Hjelp! Jeg tror jeg trenger en Xbox 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Jeg tror jeg trenger en Xbox 360

De siste par dagene har jeg fått lyst på en xbox 360.
    Er egentlig innbitt motstander av micro$oft og en stor fan av playstation, men nå har jeg begynt å vurdere en xbox 360 :lol:
    Det er flere årsaker til dette; GTA4 er fortsatt en evighet unna, PS3 blir såpass dyr at den kommer jeg ikke til å kjøpe før GTA4 er ute uansett.
    Og nå denne uken så jeg video av Saints Row på 360, dette spillet har jeg lyst til å spille Eller kanskje det kommer til PC etterhvert?
    Har selvfølgelig testet 360 hos kamerater så jeg veit jo at grafikken og lyden er akseptabel. Og ja, det er flere andre spill enn saints row jeg har lyst til å spille, men dette var begeret som fikk dråpen til å renne over
    Men jeg har ikke satt meg inn i hvordan xbox er i bruk, og har derfor noe spørsmål.

Hvordan får man modda dem slik at man kan ta "backup" av spill? Og hvor mye koster det? Finnes det 3000 forskjellige chips og slikt som til PS2?

Er det mulig å gjøre noe med alt bråket? Den støyer jo mer enn tre støvsugere :evil:
    Får man nytt skall til boksen slik at man ikke får kreft i øya av all den usexy hvitfargen? Ja, jeg vet at man får nye frontdeksler, men resten av boksen er fortsatt hvit!!!
    En tanke jeg hadde var å bygge hele greia inn i et annet kabinett slik at man kan få litt mere stillegående kjøling og bedre utseende. Noen som vet om det er veldig mye jobb?

Burde jeg kjøpe en brukt en som er ferdig modda, blir vel brukt uansett siden jeg ikke har lyst til å bruke veldig mye penger på dette ;-)
    Kan man modde den selv? Jeg kan lodde men hvis det blir veldig mye og veldig smått så er det like greit å sette det bort til kyndige, og man får vel en garanti på mod'en?

Kan man bytte HD i box'en helt uten videre? (Har skrudd pc'er og servere i årevis). Eller er det egne disker som er laget spesifikt til xbox?
    Ser at det finnes endel "core" utgaver til salgs ganske billig brukt, men harddisk er et must.

Tror dette var det jeg lurte på i første omgang, dukker sikkert opp flere spørsmål etterhvert.
    Hvis det er noe annet viktig jeg bør vite før jeg kjøper en slik box så fortell det gjerne til meg.

Håper noen kan gi meg noen råd :-D
    Jeg har ikke dårlig tid så det blir neppe noe kjøp før tidligst om et par måneder, skal begynne å følge med på bruktmarkedet nå.

A

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    saints row er driit fett. kjøpte det igår... skikkelig bra grafikk. særlig om kvelden og natta.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare vit at 360 uler voldsomt og er dritt på mange måter. Men for all del, fet grafikk, gode kontroller osv...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dypbassen:
    Ja, saints row så virkelig fett ut, er hardcore GTA entusiast, tror jeg har spilt igjennom alle spillene minst tre ganger hver, både på PC og PS2, GTA3 er fortsatt det morsomste..
    Har sett og prøvd mange spill som prøver å kopiere dem, men dette ser ut til å være de første som har klart å gjøre det på en bra måte :-D
    Er kontrollene og bevegelsene like bra som GTA i saints row? En av de beste tingene med GTA er ikke at grafikken er så veldig bra, men at bevegelsene og kontrollen man har føles veldig bra syns jeg. Klarer SR å matche GTA på dette?

Cybervision:
    Ja, jeg nevnte jo at den bråker noe helt forjæ**ig, har testa den flere ganger hos en kamerat og hos bekjente. Og en evt. garanti på den box'en jeg kjøper kan dra seg langt inn i helv*** for den skal modifiseres for å minske støy, slik som den er original er ikke holdbart.

Jeg kom på en ting til jeg lurer på, er det sånn at det finnes PAL og NTSC spill på 360 også eller slipper jeg å tenke på det?

A

Edit: enda en ting jeg kom på; får man PS2-style kontrollere til xbox? Jeg syns ikke xbox sine er noe å skryte av, jada "en vanesak" sier mange, men selv etter å ha spilt en god del syns jeg de er langt mindre behagelige enn PS2 sine kontrollere, de blir litt for små når 'pinnene' peker nesten rett mot meg ;-)

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    GTA4 er fortsatt en evighet unna

A
    GTA4 kommer sannsynligvis først på 360! Peter Moore har jo tatovert det på armen sin så

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner til den følelsen ja
    På mandag fant jeg og en kompis ut "jo, vi trenger faktisk en 360". Og slik ble det så vi bestilte en hver som er på vei når som helst nå

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test drive unlimited og Dead rising ser jo helt konge ut! får jo virkelig lyst til å kjøpe 360, men har pakt med gutta om å holde meg til PS3...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Test drive unlimited og Dead rising ser jo helt konge ut! får jo virkelig lyst til å kjøpe 360, men har pakt med gutta om å holde meg til PS3...

Du kan jo kjøpe en og holde det hemmelig! Bare til å hjemme den!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit
    "gjemme "

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spilt test drive unlimited (demo) på 360'en. Råeste bilspillet jeg har prøvd ja.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    GTA4 kommer sannsynligvis først på 360! Peter Moore har jo tatovert det på armen sin så
    Tror ikke sony har gitt GTA fra seg, det kommer nok likt, eller ganske likt på begge konsoller.. Peter feiret jo tross alt at det skulle komme på begge likt ;-)

A

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PlayStation har noe Xbox mangler.... Sjel

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt uenig med deg om det med sjel og ps ja
    Har spillt mine fortjente timer på ps og de eneste gangene jeg har blitt helt hekta har vært på GT sine spill. Ellers har det ikke vært den store opplevelsen.

Mens på den orginale xboxen har jeg hatt mange gode timer med ymse spill.

Vi er vel alle forskjellige, er vel derfor det er så mange forskjellige utgaver av ting på markedet vi kan bruke penger på.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite tilleggsspørsmål; Noen som vet om det er mulig med noe ekstra kjølepasta, kjøleribber eller mer stillegående vifter på xbox 360? Har lyst på en HD-kilde snart, men orker ikke en hårføner i racket mitt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pahf:
    Jeg begynte min tv-spill "karriere" på playstation, derfor ligger denne nærmest mitt hjerte
    Og jeg syns faktisk at box'en er litt mere sjelløs og kjedelig, men jeg går jo som sagt med tanker om å anskaffe meg en selv så noe riktig har microdork gjort...

pettermv:
    Ja, det må da være mulig å få den mere stillegående, min tanke er å få den i et større kabinett, bytte til større og flere vifter (som kan gå på lavere RPM), men det er kanskje behov for å bytte kjøleribbe også.

Fortsatt ingen som vet om man kan kjøpe hvilkensomhelst harddisk å putte inn i box'en? Kjekt å kunne ha litt mer enn 20gb 4-500gb og vi begynner å snakke..

A

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mah gawd! Hva i alle skal du med hundrevis av gig på xbox for? Jeg tror det går ann å streame film fra pc...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    pahf:
    Jeg begynte min tv-spill "karriere" på playstation, derfor ligger denne nærmest mitt hjerte
    Og jeg syns faktisk at box'en er litt mere sjelløs og kjedelig, men jeg går jo som sagt med tanker om å anskaffe meg en selv så noe riktig har microdork gjort...

pettermv:
    Ja, det må da være mulig å få den mere stillegående, min tanke er å få den i et større kabinett, bytte til større og flere vifter (som kan gå på lavere RPM), men det er kanskje behov for å bytte kjøleribbe også.

Fortsatt ingen som vet om man kan kjøpe hvilkensomhelst harddisk å putte inn i box'en? Kjekt å kunne ha litt mer enn 20gb 4-500gb og vi begynner å snakke..

A
    Du kan kjøpe ikke "hvilkensomhelst" harddisk.. Og modding tror jeg ikke funker skikkelig (enda), men er en stund siden jeg var inne på dette.. Det går an å fikse på DVD-drevet, slik at du kan spille backupspill, men ikke modde på samme måten som Xbox(1).

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei are :-D

Så vidt jeg vet så kan man være heldig å få en maskin som ikke har bråkete vifte eller dvd-rom. Eller du kan få begge deler, eller en av delene. Men uansett ikke så dumt å kjøpe 360 i disse stunder. Kanskje greit å vente et par måneder. Tror det kommer en del gode bundles nå før jul. Pluss at jeg _tror_ at sjansen for å få en 360 som støyer lite er større litt nærmere jul (nyere 360er). Men jeg kan jo ta helt feil.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Notodden
    Mah gawd! Hva i alle skal du med hundrevis av gig på xbox for? Jeg tror det går ann å streame film fra pc...
    Bor i ganske liten leilighet så jeg har ikke noe sted å ha serverne mine nå, derfor hadde det vært chill å "tilstrekkelig" plass internt på box'en, skal det først være harddisk så er jo 20gb helt latterlig lite i disse dager :-D

A

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Du kan kjøpe ikke "hvilkensomhelst" harddisk.. Og modding tror jeg ikke funker skikkelig (enda), men er en stund siden jeg var inne på dette.. Det går an å fikse på DVD-drevet, slik at du kan spille backupspill, men ikke modde på samme måten som Xbox(1).
    Det er altså ikke mulig å modde den slik at man kan legge spillene rett inn på disken (backup og/eller originaler)?!? Hva i all verden skal man med en harddisk da?
    Mulig det er for tidlig å kjøpe 360, er liten vits hvis man ikke kan modde den slik at man får full frihet

A

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •