Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 119

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 119 av 250 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste
Viser resultater 2,361 til 2,380 av 4992
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er ikke hjemme og lurer på om man kan få bilde via HDMI og lyd via AV utgangen. Noen som vet?

Har en kamerat som lurer da han kun kommer til å bruke en stereoforsterker til lyden.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Er ikke hjemme og lurer på om man kan få bilde via HDMI og lyd via AV utgangen. Noen som vet?

Har en kamerat som lurer da han kun kommer til å bruke en stereoforsterker til lyden.
    Er heller ikke hjemme :-)
    MEN mener at dette ikke skal kunne gå an :-(

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jada, ikke noe problem.

Sett bildeinnstilling til HDMI og lyd til AV.
    De kan settes opp helt uavhengig av hverandre

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jada, ikke noe problem.

Bra. Er dog synd at bilde ikke kan gå over begge samtidig. Er det noe man kan håpe på kommer i en softwareoppdatering?

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Jada, ikke noe problem.

Og med dette kan se bilde vis man direkte kobler HDMI til f.eks prosj. og samtidig få lyden annen plass(koblet til revicer)?
    Kan få dette så har jeg missforstådt.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Profile 1.1 til jul?

Sony is said to have yet another PlayStation 3 firmware update ready for download before Christmas, with the gift for movie-loving gamers being Profile 1.1 compatibility for Blu-ray Discs. Competing format HD DVD has had support for Profile 1.1 features such as picture-in-picture, secondary audio, and local storage since its inception, while in the Blu-ray spec they were optional. There aren't any Profile 1.1 Blu-ray titles on the market yet, and only a single 1.1-compatible player for sale from Panasonic, so this is really about having one more bullet point on a box for fanboys to argue about. The only major HD DVD feature that becomes required in Profile 2.0 is Internet connectivity, so downloadable content will still be optional for some 1.1-compatible BD players -- but not the PS3 with its built-in Ethernet jack. Considering the PS3 is still one of the cheapest and most widely-owned Blu-ray players, and Sony continues to improve its capabilities via firmware updates, PS3 fans and Blu-ray Disc aficionados have that much more ammo to use in the never-ending format war.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Profile 1.1 til jul?

Sony is said to have yet another PlayStation 3 firmware update ready for download before Christmas, with the gift for movie-loving gamers being Profile 1.1 compatibility for Blu-ray Discs. Competing format HD DVD has had support for Profile 1.1 features such as picture-in-picture, secondary audio, and local storage since its inception, while in the Blu-ray spec they were optional. There aren't any Profile 1.1 Blu-ray titles on the market yet, and only a single 1.1-compatible player for sale from Panasonic, so this is really about having one more bullet point on a box for fanboys to argue about. The only major HD DVD feature that becomes required in Profile 2.0 is Internet connectivity, so downloadable content will still be optional for some 1.1-compatible BD players -- but not the PS3 with its built-in Ethernet jack. Considering the PS3 is still one of the cheapest and most widely-owned Blu-ray players, and Sony continues to improve its capabilities via firmware updates, PS3 fans and Blu-ray Disc aficionados have that much more ammo to use in the never-ending format war.
    Det skulle bare mangle siden Sony selv kommer med profil 1.1 utgivelser i januar (Residen Evil 3).

Men jeg tror de fleste heller ønsker seg DTS HD Master dekoding enn profil 1.1.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper det er mere til den oppdateringen en noe man ikke kan bruke... (enda)

Home & ingame chat er vel det eneste gamere venter på til spillkonsollen..
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har også sammenlignet D.D 5.1/DTS 5.1 med PCM i 5.1 fra DVD og merker at PCM ligger et par db under D.D og DTS.

Det er vel slik at når en bruker PCM så er det Reciver som dekoder signalet ??? stemmer det ???

Har nå sjekket lyd med litt ekstra guffe... Jason Bourne 1 og 2 på DVD.
    Brukt PCM overføring, SKUFFET som F.... :-(
    Her er det rett og slett store mangler i lyden fra center :-(

Når jeg bruker PCM så er det ikke noe attak, spessielt på eksplosoner, kollisjoner og skudd.
    Når jeg kjører Bitstream D.D / DTS er det ok attak og noe mere fart. (PS3)

Etterpå sjekk med "vanlig" DVD spiller og utvalgte sener..(Yamaha dvd-S1700) står nå for lyden.
    Myyye bedre lyd, fraspark som sitter der det skal :-)
    Nå kommer Center sikkelig med :-)

Konklusjon: PS3 = Drit dålig på DVD lyd !!!

Minner om at det ikke er snakk om Blu Ray men DVD !!!
    Overføring kun HDMI på PS3 og S1700 :-D BetterCabels på begge...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er oxo skuffet over lyden,men fra blu-ray
    Koblet hdmi ut fra P3 til min reciver(ax4avi-s) og videre opp til 508xd
    Dette får å få med den såkalte hd lyden.
    Har forstått det sånn at min reciver gjør om disse forskjellige hd lydsporene til ukomrimert pcm,noe jeg har forstått er av samme kvalitet.
    Spiller oxo av flere ukoprimert Pcm lydspor fra mine blu-ray filmer og ved begge anledninger lyser det opp Pcm i reciverens display

Har oxo trykket via P3 kontrollen og skiftet lydspor under filmen og sett øverst til høyre at størrelsene på lydsporene endrer seg
    (vet ikke om dette bare viser hvor store lydsporene bare er fra skiven,eller om det er det den gir ut til reciver?

Føler at jeg mangler litt trøkk og merker ikke store forskjellen fra 1,5 mbit dts spor fra mine sd-dvd spilt fra min dv-989

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har nå sjekket lyd med litt ekstra guffe... Jason Bourne 1 og 2 på DVD.
    Brukt PCM overføring, SKUFFET som F.... :-(
    Her er det rett og slett store mangler i lyden fra center :-(

Når jeg bruker PCM så er det ikke noe attak, spessielt på eksplosoner, kollisjoner og skudd.
    Når jeg kjører Bitstream D.D / DTS er det ok attak og noe mere fart. (PS3)

Etterpå sjekk med "vanlig" DVD spiller og utvalgte sener..(Yamaha dvd-S1700) står nå for lyden.
    Myyye bedre lyd, fraspark som sitter der det skal :-)
    Nå kommer Center sikkelig med :-)

Konklusjon: PS3 = Drit dålig på DVD lyd !!!

Minner om at det ikke er snakk om Blu Ray men DVD !!!
    Mulig jeg misforstår deg, eller tar feil, men sender du PCM ut fra en DVD, får du vel bare stereo ut, og da blir det vel muligens ProLogic II som kommer ut i surround? Er ikke hjemme så jeg får sjekket. Ville uansett sendt det som bitstream ut på DVD, og latt receiveren dekode, da skal det jo ikke være nevneverdig forskjell fra en standard DVD-spiller.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Er oxo skuffet over lyden,men fra blu-ray
    Koblet hdmi ut fra P3 til min reciver(ax4avi-s) og videre opp til 508xd
    Dette får å få med den såkalte hd lyden.
    Har forstått det sånn at min reciver gjør om disse forskjellige hd lydsporene til ukomrimert pcm,noe jeg har forstått er av samme kvalitet.
    Spiller oxo av flere ukoprimert Pcm lydspor fra mine blu-ray filmer og ved begge anledninger lyser det opp Pcm i reciverens display
    Din forsterker omgjør ikke HD lydsporene til PCM. Det må PS3 gjøre. Den må stå til PCM og ikke bitstream. Pioneeren din tar kun i mot PCM for HD lyd.

Hvis PS3 står til bitstream, så omgjør den til normal DD eller DTS hvis du velger True HD eller DTS HD. Er ikke helt sikker på hva den da gjør med PCM.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg misforstår deg, eller tar feil, men sender du PCM ut fra en DVD, får du vel bare stereo ut, og da blir det vel muligens ProLogic II som kommer ut i surround? Er ikke hjemme så jeg får sjekket. Ville uansett sendt det som bitstream ut på DVD, og latt receiveren dekode, da skal det jo ikke være nevneverdig forskjell fra en standard DVD-spiller.
    Det er riktig hvis han bruker den optiske utgangen. Ved HDMI og PCM valg, så omgjør PS3 DD og DTS til 5.1 PCM.

Men ved bruk av optisk, som gir HD lydsporene ett høyere volum når satt til bitstream, f.eks fra DTS HD spor (sendt som DTS). Og hvis han da får PCM så vil forsterkeren bruke Pro Logic ja. Det vil gi dårligere senter, spesielt hvis Pro Logic II er satt til Music.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være 5.1 ut ja...
    Eks... Motostorm er Dolby Digital 5.1.
    Mener det står at D.D og DTS overføres som 5.1 via PCM også.

På Yamaha RX-V3800 kommer det opp bare PCM i diplay.

Musikk fra ps3 kommer i pcm 2 kanaler og da er det lyd i 2 kanaler.
    Du får jo opp hvor mange kanaler Ps3 sender ut om du trykker på select på kontrollen (den venstre i midten)

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PCM fra dvd er kun 2 kanals...Velg bitstream, så sjekk innstillingene bedre neste gang. Hos meg funker det topp hvertfall! M:I 3 på sd-dvd trøkker akkurat slik den skal, og Blu-ray er bare vanvittig!

Konklusjon: PS3 = Gjør akkurat den jobben den skal på DVD!!!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Din forsterker omgjør ikke HD lydsporene til PCM. Det må PS3 gjøre. Den må stå til PCM og ikke bitstream. Pioneeren din tar kun i mot PCM for HD lyd.

Hvis PS3 står til bitstream, så omgjør den til normal DD eller DTS hvis du velger True HD eller DTS HD. Er ikke helt sikker på hva den da gjør med PCM.

Sef,P3 er det som tar seg av lydsporene
    P3 står til Pcm
    Sånn som jeg har forstått det,vil et hd lydspor(fks True Hd) bli omgjort å sendt ut som ukoprimert Pcm?
    Som i teorien skal være like bra?

Hører jo forskjell hvis jeg fks bytter om mellom dolby digital 5.1 og ukomprimert Pcm lydspor under filmen,men jeg trodde forskjellen ville være størrre

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sef,P3 er det som tar seg av lydsporene
    P3 står til Pcm
    Sånn som jeg har forstått det,vil et hd lydspor(fks True Hd) bli omgjort å sendt ut som ukoprimert Pcm?
    Som i teorien skal være like bra?

Hører jo forskjell hvis jeg fks bytter om mellom dolby digital 5.1 og ukomprimert Pcm lydspor under filmen,men jeg trodde forskjellen ville være størrre
    Første del er riktig.

Siste avsnitt varierer fra film til film, og person til person. Har selv fått en del aha opplevelser med HD lydspor.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Første del er riktig.

Siste avsnitt varierer fra film til film, og person til person. Har selv fått en del aha opplevelser med HD lydspor.

Må ofte skru opp litt volum på blu-ray avspilling fra P3
    Ser jeg sddvd fra min dv-989 ligger jeg normalt på -16db til -20
    For Blu-ray avspilling må jeg fra -10db til - 16db

Flere med samme opplevelse?
    Hvorfor er det sånn? Må jo ha noe med kodingen fra P3

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ofte skru opp litt volum på blu-ray avspilling fra P3
    Ser jeg sddvd fra min dv-989 ligger jeg normalt på -16db til -20
    For Blu-ray avspilling må jeg fra -10db til - 16db

Flere med samme opplevelse?
    Hvorfor er det sånn? Må jo ha noe med kodingen fra P3
    Veldig forskjell fra film til film.
    Men stort sett er lyden i pcm enormt bra (og høyt) fra ps3'en hos meg i hvert fall. Jeg må sjelden høyere enn -20db. Også må jeg stort sett sette ned lyden på sub i forhold til vanlig dvd.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ikke lese hele tråden, har ett lite spørsmål.

Har PS3 blitt bakoverkompatibel med ps2 spill?

Forstod det slik at den ikke var det før, men fikk spørsmål om det idag.

Side 119 av 250 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 115 116 117 118 119 120 121 122 123 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •