Xbox 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Xbox 360

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360

Lurer litt på om tekniske spessefikasjoner på xbox360 i forhold til ps3: http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/ps3/article722815.ece foseksempel hva MHz er og slikt..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som ryktene tilsier sitter jo ps3 inne med litt mer "saft" en 360'en har. Men for eventuelt å velge konsoll kan man ikke bare sette GHz mot GHz og MB mot MB...

For det første er jo en spille konsoll primært beregnet til spilling. og i så måte skilter jo begge konsollene med sine eksklusive titler, som igjen appellerer til smak og behag.

For det andre må software programererne først og fremst tilpasse seg denne nye teknologien, og så maksimere utnyttelsen av den. Dette innebærer at det vil gå kanskje flere år før ps3 spill drar utbytte av de eventuelle ekstra kreftene konsollen måtte inneha. I tillegg er den teknologiske arkitekturen i xbox 360 mer tilnærmet for eksempel en vanlig datamaskin, og følgelig lettere å utvikle programvare til.
    På toppen av dette innebærer også disse likhetene en økt mulighet til å lage et spill som med små modifikasjoner kan fungere både på PC og xbox. Noen mener at dette vil gi økt oppslutning og da selvfølgelig en sterkere økonomisk ryggrad til produksjon av programvare til Xbox'en. Og som vi alle vet; jo mer penger som legges inn, desto bedre kvalitet kommer ut!

Et annet element som ligger på min vurderingsliste er det faktum at ps3 har satset på blue-ray; i mine øyne et allerede "synkende skip". HD-DVD ligger i stor grad først i løypa og jeg er stygt redd for at blue-ray kan bli det nye Beta mediet som (jeg tror det var) phillips skviset ut til fordel for VHS i sin tid.

Et par småting til som forsvarer Xbox'en fremfor ps3 må være Microsofts velutviklede Live system. Et tillegg som både er velutprøvd og bevist suksessrikt. PS3 vil jo komme med noe lignende men de vil nok bruke noen år på å oppnå den samme funksjonaliteten. Til sist kommer det faktum at en xbox 360 er et rendyrket mediasenter og dette tilbringer nok et kraftig bånd i symbiosen mellom PC'en (som de fleste av oss allerede eier) og Xbox'en. Sony kan jo prøve seg på dette området også, men Microsoft har her nok et SOLID ess i ermet... WINDOWS!

Til sist kan jeg jo ytre en viss forståelse for at noen "så vidt" kan ane en liten xbox-fan mellom linjene her, så jeg legger ved et par små linker for noe - om mulig - litt mer objektivt lesestoff

http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html
    http://www.winsupersite.com/showcase/xbox360_vs_ps3.asp
    http://www.macworld.com/news/2005/05...cps3/index.php
    http://reviews.cnet.com/4520-6464_7-6224258-1.html
    http://www.theregister.co.uk/2005/12/06/xbox360_vs_ps3/

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er bedre å forholde seg til dette enn endeløse rykter (...):

Xbox 360 specs
    PS3 specs

Til informasjon har 360 Power PC CPU med tre kjerner, hver 3.2 GHz.
    Til sammenlikning har Cell CPU som skal benyttes i PS3 8 kjerner, hver 3.2 GHz.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Vel... Nå er vel kanskje noe av det mest ryktebefengte rundt dette temaet nettopp spesifikasjonene til PS3 da

(Selv om de utvilsomt blir gode, jeg innrømmer det, motvillig men dog!)

Prøver bare å utvide horisonten litt utover å sette liste A opp mot liste B...
    Det blir det jo bare kjedelig lesestoff av!

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen grunn til spekulasjoner rundt spesifikasjonene på CPU. Det er fastsatt. Sony har heller ikke uttrykt annet som skulle åpnet for spekulasjoner her.

De som spekulerer i det spekulerer vel kun for å spekulere - noe som i og for seg er nok så meningsløst. Ala; Har det egentlig vært folk må månen, 9/11 osv. spør du meg...

Det er nok mer spekulasjon rundt den teoretiske maksimale ytelsen i systemet.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er det grunn til å spekulere i dette. PS3 har allerede flere ganger blitt ned gradert i spesifikasjoner...

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ble CPU nedgradert? Gikk de eventuelt vekk fra Cell da?...

Slik jeg forstår det så er det vel heller slik at folk tolker spesifikasjonene på ”billigutgaven” som en generell nedgradering.

At billigutgaven ikke kommer med HDMI, har mindre harddisk osv. har fint lite å si for den teoretiske ytelsen.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem har klokket ned bus hastigheten på Cell cpu`n. Dette gjelder begge versjonene. dem er de samme i begge

CPU core and memory speeds are being downgraded from 550/700 to 500/650.

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men at BUS-hastigheten er klokket ned 50 MHz vil ha minimalt påvirkning. Sansynligvis vil vi som konsumere aldri merke dette, og jeg vil anta at Sony har gjort dette rett og slett fordi det ikke ansees som nødvendig med høyre BUShastighet.

Det er ikke snakk om endring av hardware, bytting til billigere deler av lavere kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

360 og Kabel

Hei, håper det er greit og ta det opp her
    jeg sliter med og få Optisk lyd på maskina, den Optiske kabelen er litt for kort
    noen som veit om denne er lengre?
    http://www.play-asia.com/paOS-13-71-...n-70-1cpq.html
    XCM 5 Output Cable

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel 360 i første rekke en spillmaskin, og alt annet etterpå, mens PS3 vil gjøre alt på en gang og bli hele verdens entertainment-centre. Så akkurat på spill er jeg slettes ikke sikker på om PS3 blir nevneverdig bedre! Så er det også et lite monster av et problem for Sony at vi allerede kan spille 2.generasjonsspill på 360, og mange store titler er på vei. Vi får jo Halo3(!) en gang rundt tiden playstation-fansen får 1.genersjonsspillene den lanseres med, og da er 3.generasjon på 360 rett rundt hjørnet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •