Grønt bilde på x360 via VGA-input

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grønt bilde på x360 via VGA-input

Hey. Kjøpte en x360 i går, og hooket den opp til BenQ PB6100-prosjektøren min for å nyde litt HD-gaming (vel, downscalet HD ... PB6100 støtter bare 800x600, men kan downscale 1280x1024, og dermed også 720p). Problemet er bare at bildet er ekstremt lyst, og med et voldsomt grønnskjær. Det er rett og slett ikke mulig å spille noe som helst. Kjører jeg den via kompositt, går alt helt strålende, om enn bare i 480p (og det var kort sagt ikke derfor jeg kjøpte den konsollen).

Hva kan jeg gjøre for å løse problemet? Bildet er ellers helt fint, og selve oppløsningen ser ikke ut til å plage prosjektøren i det hele tatt. Det eneste problemet er at det er veldig, veldig lyst og mer eller mindre grønt overalt hvor det ikke er grått eller hvitt.

All hjelp blir satt vill pris på!

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvom BenQ støtter en høyere oppløsning inn så betyr ikke det at den støtter alle oppløsninger under. Den støtter ikke annet enn det som står i specsen.

Uansett er det heller bedre å spille spillene i native oppløsning enn å downscale de.

Jeg vil foreslå at du går til systemmenyen på Xboxen og setter systemoppløsnigen til SVGA, 800x600.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Um, oppløsningen har da ingenting med grønnskjæret i bildet å gjøre. Som sagt, når jeg kjører den i "HD", er selve bildet klart og fint. Det er bare fargene som er rævkjørte.

Er det VGA-inngangen på prosjektøren min som ikke støtter signalene, er det Xboxen som outputter noe rart? Er det kabelen som ikke funker som den skal?

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargene kan ha alt med oppløsning å gjøre fordi hardware ikke forstår hvilket signal det er og derfor ikke prosseserer det riktig.

Hadde det vært meg så ville jeg som sagt sjekket specsen for input på VGA og deretter testet ut med andre signal, som SVGA. Evt. sjekket at pluggen satt skikkelig fast i begge endre. Regner med at du bruker originalt utstyr, ellers er jo dette noe en må kalkulere med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •