Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 113 av 250 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 4992
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk Pixar - Short Movies Blu-ray i posten og gledet meg fält. Satte den på og gikk kjapt igjennom trailers for å komme til meny/oppsett. Så ble skjermen svart. Ingen av funksjonene på fjernkontrollen fungerte utenom eject. Trykket på den og BD-en kom ut, men skjermen var fortsatt svart. Måtte restarte maskinen for å få den normal igjen.
    Prövde igjen og samme skjedde igjen.
    Tydeligvis et problem med filmen som fökker opp maskinen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hadde full RGB på selv en stund, når jeg sammenlignet mot S300 så var bildet altfor dårlig, når jeg skudde av Full RGB, så ble blidet like bra igjen. Det blir for lite detaljer i mørket med Full RGB etter min mening.

Det med kontrollerene og PS3. Hvis man har 2 PS3, og en kveld bruker kontrollerene til begge disse på en maskin, vil ikke de da den ene av dem fungere mot begge? Eller fjerner da den kontrollenen alt minne om en annen PS3?
    Derfor jeg ble lettere skuffet over kvaliteten på Ocean's Eleven.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbel

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg setter ps3'n på bitstream ut hdmi (eller LPCM) så får jeg ikke engang "dolby digital" opp på recivern! Noen flere som har dette problemet?

NB! gjelder ikke ved optisk kabel.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Vet ikke hvordan det gjøres for online-spill, men i spill hvor man bare sjekker mot high scores osv på nett, så stoppes det ihvertfall ikke opp.
    Står en liste her (i grå boks):
    Background Download

* When using network features of online games

Blir et definisjonsspørsmål hva som er "network feature" og ikke, men jeg tipper nedlastingen pauses når ps3'n initierer nettverkstrafikk (f.eks når man går online eller akkurat idet man sjekker high-score). Men som ved andre tilfeller hvor nedlastingen pauses vil jeg tro at den startes opp igjen umiddelbart etter at annen nettverkstrafikk opphører.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser jo i FAQ at: "HDMI 1.0 støtter 8-kanalers ukomprimert PCM-strøm som skal være på alle Blu-Ray filmer, men ønsker man å benytte seg av Dolby TrueHD eller DTS-HD Master Audio, støttes det kun av HDMI ver. 1.3 og nyere. Kvaliteten på ukomprimert PCM vs. DTS-HD Master/Dolby True HD skal være helt likeverdig kvalitetsmessig (lossless), men behandlingen og mix av lydsporet kan være bedre på et av formatene og derfor oppfattes bedre."

Betyr dette at jeg vil få bedre lyd fra en blue-ray film på min Denon 3806 med HDMI 1.0 enn jeg i dag får fra en film med et dts spor?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Betyr dette at jeg vil få bedre lyd fra en blue-ray film på min Denon 3806 med HDMI 1.0 enn jeg i dag får fra en film med et dts spor?
    Ja. Sett PS3 til å sende lyd som PCM, og du vil få ukomprimert PCM inn via HDMI-inngangen på 3806. Men PS3 dekoder ikke DTS-HD (enda), så dette gjelder kun plater med PCM-spor og TrueHD.

Jeg bruker samme løsning på min 2807.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Derfor jeg ble lettere skuffet over kvaliteten på Ocean's Eleven.
    Det er nok ikke PS3 sitt problem. Det er filmen. Har den selv på HD DVD, og sortinivået der var ikke speisielt bra

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å testet ett par demoer på PS3 i går, og så senere en BD film. Etter demoene så var det første gang at jeg la merke til lyden fra spilleren. Ikke mye, men litt surring der bori hjørnet, intet problem, og ingenting jeg la merke til under filmer.

I dag så var jeg hos en jeg kjenner, han satt å spillte Xbox 360. Det er noe av det verste bråket jeg har hørt. Min spill PC bråker mindre enn den, og den har 8-9 harddisker, mange vifter osv..

Hvis noen hevder at deres PS3 låter i nærheten av Xbox 360, så er det bare å gå tilbake til forhandler å klage.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ja. Sett PS3 til å sende lyd som PCM, og du vil få ukomprimert PCM inn via HDMI-inngangen på 3806. Men PS3 dekoder ikke DTS-HD (enda), så dette gjelder kun plater med PCM-spor og TrueHD.

Jeg bruker samme løsning på min 2807.

Men 2807 støtter jo Multichannel LPCM. Det gjør ikke 3806. Har ikke det noe å si?

Jeg leser på hjemmekino.no :

"HDMI 1.3 gir mulighet for at produsentene kan implementere overføring av Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio til receiver. Dette er ikke et krav for å kunne følge 1.3 standarden og til nå finnes det ingen spillere med HDMI 1.3 som gjør dette. Da de fleste HD DVD og Blu-Ray spillere har innebygd dekoder som omformer disse formatene til MPCM har dette ingen praktisk betydning. Dette er fordi MPCM også er et tapsfritt system og man beholder dermed den samme kvaliteten på lyden som DTS-HD Master Audio og Dolby TrueHD. De fleste nye receivere/forsterkere med HDMI 1.1 eller nyere klarer å spille av MPCM lyd. Playstation 3 klarer f. eks ikke å sende Dolby TrueHD eller DTS-HD MA ut selv om den er utstyrt med HDMI 1.3."

Kilde: HDMI Guide - Alt om HDMI - Hjemmekino.no

Edit: Jeg kan jo svare meg selv er etter litt undersøkelse. Noen 3806`er støtter visst MPCM lyd. Men for de som ikke gjør det må de laste ned en ny firmware.

Her er hva det blir skrevet på avsforum.com:

Just updated the firmware in my 3806 (bought Apr 2006) and thought I would quote a couple of other posts just to consolidate some info for people who are just coming to the thread.

It was a very simple procedure, the only problem being that I had to find a computer with a serial port! Since I own Mac computers, I had to borrow a Windows laptop.

1. Download file below
    2. Decompress the file (look for a .rar extractor online).
    3. There a two files: german language .pdf and an .exe file.
    4. Double click the .exe file and it will install and put a shortcut on your desktop.
    5. Run the program from the icon on the desktop and you are back in English for the rest of the procedure.
    6. It will turn your 3806 off and then back on, updating in three phases, with the third being the longest.
    7. It will take about 10-15 min.
    8. You will soon be finished and enjoying 7.1 PCM!

I used a standard serial cable from Radio Shack.

To check firmware:
    1. Turn on amp
    2. ON/STBY steady green
    3. Press small on/off
    4. Hold both STATUS and ROOM EQ while turning on
    5. Release STATUS/ROOM EQ
    6. Press STATUS for mode AVR
    7. Press STATUS again.

Before update, mine was:

Main - 00.56
    Sub - 00.42
    DSP - 00.43

After update:

Main - 00.76
    Sub - 00.56
    DSP - 00.45

I would like to thank Dutchman01 and aaronwt for their links and informative posts throughout this thread. Hope this helps somebody.

Take care,

Jim

Quote:Originally Posted by Dutchman01
    For all customers,

Here is the latest AVR-3806 firmware that is posted on the Europe Denon Support Site

Update's to MAIN 00.76 SUB 00.56 DSP 00.45
    RapidShare: 1-Click Webhosting

It adds 7.1 pcm over HDMI and the Firmware is al in english.
    unzip, instal and execute program, follow the screens.

UPDATE GOES TRUE THE RS-232 POORT (no other way)

Good luck Upgrading.
    Use it at own risk. (Flashing is always a risk)

Quote:Originally Posted by aaronwt
    The 3806 does sound excellent with 7.1 PCM. Better than the 2807. I was apprehensive about doing the upgrade at first, but now that I hear the results, I'm glad I did it. It upgraded in three sections. The first two went very quickly but third section took a few minutes to finish. When you start the upgrade the first thing it does is go in what looks like standby mode where the power light turns red. It says something like reboot for upgrade on the screen. So don't be alarmed when it does that. And it stays that way throughout the update.

Kilde:Denon 3806 Owners Thread - Page 39 - AVS Forum

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke PS3 sitt problem. Det er filmen. Har den selv på HD DVD, og sortinivået der var ikke speisielt bra
    Tenkte det kunne ha noe med full range RGB, men så Ocean's 12 i går og den var ikke spesielt imponerende den heller. Full RGB fungerte bedre enn begrenset, da sortnivået ble bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Tenkte det kunne ha noe med full range RGB, men så Ocean's 12 i går og den var ikke spesielt imponerende den heller. Full RGB fungerte bedre enn begrenset, da sortnivået ble bedre.
    Det er viktig at også TV støtter Full RGB (ofte må man stille inn dette på TV) i tillegg må også skjermen kalibreres på ny når man tar på Full RGB. Jeg har ikke testet særlig mye selv på Full av eller på. Jeg tok den bare på når den opsjonen kom og kalibrerte da på nytt. Men når jeg hadde prosjektor i "gamle" dager så var det bedre å ha på Full range RGB fra DVD spiller enn av. Det finnes kalibreringsbilder på Sony BD filmer (husker ikke hvordan man får opp bildet nå), pluss at det også finnes DVE BD nå (ligger til bestilling hos Play men har den ikke på lager).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål som garantert har blitt besvart tidligere, men jeg finner ikke svaret.

Kobler optisk fra PS3 til Arcam AVR350 siden den ikke har lyd via HDMI.

Skal jeg da velge Bitstream eller PCM i PS3 for å få best mulig lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Fikk Pixar - Short Movies Blu-ray i posten og gledet meg fält. Satte den på og gikk kjapt igjennom trailers for å komme til meny/oppsett. Så ble skjermen svart. Ingen av funksjonene på fjernkontrollen fungerte utenom eject. Trykket på den og BD-en kom ut, men skjermen var fortsatt svart. Måtte restarte maskinen for å få den normal igjen.
    Prövde igjen og samme skjedde igjen.
    Tydeligvis et problem med filmen som fökker opp maskinen.
    Har samme TV og PS3 som deg. Bestilte Pixar fra Amazon for en stund tilbake og venter den inn i hvert øyeblikk. Tester og gir feedback så snart den er i hus.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde full RGB på selv en stund, når jeg sammenlignet mot S300 så var bildet altfor dårlig, når jeg skudde av Full RGB, så ble blidet like bra igjen. Det blir for lite detaljer i mørket med Full RGB etter min mening.
    Dumt spørsmål kanskje, men har du kalibrert med Full RGB?
    Brukt en teste DVD eller noe?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter siste oppdatering --> plagsom info rute

Etter siste oppdatering, så er det kommet opp en ny rute opp til høyre med info.
    Hvordan skru denne av(og på)?

Mener å ha lest dette, men finner ikke det igjen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen spørsmål til her:
    1.
    Hvilke kodec bør jeg ha på når en spiller musikk?
    AAC
    eller
    MP3
    eller
    ATRAC

2.
    Hvilke frekvens under samme "folder for musikk"
    48kHz
    eller
    44,1 - 88,2 - 176,4kHz

3.
    Under BD/DVD og audio format out put(HDMI)
    Datastrøm
    eller
    Linær PCM(det er vel denne som en bør bruke)?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Etter siste oppdatering, så er det kommet opp en ny rute opp til høyre med info.
    Hvordan skru denne av(og på)?

Mener å ha lest dette, men finner ikke det igjen.
    Nå sitter jeg på jobben uten PS3'n foran meg så denne 'guiden' blir ikke helt presis
    I XMB-menyen går du til nest siste valget på høyresiden. Nesten i bunn på den finner du igjen ikonet som du ser på infobaren. Trykk trekant for å få opp menyvalget og gjør de endringene du ønsker.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Har et spørsmål som garantert har blitt besvart tidligere, men jeg finner ikke svaret.

Kobler optisk fra PS3 til Arcam AVR350 siden den ikke har lyd via HDMI.

Skal jeg da velge Bitstream eller PCM i PS3 for å få best mulig lyd?
    Da må den stå på bitstream, den optiske støtter kun stereo for PCM

Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Dumt spørsmål kanskje, men har du kalibrert med Full RGB?
    Brukt en teste DVD eller noe?
    Nei det har jeg ikke gjort. Da ville det ødelagt for de andre kildene mine, da jeg kjører igjennom receiver, og har 3 andre HDMI kilder koplet til. Det kan jo hende det er det som er problemet ja.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Nå sitter jeg på jobben uten PS3'n foran meg så denne 'guiden' blir ikke helt presis
    I XMB-menyen går du til nest siste valget på høyresiden. Nesten i bunn på den finner du igjen ikonet som du ser på infobaren. Trykk trekant for å få opp menyvalget og gjør de endringene du ønsker.
    Fikk det til ja, det var i den menyen der(var to valg, vis eller ikke vis så enkelt :-) )

Side 113 av 250 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •