Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 102 av 250 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 4992
    Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takk for svar!

Da blir det nok en egen DVD spiller også, mye mulig en Oppo.

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080/24p

Har Playstation 3 60GB, Pioneer AX2AS-S receiver og Sony 40D3000 lcd .....

Kjører nå HDMI gjennom receiver og videre til lcd. Får ikke 1080/24p pga receivers HDMI 1.2 ..... har valgt å prioritere bedret lyd fra Blu-Ray enn jevnere bildebevegelse.

Men ser nå på dingz.no info om HDMI-svitsj fra Clas Ohlson, til under tusenlappen. Hvis jeg kjører HDMI fra PS3 og splitter med en HDMI videre til lcd og en HDMI videre til receiver - får jeg da i pose og sekk : både 1080/24p OG bedret lyd

Bare en HDMI-inngang på TVen? - Dingz : Dingz Hjemme

Clas Ohlson - HDMI-veksler Lydveksler

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den switchen er akkurat det, en switch. Den kan ikke splitte.
    Dessuten har den kun én utgang, så den kan heller ikke switche til flere utganger. Jeg tviler sterkt på at den kan snus på samme måte som elfa switchen.

Dersom du ønsker å splitte et 1.3 signal, forvent å punge ut noen tusenlapper. Hvis du i det hele tatt klarer å finne en splitter som støtter 1.3.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sven-o
    Den switchen er akkurat det, en switch. Den kan ikke splitte.
    Dessuten har den kun én utgang, så den kan heller ikke switche til flere utganger. Jeg tviler sterkt på at den kan snus på samme måte som elfa switchen.

Dersom du ønsker å splitte et 1.3 signal, forvent å punge ut noen tusenlapper. Hvis du i det hele tatt klarer å finne en splitter som støtter 1.3.
    svaaaaaaaarte også :cry:

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet på samme måte, og hos meg får jeg 1080/24p på tvn selv om Denon'en ikke støtter 1.3...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Jeg har koblet på samme måte, og hos meg får jeg 1080/24p på tvn selv om Denon'en ikke støtter 1.3...
    Ok

Jeg får først bilde med 1080/p24 øverst til venstre i skjermbildet, så blir skjermen sort og 1080/p24 er borte når skjermbildet kommer tilbake ..... så blir skjermen sort igjen og 1080/p24 dukker frem igjen osv osv

Da er det kanskje HDMI-kabelen fra Monoprice som ikke overfører i HDMI 1.3 Eller har jeg feil innstilling for overføring på receiver

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn i PS3 menyen og se under "Settings" --> "BD/DVD Settings" --> "BD 1080p 24 Hz Output (HDMI).

Her er det vel 3 valg; auto, on eller off. Prøv å velg "ON" og se om det hjelper.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Gå inn i PS3 menyen og se under "Settings" --> "BD/DVD Settings" --> "BD 1080p 24 Hz Output (HDMI).

Her er det vel 3 valg; auto, on eller off. Prøv å velg "ON" og se om det hjelper.
    Den sto på On da jeg forsøkte

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..da er det kanskje, som du var inne på, en innstilling på receiveren din som er feil?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Hmm..da er det kanskje, som du var inne på, en innstilling på receiveren din som er feil?
    Har vært inne og tittet på Input Setup i Setup-menyen på receiver - sliter med å skjønne hvordan jeg kan gjøre endring som vil påvirke dette ..... tror jeg skal sende en mail til Pioneer-support og forhøre meg littegranne :???:

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først så kan du jo prøve å koble PS3 direkte til TV'en (utenom receiver) for å se om det fungerer da.

Newcomer SGunders sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile PS3 som mediasenter???

Beklager om dette spørsmålet kommer for gang nr 1000, men jeg har ikke giddet og lese gjennom alle trådene her.

Hovedsaklig trenger jeg en skikkelig mediesenter som jeg kan streame trådløst lyd og bilde til stereoanlegget i stua (lyddelen er viktigst, skal kobles til ett tokanals high-end anlegg). Jeg må ha en som har bra og enkel menystyring og som virkelig fungerer og har bra lyd.

Tenkte først på en Helios X5000, men fikk ett tips om at PS3 begynte å ligne den ultimate mediasenter etterhvert med bedre brukergrensesnitt og bedre kvalitet på både lyd og bilde. Pluss at du i tillegg har en spillmaskin til de snøtunge vinterkveldene fremover???
    Setter stor pris på meninger og tips

På forhånd takk for hjelpen!!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    Har vært inne og tittet på Input Setup i Setup-menyen på receiver - sliter med å skjønne hvordan jeg kan gjøre endring som vil påvirke dette ..... tror jeg skal sende en mail til Pioneer-support og forhøre meg littegranne :???:
    Så lenge Pioneeren står til "Through" så skal den sende signalet igjennom, og kun hente ut lyden.

Dette tror jeg gjelder for alle HDMI inngangene, så hvis du har koplet til f.eks. en DVD spiller på den andre, og bruker forsterkeren til å oppskalere, så forsvinner dette.

Forsterkeren takler egentlig kun 1080i, men takler 1080p ved å ikke røre bildestrømmen.

Ser ikke hvorfor den da ikke burte takle 1080p/24. Når den kun sender bilde signalet rett igjennom.

Kabelen din burte funke, men det er nok verdt å teste med en annen tror jeg.

Si i fra hva du får som svar fra Pioneer, hvis du er heldig å treffer en som kan noe.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SGunders
    Hovedsaklig trenger jeg en skikkelig mediesenter som jeg kan streame trådløst lyd og bilde til stereoanlegget i stua (lyddelen er viktigst, skal kobles til ett tokanals high-end anlegg). Jeg må ha en som har bra og enkel menystyring og som virkelig fungerer og har bra lyd.

Tenkte først på en Helios X5000, men fikk ett tips om at PS3 begynte å ligne den ultimate mediasenter etterhvert med bedre brukergrensesnitt og bedre kvalitet på både lyd og bilde. Pluss at du i tillegg har en spillmaskin til de snøtunge vinterkveldene fremover???
    Setter stor pris på meninger og tips
    Jeg har ikke min PS3 i hus før neste helg, så jeg har ikke testet det jeg påstår enda..

PS3 skal funke utmerket som medialink fra XP/Vista baserte løsninger, rett fra esken. Det krever imidlertid siste Windows Media Player, som igjen stort sett støtter Mp3, wma osv, altså standard filformater.Tilsvarende gjelder også hvis man har kjøpt seg Windows Home Server.

Nero kom akkurat med versjon 8, hvor de selv hevder å ha laget mediasenterfunksjonalitet spesielt for Xbox360 og PS3. Det skal også være fullt mulig å streame HD-materiale via den løsningen. Den koster selvsagt penger hvis du ikke driver med snusk.
    Sjekk gjerne ut Nero – Features

TVersity er en mediaserver som streamer til PS3, andre konsoller, mobilteleforner osv. Det er OpenSource og gratis, dog i beta foreløpig. Verdt et forsøk, har testet litt lokalt og det virker ok. Rent prisnippelt skal TVersity kunne streame alle typer filer du har installert codec til, også MKV-filer. Krever litt av maskinvaren du streamer fra da transcoding av filene foregår realtime.
    TVersity » Home

Mener også VLC kan streame greit, men aner ikke noe om grensesnitt og oppsett. Linux har også løsninger som skal funke ok.

Mitt motiv for å kjøpe PS3 er i første omgang blu-ray spiller, deretter medialinkfunksjonaliteten. Spillmulighetene kommer som en bonus, har egentlig dekket det behovet via PC. Skal bli moro å se om det lever opp til forventningene, men det ser ut til at PS3'n har potensiale langt utover hva den jevne eier er klar over eller utnytter.

Lykke til og post gjerne resultatet av hva du finner ut av. Jeg lurer på å lage en guide etterhvert når PS3'n kommer i hus, men er litt usikker på hvor lett det blir å skrive masse info når PS3'n står i stua og BD-filmene i hylla

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Så vidt jeg vet har det ikke kommet noe mere informasjon om sonefrihet. BD er ikke noe problem da hvertfall jeg har en A-maskin, samt at de fleste filmene er sonefrie uansett. DVD sone2 er det værre med, da bruker jeg fortsatt en standalone spiller.

Hadde vært krem om PS3 ble sonefri tho'
    Kanksje noen ubergeeke linux folk kan si om man kan få den sonefri i eget OS?
    Er vel ikke helt riktig dette med BD og sone, flere filmselskaper sonekoder sine BD filmer,mens andre sonekoder dem med mulitisone a,b,c. Finnes faktisk noen greie web sider som lister opp filmer som fungerer eller ikke, som feks http://bluray.lindsite.dk/

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan PS3 downmixe dd og dts 5.1 spor til stereo og INKLUDERE LFE sporet i 2 kanalsmixen og sende det ut optisk??
    Min Denon DVD klarer bare å downmixe 5.1 til 2 kanaler men uten LFE signalet. Film blir litt vel tamt liksom...

Jeg hadde blitt meget takknemlig om noen kunne teste om dette var mulig!

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    PS3 skal funke utmerket som medialink fra XP/Vista baserte løsninger, rett fra esken. Det krever imidlertid siste Windows Media Player, som igjen stort sett støtter Mp3, wma osv, altså standard filformater.Tilsvarende gjelder også hvis man har kjøpt seg Windows Home Server.
    Hmmm, den funker greit på å spille av mp3 filer, og mpeg4 går greit. MEN that`s it. Den spiller ikke av noe mer, ikke for meg ihvertfall. Har testet med Vista vel og merke.

Nero kom akkurat med versjon 8, hvor de selv hevder å ha laget mediasenterfunksjonalitet spesielt for Xbox360 og PS3. Det skal også være fullt mulig å streame HD-materiale via den løsningen. Den koster selvsagt penger hvis du ikke driver med snusk.
    Sjekk gjerne ut Nero – Features
    Denne så meget intresang ut :-)
    Skal sjekkes ut nå jeg kan.

TVersity er en mediaserver som streamer til PS3, andre konsoller, mobilteleforner osv. Det er OpenSource og gratis, dog i beta foreløpig. Verdt et forsøk, har testet litt lokalt og det virker ok. Rent prisnippelt skal TVersity kunne streame alle typer filer du har installert codec til, også MKV-filer. Krever litt av maskinvaren du streamer fra da transcoding av filene foregår realtime.
    TVersity » Home
    Det er denne jeg og har og bruker. Spiller av det meste, men kun i stereo(ikke surround). Når jeg spiller av hd filmene som ligger på pcen hakker det litt og det er plagsomt. MEN som @Mozze sier, maskinvaren til PCen har en del å si(og hvilke programer som sviver i bakgrunnen når en streame).
    PCen min(ikke den største sinka, men):
    DELL Dimension 9100
    Prosessor: Intel® Pentium® D 830 (3.0GHz, 800MHz FSB, 2MB cache)
    Minne: 2048MB Dual Channel DDR2 533Mhz (4x512MB)(4 DIMM slots, maks 4096MB)
    Harddisk: 500GB SATA Harddisk RAID 0 Stripe 2x250GB, 7.200RPM
    Lydkort: Creative Labs Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS (PCI)
    Grafikkort: 256MB PCI Express™ nVidia Geforce 6800 med DVI og TV-OUT
    Nettverkskort: Integrert 10/100 Ethernet
    +4Gb Cosair Readyboost USB mine for Vista`en

Mitt motiv for å kjøpe PS3 er i første omgang blu-ray spiller, deretter medialinkfunksjonaliteten. Spillmulighetene kommer som en bonus, har egentlig dekket det behovet via PC. Skal bli moro å se om det lever opp til forventningene, men det ser ut til at PS3'n har potensiale langt utover hva den jevne eier er klar over eller utnytter.
    Samme med meg

Lykke til og post gjerne resultatet av hva du finner ut av. Jeg lurer på å lage en guide etterhvert når PS3'n kommer i hus, men er litt usikker på hvor lett det blir å skrive masse info når PS3'n står i stua og BD-filmene i hylla
    hmmm, høres meget bra ut med guide :-)

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt dette snakket og prisfallet siste tide.. nå er i alle fall PS3'n bestilt.
    40GB fra zailor til 3590,-
    Ekstra håndkontroller og to spill fra Elkjøp 495,-
    Føler det var en såpass bra pris at jeg la med Assassin's Creed
    Nå gleder jeg meg virkelig som en unge, wohoo!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt dette snakket og prisfallet siste tide.. nå er i alle fall PS3'n bestilt.
    40GB fra zailor til 3590,-
    Ekstra håndkontroller og to spill fra Elkjøp 495,-
    Føler det var en såpass bra pris at jeg la med Assassin's Creed
    Nå gleder jeg meg virkelig som en unge, wohoo!
    Ekstra kontroller og 2 spill fra Elkjøp for 495 kr? Ser ikke noe sånt tilbud hverken på web`en eller i tilbudsavisa?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    Ekstra kontroller og 2 spill fra Elkjøp for 495 kr? Ser ikke noe sånt tilbud hverken på web`en eller i tilbudsavisa?
    Det er vel at det koster 495,- mer for å få med det hvis man kjøper fra Elkjøp tipper jeg han mener.

Side 102 av 250 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •