Hjelp! Jeg tror jeg trenger en Xbox 360 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Hei are :-D

Så vidt jeg vet så kan man være heldig å få en maskin som ikke har bråkete vifte eller dvd-rom. Eller du kan få begge deler, eller en av delene. Men uansett ikke så dumt å kjøpe 360 i disse stunder. Kanskje greit å vente et par måneder. Tror det kommer en del gode bundles nå før jul. Pluss at jeg _tror_ at sjansen for å få en 360 som støyer lite er større litt nærmere jul (nyere 360er). Men jeg kan jo ta helt feil.
    Kjøpe en ny maskin er vel heller uaktuelt for min del, vil sponse micro$oft med minst mulig penger og den MÅ få en annen farge, det er jo helseskadelig å se på den hvitfargen som 360 blir levert i.... makan til 80-talls design :shock:
    Jeg hadde egentlig håpet på at det ville komme flere 360'er på bruktmarkedet når PS3 kom, men det blir jo sikkert en stund til.
    Tror hele planen med 360 blir utsatt til tidligst neste år.

Men jeg har nå blitt litt klokere, og det frister ikke like mye med 360 nå som jeg vet mere om den :roll:

A

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Den er svær
    2) Strømadapteren er større enn sekken min
    3) Den BRÅKER NOE I ******* MYE - skrur jeg på maskinen midt på natta vekker jeg alle (bor i leilighet) - og skal jeg høre høre noe fra TVen må volumet ganske høyt opp for å klare å overdøve støyen
    4) Jeg kjøpte den fordi jeg var lei PS2 og ville ha noe nytt, angrer ikke. Masse tid til å spare til PS3 nå også

Anbefales, hvis støyen ikke plager deg... Jeg får hodepine av den.

Kjøp trådløs kontroll, det er gøyest... Helt herlig.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert vært oppe 1000 ganger før, men jeg våger meg å spørre.

Noen som har byttet den orginale viften mot en av litt bedre kvalitet, for eks. SilenX? Er det mulig? Vet at man bryter garantien...

Ofte er de medfølgende viftene til elektronikkprodukter en vits når det kommer til forhold mellom støy og ytelse.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Sikkert vært oppe 1000 ganger før, men jeg våger meg å spørre.

Noen som har byttet den orginale viften mot en av litt bedre kvalitet, for eks. SilenX? Er det mulig? Vet at man bryter garantien...

Ofte er de medfølgende viftene til elektronikkprodukter en vits når det kommer til forhold mellom støy og ytelse.
    Det kan være at det hjelper endel, men jeg ville helst ha byttet til flere og gjerne større som kan kjøre på lavere RPM, det funker ihvertfall bra på PC'er ;-)
    Noen som vet hva som sitter i box'en originalt?

Var litt derfor jeg tenkte å kjøpe en brukt en, hvis kostnaden ikke er så stor for boxen så er det heller ikke så farlig med garantien :roll:

Men det frister mindre nå enn da jeg skrev hovedinnlegget. Støy er noe jeg vil unngå, syns PS2'en min bråker mye jeg, men etter å ha besøkt venner med 360 så innser jeg jo at PS2 nesten er lydløs.

PS3 skal forresten bli veldig stillegående har jeg hørt, dette fordi at den skal markedsføres som BR spiller for filmer. Der er 360 med HD DVD ganske latterlig, nytter jo ikke med den støyen mens man ser på film :shock:

A

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vattenkyl den!!!

Du kan ju alltid vattenkyla den... http://www.hardocp.com/article.html?art=OTM5

Själv har jag min inne i ett ljudisolerat IKEA skåp av modell PS. Trådlösa kontrollen klarar metalldörrarna hur enkelt som helst. Ganska stilla. Har vart tvungen att montera av bakdelen av skåpet för kylning till den och andra komponenter. Den kan bli ganska varm...
    Lycka till!

EDIT: Mer vattenkylning på http://watercooling.50webs.com/1/

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Hvordan får man modda dem slik at man kan ta "backup" av spill?
    Ring Ove, 958 87 857. Koster 750,-
    Fungerer utmerket

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva dere skeptikere måtte mene, jeg har bare en ting å si. MORRO
    Det er ren og skjær underholdning! Storkoser meg nå gitt! Eneste irritasjonsmomentet er at kompisen kjører og ikke jeg, hehe.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Masterstudent
    Du kan ju alltid vattenkyla den... http://www.hardocp.com/article.html?art=OTM5

Själv har jag min inne i ett ljudisolerat IKEA skåp av modell PS. Trådlösa kontrollen klarar metalldörrarna hur enkelt som helst. Ganska stilla. Har vart tvungen att montera av bakdelen av skåpet för kylning till den och andra komponenter. Den kan bli ganska varm...
    Lycka till!

EDIT: Mer vattenkylning på http://watercooling.50webs.com/1/
    Hehe! Vannkjøling er jo konge, men det er to problemer med vannkjøling av en 360, det er litt dyrt ofte og jeg skal ikke ha noe vann i nærheten av øvrige komponenter :-D

Tenkte på hush box, men etter hva jeg har hørt så blir 360 også veldig varm, en jeg kjenner har den også i et skap, riktignok med ganske små hull bak men det blir ganske varmt inni skapet der.

Jeg har en dritstor hushbox i kjellern, den er akkurat for lav til et fulltower, og den er akkurat for stygg til å slippe inn i stua vår. Men å bygge en mindre hush box er vel kanskje noe av det mest aktuelle. Med svart hushbox så slipper man jo øyeskadene også

Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Ring Ove, 958 87 857. Koster 750,-
    Fungerer utmerket :smile:
    Takk for info, det blir jo straks litt dyrere prosjekt med en ekstra kostnad på 750,- men en modding er en nødvendighet syns jeg.

A

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Ja, jeg nevnte jo at den bråker noe helt forjæ**ig, har testa den flere ganger hos en kamerat og hos bekjente. Og en evt. garanti på den box'en jeg kjøper kan dra seg langt inn i helv*** for den skal modifiseres for å minske støy, slik som den er original er ikke holdbart.
    Merkelig det der att det er stort sett de som ikke har 360 som klager på støyen...:-D

Har hatt min ei stund nå og er av den oppfattning at de som klager har for dårlig lyd på tv/stereoen..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en liten bråkmaker ja, men de fleste vil jo ha litt lyd på å da hører du den ikke i det hele tatt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hans Martin
    Merkelig det der att det er stort sett de som ikke har 360 som klager på støyen...:-D

Har hatt min ei stund nå og er av den oppfattning at de som klager har for dårlig lyd på tv/stereoen..
    Hehe! Det er klart at man kan drukne støyen ved å skru opp lyden, men det er fortsatt et problem fordi under stille partier vil støyen fortsatt være plagsomt.
    Og man vil fortsatt ha et veldig høyt støygulv i bakgrunnen av lyden, detaljer kan forsvinne litt selv om man spiller høyt. Det er ikke all lyd som blir høy selv om volumet står høyt!

At man syns en 360 støyer har nok ingen sammenheng med dårlig lyd i anlegget, men heller hvor sensitiv man er for støy. Jeg syns min PS2 bråker noe helt forj**** men den er jo stillegående iforhold til en 360 :shock: Og de jeg kjenner som har 360 syns at støyen er det verste med hele boxen.

Også har jeg en sønn som skal sove når jeg kan spille så det er heller ingen praktisk løsning å skru lyden opp ;-)

Og dersom den skal kunne brukes som HD-DVD spiller så må støyen ned, slik som den er idag er den rett og slett ubrukelig til dette formålet!

Fant en spennende sak på nett
    http://www.ebgames.com/product.asp?product%5Fid=802205
    Tror ikke denne vil få ned støynivået, men med intercooler så er det kanskje ikke så stress å sette den inni feks et skap.

Jeg tror en enkel hush-box er den mest praktiske løsningen for en 360, ihvertfall for min del.

A

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare bygge en treboks med noen stillegående vifter inn, slik den får litt kjøling? Jeg har gjort noe lignende med pcen en gang i tia.. Og det er ikke vanskelig for å få det til å se pent ut

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvor mye ingeniørene i avdelingen hos Microsoft som designet xbox360 får betalt....

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox 360 ser jo mye bedre ut enn tidligere model, PS2 og PS3. Nå hå har jeg riktignok ikke sett PS3 i virkeligheten, men Xbox360en er ikke noe stygt designet ihvertfall.. Syns det er en kul, stilren og hvit maskin..minner meg om Apple's sine design..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb The Xbox 360 Uncloaked

Les The Xbox 360 Uncloaked dersom dere har har lyst på en tur bak kulissene for å se hvordan hele prosessen gikk til. Forfatteren er ikke tilknyttet Microsoft på noen måte, og boken bør således være av interesse uansett om det er 360, PS3 eller Wii som er det store.

HåkonN: Ingeniørene til MS får sikkert godt betalt, og etter boken å dømme kan det virke som om de fortjener det... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny eller gammel utgave?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på sidene til Modnet så får du besvart flere spørsmål rundt kabinett, kjøling og modding: http://www.modnet.no/index.php?cPath=78_121

Har nå hatt min 360 siden lansering og må si meg svært fornøyd. Som andre har påpekt her så støyer den en del ja, men når man spiller så fortrenger i allefall jeg støyen.

Ellers er Xbox-Scene (www.xbox-scene.com) et must når det gjelder modifikasjoner av Xbox.

Etter hav jeg har lest litt rundt på nettet så vil MS lansere 360'en i flere bundler utover høsten/vinteren som skal være ganske aggresivt priset.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    HåkonN: Ingeniørene til MS får sikkert godt betalt, og etter boken å dømme kan det virke som om de fortjener det... :-D
    Mulig det, men et eller annet er i allefall galt når amatører skrur opp kabinettet selv hjemme og klarer å få slutt på jetflystøyen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg modda min på søndag. Var ganske enkelt, det du trenger er en PC med SATA, og diskettstasjon. kjøper du deg en xbox 360 kan du sende meg en PM så kan jeg hjelpe deg.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •