Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 250 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 4992
    Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snakket en stund med en ansatt på Sony Center i Karl Johan for noen dager siden. Han mente at beste måte å få lyd og bilde fra PS3 var via Komponentkabel og Optiskkabel. Han mente at det ville bli bedre enn å ta alt igjennom HDMIkabel. Mister man noe informasjon når man presser lyd og bilde inn i en HDMIkabel som man ikke mister når man kjører lyd og bilde separat? Synspunkter?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt skjønne hvorfor, brownale. Det er forsåvidt ikke noe problem å kjøre bilde gjennom HDMI og lyd ut gjennom optisk kabel heller, hvis man ønsker det.

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    PS3 er ganske genial i så måte, allerede nå klarer den å dekode TrueHD til PCM (som igjen er kompatibel med HDMI 1.1). Såvidt jeg har forstått så skal det også komme en firmware oppgradering som gjør det mulig å "pakke ut" DTS Master HD også.. Det skal i teorien ikke være noe å hente med HDMI 1.3 lydmessig, HDMI 1.1 gjør jobben like bra! Holder fortsatt å forsker litt på saken, men du finner mer informasjon her:

One-and-Only PS3 as Blu-Ray Player Thread - AVS Forum

AVSForum er ekstremt treigt om dagen.. :-( Skal være en tråd til også, der er det info om hvilke receivere du kan bruke for å få utnyttet ukomprimert lyd. Fant den ikke i farten..
    Kjempe fint om du sender meg den tråden om ukomprimert lyd hvis du kommer over den

Og en ting til: PCM? Hva er dette?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner det ikke helt selv heller, derfor la jeg det inn her. Men han mente bestemmt at man ikke ville få et like godt resultat hvis man brukte HDMI til både lyd og bilde. Dette får jeg teste ut når jeg får PS3 i hus. En test med Komponent og Optisk og en med HDMI. Har en PS2 Monster Komponent kabel nå som også kan brukes på PS3.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Snakket en stund med en ansatt på Sony Center i Karl Johan for noen dager siden. Han mente at beste måte å få lyd og bilde fra PS3 var via Komponentkabel og Optiskkabel. Han mente at det ville bli bedre enn å ta alt igjennom HDMIkabel. Mister man noe informasjon når man presser lyd og bilde inn i en HDMIkabel som man ikke mister når man kjører lyd og bilde separat? Synspunkter?

http://avforum.no/forum/kabler/48251...ugger-etc.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tweety
    45 tusen hørtes enormt mye ut. Hvor har du fått informasjonen fra? Og du vet kanskje noe om lanseringsdato også?

45 tusen er da ikke så mye, 5 minutt så er de solgt ut

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes fortsatt synd på de som skal koble opp den ny importerte PS3n (360 og for den saks skyld) sin til nyinnkjøpte plasma skjermen sin og tror de får HD via kompositt kabelen... Det burde vært opplyst på pakka med store bokstaver at du må bruke HDMI kabel eller komponent for å få HD-bilde. Hvorfor i all verden legger sony med kompositt kabel og ikke hdmi????

Og ja, jeg kjenner et par som har gått på denne "smellen"...

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva trenger man egentlig for å få ut de nye HD-lydformatene fra PS3?
    Må man ha HDMI på forsterker?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett det har gått flere PS3 for ned mot 2000,- på Ebay i det siste, så her er det mulig å gjøre et kupp for de som ikke kan vente på norsk lansering.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å oppklare evt. misforståelser her. Jeg aner ikke hvilken kabel PS3 sender med i pakka, men jeg ble fortalt av en som jobber på Sony Center i Karl Johan at man får det beste lyd og bilde resultatet fra PS3 med kompostitt og optisk kabel. Men hvis man ikke klarer å sende HD bilder med komposittkabel så blir jo det helt på jordet... :-D

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare for å oppklare evt. misforståelser her. Jeg aner ikke hvilken kabel PS3 sender med i pakka, men jeg ble fortalt av en som jobber på Sony Center i Karl Johan at man får det beste lyd og bilde resultatet fra PS3 med kompostitt og optisk kabel. Men hvis man ikke klarer å sende HD bilder med komposittkabel så blir jo det helt på jordet... :-D
    Man kan ikke overføre HD-signaler via komposittkabel, men man kan via komponentkabel. Det er en vesentlig forskjell på de to. Komposittvideo er hele videosignalet i én leder/et signal. Komponent er 3 separate ledere med RGB med "sync on green" (kompositt betyr sammensatt, dvs sammensatt av komponenter).

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Hva trenger man egentlig for å få ut de nye HD-lydformatene fra PS3?
    Må man ha HDMI på forsterker?
    For å få DTS-HD og TrueHD må man ha en forsterker eller receiver med HDMI 1.3

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tweety
    45 tusen hørtes enormt mye ut. Hvor har du fått informasjonen fra? Og du vet kanskje noe om lanseringsdato også?
    Rykter tilsier release den 23. mars.

45.000 eksemplarer i Norge må være lovlig optimistisk. Det tilsvarer 540.000 i UK, 730.000 i Tyskland etc. Dette er mer enn hva Sony har solgt i USA og Japan sammenlagt til nå.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wireless...
    For å få DTS-HD og TrueHD må man ha en forsterker eller receiver med HDMI 1.3
    Feil! Det holder lenge med HDMI 1.1, PS3 "pakker ut" Dolby True HD og overførrer signalet uten tap via HDMI 1.1 allerede nå, senere skal det komme en patch til PS3 hvor den også "pakker ut" DTS-HD og sender dette via HDMI 1.1. En god del nyere receivere har allerede HDMI 1.1 støtte..!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Feil! Det holder lenge med HDMI 1.1, PS3 "pakker ut" Dolby True HD og overførrer signalet uten tap via HDMI 1.1 allerede nå, senere skal det komme en patch til PS3 hvor den også "pakker ut" DTS-HD og sender dette via HDMI 1.1. En god del nyere receivere har allerede HDMI 1.1 støtte..!
    Må recieveren støtte lydformatet eller blir dette som en 5.1 inngang? ops:

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Må recieveren støtte lydformatet eller blir dette som en 5.1 inngang? ops:
    Alt receiveren må ha er HDMI 1.1 støtte, har den dette så kan den spille av HD lydformatene.
    Du overfører lyden via HDMI kabelen, så analoge utganger på HD-spilleren er da unødvendig.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Dette var visst "feilinfo" fra min side. Det forumet jeg var på snakket ikke helt sant alikevel.. sorry

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting som jeg kom over i et blad (lurer på om det var Gadget??) var at PS3 skal ha støtte for mus og tastatur når den kommer til Europa. Det er utrolig kult å ha hvis man vil bruke den til internett og mail og ikke minst 1. person skytespill!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Tallet (45000) stemmer forøvrig ikke. Ingen vet enda hvor mange konsoller som kommer.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig mener jeg komponentkabel. :lol: Men da kan det fortsatt være hold i utspillet fra Sony Centre?

Side 11 av 250 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •