Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 116 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 4992
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pervind
    Lurer egentlig på noe.
    Hvorfor blir lyden høyere når jeg setter PS3 til å sende ut Bitstream enn
    når jeg setter den til PCM?
    Må skru opp mye mere får å få like høy lyd når jeg kjører PCM.
    Er ikke PCM ukomprimert lyd, HD lyd?
    Håper det ikke var for dumme spørsmål
    Det er kun fordi de forskjellige lyd typene har forskjellig default lydnivå. Intet med lydkvalitet å gjøre.

Lydnivåene er avogtil også forskjellige på forskjellige filmer på samme format.

Man må aldri se på hva receiveren står på, heller bruke ørene.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydtyper som i DTS eller DD?
    I så fall faller det på sin egen urimelighet at spill kodet med DD/DTS er drithøyt i forhold til film kodet med DD/DTS. Variasjoner er greit, men det er ekstrem forskjell på spillyden fra PS3 og all annen lyd fra PS3 eller andre komponenter for den saks skyld.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Lydtyper som i DTS eller DD?
    I så fall faller det på sin egen urimelighet at spill kodet med DD/DTS er drithøyt i forhold til film kodet med DD/DTS. Variasjoner er greit, men det er ekstrem forskjell på spillyden fra PS3 og all annen lyd fra PS3 eller andre komponenter for den saks skyld.
    Det er riktig.

Men det tror jeg er med intensjon. Nevnte Motorstorm er jo ekstem.

Newcomer Yahaman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildeformat BD Disk

Lurer på følgende:

Så Pirates of the Caribbean ( Dead Man's Chest ) hvist på en Sony 40W3000 sammen med Sonys BD spiller.

På demoen ble det vist full skjerm i 1080p/24 - Når jeg spiller samme film på Playstation3 på samme TV ( 40W3000 ) blir der sort stripe oppe og nede på billedet. Er dette p.g.a 2.35;1 formatet ????

Finnes det noen måte å få denne filmen i full 16x9 ???

--------------------------------------------------------------

Ved bruk av TVersity og AAC filer hender de at den ( PS3'en ) bare spiller 1 secund av hvert spor og melder corupt file ??? Noen som har vært bort tilsvarende... Feil i TVersity / innstilling ????

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært skuffende dålig lyd på PS3 ja :-(
    Har en Yamaha S1700 som knuser PS3 fullstendig på DVD og CD.

Testet sammen med "rene" Blu Ray spillere og HD DVD spillere kommer denne ut alder dåligst både på bilde og lydsiden :-(
    (Siste Lyd Og Bilde)

Prisen som ble satt på 6000 kr da den kom var OVERPRISET etter min mening.

Får hyre til det kommer Blu Ray som er vært og kjøpe :-)

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke akkurat det som er erfaringene her på forumet og andre internasjonale forumer.... Men kanskje de nyeste spillerne begynner å ta igjen PS3 nå, for den har jo vært overlegen det siste året...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sammenlignet D.D 5.1/DTS 5.1 med PCM i 5.1 fra DVD og merker at PCM ligger et par db under D.D og DTS.

Det er vel slik at når en bruker PCM så er det Reciver som dekoder signalet ??? stemmer det ???

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PCM ligger et par hakk lavere, og derfor kan det virke som om at lyden er "dårligere" men bare finn et volum du "switcher" imellom så skal du se at PCM fra BR er rimelig overlegent...

Når det sendes som PCM dekodes signalet i PS3n, f.eks fra DTS-HD eller DD True HD og blir omgjort til PCM uten tap av lydkvalitet....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yahaman
    Lurer på følgende:

Så Pirates of the Caribbean ( Dead Man's Chest ) hvist på en Sony 40W3000 sammen med Sonys BD spiller.

På demoen ble det vist full skjerm i 1080p/24 - Når jeg spiller samme film på Playstation3 på samme TV ( 40W3000 ) blir der sort stripe oppe og nede på billedet. Er dette p.g.a 2.35;1 formatet ????

Det er pga 2.35 ja. En 16:9 monitor har et forhold på 1.78:1, og du SKAL derfor få sorte striper oppe og nede. Joda, det finnes sikker et såkalt "Pan and scan"-modus i PS3 eller tv-en, men da vil du få servert helt andre bilder enn det som er meningen.

Se her:
    Pan and scan - Wikipedia, the free encyclopedia

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yahaman
    Lurer på følgende:

Får da inderlig håpe at det ALDRI blir mulig på en vanlig måte, men du kan sikkert trykke på ZOOM som ligger under aspect ratio knappen.

Men hvorfor vil du ikke se hele bilde slik det er ment?

Grøsser når jeg tenker tilbake til gamle dager da det kun var 4:3 versjoner av filmer. Spesielt "The Bridge over the River Kwai" når Alex Guinness og Sessue Hayakawa står å snakker. I det originale 2.35:1 bildet så hadde de hodene på hver sin side av bilde, og bildet sto helt stille. I VHS / TV versjonen som er 4:3 så dras bilde frem og tilbake mellom hodene når de snakker. Forferdelig.

Det beste eksemple på hvorfor man skal ha original aspect ratio, er å se det lille ekstra matrialet som ligger ved "The Interpreter", hvor regissør Sydney Pollack forklarer og viser.

EDIT: Man kan også ta å se denne fine lille filmen som forklarer mye: YouTube - Aspect Ratio

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har også sammenlignet D.D 5.1/DTS 5.1 med PCM i 5.1 fra DVD og merker at PCM ligger et par db under D.D og DTS.

Det er vel slik at når en bruker PCM så er det Reciver som dekoder signalet ??? stemmer det ???
    PCM er det som True HD osv også blir omgjort til hvis det dekodes i receiver. Så PCM dekodes ikke i det hele tatt hvis det er det som ligger på platen, det sendes bare videre, og så forsterker receiveren det opp, intet annet

Newcomer Yahaman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og Tips...

Det er selvfølgelig best å se filmenen slik de er ment å være...

Men av og til begynner en å lure litt...:-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At PS3 skulle ha dårligere lyd enn andre når alle dekoder på samme måte finner jeg finurlig. Jeg tror folk blander sammen lavere volum med dårligere lyd. Dessverre er dette årsaken til at nye CD-utgivelser ødelegges mtp på dynamikk. Mennsket oppfatter høyere volum som bedre lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny tv

Tv`n min døde, og er inn på rep nå, har fått lånetv, og da jeg skullle koble til ps3, så jeg den hadde bare DVI inngang på den, så jeg kjøpte meg overgang fra HDMI til DVI, plugga i, men får ikke opp bilde.. HJELP!!!
    Må må resette ps3 på en måte, for å lagre inn nye innstillinger?
    Hvordan gjøres dette??

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zoolo
    Tv`n min døde, og er inn på rep nå, har fått lånetv, og da jeg skullle koble til ps3, så jeg den hadde bare DVI inngang på den, så jeg kjøpte meg overgang fra HDMI til DVI, plugga i, men får ikke opp bilde.. HJELP!!!
    Må må resette ps3 på en måte, for å lagre inn nye innstillinger?
    Hvordan gjøres dette??
    With the PS3 in stand by mode Press and hold the power button for 5 secs.. (until you hear the second beep) this cause the PS3 to reset the display properties

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tnx. Funker fint nå.. Men fy f*** som jeg gleder meg til å få igjen 42"min.. Lånetv`n er 27" og er som en reisetv!! :S:S LoooL

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    At PS3 skulle ha dårligere lyd enn andre når alle dekoder på samme måte finner jeg finurlig. Jeg tror folk blander sammen lavere volum med dårligere lyd. Dessverre er dette årsaken til at nye CD-utgivelser ødelegges mtp på dynamikk. Mennsket oppfatter høyere volum som bedre lyd.
    PS3 har software dekoding av lyden. Personlig så syntes jeg det aldri er noen fordel i forhold til hardware dekoding.

Men er enig i volum tenke gangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    PS3 har software dekoding av lyden. Personlig så syntes jeg det aldri er noen fordel i forhold til hardware dekoding.

Men er enig i volum tenke gangen.
    Du fortsetter med det tullballet ser jeg : -)

Det er ingen lydkvalitetsmessig forskjell mellom dekoding i software eller hardware bortsett fra at software er mer fleksibelt, dvs en kan bruke en prosessor til å dekode fler formater som eventuellt blir funnet opp senere.

Skal en være spissfindig så skjer jo også dekodingen i det du kaller hardware med hjelp av ett fast "program/kode" i hardwaren. Fordelen med hardware er et det er billigere med dedikerte brikker når en kan produsere dem i store volum, typisk er det to tre produsenter som lager til alle merker for å få volum stort nok.

AndersT2 du er veldig aktiv og hjelpsom i denne og andre tråder men akkurat dette temaet innen digitalteknikk er ikke der du er sterkest og derfor synes jeg det er synn at du sprer informasjon som er veldig omtrentlig og feil. På andre tema gjør du en meget god jobb så ikke ta dette personlig...

Forskjeller opplevd i lyd er knyttet til tre forhold, eventuelle nivåforskjeller , eventuell post prosessering (ikke relevent i akkurat dette temaet men i relevant i forhold til dekoding i spiller eller reciver), eller den viktigste placebo effekten, dvs at en tror/ønsker det ene skal høre bedre ut enn det andre (prøv en nivåmatchet blindtest og jeg garanterer at skråsikkerhet om forskjeller blir litt mindre skråsikre.)

Har du fått kjøpt deg noen probe enda? Da skal du se att du får fart i begge BR spillerne på skjemen din: -)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har nettopp kjøpt med en 40 GB PS3. Problemet er at når jeg kobler den til receiveren min, denon avr 1803, så slår receiveren seg av.
    Dette skjer kun når jeg skal spille spill eller HD-klipp. Ved bruk av vanlig cd'r eller menylyder fungerer lyden greit. Jeg har prøvd å koble til via både optisk og analog kabel og det samme skjer ved bruk av begge kablene. Jeg har prøvd alle mulige varianter av innstillinger på PS3 uten at det har noen innvirkning :?

Har også koblet opp lyden til min gamle NAD stereo forsterker og da fungerer alt knirkefritt. Har lest litt på utenlandske forum og der virker det som at en del har det samme problemet med ulike surroundreceivere.

Er det noen her inne som har opplevd det samme problemet eller har forslag til en løsning?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Du fortsetter med det tullballet ser jeg : -)

Det er ingen lydkvalitetsmessig forskjell mellom dekoding i software eller hardware bortsett fra at software er mer fleksibelt, dvs en kan bruke en prosessor til å dekode fler formater som eventuellt blir funnet opp senere.

Skal en være spissfindig så skjer jo også dekodingen i det du kaller hardware med hjelp av ett fast "program/kode" i hardwaren. Fordelen med hardware er et det er billigere med dedikerte brikker når en kan produsere dem i store volum, typisk er det to tre produsenter som lager til alle merker for å få volum stort nok.

Har du fått kjøpt deg noen probe enda? Da skal du se att du får fart i begge BR spillerne på skjemen din: -)
    Det er nok riktig at software dekodingen i PS3 fortsatt holder mål. Men personlig så er jeg redd for at ved software dekoding så vil man kanskje en eller annen gang oppleve (da kanskje mer på PC) at når arbeidsoppgavene på maskinvaren som driver software dekodingen (da sammen med alt det andre den skal gjøre) vil kanskje kunne lide.

Det er jo ett kjempe pluss at den er oppgraderbar. Men hvis vi ser for oss tiden før HD formatene kom, så var det hauger av år siden det var noe forandring. Da var det heller ikke behov for noe annet enn hardware dekoding.

Men forskjellen mellom de er nok i dag blitt minimale, da maskin kraften har blitt såpass mye kraftigere.

Når jeg hører forskjell på PS3 og S300, så vil jeg tro det ikke er forholdet software/hardware dekoding, men brukte komponenter i signal veien.

Ellers så har jeg ikke fått rotet meg til noen probe enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ellers så har jeg ikke fått rotet meg til noen probe enda.
    Løp å kjøp :- )

Side 116 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •