Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 118 av 250 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 4992
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Noen som har erfaringer med den "nye" 40Gb-utgaven? Synes det er litt rart at den plutselig ikke støtter PS2-spill, så man kan jo lure på hvor mye som er forskjellig fra 60Gb-utgaven?
    Det er jo også spekulert i at den bruker en annen teknologi, husker ikke hva, som gir mindre varme, og derav mindre viftestøy. Er ikke sikker på om det er bekreftet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det er jo også spekulert i at den bruker en annen teknologi, husker ikke hva, som gir mindre varme, og derav mindre viftestøy. Er ikke sikker på om det er bekreftet.
    Forskjellen er vel sånn ca 0 i forhold til andre utgaver :P
    Er vel rett å slett snakk om at Sony vil selge flere ps3 spill.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektbruken på den nye 40gb er lavere, men det er visstnok ikke pga ny CPU. 65mn CPU fases inn etterhvert, men det er visst andre komponenter på HK/chipset som er byttet ut med mere energigjerrige ting.
    Jeg har ikke lagt merke til vifta på min 40gb på de ukene jeg har hatt den, så hvis noen er plaget av støy er det enten forskjell eller ekstremt ømfintlige ører..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    PS3 gjør en meget bra jobb. På BD siden så er det ikke så mye som skiller spillerene enda, men de nyeste stand-alone begynner å få bedre kvalitet, men ikke mye. mot de tidligere BD spillerene så var PS3 overlegen.

Syntes selv PS3 gjør en god jobb på vanlig DVD, da oppskalert til 1080p, selv om jeg sjelden bruker den til det.

Siste Lyd & Bilde hevder den ikke gjør en så bra jobb på DVD som de andre, og er elendig på CD. Sistnevnte har jeg ikke giddi å testet.

Men for de fleste så funker den nok meget bra. Så lenge man får utnyttet HDMI fullt, helst bilde og lyd.
    Elendig på CD? Det er jo en av de sterkeste sidene til PS3 , CD og SACD er utrolig bra på PS3 . Svenske Hifi og musik hadde en test av PS3 sammen med
    Marantz cd 6002

Pioneer PD-D6-j

Rotel RCD-06

Cambridge 640 H

Yamaha CDR-HD1500

Og PS3 ble kåret til en av de beste , og spesielt god på SACD.

En annen ting som er meget unikt med PS3 er at man nå kan spille av SACD over digitale utgangen.( firmware 2.01)

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah, det var digg å få SACD over den Optiske.!

Sitter å tester litt, Sony Erisson telefoner har jo blåtann og kan brukes som fjernkontroll (i følge den selv)... Men dette får jeg IKKE til å fungere mot PS3, tro kanskje det fungerer bare mot pc.?
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Mener da bestemt jeg var innom der og resultatet var som som du sikkert skjønner
    Det var cookies. Betyr det all info i dette tilfellet? Så ikke logginformasjon.
    Ok, for å slette logginformasjon så gjør du følgende:
    1. Åpne nettleseren.
    2. Trykk på options/valg (grønn trekant) på fjernkontrollen.
    3. Marker "Logg" og trykk på Enter.
    4. Marker "Slett alt" og trykk på Enter.
    5. Marker "Ja" og trykk på Enter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg Pixar - Short Movies i posten fra Amazon USA og den funka fint i min PS3. Bladde meg gjennom menyer og titta litt på flere av filmene. Ingen problem.

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Fikk Pixar - Short Movies Blu-ray i posten og gledet meg fält. Satte den på og gikk kjapt igjennom trailers for å komme til meny/oppsett. Så ble skjermen svart. Ingen av funksjonene på fjernkontrollen fungerte utenom eject. Trykket på den og BD-en kom ut, men skjermen var fortsatt svart. Måtte restarte maskinen for å få den normal igjen.
    Prövde igjen og samme skjedde igjen.
    Tydeligvis et problem med filmen som fökker opp maskinen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Jah, det var digg å få SACD over den Optiske.!

Sitter å tester litt, Sony Erisson telefoner har jo blåtann og kan brukes som fjernkontroll (i følge den selv)... Men dette får jeg IKKE til å fungere mot PS3, tro kanskje det fungerer bare mot pc.?
    Ps3 er vel rett å slett sperret for andre blåtannfjernkontroller enn den offisielle som sony lager.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel uansett ikke noe mere praktisk å kløne rundt med en mobiltelefon enn å bruke PS3 kontrolleren?
    Men det burde gått, det er jeg enig i, spesielt Sony-telefoner. På den annen side er det andre ting jeg syntes de bør prioritere på funksjonalitetslista enn akkurat det. Jeg mener beste de bør fikse interaksjonen med PSP slik at man kan bla i musikkfiler og starte de på PS3'n uten å måtte skru på TV'n. Hvis mor i tillegg kan se på bilder på'n samtidig så har jeg ingen problemer med å kjøpe en PSP som fjernkontrol.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Forskjellene er kort og greit:
    - Ingen støtte for PS2-spill
    - Mindre harddisk
    - 2 USB-porter istedenfor 4
    - Ingen minnekortlesere

De tre siste punktene er jo null problem å oppgradere i etterkant, så spørsmålet er hvorvidt man trenger å spille PS2-spill på den.

Glem nå ikke å legge til at 40GB versjonen bruker halvparten så mye strøm og er så godt som lydløs i motsetning til noen 60GB versjoner som høres ut som tidlige Xbox360. Jeg har nå en 40GB og er storfornøyd (har ingen PS2-spill uansett).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Glem nå ikke å legge til at 40GB versjonen bruker halvparten så mye strøm og er så godt som lydløs i motsetning til noen 60GB versjoner som høres ut som tidlige Xbox360. Jeg har nå en 40GB og er storfornøyd (har ingen PS2-spill uansett).
    40GB mangler også mulighet for SACD .

Newcomer Cueball sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vulcanus
    40GB mangler også mulighet for SACD .
    Kan noen avkrefte dette?

Dersom påstanden medfører riktighet, er det noen måre å vite om en 60Gb versjon har CPU produsert med 65nm teknologi? serienr eller lignende?

Takker for all hjelp

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cueball
    Kan noen avkrefte dette?

Dersom påstanden medfører riktighet, er det noen måre å vite om en 60Gb versjon har CPU produsert med 65nm teknologi? serienr eller lignende?

Takker for all hjelp
    I spesifikasjonene til 40gb modellen står det i mange butikker følgende:
    Optisk: Blue-Ray (BD 2x), DVD 8x, CD 24x, SACD 2x.

Dette er FEIL!
    Se FAQ på no.playstation.com
    Sitat Opprinnelig postet av no.playstation.com
    Den viktigste forskjellen mellom modellene på 60 GB og 40 GB ser du nedenfor:

PLAYSTATION 3 på 60 GB:

Fire USB-porter
    Porter for minnekortlesere
    Ethernet-kabel følger med
    Kan spille av enkelte PlayStation 2-titler
    Kan spille av Super Audio CD-er

PLAYSTATION 3 på 40 GB:

To USB-porter
    Ingen porter for minnekortlesere
    Kabel følger ikke lenger med
    Kan ikke spille av PlayStation 2-titler
    Kan ikke spille av Super Audio CD-er

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mus og tastatur/bad company

hei.

er det noen som veit om det kommer til å være muligheter for å spille battlefield bad company med tastatur og mus til ps3??

veit bare om unreal 3 som dette går på

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet til min PS3 til projektor med HDMI. Er det ikke mulig å få signal ut på AV-utgangen samtidig? Fikk ikke dette til i går og skulle gjerne hatt muligheten til å koble den til TV også.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet til min PS3 til projektor med HDMI. Er det ikke mulig å få signal ut på AV-utgangen samtidig? Fikk ikke dette til i går og skulle gjerne hatt muligheten til å koble den til TV også.
    Nei, det går ikke. Har samme problem selv, HDMI til projektor og S-Video til CRT-TV.

Det mest smidige er følgende:
    Dersom du har brukt projektor, men vil over på TV-utgang: Hold inne power-knappen på PS3 til det kommer et ekstra 'pip' (ca fem sekunder). Da settes bilde og lyd til default (AV-utgang).

Omvendt, dersom du skal bruke projektoren og PS3 står på AV-ut, slå på projektoren før PS3'en. Dersom PS3 detekterer at den er koblet til noe via HDMI så spør den om den skal bruke HDMI-utgangen.

Ikke veldig fleksibelt, men en levelig work-around.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Nei, det går ikke. Har samme problem selv, HDMI til projektor og S-Video til CRT-TV.

Det mest smidige er følgende:
    Dersom du har brukt projektor, men vil over på TV-utgang: Hold inne power-knappen på PS3 til det kommer et ekstra 'pip' (ca fem sekunder). Da settes bilde og lyd til default (AV-utgang).

Omvendt, dersom du skal bruke projektoren og PS3 står på AV-ut, slå på projektoren før PS3'en. Dersom PS3 detekterer at den er koblet til noe via HDMI så spør den om den skal bruke HDMI-utgangen.

Ikke veldig fleksibelt, men en levelig work-around.
    Takk for det. Er jo bedre enn ingenting. Er jo greit å koble over til HDMI, men litt klønete å måtte skru på PJ for å koble over til TV.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med du har sjekket oppskalering av DVD på lerret? Hva er din dom? Det vil vel være mere avslørende på en diger flate enn min 'begrensede' 42"..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    regner med du har sjekket oppskalering av DVD på lerret? Hva er din dom? Det vil vel være mere avslørende på en diger flate enn min 'begrensede' 42"..
    Var bare så vidt innom DVD i går, her går det i nyfødt barn for tiden... Har ikke sammenlignet, men LOTR så ihvertfall meget bra ut, og tror nok ikke den er dårligere enn Panasonicen hvertfall. Skal teste litt mer i helgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS2 spill på PS3

denne siden er det listet opp PS2 spill som fungerer på PS3. Men ingen nye PS2 spill er med. Da det er utgitt få barnespill på PS3, lurer jeg på om det er noen som vet om Disney Princess: Enchanted Journey vil fungere på PS3 (60 Gb versonen)?

Side 118 av 250 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •