjerm så kan det være mulig...

Men å steame eller lignende gjennom en netverkskabel eller trådløst så er dette ikke mulig fra ps3 til pc, kun fra pc til ps3...

Men TVersity er ABSOLUTT verd å sjekke ut.! bruker det selv å er lett som bare det, når det først er oppe så er det ingeting å tenke på.. (bare ha nok plass på c:\ pga tversity ser ut til å legge mye av det man har på mediaserveren i mappen sin på c:, gjerne 5-7gigabyte, selv om man har 200gb tilgjengelig på ps3 gjennom tversity...
    Ja, jeg var nok litt uklar der. Men kjernen var, om jeg kunne se på og redigere systemfilene som ligger på PS 3, FRA pc. Ut fra ditt svar må jeg anta at det ikke går. Synd. Men da får jeg ihvertfall gjøre meg kjent med tversity.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis det er skulle være aktuelt å skaffe ett USB lydkort for å bruke det headsettet du fikk til jul, send meg en PM, så kan jeg teste mot forsterkeren, funker det så burte ett normalt eksternt lydkort også funke.
    Hvis dere velger å gjennomføre den testen, håper jeg dere poster resultatet her. Det er jo ikke mange kronene et sånt "kort" trenger å koste. (DealExtreme: $4.12 USB 3D Sound Dongle Green)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    TVeristy er satt opp default til å bruke 8gb til temp-filer. Det kan endres under "setting"-tabben og velg "general". Eget felt for Temporary Media Files.
    Det kan være lurt å ha litt plass hvis mye av filene skal transcodes. Hvis maskinen transcoder raskere enn den overfører til PS3'n, så legges det i temp-folderen som buffer.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Noen som har et svar på dette?
    Min har plutselig blitt sånn.Skulle se film isted og da var bildet litt hakkete i raske scener.Den var ikke sånn sist jeg så film(1uke sia).
    Lurer på om den ble sånn etter siste oppdateringen(gjorde det etter en film for 1uke sia).

Ingen som har no løsning på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: skrudde av maskinen og startet den på nytt, alt er i orden nå..

Kan noen svare på hvor lang tid PS3 må stå etter firmware nedlastingen er ferdig før firmware oppdateringen er ferdig?

Lastet ned firmware, og skjermen ble mørk for oppdateringen. Nå står den bare der å lyser grønt i power lampen, slik har den stått i værtfall 20 minutter.

Er maskinen gått i svart nå???

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erostopp
    Edit: skrudde av maskinen og startet den på nytt, alt er i orden nå..

Kan noen svare på hvor lang tid PS3 må stå etter firmware nedlastingen er ferdig før firmware oppdateringen er ferdig?

Lastet ned firmware, og skjermen ble mørk for oppdateringen. Nå står den bare der å lyser grønt i power lampen, slik har den stått i værtfall 20 minutter.

Er maskinen gått i svart nå???
    Det må godtas noe greier mellom nedlasing og innstallering også.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Ingen som har no løsning på dette?
    Kjører du 1080p/24?

Det kan hende den har blitt satt tilbake til normal 1080p etter oppdatering, ellers så er det blitt feil i firmwaren. Merket at PS3 hakket en del på noen av spill demoene jeg testet, også i filmsekvensene til dem. Men jeg kjører kun normal 1080p

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geez
    Hvis dere velger å gjennomføre den testen, håper jeg dere poster resultatet her. Det er jo ikke mange kronene et sånt "kort" trenger å koste. (DealExtreme: $4.12 USB 3D Sound Dongle Green)
    Da testet jeg kjapt.

Fikk ikke noe lyd inn på USB inngangen på min forsterker. Det kan hende det var noe jeg ikke gjorde riktige med innstillinger der, men det funket med en gang fra PC når jeg testet det for lenge siden.

Gikk inn i menyen på PS3. På Audio så var det ingen USB alternativer.

Men under Accessory Settings, så kan man velge USB Audio Codec på både input og output. Så det burte være noe som skulle funket. Prøv å les litt i PS3 manual om disse settingsene, og hva de gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stage6 på ps3??

Hei!! Er det noen som har fått til å streame fra stage6, eller lastet ned noen av videoene til ps3??

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Last dem ned fra pcn din, legg på dvd/minnestick/harddisk, evt. stream over nettverk og spill av. Funker knallbra!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Jepp. Last dem ned fra pcn din, legg på dvd/minnestick/harddisk, evt. stream over nettverk og spill av. Funker knallbra!
    Ok takk for svar, det var det jeg trodde jeg måtte gjøre!! Tenkte jeg kanskje kunne gjøre alt fra ps3. Men tror nok ikke det går!!

Newcomer Blacksmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xo1
    Hei!! Er det noen som har fått til å streame fra stage6, eller lastet ned noen av videoene til ps3??
    Her er en mini guide.. hentet fra ps3forum

Stage6 is widely known amongst DivX fans as one of the best places to get high quality streaming DivX video. Unfortunately, the site isn't compatible with the PS3 ... or is it?

It is, so long as you're willing to fiddle around with the PS3's web browser a bit. Go to a Stage6 video you're interested in. For example, we've chosen the PS3's recent Universe of Entertainment ad. Edit the URL in your PS3 browser by pressing START.

URL displayed by browser:
    http://www.stage6.com/PS3/video/1827...-Entertainment

To download this DivX file to your DivX-enabled PS3, you're going to have to edit the video as such:

http://video.stage6.com/1827927/.divx

That's it! Press START, and your PS3 will start downloading the DivX file directly to your hard drive. You can do this with any video on Stage6. All you have to do is follow this formula:
    http://video.stage6.com/VIDEO-NUMBER/.divx

Any other information is unnecessary! This only takes a few seconds, and you'll have high quality DivX files any time you wish.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ps3 spille videofiler fra en usb disk med Fat32 eller ntfs? Tviler vel på at ntfs funker, men da slipper jeg å reformatere disken.

ar kjørt Nero som mediasenter på en PC. Har noen filer som ligger der i Divx når jeg skal streame disse til ps3 så tar det mange sekunder før det skjer noe på skjermen. Hvorfor gjør det det når filmene er i divx? Transcoding skal jo da ikke være nødvendig.

Er Tv-versity eller nyerer versjoner av Nero raskerer på avspilling av divx og playstationklare videoformater som ikke trenger transcoding?

på min gode gamle xbox1 med xbmc? Ta rdet under et sekund å fyre av en videofil. Med den hardwaren som er i ps3 burde dette gå mye kjapperer.

Synd man ikke bare kan bruke cifs/samba for å mappe opp disker over nettverket. Antar at selve mediaserveren kan være en flaskehals her.

Jeg vil ha xbmc på ps3!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd Creative Zen Vision:M å koble til PS3? prøvde men fikk bare at den var ukjent, det hadde vært knakande kjækt vis den kunne prate med PS3.........

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gringol
    Er det noen som har prøvd Creative Zen Vision:M å koble til PS3? prøvde men fikk bare at den var ukjent, det hadde vært knakande kjækt vis den kunne prate med PS3.........
    Det kan hende den har NTFS system, og da funker det ikke. må være FAT32

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 og kalibrering av Sony 40W3000

Noen som har et detaljert kaliberingsoppsett for Sony KDL-40W3000 på PS3 inngangen (HDMI)? Gjerne et oppsett for både spill og Bluray film

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larra
    Noen som har et detaljert kaliberingsoppsett for Sony KDL-40W3000 på PS3 inngangen (HDMI)? Gjerne et oppsett for både spill og Bluray film
    Slikt varierer fra TV til TV, så en persons innstillinger på sin TV vil ikke nødvendigvis passe til din TV...

Inntil jeg får kalibrert min egen TV har jeg satt fargetemperatur på nøytral, satt all støyreduksjon til 0, og slått av alle innstillinger som har 'auto' i beskrivelsen.

Det gir et bilde jeg er godt fornøyd med fra PS3.

Side 125 av 250 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •