Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 110 av 250 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 ... SisteSiste
Viser resultater 2,181 til 2,200 av 4992
    Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det bekreftet at 40GB versjonen er mer stillegående enn 60 GB'n? Jeg bruker PS3n min kun til Musikk, BD, DVD og PS3 spill, så ting som færre USB porter, minnekortleser og bakoverkompabilitet bryr meg ikke. I tillegg bruker jeg en 250GB disk i den i stede for den originale, så plassforskjellen bryr meg heller ikke.

Jeg kunne med andre ord tenke meg å selge 60GBn og kjøpe meg 40GBn i stede, hvis det er sånn at den er merkbart mer stillegående.

Er egentlig allerede veldig fornøyd med støynivået (spesielt i forrhold til 360!!), men jo stillere det er når man ser film, jo bedre...

Noen som vet?

Newcomer Kjell Hugo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hakking?

Jeg har en kompis som klager lit på at det blir hakking,, at bildet ikke flyter men hakker lit i raske sener med Blu-ray filmer. er dette et kjent problem og kan det løses?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell Hugo
    Jeg har en kompis som klager lit på at det blir hakking,, at bildet ikke flyter men hakker lit i raske sener med Blu-ray filmer. er dette et kjent problem og kan det løses?
    Har opplevd at det hakker litt når jeg spiller FIFA 2008, men hakker ikke når jeg ser Blu Ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan overfører jeg filmer fra PC'en til PS3? Klarer ikke legge filmer over. Eller..kanskje filene må være i mp4, før de kan avspilles?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell Hugo
    Er vanlig på tv'er som ikke støtter 1080/24p og LCD tv'er som ikke har 100hz panel. Hvordan tv har han?

Newcomer Kjell Hugo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hey

Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Er vanlig på tv'er som ikke støtter 1080/24p og LCD tv'er som ikke har 100hz panel. Hvordan tv har han?

Han bruker Projektor,,, BenQ 8720. Jeg var borte hos han i sta, og playstation hadde vist foretat en oppgradering av softvare, og problemet har så godt som blit borte. Så til alle andre som muligens har kjenskap til dette, så ta en softwareoppgradering.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var ps3 bestilt. Skal koble den på Denon 2807 med hdmi? Jeg har komponent fra 2807 til infocus 4805. Vil jeg bare få dd og dts lyd?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Ja da var ps3 bestilt. Skal koble den på Denon 2807 med hdmi? Jeg har komponent fra 2807 til infocus 4805. Vil jeg bare få dd og dts lyd?
    Skal du ha HD-lyd må du ha hdmi mellom forsterker og pj.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Skal du ha HD-lyd må du ha hdmi mellom forsterker og pj.
    Du mener vel forsterker og PS3...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min PS3 bestilt 2990,- fra Elkjøp internett med fri frakt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Du mener vel forsterker og PS3...
    Jepp

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Analog lyd og HDMI

Hei,

Tenkte å bytte ut gammel cd/dvd spiller med ps3 og trenger litt råd. Vil helst koble ps3'en til tv med HDMI.

Spørsmålet mitt er da om det er mulig å få analog lyd ut av-porten på ps3'en samtidig som den er koblet til tv med HDMI? Og, funker det å spille av analog lyd (eks. fra cd) hvis HDMI er koblet til tv men tv slått av?

Jeg trenger dette da forsterkeren ikke har digital inngang samt at jeg helst vil slippe å ha tv på for å høre musikk fra cd.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Jepp
    Så det er ikke noe problem og sende lyd og bilde med hdmi fra ps3 til denon 2807 og bilde videre til projector med komponent kabel? Jeg skal da velge raw lyd ut fra ps3 får å få hd lyd?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabeltv
    Spørsmålet mitt er da om det er mulig å få analog lyd ut av-porten på ps3'en samtidig som den er koblet til tv med HDMI? Og, funker det å spille av analog lyd (eks. fra cd) hvis HDMI er koblet til tv men tv slått av?

Jeg trenger dette da forsterkeren ikke har digital inngang samt at jeg helst vil slippe å ha tv på for å høre musikk fra cd.
    Ja, video og audio er helt uavhengige av hverandre. HDMI på TV og analog stereo audio til forsterker er fullt mulig.

Jeg vil også spille av en audio-cd uten å måtte slå på projektor, men føler ikke jeg har helt kontroll på hva som skjer, starter platen automatisk.?
    Hva med den som står i PS3 når jeg slår den på.? må jeg logge innpå PS3n først.?

Siden PS3 ikke har noen form for display på selve konsollen aner man jo ikke noe om hvilket spor man er på å hvor lenge sangen har gått å hvor mange spor det er på cdn osv osv...
    Man ender uansett opp med å kopiere cdene over på hardisken å spille de av slik... ops: (da må skjermen være på)
    Bare SACD ol man trenger cdplaten, å når man først skal nyte slikt så kan tv/projektor få stå på...

Hender jeg slår på skjermen for å starte en spilleliste på 20-60timer, å da slår jeg av ps3n(EIDT LEIF! TVn seff.) etterpå så får musikken gå sin gang...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Ja, video og audio er helt uavhengige av hverandre. HDMI på TV og analog stereo audio til forsterker er fullt mulig.

Jeg vil også spille av en audio-cd uten å måtte slå på projektor, men føler ikke jeg har helt kontroll på hva som skjer, starter platen automatisk.?
    Hva med den som står i PS3 når jeg slår den på.? må jeg logge innpå PS3n først.?

Siden PS3 ikke har noen form for display på selve konsollen aner man jo ikke noe om hvilket spor man er på å hvor lenge sangen har gått å hvor mange spor det er på cdn osv osv...
    Man ender uansett opp med å kopiere cdene over på hardisken å spille de av slik... ops: (da må skjermen være på)
    Bare SACD ol man trenger cdplaten, å når man først skal nyte slikt så kan tv/projektor få stå på...

Hender jeg slår på skjermen for å starte en spilleliste på 20-60timer, å da slår jeg av ps3n etterpå så får musikken gå sin gang...
    Supert, takker for info! Regner nok med, som du sier, at det beste er å kopiere over på intern harddisk etter hvert.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok trenger litt hjelp her.

Scenario: Har en ps3 60gb i stuen, men vurderer nå en 40gb til soverommet. Bor i en leilighet på 60kvm og 100kr spørsmålet blir som følger. Når jeg da evnt skrur på ps3 en på soverommet, vil da ps3en i stuen slå seg på i samme slengen?

I tilfellet er jo dette helt bedritent

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabeltv
    Hei,

Tenkte å bytte ut gammel cd/dvd spiller med ps3 og trenger litt råd. Vil helst koble ps3'en til tv med HDMI.

Støtter 2807 True HD og DTS HD dekoding så kan du det etter hvert, men foreløpig så må du bruke PS3 som dekoder og kjøre PCM. uansett ikke verdens støreste forskjell.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Ok trenger litt hjelp her.

Scenario: Har en ps3 60gb i stuen, men vurderer nå en 40gb til soverommet. Bor i en leilighet på 60kvm og 100kr spørsmålet blir som følger. Når jeg da evnt skrur på ps3 en på soverommet, vil da ps3en i stuen slå seg på i samme slengen?

I tilfellet er jo dette helt bedritent
    Nei, å ikke får du brukt kontrollerne om hverandre heller uten å programmere de på nytt...
    100kr spørsmål du liksom, mere 2990kr spørsmål... :razz:
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldige jævler.... vi betalte nesten 6000 kr for 60GB for et par månder siden :-/
    Prisen falt ikke på PS3 før jul meg i RÆVA

Sensur takk he he

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @krestjan
    Du parrer håndkontrollene til konsollen så jeg vil tro det skulle gå veldig greit. Men jeg tør ikke love deg noe..

@Scorpioen
    Samme problemstilling har igrunn jeg. Hele musikksamlingen min ligger på pc'n og kan streames problemfritt til PS3'n. Jeg har spurt litt tidligere i tråden om funksjonaliteten til PSP sammen med PS3 uten at noen har postet egne erfaringer. Det virker på meg som PSP'n kan brukes som fjernkontrol hvor du får samme skjermbilde som på TV'n. Dvs du kan bla i menyen på PS3, sette på musikk, se på bilder osv osv uten å ha på TV'n i det hele tatt.
    På finn.no får man PSP'er helt ned til 1000kroner og det er jo en overkommelig pris hvis det funker..

Side 110 av 250 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •