Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 109 av 250 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 4992
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Ifølge Mr. Hirai så har de nye 40GB PS3 en 65nm Cell prossesor:

Sony's Kaz Hirai says new PS3s use 65nm chips after all, partly
    Interessant! Det er altså (muligens?) litt sannhet i ryktene allikevel. Litt lett blanding av 65nm og 90 nm teknologi.. Selve Cell prosessoren er av ny 65nm teknologi, mens grafikkprosessoren(e) fortsatt er 90nm. Da får vi vel en full 65nm pakke ved en senere modell. Det viktige er jo uansett at det går fremover raskt. Den nye 40GB modellen har adressert problemene hos 60GB versjonen og gir oss (ikke meg da, som sitter med nivå 3 60GB..) støyfri PS3 :-)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Denne høres i det hele tatt ved filmavspilling.
    Skulle det vært en IKKE midt inni der?
    Min 40Gb hører jeg heller ikke. Med normal bakgrunnstøy i huset (har ventilasjon med utkast i stua) så hører jeg ikke PS3'n i det hele tatt. Må faktisk bort til hylla og høre etter for å sjekke at det faktisk var noe lyd i det hele tatt.
    Enheten står imidlertid i en hylle med god ventilasjon, mulig vifta drar på mere hvis den ikke får fjernet varmen effektivt, så opplevelsen kan vel varierer litt fra eier til eier.

Newcomer Blacksmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 605 og ps3 lyd

Håper noen kan hjelpe..

Har nettopp fått med en Onkyo 605 som jeg har koblet ps3'en med hdmi. Kjører et oppsett på 5.1.

spm1: forsterkeren takler 7.1 og når jeg velger automatisk på lydinstillinger på ps3, så sier den "riktig" at anlegget takler 7.1. Men når jeg velger dette så ser jeg på displayet på Onkyo'en at den får inn PCM 7.1. Burde jeg gå heller på manuelt å sette opp til å maks sende ut i 5.1??

Spm2: Når jeg spiller av BR filmer og dvd'er så får jeg riktig lydspor inn i forsterkeren, altså om jeg velger DTS, Dolby Digital, Dolby EX eller noe så står det riktig på displayet på forsterkeren. Men når jeg er inne i menyene på ps3, eller spiller av en HD-trailer så får jeg kun stereo lyd og ikke noe surround. Altså det kommer ikke noe lyd ut av center høytaleren. Jeg testet med spillet motorstorm som det står på coveret at har dolby digital, og får heller fortsatt ikke sorround. Altså alle spill, menyer og trailere får jeg kun i stereo.. Hva kan jeg gjøre for å få ut surround lyd på alt sammen??

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blacksmit
    Altså alle spill, menyer og trailere får jeg kun i stereo.. Hva kan jeg gjøre for å få ut surround lyd på alt sammen??
    Trailerne man laster ned på PSN har vel alle bare 2-kanals lyd, så det får du ikke gjort noe med.
    Men alle spill har enten Dolby Digital eller DTS, så her er det tydeligvis noe feil. Husker ikke i farten hvordan innstillingsmulighetene er, men vil anta at dette muligens har sammenheng med en PCM/bitstream-setting i en meny for spill-lyd.

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ny ps3 update 2.01 allerede. ikke så mye spennende men noen fixes.

• Stability during playing some PLAYSTATION 3 format software has been improved.

• Stability of System Software including Internet Browser and Information Board has been improved.

• Stability of the upscaler for PlayStation 2 format software has been improved. (Playability of PlayStation 2 depends on model)

• [Remote Start] feature is changed to avoid unintended power on.
    update 2.01 - NeoGAF

eneste jeg fant i farta.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser i formet til TVersity at enkelte problemer med streaming er løst. F.eks streaming av store filer som stoppet etter drøyt 40minutter osv.

Når det gjelder streaming har jeg problemer med "Korruptert data" på endel videofiler. Vil tro andre også har vært borti det samme, noen som har kommet seg rundt det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man spille hdmi-filmer med ps3, og dersom man kan det, så hvorfor ikke? Er det ikke slik at hdmi-kabelen oppgraderer bildesignalet til komponent ut, slik at man kan bruke den på antenneinngangen på en gammel reisetv også?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiolin
    Kan man spille hdmi-filmer med ps3, og dersom man kan det, så hvorfor ikke? Er det ikke slik at hdmi-kabelen oppgraderer bildesignalet til komponent ut, slik at man kan bruke den på antenneinngangen på en gammel reisetv også?
    HDMI-filmer? HDMI oppgraderer bildesignalet til komponent? Komponent ut på antenneinngang?

Her er du langt ute på viddene, fiolin...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du tar deg tid til å skrive om spørmålet ditt slik at det er mulig å skjønne noe som helst. En setning som "dersom man kan det, så hvorfor ikke?" er litt tvetydig.. Enten kødder du med oss, ellers så må vi hjelpe deg på rett spor, føler det er en lang vei å gå når jeg leser innlegget.

PS3 kan spille av filmer og sende signalet til en TV via en HDMI-kabel. Oppskalering av et 'gammeldags' DVD signal til et nytt HD-signal foretas i PS3'n, men da må signalet overføre til skjermen via HDMI. Antenneinngangen er ubrukelig med en PS3, men man kan bruke komponentinngangene med den medfølgende multikabelen til PS3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    HDMI-filmer? HDMI oppgraderer bildesignalet til komponent? Komponent ut på antenneinngang?

Her er du langt ute på viddene, fiolin...
    Hvorfor det? Jeg er bare 15 år, og har ikke peil nei.....Er ikke HDMI Høyoppløst Digital Media Interlink, som linker høy oppløste hdmi-signaler i tven?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? Jeg er bare 15 år, og har ikke peil nei.....Er ikke HDMI Høyoppløst Digital Media Interlink, som linker høy oppløste hdmi-signaler i tven?
    Ser Mozze har kommet med svaret du muligens er ute etter

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Håper du tar deg tid til å skrive om spørmålet ditt slik at det er mulig å skjønne noe som helst. En setning som "dersom man kan det, så hvorfor ikke?" er litt tvetydig.. Enten kødder du med oss, ellers så må vi hjelpe deg på rett spor, føler det er en lang vei å gå når jeg leser innlegget.

PS3 kan spille av filmer og sende signalet til en TV via en HDMI-kabel. Oppskalering av et 'gammeldags' DVD signal til et nytt HD-signal foretas i PS3'n, men da må signalet overføre til skjermen via HDMI. Antenneinngangen er ubrukelig med en PS3, men man kan bruke komponentinngangene med den medfølgende multikabelen til PS3.
    Okei. Men kan man ikke kopple til via antenneinngangen sånn som med den gammle videospillern?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Ser Mozze har kommet med svaret du muligens er ute etter
    Ja, takk til han. Jeg ønsker meg ps3 til jul, og må finne ut av ting før jeg skal overtale mutter og fatter til å skjemme meg bort. :-) Burde jeg ønske meg hdmi-teve til burstagen?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Men kan man ikke kopple til via antenneinngangen sånn som med den gammle videospillern?
    Det stemmer, det er ingen som helst mulighet i hele verden at du kan koble en PS3 på en antenninngang.

HDMI er en standard for lyd og bildeoverføring. I all praktisk forstand begrenser seg til to ting for den vanlige mann i gata: kabel og kontakt. Kontakten/pluggen sitter i f.eks PS3 og i det meste av nyere flatskjermer. Kabele kobler enhetene sammen. En gammel TV har garantert ikke HDMI, men med mindre du har en 25år gammel sak så er det lyd- og bildeinnganger på gamle TV'r også. Da følger det med kabel i esken sammen med PS3'n.

For å få maksimalt ubytte at en PS3 vil jeg faktisk påstå at du nærmest MÅ ha en skjerm som minimum er "HD-ready".
    Har du kun en gammel reiseTV vil jeg heller anbefale Ninedo Wii, men ingen av de tre nye konsollene som er å få kjøpt idag kan kobles til antenneinngangen som en gammel videospiller.

Newcomer Blacksmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Det stemmer, det er ingen som helst mulighet i hele verden at du kan koble en PS3 på en antenninngang.
    Mener at dette du skriver der er litt "feil", du har mulighet til det, hvis du bruker Kompositt ut fra ps3'en så koble den til en Scart/kompositt adapter for deretter å koble scart pluggen inn i en RF-Modulator (fåes på clas ohlson for ca 300,-), så derfra kjøre en antenne ledning til tv.

Har ikke testet akkurat dette selv, men at det er teoretisk mulig ihverfall. Bruker slik rf-modulator til digital tuner og fungerer fint. Eneste som er negative er jo da at man kan vel ikke spille av BR filmer osv, og ikke har HD oppløsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også bruke denne boksen for å koble PS3 til en vanlig skjerm bare den har DVI inngang.
    KVMSHOP tilbyder kvmswitch kvm extender videosplitter vga kabler utp kabler netværksudstyr USB DVI

Har den selv og den fungerer utmerket.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blacksmit
    Mener at dette du skriver der er litt "feil", du har mulighet til det, hvis du bruker Kompositt ut fra ps3'en så koble den til en Scart/kompositt adapter for deretter å koble scart pluggen inn i en RF-Modulator (fåes på clas ohlson for ca 300,-), så derfra kjøre en antenne ledning til tv.

Har ikke testet akkurat dette selv, men at det er teoretisk mulig ihverfall. Bruker slik rf-modulator til digital tuner og fungerer fint. Eneste som er negative er jo da at man kan vel ikke spille av BR filmer osv, og ikke har HD oppløsningen.
    Eller mye enklere...
    kjør signalet inn på en videospiller, å ut på tv med antenneledning...
    (gjorde dette selv for Xantall år siden når dvdspilleren kom, hadde kun antenne inngang på tvn)
    Blu-Ray får man også spillt, men seff ikke HD...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gjør det vanskeligere for guttungen enn strengt tatt nødvendig.

Vi sier heller: JA, ønsk deg en TV med HDMI-inngang til jul, så ønsker du deg PS3 til bursdagen din på nyåret. Da funker alt som bare rakker'n. God jul og lykke til

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer nå 40GB utgaven, da den er blitt ganske så billig, men må få litt avklaring i om det er verdt det.

Er PS2-kontroller kompatible med PS3?

Vil det kunne bli et problem at det bare er to USB-innganger? Hva vil være aktuelt å koble til der? Ekstern harddisk er ikke så aktuelt da de må være FAT32-formatert. Er vel da bedre å streame fra PC.. Noen som vet tilkobling på PlayTV? Mus og tastatur, må det bruke USB?

Mener å ha lest at det er lansert en 80GB utgave i Asia. Noen andre forskjeller på den og 60 GB utgaven enn HD-størrelse?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USB-porten trenger du til å lade opp kontrolleren, men i værste fall kan man selvsagt lade den på pc'n også.
    De fleste USB-disker kommer ferdig formattert i FAT32, så det er igrunn ikke noe problem. Kan du streame fra en PC, så er nok det uansett en mere elegant løsning.
    Mus/tastatur kan kobles på via Blåtann, så du ternger ikke USB der heller.
    Hvis du av en eller annen grunn skulle fylle de to portene så bør det går greit med en vanlig USB-hub.

Side 109 av 250 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •