Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 106 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 4992
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gnosk
    heisann.. Har ett spørsmål som kanskje noen i denne tråden kan hjelpe meg med.. Kjører ps3 med hdmi kabel til en sony str-da5200es. Problemet er at jeg får ikke valgt sound field. Det vil si at hvis jeg vil se en film i Dts eller pro logic ex2 eller spille musikk med A.F.D så får jeg ikke valgt det. Forsterkeren er låst til lineær 2 pcm. Og når jeg da går inn og skal velge så hopper den bare rett tilbake til 2 ch. Når jeg da spiller musikk så er ikke sub'n med. Da må jeg ha den på A.F.D f.eks. Kjører jeg hdmi kabelen rett i tv'n og optisk kabel til forsterkeren, ja da virker det helt fint. Men da får jeg jo ikke opp den blå lampen da... hmmm.. Noen??
    Ved å ha valgt HDMI og PCM så gjør PS3 om DTS og DD til PCM selv, så forsterkeren ikke trenger å gjøre det. Skal du ha forsterkeren til å gjøre det så må du sette den til bitstream. Men da blir det ikke skikkelig lyd fra BD plater.

Har du valgt at den også skal sende PCM 5.1 i menyen på PS3?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett irriterende problem.

Når jeg står i PS3 menyen så popper det hele tiden opp at den har blitt "Disconnected from Media Server". Hvordan blir jeg kvitt det?

Jeg bruker den ikke som media server, så alle funksjonene der trenger jeg ikke, får jeg slått de av?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Hvilken vei da? Og tiden?
    Demoen som en får lastet ned gratis.... er bare en bane der...

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg har ett irriterende problem.

Når jeg står i PS3 menyen så popper det hele tiden opp at den har blitt "Disconnected from Media Server". Hvordan blir jeg kvitt det?

Jeg bruker den ikke som media server, så alle funksjonene der trenger jeg ikke, får jeg slått de av?
    Deaktiver mediaserver i settings.... tror det ligger i nettverks settings...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Det er fordi harddisken din er i NTFS format. Harddisker som kobles til må være i FAT32 format.

http://www.ps3forum.no/showthread.ph...95/index.html?
    bare forsvinn me en gang det kommandovinduet og ingenting sjer
    hmm?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg har aktivert alt som er på det stedet man kan aktivere det.. Altså 7.1. Men jeg må gjøre det manuelt. For hvis jeg tar det automatisk inne på audio utdata så velger den bare 2 pcm.. Håper den sender i 7.1 da.. Men problemet er jo fremdeles at når jeg skal spille musikk så får jeg ikke forandret på det. Da går den automatisk i 2 ch stereo. Uten sub.Og velger jeg optisk utgang så forsvinner jo bildet. For da må jeg skifte på forsterkeren til f.eks dvd eller hvor det er jeg har satt inn optisk kabel..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Deaktiver mediaserver i settings.... tror det ligger i nettverks settings...
    Jeg fant den.

Oppdaterte til Firmware 2.0, og den nye greia oppi hjørnet er også irriterende. Noen måte å bli kvitt den?

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Demoen som en får lastet ned gratis.... er bare en bane der...

Vet det bare er en bane, men en kan kjøre den baklengs også vet du ;-)

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant den.

Oppdaterte til Firmware 2.0, og den nye greia oppi hjørnet er også irriterende. Noen måte å bli kvitt den?
    Har sett igjennom hele settings menyen jeg nå.. ser dårlig ut gitt :???:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker dere noen minutter på å lese hva den "greia" oppe i høyre hjørne skriver, ville dere funnet ut at dere kan slå den av under "Network"-menyen (ikke Network under Settings) :-)

Ellers har jeg sett Sunshine i dag, med DTS-HD MA. PS3 dekoder ikke denne (men "downsampler" til DTS), og kan (foreløpig) heller ikke sende det ut som bitstream. Noen som vet noe om dekoding er annonsert, eller om de overlater det til bitstream-updaten som forhåpentligvis kommer på et eller annet tidspunkt?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått spilt noen forskjellige filmer på min PS3, men får ikke noe skikkelig trykk med denne. Bra med detalj, men det er ikke mye liv i subene uansett om jeg kjører PCM eller Bitstreem. Setter jeg på samme film i dvd-spilleren er det mye mer trykk og morro. Var en tur hos Eksu igår og hørte på HD-DVD spilleren hans, og den hadde hvertfall ikke dette problemet. Er det jeg som har misset en eller annen setting i PS3??? Virker nesten som om den ikke leverer noe signal som går under 80Hz
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PS3 og det er ikke noe å si på trykket i bassen der nei. Du bør nok forske litt under settings... Vet ikke om det er noe settings for LFE i PS3 en.

Newcomer ibux sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Har sett igjennom hele settings menyen jeg nå.. ser dårlig ut gitt :???:
    Gå til "Network" (ikke "Network Settings"), nest nederst ligger "Information Board". Trykk trekant-knappen og deretter "Do Not Display"

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har nå fått spilt noen forskjellige filmer på min PS3, men får ikke noe skikkelig trykk med denne. Bra med detalj, men det er ikke mye liv i subene uansett om jeg kjører PCM eller Bitstreem. Setter jeg på samme film i dvd-spilleren er det mye mer trykk og morro. Var en tur hos Eksu igår og hørte på HD-DVD spilleren hans, og den hadde hvertfall ikke dette problemet. Er det jeg som har misset en eller annen setting i PS3??? Virker nesten som om den ikke leverer noe signal som går under 80Hz
    Åssen reciver bruker du? Bruker du bitstream eller pcm? Er no problemer med at LFE sporet i multikanals PCM er 15dB under referansenivå, eller.no... I min reciver er det en setting som heter noe alla forsterk PCM LFE med 15dB : av/på.

Denne må jeg sette til på for at PCM skal ha samme LFE nivå som bitstream...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Bruker dere noen minutter på å lese hva den "greia" oppe i høyre hjørne skriver, ville dere funnet ut at dere kan slå den av under "Network"-menyen (ikke Network under Settings) :-)

Ellers har jeg sett Sunshine i dag, med DTS-HD MA. PS3 dekoder ikke denne (men "downsampler" til DTS), og kan (foreløpig) heller ikke sende det ut som bitstream. Noen som vet noe om dekoding er annonsert, eller om de overlater det til bitstream-updaten som forhåpentligvis kommer på et eller annet tidspunkt?
    Dekoding for DTS MA burte de kunne få til innen året er omme. Hadde åpet det var 2.0 firmwaren, men slik ble det ikke.

De burte også få til profil 1.1 innen den tid, hvis de er seriøse om at PS3 skal være en skikkelig BD spiller. Det samme gjelder DTS delen. De burte i hvertfall åpne for bitstream av DTS og True HD så fort som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekoding for DTS MA burte de kunne få til innen året er omme. Hadde åpet det var 2.0 firmwaren, men slik ble det ikke.

De burte også få til profil 1.1 innen den tid, hvis de er seriøse om at PS3 skal være en skikkelig BD spiller. Det samme gjelder DTS delen. De burte i hvertfall åpne for bitstream av DTS og True HD så fort som mulig.
    Trodde PS3 gjorde DTS MA om til PCM og sendte ut? Eller gjelder det kun for TRUE-HD?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Åssen reciver bruker du? Bruker du bitstream eller pcm? Er no problemer med at LFE sporet i multikanals PCM er 15dB under referansenivå, eller.no... I min reciver er det en setting som heter noe alla forsterk PCM LFE med 15dB : av/på.

Denne må jeg sette til på for at PCM skal ha samme LFE nivå som bitstream...

Jeg bruker RX-V1800
    Det er dete jeg har fundert på da det er overaskende lite trykk i LFE sporet. Skal bla litt i menyene for å se om jeg kan finne noe lignende i receiver eller PS3. Finner dette merkelig da jeg ikke har hørt noen andre nevne dette problemet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett spørsmål anngående Tekken Online spillet som ligger for nedlasting.
    Ser det ligger 2 versjoner ute, en til 160,- kroner og en til 40,-
    Hva er forskjellen??
    Jeg har lastet ned Tekken DR før, trenger jeg da bare å laste ned den til 40,- for å få online muligheten??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker PS3 sammen med rx-v1800 og jeg har ikke noe problem med bassen.

Jeg bruker bare auto innstillinger for hdmi med lyd på PS3.

Merkelig at du Devilej har dårlig trykk fra bassen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Trodde PS3 gjorde DTS MA om til PCM og sendte ut? Eller gjelder det kun for TRUE-HD?
    Det er kun for True HD foreløpig. Det er den oppdateringen vi går å venter på. Har Sony problemer med å få det til å funke kanskje? Er ikke PS3 så bra alikevell?

Det som skjer når man velger ett DTS MA spor i dag, er at PS3 henter ut det som kalles DTS Core, som er ett lydspor pakket inn i DTS HD og DTS Master HD sporene. Dette er på 1.5 Mpbs og gir god lyd. Kan sammenlignes med DD+ på f.eks. "Transformers" HD DVDen. Det er ikke sikkert de fleste vil merke den store forskjellen fra Core og opp til Master lydsporet. Men vi får se.

Side 106 av 250 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •