xbox 360 fryser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xbox 360 fryser

jeg har koblet min xbox 360 og spilt xbox nå i 3 uker med den nye recieveren min ax4asi. nå idag har den begynt å fryse. den fryser på alle spillene uten om oblivion. dette er utrolig irriterende. når den fryser blir bilde helt stille og senere kommer noe skurr eller lange blå streker (litt forskjellig). jeg har en liten mistanke om at receveren er nogen lunde innblandet i problemet. er det mulig at video converteren ikke er heelt kompitabel med xboxen?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sjekka varmen på 360'n? Min låste seg i går, og da var det pga at den var voldsomt varm, etter å ha flyttet om å ordna lufting er det ikke antydning til slik varme..

Ellers er det jo bare å prøve å kjøre utenom forsterkeren da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paradoksalt at 360 fryser når den blir varm. Omtrent som vinduene som går opp når de går ned.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke receiveren din. Min 360 fryser innimellom den også, utrolig irriterende! Det er nok varmen som gjør det. Den koker jo nesten når den er i bruk, selv om den ikke står veldig trangt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor skadelig er dette for 360'n da?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den fryser bare på spill. jeg har prøvd å kjøle den ned og så spille etterpå... den fryser fortsatt. den fryser ikke bare inniblant, den fryser etter ca 1 minutt spilling på hvert spill.. utrolig irriterende for jeg har lyst til å spille saints row og dead rising! blir den ikke varmere når man spiller av dvd? da bruker den jo mindre vifte og skal teknisk sett bli varmere? jeg har også hørt at signalet kan stoppe opp i recieveren og tette slik at den stoppper eller fryser. men om det er bull eller ikke hvet ikke jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tøm minnet....?

Har du forsøkt å tømme cache'en til xboxen?

Hold A-knappen (noen kilder påpeker at hvilken som helst knapp duger - Jeg har ikke testet noe annet en A) inne mens du laster spillet for å tømme minnet. Dette har i hvert fall hjulpet meg med spill som hakker/lag'er/fryser o.s.v.

Les også denne artikkelen:
    http://news.teamxbox.com/xbox/11131/...Code-Revealed/

Artikkelen beskriver hvordan man fjerner all cache'et informasjon på xboxen, men det ser ut som dette også fjerner eventuelle oppdateringer som spillene har tilegnet seg.

Lykke til!

Edit: Jeg har hatt xbox'en min stående på i godt over et døgn uten andre problemer enn at den jævla dvd-spilleren ripet opp min splitter nye hitman skive - Overoppheting skal være et "ikke-tema". Det er jo tross alt en konsoll vi snakker om. Microsoft villle vært idioter hvis ikke ting var velproposjornerte! (Men som vi alle vet - Idioter er det nok av! ;o)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg har også hatt den på om natta imens jeg lastet ned demoer. funket fint det... hvis det fortsetter, sender jeg den inn til service.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 91542014
    Har du forsøkt å tømme cache'en til xboxen?

Hold A-knappen (noen kilder påpeker at hvilken som helst knapp duger - Jeg har ikke testet noe annet en A) inne mens du laster spillet for å tømme minnet. Dette har i hvert fall hjulpet meg med spill som hakker/lag'er/fryser o.s.v.

Les også denne artikkelen:
    http://news.teamxbox.com/xbox/11131/...Code-Revealed/

Artikkelen beskriver hvordan man fjerner all cache'et informasjon på xboxen, men det ser ut som dette også fjerner eventuelle oppdateringer som spillene har tilegnet seg.

Lykke til!

Edit: Jeg har hatt xbox'en min stående på i godt over et døgn uten andre problemer enn at den jævla dvd-spilleren ripet opp min splitter nye hitman skive - Overoppheting skal være et "ikke-tema". Det er jo tross alt en konsoll vi snakker om. Microsoft villle vært idioter hvis ikke ting var velproposjornerte! (Men som vi alle vet - Idioter er det nok av! ;o)
    tusen takk for info!! spiller nå xbox 360 og den har ikke hakket ennå... jeg fikk ikke til det med å holde a knappen når den starter opp et spill men x,x,left bumper, right bumper,x,x, fungerte fint. håper bare ikke det skjer igjen nå.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint tips, skal huske det hvis min får problemer igjen.

små paranoid som jeg er med nytt utstyr så har jeg sjekka bak konsollen hvert 30min nå etter jeg flytta om litt. og den er ikke noe så varm som den var tidligere. Så den trenger nok litt plass ja.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xboxen klikker fortsatt litt... det virker som den blir for varm... og at det blir for mye å jobbe med.. finns det ikke sånn cooler greie til å feste bak på den?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk på modnet.no, der er det kjølevite du kan koble bak på den, ligger vel på rundt 300,-

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan fikset man å trykke på a knappen når den loader? var det a når den loadet spillet eller når den loadet seg selv og starter opp.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå skiftet jeg forresten inngangen på recieveren fra component 2 til 1, som jeg hadde før problemene kom... det ser lyst ut

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet har nå utviklet seg videre til et rødt lys-problem. hver gang jeg starter opp xboxen kommer det tre blinkende røde lys. i manualen står det enten om to eller fire blinkene lys, så jeg må ha et blandet problem to venstre lys blinker rødt: konsollen er for varm. fire blinkende lys: sjekk av-kabelen. hmmm... hvis jeg tolker dette riktig, så er det vel av-kabelen/ er for varm. tror jeg ringer microsoft på mandan jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Festlig! Akkurat i det jeg leser dypbassens siste, sparker introen til family guy i gang bak meg!

Når det gjelder A-knapp trikset... Jeg satte konsollen til å auto-laste evt. spill (DVD'er) ved oppstart. Følgelig har jeg slått konsollen på og holdt den lille grønne inne frem til jeg ser noen spill relatert logo på skjermen. Burde funke fett. Kjør en kjapp google på temaet - Det burde dukke opp et par greier!

Denne nettsiden (www.xbox-scene.com) har alt av nyheter rundt både Xbox'en og 360'en. Siden er litt "high tech" for de fleste og fokuserer kanskje vel mye på modchips, cracking og lignende, men den relaterer seg til MANGE andre aktuelle kilder, og har totalt sett et fett bibliotek med både mykvare, steg for steg guider og kommersielle linker til produkter man kan kjøpe. Som for eksempel kjølesystemet som ble nevnt litt lenger opp her, eller hva men en håndkontroller som kjøler ned hendene dine mens du spiller!?

Har også lest om en kar som har fikset vannkjøling til sin. Det kunne virkelig vært interessant med tanke på støy og varmeutvikling. Men på samme måte som jeg ikke ville dratt frem skalpellen for å gi bort den ene nyren min til en kompis, så.... Vel... "Leave it to the pro's!"

Gleder meg til man kan kjøpe utstyret, ringe en kar på Torshov, og vips så har man 500 spenn og 50 desibel mindre!

Til Dypbassen med diskolysene; Ta en titt på dette: http://support.microsoft.com/kb/907534 - Ingen gladnyhet akkurat men tilsynelatende reklamasjonsberettiget!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Festlig! Akkurat i det jeg leser dypbassens siste, sparker introen til family guy i gang bak meg!

Når det gjelder A-knapp trikset... Jeg satte konsollen til å auto-laste evt. spill (DVD'er) ved oppstart. Følgelig har jeg slått konsollen på og holdt den lille grønne inne frem til jeg ser noen spill relatert logo på skjermen. Burde funke fett. Kjør en kjapp google på temaet - Det burde dukke opp et par greier!

Denne nettsiden (www.xbox-scene.com) har alt av nyheter rundt både Xbox'en og 360'en. Siden er litt "high tech" for de fleste og fokuserer kanskje vel mye på modchips, cracking og lignende, men den relaterer seg til MANGE andre aktuelle kilder, og har totalt sett et fett bibliotek med både mykvare, steg for steg guider og kommersielle linker til produkter man kan kjøpe. Som for eksempel kjølesystemet som ble nevnt litt lenger opp her, eller hva men en håndkontroller som kjøler ned hendene dine mens du spiller!?

Har også lest om en kar som har fikset vannkjøling til sin. Det kunne virkelig vært interessant med tanke på støy og varmeutvikling. Men på samme måte som jeg ikke ville dratt frem skalpellen for å gi bort den ene nyren min til en kompis, så.... Vel... "Leave it to the pro's!"

Gleder meg til man kan kjøpe utstyret, ringe en kar på Torshov, og vips så har man 500 spenn og 50 desibel mindre!

Til Dypbassen med diskolysene; Ta en titt på dette: http://support.microsoft.com/kb/907534 - Ingen gladnyhet akkurat men tilsynelatende reklamasjonsberettiget!
    go family guy! hmm.. på den siden var det mange ting jeg kan prøve... tror neppe det funker. har koblet ut xboxen flere ganger uten lykke. kommer ikke gjennom i kundesupporten til microsoft heller.. jeg drar til der jeg kjøpte xboxen jeg, selvom det står man ikke skal gjøre det

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan ikke være hdden ihvertfall, for det blinker fortsatt rødt når jeg tar den av... da skulle det gå fint å få en ny xbox og heller bytte hdd slik at jeg slipper å gå igjennom alle spillene en gang til...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis turen går til elkjøp, ender du bare opp med et A4 ark. Forøvrig et ganske nyttig ett. Det inneholder et telefonnummer du skal ringe samt informasjon vedrørende opphenting/utlevering av Xbox'en din hjemme på døren!

Ganske kjekt egentlig - Har aldri forsøkt det i praksis, men da slipper man å slepe konsollen med seg til butikken i hvert fall!

Så hvis du ringer dit du kjøpte den kan det jo hende du får denne informasjonen pr. telefon, så sparer du turen...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis turen går til elkjøp, ender du bare opp med et A4 ark. Forøvrig et ganske nyttig ett. Det inneholder et telefonnummer du skal ringe samt informasjon vedrørende opphenting/utlevering av Xbox'en din hjemme på døren!

Ganske kjekt egentlig - Har aldri forsøkt det i praksis, men da slipper man å slepe konsollen med seg til butikken i hvert fall!

Så hvis du ringer dit du kjøpte den kan det jo hende du får denne informasjonen pr. telefon, så sparer du turen...
    skal ut uansett, så jeg tar den med til expert der jeg kjøpte den. jeg går ikke før jeg har en ny en i henda nei. men så har de også retten til å reparere den da.. det tar vel.. 3-4 uker. gjorde ihvertfall det med datan min

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •