HTPC vs Xbox - Dreambox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC vs Xbox - Dreambox

Hei

Jeg har hatt planer om å bygge meg en HTPC. Men så har jeg fått et annet forslag. Koble Xbox og Dreambox(paraboltnuner) til nettverktet til PCen. Bruke PCen i annenetasje som server til film og musikk. Bruke Xbox som mediasenter og Dreambox som TVopptaker og stream TV opptak til PCen. Dettte har sikkert vært spurt om før men jeg prøver igjen.

Hvordan vil dette funke i forhold til en bra oppsatt HTPC?
    Vil bildekvaliteten bli like bra?
    Vil jeg kunne spille av HDTV klipp gjennom Xbox?

Håper noen har noen erfaringer.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg bruker ikke PCn som htpc, men har xbox og streamer til den, og det fungerer veldig bra. Jeg tror også du kan streame opptakene fra dreamboxen rett til xboxen, har ikke dreambox så har prøvd selv. (smb share eller python script til xbmc)

Når det gjelder bildekvaliteten fra xbmc har jeg ikke noe å utsette på den, men ser ikke bort fra at en korrekt oppsatt htpc blir bedre, iallefall på dvd avspilling m.m. Men å streame hele DVDer fra pcen går helt fint, jeg har ivertfall ingenting å utsette på bildet.

Xboxen sliter når det kommer til avspilling av HD filmer, den har for lite CPU/minne til å greie det. (mister frames/hakker).
    For gøy har jeg re-encodet en hdfilm til divx 720p, ved å bruke en litt eldre encoder DX50 og one-pass constant bitrate greier xboxen spille av max 5000kbps fra harddisk. Trolig ennå mindre under streaming.

Så om du kjøper en brukt xbox og modder den selv (softmod), kjøper HD av pack og en fjernkontroll, vil du få et bra meidacenter for rundt 1000 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Xbox360. Kan den spille av HD? Hva med divx?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •