Offisiell tråd: Sony Playstation3. FAQ på side 1 (oppdatert 20.06.08) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 250 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 4992
    Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er vel en std HDMI 1.1 kontakt på den.
    Også må du vel ha en omformer fra 115(?) til 230v?

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Her har du litt info når det gjelder ps3 og pcm hd ut.

- - HOW TO: Get uncompressed PCM 5.1 audio from your PS3!

Litt treg link men
    Konklusjonen jeg trekker ut av dette er at man kan få HD-lyd (PCM) med en av dagens recivere som har HDMI 1.1. Fordi det ikke er komprimert og trenger derfor ikke å dekodes? Riktig??

Bra innlegg av deg og robertaas!

Men det andre alternativet er å vente på HDMI 1.3 på reciver og la den dekode f eks DD True HD. Ja??

Kjekt å vite litt teknisk om PS3 og ting rundt maskina:-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Konklusjonen jeg trekker ut av dette er at man kan få HD-lyd (PCM) med en av dagens recivere som har HDMI 1.1. Fordi det ikke er komprimert og trenger derfor ikke å dekodes? Riktig??

Bra innlegg av deg og robertaas!

Men det andre alternativet er å vente på HDMI 1.3 på reciver og la den dekode f eks DD True HD. Ja??

Kjekt å vite litt teknisk om PS3 og ting rundt maskina:-D
    Men det er jo ikke HDMI 1.3 på playstation... Men derimot en FW oppgradering i mars som lar den dekode True HD (sånn som jeg forstod det... skumleste store deler av den siden).

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Men det er jo ikke HDMI 1.3 på playstation...
    Joda, det er det som er poenget. PS3 blir den første "dingsen" med HDMI 1.3

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en std HDMI 1.1 kontakt på den.
    Også må du vel ha en omformer fra 115(?) til 230v?
    Nja.. Jeg hadde trodd det var en universell strømforsyningen på den, så i teorien skal det bare være å bruke en annen strømkontakt.. Etter det jeg har forstått så blir den litt varmere med 240v enn 110v.. Men.. Vi får se.. Har uansett en 110v omformer liggende (som jeg bruker på HD-DVD spilleren).. Håper jeg slipper å bruke den, koster tross alt en del penger..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 kjører på både 110V og 220V

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen ulemper da med å kjøpe en amerikansk PS3? Leste at de som hamstret PS3 for å selge på Ebay sliter litt med å bli kvitt dem

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen ulemper da med å kjøpe en amerikansk PS3? Leste at de som hamstret PS3 for å selge på Ebay sliter litt med å bli kvitt dem
    Hehe, jeg ble iallefall inspirert til å ta en tur innom e-bay etter å ha lest den artikkelen om at prisene på PS3 var på vei nei.. Desverre ble jeg bitt av auksjons-basillen, og betalte nok litt mer enn jeg strengt tatt hadde behøvd. Men til gjengjeld er den plassen jeg kjøpte hos ekstremt kjapp til å sende ut, og benyttet seg av DHL express.. skal bli spennende å se hva tollen kommer på..

Iallefall, de ulempene *jeg* vet om med amerikansk PS3 er:
    1. Den kan kun spille av Sone 1 DVD filmer.
    2. Den kan kun spille av sonefrie og sone A Blu-Ray filmer. (Heldigvis er det ganske få som benytter seg av soner på filmene som utgis, men det er desverre en del filmer som gjør det.)
    3. Den kan ikke emulere PS1/PS2 europeiske spill (PS3 benytter heldigvis ikke sone-koding på PS3 spill!)

Utover det så vet jeg ikke om noen ytterligere ulemper, og for min del så er disse uvesentlige ting.. Jeg ville uansett ha kjøpt en sone A Blu-ray spiller, fordi jeg misstenker at det markedet vil ha størst utvalg av filmer.. Iallefall større enn Europa+Afrika (!).. Jeg har andre DVD spillere som vil fungere mye bedre enn PS3ern uansett, og PS2/PS1 spill har jeg ikke.. (Og *om* jeg skulle ønske å spille dem, så kjøper jeg meg isåfall en egen boks.)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sikker på punkt tre der? Jeg har lett etter informasjon på det uten å finne noe, hvor fikk du bekreftet det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe, jeg ble iallefall inspirert til å ta en tur innom e-bay etter å ha lest den artikkelen om at prisene på PS3 var på vei nei.. Desverre ble jeg bitt av auksjons-basillen, og betalte nok litt mer enn jeg strengt tatt hadde behøvd. Men til gjengjeld er den plassen jeg kjøpte hos ekstremt kjapp til å sende ut, og benyttet seg av DHL express.. skal bli spennende å se hva tollen kommer på..

Iallefall, de ulempene *jeg* vet om med amerikansk PS3 er:
    1. Den kan kun spille av Sone 1 DVD filmer.
    2. Den kan kun spille av sonefrie og sone A Blu-Ray filmer. (Heldigvis er det ganske få som benytter seg av soner på filmene som utgis, men det er desverre en del filmer som gjør det.)
    3. Den kan ikke emulere PS1/PS2 europeiske spill (PS3 benytter heldigvis ikke sone-koding på PS3 spill!)

Utover det så vet jeg ikke om noen ytterligere ulemper, og for min del så er disse uvesentlige ting.. Jeg ville uansett ha kjøpt en sone A Blu-ray spiller, fordi jeg misstenker at det markedet vil ha størst utvalg av filmer.. Iallefall større enn Europa+Afrika (!).. Jeg har andre DVD spillere som vil fungere mye bedre enn PS3ern uansett, og PS2/PS1 spill har jeg ikke.. (Og *om* jeg skulle ønske å spille dem, så kjøper jeg meg isåfall en egen boks.)

Når/Om det kommer en Chip så spiller det nok ingen rolle om man har Amerikansk eller Europeisk versjon.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Du er sikker på punkt tre der? Jeg har lett etter informasjon på det uten å finne noe, hvor fikk du bekreftet det?
    Nei, jeg er ikke sikker på punkt 3.. Men det har blitt nevnt tidligere i denne tråden av andre. Jeg kjøper PS3 kun pga. 1 ting.. Blu-ray.. At den kan gjøre en del andre ting attåt, tar jeg som ekstra bonus.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Når/Om det kommer en Chip så spiller det nok ingen rolle om man har Amerikansk eller Europeisk versjon.
    Uinteressant for min del.. Chipping er mer eller mindre synonymt med piratspill, og det er fy-fy..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uinteressant for min del.. Chipping er mer eller mindre synonymt med piratspill, og det er fy-fy..
    Det er vel opptaks plater,dvd opptakere,cd-brennere,dvd-brennere også....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg er ikke sikker på punkt 3.. Men det har blitt nevnt tidligere i denne tråden av andre. Jeg kjøper PS3 kun pga. 1 ting.. Blu-ray.. At den kan gjøre en del andre ting attåt, tar jeg som ekstra bonus.
    Skjønner. Jeg vurderer å handle en PS3 i år. Både Blu-Ray og noen av spillene frister, men ingen av delene gjør den must have i seg selv. Men jeg har også noen japanske og amerikanske PS1/PS2-spill liggende som jeg aldri har fått prøvd, kunne kanskje vært nok til å tippe lommeboka over. Får vel vente og se.

Newcomer Lunix sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Skjønner. Jeg vurderer å handle en PS3 i år. Både Blu-Ray og noen av spillene frister, men ingen av delene gjør den must have i seg selv. Men jeg har også noen japanske og amerikanske PS1/PS2-spill liggende som jeg aldri har fått prøvd, kunne kanskje vært nok til å tippe lommeboka over. Får vel vente og se.
    Hvilke amerikanske spill er det du har anskaffet?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chrono Cross, Xenogears, Suikoden 3, Xenosaga: Der Wille Zur Macht, Twisted Metal: Black.

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spm ang HDMI...

PS3 kommer med HDMI 1.3 som fører til at man får mulighet for DTS-HD og TrueHD i lydformater, men hva skjer dersom man har en receiver og HD-tv som (kun) har HDMI 1.1 eller 1.2?
    Hva blir konsekvensene av dette, hvis noen konsekvenser i det hele tatt??

Noen som vet?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wireless...
    PS3 kommer med HDMI 1.3 som fører til at man får mulighet for DTS-HD og TrueHD i lydformater, men hva skjer dersom man har en receiver og HD-tv som (kun) har HDMI 1.1 eller 1.2?
    Hva blir konsekvensene av dette, hvis noen konsekvenser i det hele tatt??
    PS3 er ganske genial i så måte, allerede nå klarer den å dekode TrueHD til PCM (som igjen er kompatibel med HDMI 1.1). Såvidt jeg har forstått så skal det også komme en firmware oppgradering som gjør det mulig å "pakke ut" DTS Master HD også.. Det skal i teorien ikke være noe å hente med HDMI 1.3 lydmessig, HDMI 1.1 gjør jobben like bra! Holder fortsatt å forsker litt på saken, men du finner mer informasjon her:

One-and-Only PS3 as Blu-Ray Player Thread - AVS Forum

AVSForum er ekstremt treigt om dagen.. :-( Skal være en tråd til også, der er det info om hvilke receivere du kan bruke for å få utnyttet ukomprimert lyd. Fant den ikke i farten..

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilpostet info fra min side, beklager

EDIT: heftig leif

Newcomer Tweety sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Tenkte jeg kunne nevne at Norge får 45000 PS3 ved launch (mars)

Dette har Sony bekreftet selv.
    45 tusen hørtes enormt mye ut. Hvor har du fått informasjonen fra? Og du vet kanskje noe om lanseringsdato også?

Side 10 av 250 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •